{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.337 visninger | Oprettet:

Kuperede dansk opdrættede hunde... {{forumTopicSubject}}

Her følger en, desværre, sandfærdig historie som har udspillet sig på det seneste:


En person som jeg havde som "ven" på facebook har fået et kuld doberhvalpe ved at parre sine hunde. Tæven var ved parringstidpunktet knap 2 år gammel, og hverken den eller hannen er sundhedstestet af nogen som helst art. En af mine venner som også er ejer af dobermann lægger på et tidspunkt mærke til at alle hvalpene mangler deres haler.

Vedkommende udgiver sig herefter som hvalpekøber og indleder en dialog med "opdrætter". Opdrætter skriver at hvalpene er blevet kuperet her i danmark på 2. dagen, og at de skal ørekuperes her i danmark også. Efter en del skriverier frem og tilbage melder min ven ud at der skal købes en hvalp. Herefter bliver der også snakket i tlf omkring dette, og opdrætter fortæller at de vil blive kuperet hos opdrætter, af en polsk dyrlæge. Efter lidt snak frem og tilbage bliver navnet på denne dyrlæge nævnt, og det viser sig at vedkommende hverken er dyrlæge eller polak, men herboende jugoslav, som er blevet smidt ud af DKK midt i 80'erne for at kupere sine egne hunde. Opdrætter er i øvrigt meget stolt af sine store hunde, tæven vejer 46kg, og hendes nye hanhvalp skal trænes til "manstopper"...

Herefter bliver min ven og jeg enige om at politianmelde opdrætter for at stoppe dette glade vanvid. Først og fremmest er det ulovligt at udføre herhjemme, og desuden er der ingen som kan udføre et sådan indgreb under ordnede forhold på en kommode.

Jeg selv kontakter formanden for DDK for at høre om der er nogle tidligere sager vedrørende dette, men får at vide at dette ikke er vedkommende bekendt. Efterfølgende kontakter jeg DKK og Vibeke Knudsen sætter mig i kontakt med den særligt ansvarlige for dyrevelfærd ved nordjyllands politi. Min ven kontakter efterfølgende betjenten, og politiet inddrager Fødevarestyrelsen også.

Opdrætter har selv telefonisk erkendt at kuperingen ville finde sted d. 4/7 og vi har derfor forsøgt at få razzian til at finde sted igår. Dette lykkedes også, men af uransaglige årsager kan betjentene ikke se at de er blevet kuperet!?!

Min ven aftaler herefter med opdrætter at hvalpen skal hentes idag, og kører herefter dertil. Da vennen ser hvalpene, er det noget af et syn som ikke er til at tage fejl af. Alle hvalpene, undtagen 1 som er blevet afhentet af køber, løber rundt med ører som er så korte at de end ikke kan bindes op. Vennen kører derefter officielt for at hæve penge, men ringer i stedet til politiet. Disse kommer dog først efter flere timer, da der lige er vagtskifte også videre.

Da de dukker op fortæller opdrætter at de er fra polen og er kuperet dernede. Min ven fortæller så at det er løgn, og at det er vedkommende som har anmeldt opdrætter.

Efter et stykke tid bliver min ven bedt om at køre, og betjentene fortæller at de vil tilkalde en dyrlæge for at se på hvalpene.

I skrivende stund aner jeg ikke mere, men er igen overrasket over hvor let den danske etat tager på dyremishandling, og at der er nogle mennesker som vil gøre hvad som helst for ussel mammon.

Da jeg her til aften er inde på opdrætters fb profil, laver vedkommende pjat med at politiet har været forbi til kaffe og kage, og har absolut ingen sans for situationens alvor.


Hvis nogle skulle være interesserede i kommunikationen mellem min ven og opdrætter, kan man skrive en pb.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kuperede dansk opdrættede hunde...
  • #1   5. jul 2010 Det må være Mirco der er tale om som kupere.?

