Dårlig mave + opdragelse. {{forumTopicSubject}}
Godmorgen HG'ere.
Jeg har to problemer jeg håber i kan hjælpe med. Det første er ikke så langt, men Louis har pludselig fået dårlig mave/tynd afføring. Hvad skal jeg give ham at spise? Har hørt nogen giver ris? Jeg har taget godbidder og lignende fra ham.
Det andet er noget længere.
Louis har altid været en meget opdraget hund og gjort hvad der blev sagt. Med undtagelse for hans lømmel periode. Han havde efterfølgende alene hjemme problemer, som er klaret nu. Nu er der bare opstået noget nyt.
Han har alle dage kommet hver gang jeg kaldte, og gået uden snor (på marker osv). Men nu er han begyndt at løbe laaangt væk, og kan ikke kalde ham til mig. Hans jagtinstikt er blevet meget fremtræden, og han jagter ALT! Jeg har prøvet alt muligt, skabe mig åndsvag og hoppe rundt osv. Jeg kan jo ikke skælde ham ud når han så kommer tilbage jo. Jeg tager på ferie på fredag, hvor han skal være hos min mor og blive passet, og når jeg kommer hjem vil jeg så tage fat omkring det. Hvordan får jeg min lydige hund tilbage? Og hvordan skal jeg træne ham?? Hvad gør jeg lige her?? Han er forresten 15 mdr.
Jeg tænker at jeg går ud og køber en sporline eller sådan noget idag.
Derudover er han heelt vild når han er ude og gå tur, farer omkring. Og det er ikke fordi han ikke får gåture, for han er ude og gå min. 2 timer dagligt, derudover er vi ofte i skoven også. Herhjemme bliver han stimuleret med gemte godbidder, snack bold osv. Kom gerne med ALLE jeres gode råd
Jeg tager på job nu, så svarer først senere
maj 2007
Følger: 21 Følgere: 20 Hunde: 1 Emner: 48 Svar: 1.756
Det er en rigtig god idé med en lang line, og så altid have ham i snor i en periode.
For har han først prøvet at jage, ja så er jagtinstinktet desværre vækket hos ham, og det kan være svært at stoppe igen.
Men en god lang line så han ikke får muligheden for at jage i lang tid, og så han finder ud af, at når du kalder, så er der ikke så meget andet at gøre end at komme :o) Og så masser af ros og godbidder selvfølgelig :o)
maj 2007
Hvis det ikke bliver bedre, så må du nok et smut omkring dyrlægen :o)
nov 2007
Følger: 2 Følgere: 2 Emner: 75 Svar: 632
Og de fungerer lige så godt som Zoolach, men er billigere.
dec 2009
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 86 Svar: 578
Tanja : Synes bare lige han har haft den periode, og så gik det godt igen. Men ja, tålmodighed
Skal jeg give godbid når han ikke kommer første gang man kalder? Det har jeg altid fået afvide man ikke skal nemlig.
maj 2007
Efter min mening så skal man altid give godbid når hunden kommer - Også selvom man har kaldt 5 gange.
Den skulle jo meget gerne kæde det at komme, sammen med godbidder :o)
dec 2009
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 86 Svar: 578
Men det går allerede super med snoren, han forsøger ikke engang at løbe sin vej. som han gjorde før
Men kom til at tænke på det nok også godt kunne have noget at gøre med min kæreste er ude og rejse, så han prøver lige mors grænser af også?
maj 2007
Dejligt at høre det allerede går bedre :o)
Dårlig mave + opdragelse.