{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  old english/olde english buldogge
  • #1   8. jul 2010 Jeg har en Oldie og det er en skøn race som ikke er ramt af forbudet.
    Men næste gang jeg skla have en oldie bliver det en Leavitt buldog, da jeg mener der er lidt mere styr på avlen af dem.

• #2   8. jul 2010 Anne Julie F har du lerer hunde sammen med din eller?
    så der burde ikke være nogen problemer ang hunde lov, har nemlig set billeder af tæve og han og syntes den ene ligner lidt en amstaf og den anden en amrikansk bulldog kan det passe?

• #4   8. jul 2010 Ingen tavle = at du ryger ind under hundeloven hvis hunden bare tilnærmelsesvis ligner.

Jeg har set annoncen, det er ikke olde hvalpe men amstaff/ambull hvalpe, den har været her på hg men blev slettet, en af forældrene var tigerstribet.
    Og hvis du skal være sikker på at få en "ægte" olde så skal det som Anne Julie F siger være af Leavitt blodlinier da de ofte bliver blandet mellem ambull og olde of får olde tavle....dvs det er 50% listehund og ulovlig at anskaffe sig efter 17 marts 2010

• #5   8. jul 2010 det skal siges jeg ikke har set annocen her inde men der for kan det vel godt være samme hvalp

• #6   8. jul 2010 http://www.gipote.dk/racehunde/Old+English+Bulldog
    den hvide af dem

er det denne annonce i mener ikke er ren OEB

• #8   8. jul 2010 Ja, jeg har en amerikansk cocker spaniel og det går rigtig fint. Asta er i det hele taget meget fredeligt anlagt så hun kan sagtens sammen med andre hunde (af begge køn).

Og ja, jeg er helt enig i at det er en rigtig god ide at købe MED tavle, ellers er ricikoen for at købe en ulovlig hund rigtig stor.

• #9   9. jul 2010 Nu må jeg altså lige blande mig lidt.

Jeg har her på det sidste fulgt meget med i folks svar om HVAD en OEB egentlig er.
    En OEB er et forsøg på at skabe en EB som de så ud i gamle dage. Og dermed er der mange forskellige meninger om hvordan de skal se ud og opføre sig. DERFOR findes der mange forskellige grene af en OEB.
    Fx er der HERMES (som hovedsagligt er baseret på Mastiff udseendet), så er der NUNLEY (som har avlet siden 1984 og hovedsagligt avler på Mastiff/EB), så er der GARGOYLE (som mange tror er OEB men som egentlig er er Renæssance), og så er der LEAVITT linjerne som faktisk er med til at ødelægge OEB racen, da der i Leavitt-linjer er indblandet PIT BULL som har været ulovlige siden 1991 mig bekendt!

Der er faktisk så meget Pit Bull indblandet i Leavitt at EKC (European Kennel Club) overvejer ikke at ville acceptere at man registrerer sine Leavitt OEB'er hos dem.
    Ydermere betyder Leavitt linjer at OEB'en er et skridt tætterer på at blive en listehund! - Det er/var også Leavitt linjer som er skyld i at OEB'en er på tale som listehund i Norge.

Jeg ved der har været meget diskussion om den ene OEB der er til salg herinde, om den er "ren" eller ej, eller om der eventuelt er indblandet AB, Amstaff e.l. men lige præcis dens stamtavle er der 100 % sikkerhed om at der ikke er indblandet hverken eller. Nogle kuldsøskende skulle til Norge (hvor forbuddet også er på tale), og de norske myndigheder ville IKKE have dem ind i landet hvis der var indblandet Pit Bull, Amstaff eller Amerikansk Bulldog. Så de granskede HELE stamtavlen flere generationer tilbage, og fandt kun FCI registredede hunde (racer som bl.a. DDB, EB og Mastiff) i hele tavlen.
    Så ligesom med mennesker, kan det nogle gange være kombinationen af gener der skejer sig ud på mærkværdige måder - ingen fra det kuld ser ellers sådan ud.

En OEB er altså mange ting, da den stadig er under kraftig udvikling.
    En OVB og en Renæssance er jo også begge "bare" grene af OEB'en. Som i sidste ende har til formål at skabe en funktionel, lille Bull-race der kommer så tæt på den originale OEB som muligt.

- Christine

• #10   9. jul 2010 Christine : Okay, det jeg har læst er at Leawitt startede den nye OEB i 1976 og jovist så startede han ud med at lave en blanding af EB, amerikansk bulldog, pit bull og bullmastif. Men som jeg har forstået det er der ikke siden anvendt pitt og i Leawitt-linjerne er det ikke tilladt at blande racerne. Leawitt er faktisk holdt op med at kalde sine hunde for OEB da han var rigtig utilfreds med hvordan udviklingen er gået mens han har været ude af billedet (hvorfor han har været væk ved jeg ikke), men det han er mest utilfreds med er at man blander alle mulige bulldog racer sammen.

Kommentér på:
old english/olde english buldogge

Annonce