  • #2   5. jul 2010 Føj for satan, er alt hvad jeg tænker om denne sag..
    Hvor er det dog direkte klamt at sådanne ting kan ske i dagens danmark... Jeg er ganske simpelt målløs smiley


  • #3   5. jul 2010 Hvor er det ULÆKKERT... føj for den lede...

    Og det viser bare det hele hvordan hun tager at politiet har været der smiley

    <b> FØJ !!! </b>


  • #4   5. jul 2010 Det er simpelthen en forfærdelig beretning du giver der.....
    Man tænker bare: Hva´ sker der dog med de myndigheder, i vores land, som ska ta sig at sådanne sager!!!
    Hvor er det dog ansvarsløst, modbydeligt, og total respektløs, også over for de seriøse opdrættere.
    Havde nogen været bare lidt vågen, fra div. myndigheder, kunne de evt. ha nået at stoppe det.
    Ja jeg er målløs over din beretning... smiley

    Noget helt andet....Hva betyder det, hvis den skal trænes til Manstopper?
    Kender ikke til det.....
    Mvh Karin.


  • #5   5. jul 2010 Jeg forstår slet ikke hvorfor man gør det - er det fordi det er pænt? Jeg synes godt nok det er grimt og unaturligt. Kan du ikke give en opdatering på hvad der kommer til at ske?

    Og ja, dyremishandling bliver ikke taget alvorligt herhjemme og mon ikke det går op for ham 'opdrætteren', når han kommer ind på politistationen og skal have "kaffe og kage"?


  • #6   5. jul 2010 Idet der tages kontakt til DDK og DKK er det så fordi at pågældende opdrætter gør dette med bog på hvalpene?
    Det kan da ikke være dansk bog så?


  • #7   5. jul 2010 Ja hvor ville det dog være dejligt hvis der ikke var så mange mennesker der bedre kan lide en skamferet hund end en hel hund....så forekom denne form for dyrplageri ikke!

  • #8   5. jul 2010 Æv for en sag smiley
    Jeg forstår godt, at politiet ikke altid har mulighed for at prioritere dyr før mennesker, og det bør de selvfølgelig ikke.. Men her får de jo det hele serveret på et sølvfad?

    Hvis der ikke bliver gjort noget ved det gennem politiet, ville jeg ganske enkelt gå til ekstrabladet omkring denne opdrætter, og servere alt materiale i overhovedet har samt et kronologisk forløb af kontakten.
    Jeg håber at politiet sørger for at der bliver gjort noget, men hvis ikke, så ville jeg ikke tøve et sekundt med at hænge opdrætter ud i EB...


  • #9   5. jul 2010 Fy for pokker! smiley
    Skræmmende at dén slags kan ske i DK!


  • #10   5. jul 2010 Jamen for filan da hvordan kan det overhovedet lade sig gøre? Hundene skal vel bedøves og syes? Hvordan kan "almindelige" mennesker komme til det grej? Uhyggeligt at det kan være så nemt i et forbudsland.

  • #11   6. jul 2010 Jesus mand! Stakkels hunde da!

    Hvor er det forkasteligt af politiet.
    Der bør skrives til højere instanser så der kan blive taget affærde.


  • #12   6. jul 2010 nejnejnej hvad gjorde politiet ?!ihh sådanne mennesker burde straffes hårdt!.
    jeg vil meget gerne se samtalen..


  • #13   6. jul 2010 Det burde jo være åbenlyst at hvalpene er kuperede og ikke født sådan for dælen -osse hvis lige netop de betjente der var derude ikke er hundemennesker.
    Det ER da ikke så svært at se om et øre har været skåret i eller ej, når det er helt friskt:o(

    Skræmmende -jeg håber da der trods alt sker noget


  • #14   6. jul 2010 Jeg glæder mig til en opdatering.

  • #15   6. jul 2010 Føj for pokker.Håber der sker noget i sagen.

  • #16   6. jul 2010 stakkels små hvalpe.... Håber virkelig der sker noget i denne sag.....

