mad til diende hund? {{forumTopicSubject}}
hey..
jeg vil lige høre om der er andet jeg kan gøre...?
Bonnie, som fødte 9 hvalpe for 5 dage siden, er tynd... altså, ikke bare tynd som i, hun har lige tømt maven for 9 hvalpe, men mere som i, hun har 9 hvalpe der stortset æder hende.... :-S
hun er på hvalpefoder, hvilket jeg er blevet anbefalet, men hun gider ligesom ikke rigtig at spise det, så nu har jeg købt dåsefoder, (de store dåser) og sådan en halv får hun om morgenen, og så har jeg købt det billige leverpostej (med over 30% fedt) og giver hende det sammen med 4 stykker rugbrød om aftenen, og så er der jo alle godbidderne ved siden af. (pålæg over dato, rester af vores mad og div.)
så har jeg kigget lidt på nettet og har fundet ud af at svinefedt, fed fisk, fløde og pølser også skulle give sul på kroppen.
hvad er jeres erfarringer med dette? og har i evt. andet i kan forslå og hvad giver i jeres diende hunde?
Winni
maj 2008
Følger: 14 Følgere: 13 Hunde: 4 Emner: 8 Svar: 47
Hun får royal canin hvalpemad alt det hun kan spise og gerne sammen med lidt leverpostej, hvis du i blander lidt vand så er det lidt ligesom sovs, så skrider det bedre ned.
Jeg bruger også hvis man har stegt noget på panden og så lige blande tørkosten deri.
Men hun får også en del kød da hun er meget aktiv selvom hun har hvalpe.
Men nu efter 14 dage er hun ved at være ret normal.
Håber det måske kunne hjælpe?
nov 2005
Følger: 26 Følgere: 24 Hunde: 2 Emner: 68 Svar: 2.540
jul 2008
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 32 Svar: 235
feb 2006
Følger: 85 Følgere: 86 Hunde: 4 Emner: 182 Svar: 15.266
Min tæve har også lige født - jeg bløder hvalpefoderet op i et par timer inden og hælder A-38 på - på den måde får hun ekstra væske også. Desuden så fodre jeg hende på "sengen" så hun ikke skal væk fra hvalpene. Men vær obs på at ikke alle tæver bryder sig om at hvalpene komme hen imod foderet - det er forskelligt hvordan og hvornår de reagere. Så sid hos hende, imens hun spiser.
mad til diende hund?