{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.124 visninger | Oprettet:

Mundkurv {{forumTopicSubject}}

Hejsa alle.
Ja, nu er reglerne jo desværre blevet sådan at loven påbyder at jeg skal til at bruge mundkurv til min dejlige hund fordi han er 1/3 amstaff. smiley

Jeg vil derfor høre jer om I har nogen erfaring med mundkurve...
Hvilken type er bedst?
Jeg ønsker at han skal kunne beholde så meget frihed sommuligt - altså være i stand til at snuse, tage godbidder.
Jeg synes dem i net (læder eller plastik) virker så voldsomme og meget lukkede.Dem i nylon holder snude og lidt af munden fri, men kan de åbne munden nok til at komme af med varmen???

åååh hvor er jeg dog ked af denne udvikling!! Jeg håber virkelig at folk på gaden vil have forståelse for at Harley ikke er farlig, men kun har mundkurv på fordi han skal smiley

Sørgelige knus fra os


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mundkurv
  • #1   4. jul 2010 Prøv at søge under emnet "mundkurv", ved der er en del som har fundet hjemmesider med gode mundkurve.

    Kan desværre ikke selv huske alle siderne.


  • #2   4. jul 2010 Det er nu 4 dage siden han skulle være begyndt og have den på ?? :S


    Min ast har en med metalgitter - jo det ser voldsomt ud .. Men hun kan drikke vand med den på , halse og få godbidder .. Det kan hun ikke af en af metal . Desuden skal mundkurven være helt lukket - der må ikke være åbent ind til snuden.


  • #3   4. jul 2010 Du er da lidt sent ude synes jeg.

    Men dem af nylon kan bestemt ikke anbefales. De er lavet til kortvarig brug som f.eks. et dyrlægebesøg e.l.
    Hunden kan ikke åbne munden kok til at komme af med varmen.

    Jeg ville uden tvivl vælge en af dem med gitter, osse selvom du synes de ser voldsomme ud. Det vigtigste er vel at de ikke generer mere en dnødvendigt.
    Og alt efter typen, kan man osse fint slippe afsted med at give godbidder gennem gitteret.

    hvis du søger på mundkurv herinde, er der masser af folk der har lagt links til dem de har valgt


  • #4   4. jul 2010 "Det kan hun ikke af en af metal" Jeg fik lige lukket noget mundlort ud .. der skulle selvfølgelig stå

    Det kan hun ikke af en af nylon


  • #5   4. jul 2010 ér ikke for sent ude!! Loven blev vedtaget fra d. 1. juli - for 4 dage siden ja, men han har íkke færdes i det offentlige rum i den tid - så nej, ingen love brudt!!!

    Har i forvejen helt ondt i maven og gråd i halsen over at han skal have mundkurv og kort line! Så hvis vi kan være så meget væk fra "det offentlige rum" som muligt og han derved kan få lov til at være hund så gør jeg det!!

    Det eneste jeg spørger om er et råd til at vælge den bedste mundkurv - ikke løftede pegefingre! Lad Danmarks politi og regering om det!!


  • #6   4. jul 2010 Øøøh nej, loven blev vedtaget d. 4 juni og trådte i kraft 1. juli, og altså har du haft en måned til at få fundet en mundkurv og få trænet. Men kommer hunden ikke ud på offentlige steder, er det self ligemeget om du har gjort det tidl eller først nu.

    Væsentligt i træningen er så at du ikke tænker "hvor er det synd", for så vil hunden osse mene at det er vældigt forfærdeligt.
    Mundkurven synes jeg nu ikke er slem, hvis den tilvænnes på en god og positiv måde


  • #7   4. jul 2010 Berthas far -nu er der jo folk der har have eller adgang til privat område hvor hunden kan luftes;o)

  • #8   4. jul 2010 Er det ikke ligegyldigt om loven er trådt i kraft for et par dage siden ??
    Det er ikke det tråden handler om!

    Gry P - Jeg har købt en med metalgitter foran.
    Dem med nylon der kan hunden ikke åbne munden nok smiley



  • #9   4. jul 2010 Tsk tsk - så fordømmende man er i denne tråd...

    Jeg har denne her:

    (link fjernet)

    Bare du sørger for at vuffer kan halse og drikke vand alligevel. Tøsen her kan stadig præstere at spise hesteboobs og græs når hun har sin på...


  • #10   4. jul 2010 Vi har også købt en med metalgitter. Vi købte den fra www.fordogtrainers.com.

    Den første vi fik hjem passede ikke, så damen vi handlede med sendte 2 andre vi ku prøve, hvor af den ene passede perfekt.

    Helt utrolig god service.



  • #11   4. jul 2010 www.bigbullies.dk
    har dem med metalgitter.

    vi modtager naboens i næste uge, tror de er goe


Kommentér på:
Mundkurv

Annonce