  • #17   6. jul 2010 Morale er godt, dobbelt morale dobbelt så godt.
    Kan se dine dobberman har fået kuperet ørene.
    Er egentlig fucking ligeglad i hvilken land du har fået det gjort og af hvem - du har akkurat samme intentioner som ham Jugo'en.! Så kan dine hunde se rigtigt "farlige" ud hvilket er den eneste grund til at mishandle dyret sådan - stakkels hvalp!


  • #19   6. jul 2010 Line: "Hvis der ikke bliver gjort noget ved det gennem politiet, ville jeg ganske enkelt gå til ekstrabladet omkring denne opdrætter, og servere alt materiale i overhovedet har samt et kronologisk forløb af kontakten.
    Jeg håber at politiet sørger for at der bliver gjort noget, men hvis ikke, så ville jeg ikke tøve et sekundt med at hænge opdrætter ud i EB..."

    ^^
    Jeg er fuldstændig enig med dig og ville helt klart også selv gøre præcis det samme..

    Jeg håber også der kommer en opdatering..


  • #20   6. jul 2010 Matias J : Nu ved jeg ikke om du har gidet at tage dig tid til at se hele TS' profil igennem eller om du bare vurdere ud fra hans profilbillede, men hvis du lige gad bruge to minutter på at se på hans hunde, så vil du opdage at kun ÉN ud af han FIRE hunde har kuperede ører..!!

    Så det er sq lidt noget lort at lukke ud..


  • #21   6. jul 2010 Og hvad så? så fordi man kun gør det 25% af tiden så er det okay?
    Hvis jeg har 4 hunde, er det så okay jeg tæver 1 af dem ?

    Jeg kunne aldrig nogensinde finde på at være så ond mod et andet dyr, at klippe ørene af den.. Ville du syntes det var fedt hvis jeg klippede ørene af dig Alexandra S, ville du også syntes det var "sejt" ?



  • #22   6. jul 2010 Matias J: nej selvfølgelig ville jeg da ikke synes det, og ja jeg er imod ørekupering, men jeg tvivler da på at TS SELV har kuperet sin éne hund! Det er jo højst sandsynligt gjort i udlandet og med den afstamning, så nok også af en professionel dyrelæge...

    Du kan bare ikke tillade dig at dømme TS som værende dyreplager eller et skidt menneske bare fordi han køber en hund der er kuperet.. Så er alle dobbermann ejere der har købt deres meget fine stamtavle hunde i udlandet også dyreplagere fordi de ejer en ørekuperet hund??

    Desuden handler den her tråd jo om en forfærdelig situation hvor nogle hvalpe bliver ULOVLIGT kuperet herhjemme i DK og samtidig bliver de det af en UPROFESIONEL person der sikker hverken har bedøvelse eller sterile redskaber til det !

    SÅ lad da være med at tilsvine TS på den måde når han jo rent faktisk kæmper for at få politiet til at gribe ind overfor disse uhyrligheder !!


  • #23   6. jul 2010 Jeg siger bare han har haft akkurat samme intentioner som ham Jugo'en.
    TS har selv valgt at købe en hund der var kuperet, jeg vil væde med der har været andre særdeles pæne dobbermans med begge øre intakte.

    Siden hvornår har dyrplageri været et spørgsmål om landgrænser?:s kan ikke helt se hvorfor det skulle retfærdiggøre man klipper ørene af en hund, bare fordi man ikke har gjort det på dansk jord ? :s

    Jeg syntes det er kanon han anmelder en der behandler dyrene sådan, det er jo ligesom de færdselsbetjente der render rundt og giver andre bøder, og så selv kører hjem i en ordentlig spritter.. Men igen, nu skete det jo ikke på dansk grund og hunden er jo en rigtig flot hund og så "tænker vi ikke mere på det" - fordi udenlandske & flotte hunde har nemlig ikke følelser.. Det står jo på 1. side af alle hundebøger


  • #24   6. jul 2010 Matias: nu er der jo stor forskel på at kupere en hvalp på et køkkenbord og så under ordnede forhold hos en dyrlæge...

