{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.166 visninger | Oprettet:

Hjælp mig - aflive ell. ej ??? {{forumTopicSubject}}

Som nogen måske har opdaget skal jeg skilles...
Og jeg kan ikke have begge hunde med....

Zia (Cavalier King Charles Spaniel) har fået konstateret Chiari-syndrom (hendes hjerneskal er for lille til hjernen, så hendes lillehjerne bliver presset ned i rygmarven.).
Hun kan ikke være alenehund da hun så ikke vil spise, og hun drikker sig ihejl (hun er ekstrem fikseret efter vand, og kan ikke stoppe igen.Hun drikker så meget at hun får hjerneødem og bliver blind et par timer).
Hun er utryg ved børn og fremmede.....
Jeg kan ikke finde ud af om det ville være bedst at aflive hende eller om det evt. er muligt at finde et nyt hjem til hende :0(

Hvad ville du/I gøre i min situation??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp mig - aflive ell. ej ???
  • #2   6. jul 2010 Her giver jeg Ulla ret. Mest humant for hunden.

  • #3   6. jul 2010 det er meget smertefuldt for hunden at have den sygdom. jeg ville ik byde nogen af mine det.

    men jeg må sige at jeg aldrig har hørt om nogen i danmark der har den.


  • #4   6. jul 2010 selvom det vil være hårdt, lyder en aflivning somm den bedste løsning efter hvordan du beskriver det.

  • #5   6. jul 2010 Vil sige som de andre. Også selvom det er en hård beslutning for dig.

  • #6   6. jul 2010 samme som de andre..aflivning..desværre

  • #7   6. jul 2010 Enig med de andre :o(

  • #8   6. jul 2010 Jeg må hellere skynde mig at sige at hun endnu ikke har ondt (bare så I ikke tror jeg holder liv i hende for min skyld, men fordi hun er glad og frisk....dog har hun denne sygdom.).

    Jeg har spurgt min nabo om hun ville overtage hende, da Zia er vant til hende og er rigtig glad ved hende, men hun har desværre ikke mulighed for det :0(


  • #9   6. jul 2010 TS du skriver jo selv at hun ikke kan være alene hund og at hun er utryg ved børn og fremmede, ville det så ikke være synd at placere hende hos fremmede?

    De er måske et stort ansvar at ligge på en evt. ny familie, og det stiller jo også nogle krav om at de ikke må have børn og helst skal have en hund i forvejen..

    Hvis det var mig i din situation ville jeg nok vælge aflivning af hensyn til hunden..:(


  • #10   6. jul 2010 hvis hun ikke har ondt og dyrlægen mener hun kan fåp nogle gode år, så syntes jeg da du skal se om du kender en der vil have hende. men jeg ville f.eks ikke overtage en hund som jeg vidste var syg, og ikke vidste hvor længe den havde igen.

  • #11   6. jul 2010 Hmm.. Ja jeg havde nok også valgt en aflivning. Det er jo trods alt en syg hund (pt uden smerter dog), men hvorfor give hende videre til en anden familie, som så måske får 2 år med hende og så skal hun aflives grundet smerter. Det ville være hårdt for både dig, familien og hunden der både er blevet opplaceret og har udviklet smerter.
    - Er det så ikke bedre at det er dig som siger farvel til hende og sender hende sikkert til hundehimlen, og du ved at hun går smertefrit ud af hendes liv?
    Det er en rigtig hård og sej beslutning at stå med, men jeg ville personligt have det bedst med selv at sende min hund i himlen, når hun nu trods alt ér syg.


  • #12   6. jul 2010 Det er jo også de tanker jeg har, at det ikke er rigmeligt hverken for hende eller den nye familie.
    Det er bare så skide svært når hu er en glad lille turbotøs herhjemme :0(

    På den ene side vil jeg helst selv sige farvel, på den anden side er det bare så forbandet svært :0(


  • #13   6. jul 2010 Riley - Kan sagtens forstå din frustration, det er også en utroligt hård situation! Netop fordi hun ikke hér og nu er i smerter.
    Men hvem ved hvor længe der går før smerterne begynder at vise sig, og måske den nye familie kommer til at holde hende ''kunstigt i live'' fordi de er så glade for hende. Så har hun måske daglige smerter, hvilket du jo ikke ønsker for hende - Så snart hun er i en ny familie er det jo deres beslutninger der gælder.
    Derfor ville jeg hellere selv sige farvel til hende, så jeg var sikker på at hun kom herfra med værdighed og smertefri. For sygdommen er skrækkelig så snart smerterne viser sig, og dét er ikke et hundeliv at leve med.. Men for pokker ja, det må sandelig være hårdt!
    Tanker herfra..


  • #14   6. jul 2010 ja, må sige som andre har sagt, aflivning er det rette.....og hårde for dig Riley, ......at gøre har selv sagt farvel til tre gamle hunde gennem livet....det er utroligt svært men tænk på at det er en barmhjertighedsgerning for vennen din mange, mange bedrøvede tanker til dig fra Ane og "familien Rødtop"

  • #15   6. jul 2010 Jeg er enig med de fleste andre herinde, jeg synes at en aflivning til din bette pige ville være det bedste.
    Jeg ved ikke om du før har fået et dyr aflivet, men det lyder måske bizart, men det er faktisk - synes jeg - en rigtig god måde for dyret at "ånde ud" på.. Da det går helt af sig selv, de får sprøjter og ligger sig derefter stille ned.

    Og når hun har disse skavanker synes jeg også det ville være synd at flytte hende alt for meget rundt.


  • viveca m
    viveca m Tilmeldt:
    jul 2008

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 57
    #16   30. aug 2010 Håber du finder den helt rigtige løsning smiley
    Er der en som kender din hund, ville det være perfekt.....


  • viveca m
    viveca m Tilmeldt:
    jul 2008

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 57
    #17   30. aug 2010 Håber du finder den helt rigtige løsning smiley
    Er der en som kender din hund, ville det være perfekt.....


Kommentér på:
Hjælp mig - aflive ell. ej ???

Annonce