    Tror nu ikke det er så svært at komme til det udstyr der skal bruges. I udlandet kender jeg til opdrætter der selv kuperede vores race.


  • #25   6. jul 2010 Matias J: TS har jo nok haft sine grunde til at købe sin kuperede dobbermann, kan være pga. flotte gener, da den måske skulle bruges til avl?? Så du kan ikke vide om hans intentioner har været de samme som ham "Jugo'en" som du iøvrigt så fint kalder ham..
    Desuden hvis det er kotume i andre lande at kupere ører og haler, så ber' køber da ikke en kennel om at lade være med at gøre dette fordi man personligt synes det er dyreplageri.. Vi ber jo heller ikke indvandrere og muslimer om at lade være med at hallal slagte deres kød, selvom de måske putter det i den sharwarma man er igang med at købe..

    Han har jo som sagt 3 andre fine fine hunde som IKKE er kuperet!

    Dyreplageri synes jeg defineres som værende en handling der påfører dyret ekstrem smerte og plage som den kan registrere.. Men hvis det bliver gjort hos en professionel dyrlæge som har BEDØVET hunden, så er det da ikke mere dyreplageri end at øretattovere eller kastrere et andet dyr under samme sterile forhold !



  • #26   6. jul 2010 Alexandra S

    du siger "Desuden hvis det er kotume i andre lande at kupere ører og haler, så ber' køber da ikke en kennel om at lade være med at gøre dette fordi man personligt synes det er dyreplageri.."

    der syntes jeg da du er helt forkert på den for jo det burde alle da helt klart gøre og jo hvis jeg syntes det var dyreplageri eller af anden grund ikke ville have en kuperet hund vil jeg da 100% bede kennelen om ikke at kuper min og kunne det ikke lade sig gøre skulle jeg da på ingen måde have noget med den kennel at gøre...


  • #27   6. jul 2010 Du har ret Martin T, thumbs up.

  • #28   6. jul 2010 Martin T. Du har helt ret, og det ville jeg da også selv gøre hvis jeg skulle have en dobbermann fra en udenlandsk kennel, men jeg gør bare opmærksom på at der ikke rigtig er nogen købere af dobbermann der gør det.. Jeg kender i hvert fald ikke nogen af dem der har købt dobbermann fra udenlandsk kennel som har bedt sælger om at lade være.. det er bare faktum, men ikke en ytring af min egen holdning..

    Jeg ville såmænd heller ikke købe en hvalp hvis den var ører eller hale kuperet i udlandet, men sådan er der jo nogen der ikke har det, men det synes jeg da ikke gør DEM til dyreplagere..

    Det eneste jeg sådan udtrykker mig om, er at jeg synes det er unfair at beskylde TS for at være en ligeglad dyreplager, eftersom han jo netop har oprettet denne tråd.. Det gør da ikke ham til at dårligt menneske eller en slem hundeejer, fordi han har 1 kuperet hund fra udlandet, og så har 3 hunde af samme race som ikke er kuperet..



  • #29   6. jul 2010 Indtil videre har jeg ikke modtaget yderligere info omkring sagen, men vil dele den efterhånden som jeg bliver klogere.

    @Matias J:

    Først og fremmest, så kender du ikke mig, og du kender ikke min baggrund for at have mine hunde, og på hvilket grundlag jeg har dem. Jeg bor på landet og har intet behov for at føre mig frem eller spille fandango. At du så vælger at dømme mig på dette spinkle grundlag vælger du jo så selv.

    Du har helt ret, jeg er dobbeltmoralsk. Jeg kører for stærkt, selv om det slår ihjel, jeg får udført sort arbejde, selvom det er økonomisk uansvarligt, og der er mange flere ting jeg er dobbelt moralsk omkring. Kupering er jeg dog ikke dobbelt moralsk omkring, da det i min verden ikke er dyrplageri når det er udført efter foreskrifterne. Jeg har, til forskel fra de fleste som debatterer emnet, overværet både hale og ørekupering, foretaget i Rusland. Jeg er ærlig omkring hvorfor man får det udført, ren kosmetik for ørernes skyld, praktisk for halens skyld, men respekterer at ikke alle er enige med mig. Mange kastrationer og sterilisationer bliver udført for ejerens skyld, ikke for dyrets skyld, og det er fint med mig. Det dømmer jeg ikke folk for. Jeg synes ubetinget at en kuperet dobermann er pænest, men da jeg bor i Danmark, overholder jeg dansk lov med mit opdræt, og de er derfor ikke kuperet.


    Der hvor jeg stejler er:

    Det er ulovligt at udføre i DK, uanset om det er af en autoriseret dyrlæge eller ej.
    Det er skingrendes sindsygt at udføre uden narkose.


    For mig at se er det det samme som at foretage en kastration, midt på natbordet med en spejderkniv. Dette er mine bevæggrunde for at reagere som jeg gør. At du dermed finder mig dobbeltmoralsk sover jeg nu ganske fint fra.


  • #30   6. jul 2010 PS. Hvis jeg havde sagt "Desuden hvis det er kotume i andre lande at kupere ører og haler, såBURDE køber da overhovedet ikke be' en kennel om at lade være med at gøre dette fordi man personligt synes det er dyreplageri.."

    Så havde jeg været helt forkert på den ja! i hvert fald efter min egen overbevisning, for jo jeg synes at man burde ytre et ønske om at ens kommende hvalp ikke skulle udsættes for dyreplageri og sige at hvis dette alligevel skete så ville man finde en anden kennel.. Det synes jeg virkelig at man burde!
    Men eftersom jeg ikke har ytret min egen personlige holdning til min påstand, så synes jeg ikke du kan tillade dig at sige at jeg er forkert på den smiley


  • #31   6. jul 2010 - Dobermann Kennel Noir Royale -

    Super godt og ærligt svar, respekt for det og din holdning, uanset om jeg er enig med dig eller ej.. Respekt for din ærlighed !


  • #32   6. jul 2010 Alexandra S

    hvis der ikke er nogle dobbermann folk der siger det til udlanske kenneler når de skal have hvalpe der fra er det vel fordi dobbermenn folket ikke syntes det er dyreplageri, jeg vil gætte stærkt på at 90% af dobber folket kun har ikke kupperet øre/haler i dag fordi de ikke kan udstille dem mere i dk hvis de har det.
    jeg er selv en af de der "dyreplager" for jeg må indrømme at en dobbermann fuld kupperet kan være sindsyg stolt og flot at se på (helt klart en hund som kunne tiltale mig) men med deres lange hænge øre og tynde piskede hale ja der syntes jeg sku de ligner en kedelig jagthund, og aldrig noget jeg ville eje...

    men sådan er vi alle jo forskellige vi har alle forskellige synspunkter om hvad er pænt og hvad ikke er og om hvad er dyreplageri og hvad ikke er , i mine øjne kan jeg ikke se hvorfor en hale kuppering skulle hvære dyreplageri når en kastrering ikke er (jeg personligt ville da helle have en til at klippe mig i øret eller fingeren ind at der var en som kulle ind og skære mine boller af)

    men ja loven er lavet og den skal overholdes for os alle om vi kan lide det eller ej, men giver sku Matias J ret i nogle ting bla så er der godt nok mange folk på HG som er dobbelt moralske (ikke at jeg beskylder nogle i den her tråd for at være det, men bare genneralt)


  • #33   6. jul 2010 martin T
    "jeg er selv en af de der "dyreplager" for jeg må indrømme at en dobbermann fuld kupperet kan være sindsyg stolt og flot at se på (helt klart en hund som kunne tiltale mig) men med deres lange hænge øre og tynde piskede hale ja der syntes jeg sku de ligner en kedelig jagthund, og aldrig noget jeg ville eje..."


    Langt hen af vejen er jeg 100% enig med dig.. for de er sindssygt flotte kuperede, Men hvis jeg KUNNE undgå at få en hvalp der var kuperet, hvis jeg selv havde noget at skulle have sagt mht. kupering af hvalpen så ville jeg da klart bede sælger om at lade være.. men hvis tilfældet var ligesom "sunshines" at hun fik tilbudt en hvalp der allerede var kuperet så ville jeg da heller ikke sige nej til det hvis den var fin og sund og rask..

    "men sådan er vi alle jo forskellige vi har alle forskellige synspunkter om hvad er pænt og hvad ikke er og om hvad er dyreplageri og hvad ikke er , i mine øjne kan jeg ikke se hvorfor en hale kuppering skulle hvære dyreplageri når en kastrering ikke er (jeg personligt ville da helle have en til at klippe mig i øret eller fingeren ind at der var en som kulle ind og skære mine boller af)"

    ^^ der er jeg igen enig med dig og jeg citerer lige fra mit tidligere indlæg som var henvendt til Matias som taler om kupering som værende dyreplageri: "Dyreplageri synes jeg defineres som værende en handling der påfører dyret ekstrem smerte og plage som den kan registrere.. Men hvis det bliver gjort hos en professionel dyrlæge som har BEDØVET hunden, så er det da ikke mere dyreplageri end at øretattovere eller kastrere et andet dyr under samme sterile forhold !"

    Så ERGO min holdning er at hvis der er tale om dyreplageri i forbindelse med en kupering af hale eller ører,dvs. at det foregår i beskidte omgiver, uden sterile redskaber og uden brug af BEDØVELSE og at det bliver udført af en almindelig uvidende person, så ville jeg aldrig købe en sådan hvalp.
    Jeg mener SOM SAGT ikke at en korrekt udført kupering af hale eller ører, er direkte dyreplageri, og derfor ej heller at ejere eller købere af hvalpe der har fået dette gjort, er dårlige mennesker eller dyreplagere..

    Jeg skrev bare i første omgang fordi jeg ikke synes at TS fortjente at blive dømt af Matias når indlægget jo slet ikke handlede om ham..



  • #34   7. jul 2010 Der er også nogle afrikanske kulturer hvor det er almindeligt at deres små piger bliver omskåret og syet sammen for neden. Denne form for overgreb bryder jeg mig heller ikke om.......uanset om det bliver gjort under fuld bedøvelse.....

  • #35   7. jul 2010 Jeg finder det interesant at udseendet har nogen som helst indflydelse på om noget er dyrplageri eller ej. Hvad er folks forhold til debarking, for det er vel i princippet det samme, bare "usynligt"?

    Til info: Debarking er også ulovligt i DK (også at importere), og går ud på at man helt eller delvist fjerner hundens stemmebånd for at gøre den stum

    .. Men hvorfor stoppe der? Vi kunne vel også tattovere, pierce og/eller brændemærke vores hunde i udseendets navn - under bedøvelse selfølgelig, så er det jo ikke synd.. Altså, ikke mere end kupering. smiley


  • #36   7. jul 2010 Genialt Søster.

    Så mangler vi bare en mase tilhængere af yderligere skamferinger (bare det er gjort under ordentlige forhold), og så har vi allerede banet vejen for, at dem der IKKE gør det under ordentlige forhold kan dække sig ind bag en fed løgn.

    I guder mand...


  • Hans C
    Hans C Tilmeldt:
    jul 2010

    Følger: 1 Svar: 4
    #37   8. jul 2010 Nu har jeg sat og fulgt med i diverse komentarer herinde,
    og jeg må sige, hold dog kæft hvor i bare for lave, i sidder og skriger og råber op, især ejeren af kennel noir, du burde skamme dig... du som selv har en kuperet dobermann, og hende betinna...
    er det slet ingen af jer der undre jeg over hvor at det ik har været i avisen ??..
    Det kan jeg så fortælle jer, fordi jeg har besøgt personen det drejer sig om..... og der forefindes OVERHOVEDET ingen dyrplageri hos hende... ja hun fået kuperet sine hvalpe. det er ulovligt ja, men det er gjort at en dyrlæge som har kuperet hunde i 36 år, med fuld narkose og bedøvelse, så det der med en døv saks... hold dog kæft du burde skamme dig, du er satme en stor dobbelt moralsk idiot, .....


  • #38   8. jul 2010 Om dyrlægen så har kuperet hunde 8 timer om dagen gennem de sideste 50 år så er det stadig ulovligt at få gjort i Dk og heldigvis for det!!



  • Hans C
    Hans C Tilmeldt:
    jul 2010

    Følger: 1 Svar: 4
    #39   8. jul 2010 Ja det kan godt være det er, men har man selv kuperet hunde, burde man sq feje for egen dør først...

  • #40   8. jul 2010 Hans C

    Tror såmænd også at TS har fejet lidt for egen dør hvis du læste hans sidste indlæg i denne tråd..

    Og desuden hvordan kan du så være helt sikker på at du og TS taler om den samme person når TS hverken har oplyst navn eller køn på opdrætteren..
    TS fik jo også fat i navnet på den påståede "dyrlæge" som de så tjekker op på og finder ud af slet ikke er dyrlæge.. Så medmindre du kender navnet på denne person så kan du vist ikke modargumentere det..



  • #41   8. jul 2010 Hans C:
    Der er jeg så ikke enig med dig.... Hvis ens kuperede hund er købt i et land hvor det er lovligt har man jo ikke gjort noget galt.


  • #42   8. jul 2010 Og Hans´s indlæg er forhåbentligt kopieret og sendt vidre til rette instanser..... Han har jo i bund og grund lige indrømmet på "opdrætter´s" vegne....

    Så ud af kennelklubben, og 5000 i bøde pr. hvalp.... (hvis man skal ta´ud fra sidste dom om en danskfødt hund der blev kuperet....)


  • #43   8. jul 2010 Citat:
    "Hans C


    Skrevet: 08-07-2010 11:50:56

    Nu har jeg sat og fulgt med i diverse komentarer herinde,
    og jeg må sige, hold dog kæft hvor i bare for lave, i sidder og skriger og råber op, især ejeren af kennel noir, du burde skamme dig... du som selv har en kuperet dobermann, og hende betinna...
    er det slet ingen af jer der undre jeg over hvor at det ik har været i avisen ??..
    Det kan jeg så fortælle jer, fordi jeg har besøgt personen det drejer sig om..... og der forefindes OVERHOVEDET ingen dyrplageri hos hende... ja hun fået kuperet sine hvalpe. det er ulovligt ja, men det er gjort at en dyrlæge som har kuperet hunde i 36 år, med fuld narkose og bedøvelse, så det der med en døv saks... hold dog kæft du burde skamme dig, du er satme en stor dobbelt moralsk idiot, ..... "


    I tilfælde af at "Hans" skulle fjerne sit indlæg igen


  • #44   8. jul 2010 Klogt træk M&R smiley

  • #45   8. jul 2010 Susanne

    Næh, det er det så nok ikke... Men trussel om 5000,- pr. hvalp og en retsag hvor man forsøger at fratage personen retten til at have med dyr at gøre i en hvis periode, er nok noget der kan få personen til at tænke sig om en anden gang;o)


  • Hans C
    Hans C Tilmeldt:
    jul 2010

    Følger: 1 Svar: 4
    #46   8. jul 2010 ja jeg er nu her det har i sq ret i, og jeg har lavet profilen, for at besvare jer... da jeg kender personen,
    og jeg er fulstændig ligeglad med hvad i ellers mener, bare i holdt jer til sanheden... kan gi jer ret i det er forkert at kupere, når det er ulovligt....men at LYVE så meget , det er bare ik i orden, hvalpene kunne ikke få bedre hjem NOGEN steder... så hold jer til sanheden... men så er det vel ik så spændene ??


  • #47   8. jul 2010 Hans C:

    Havd er det du mener der bliver løjet omkring??


  • #48   8. jul 2010 "hvalpene kunne ikke få bedre hjem NOGEN steder"

    Hvorfor sælger de dem så ?????


  • Hans C
    Hans C Tilmeldt:
    jul 2010

    Følger: 1 Svar: 4
    #49   8. jul 2010 hmm i kan sq passe jeres løgn historier, dem elsker i jo at komentere.. så jeg gider ik bruge mere tid på at orientere jer..

  • #50   8. jul 2010 Jeg spørger igen. Forventer dog ikke svar, hvis jeg skal være ærlig:

    Hvad bliver der løjet om i denne tråd?


  • #51   8. jul 2010 Enig med Steen/GOFD!

  • #52   8. jul 2010 Også enig med GOFD.

  • #53   8. jul 2010 Det er så rystene at hun tror hun kan bryde loven som hun har lyst til.

  • #54   8. jul 2010 Hej "Hans", og velkommen til. Er du helt sikker på at du hedder Hans? Jeg kan også stave til andre navne, også lettere eksotiske pigenavne, så selv hvis du hedder noget andet kan vi stadig diskutere.

    Omkring den såkaldte dobbeltmorale, så kan du få svar på spørgsmålet hvis du gider læse denne tråd igennem, har ikke behov for at citere mig selv, så find selv svaret.

    Om dyrene har det godt? Det er jo slet ikke det anmeldelsen drejer sig om?! Læs nu hvad der bliver skrevet, så kan du påberåbe dig martyrrollen bagefter.

    Anmeldelsen går på:

    - at hvalpene er blevet hale-kuperet i Danmark! Det er ulovligt!
    - at hvalpene er blevet øre-kuperet i Danmark! Det er ulovligt!

    Så drop den attitude med at vi lyver og har fordrejet det. Vi har det jo sort på hvidt, hun har selv skrevet det. Endog indrømmet det overfor politiet. Så der er ikke specielt meget hun kan gemme sig bag. Heller ikke med medicinen som er ulovlig i Danmark. Og at M...o har 36 års erfaring betvivler jeg ikke, men manden er ikke og bliver aldrig Polak, eller autoriseret dyrlæge. Kan ikke lige huske det nøjagtige årstal, men jeg ved at han blev smidt ud af DKK i slutningen af 80'erne, for at kupere sine egne hunde, og at han har kuperet utallige andre hunde gennem tiden. Mener faktisk stadig han bor i Vanløse, men det kan du jo spørge din veninde om.

    Desuden "Hans", så ville det klæde dig at have en mere fyldig profil. For dem som ikke kender dig, kunne det virke som om du havde noget at skjule, og det vil være ærgeligt.


  • #55   18. dec 2010 Har ikke læst hele tråden, da jeg har fået linket i en anden tråd, men
    hold da op, Det er da noget af det mest groteske jeg længe har læst. Stakkels hvalpe, for sku helt ondt indeni. Det er jo direkte dyreplageri. Må indrømme jeg er rystet over, sådanne brutale indgreb findes i DK, FØJ. Aner ikke meget om kuperinger, men det forgår vel bestemt i steril lokale, med sterile redskaber, der er lavet til dette formål. Og dyrlægen der udføre sådanne indgreb, må da have taget speciel kurser inden for kupering, så det forgår helt korrekt, og man ved præcis hvor man skære, og hvor meget.

    Puha, sidder lige med mine egne tøser, og må ski lige give dem et ekstra kram og møs.


Kommentér på:
Kuperede dansk opdrættede hunde...

Annonce