{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.811 visninger | Oprettet:

Hvad skal jeg dog vælge? HJÆLP!!! {{forumTopicSubject}}

Jeg har brug for jeres råd.

I starten var jeg helt sikker på jeg ville have en yorkshire terrier, men efterhånden har jeg læst mig frem til de kan være lidt hidsige og gø en del (det kommer selvfølgelig også an på opdragelse og hundens tempereament). Men derfor laver jeg nu en søge annonce, hvor i kan komme med et bud til hvilken hund der passer på mig.

Jeg søger:

En rolig hund, som kan klare at gå lange ture ved stranden.

Den skal være renlig og lystre standard kommandoer.

Da jeg bor i lejlighed, skal det ikke være en stor hund (max str. med en westie)

Skal kunne omgåes andre hunde, da jeg har en delehund med min tidligere kæreste (westie).

Det skal ikke være en chihauhau, men ellers er jeg åben for forslag.

Den skal ikke fælde (for meget)

Må ikke have et hidsigt temperament af natur

Skal ikke være en race, som er "overavlet". Dvs. en race, som er kendt for mange sygdomme.

Det er en fordel, hvis vapsen bor i København (da jeg selv bor her) men jeg kan sagtens tage til Jylland og hente den.

Da jeg har 2 ugers ferie i uge 33 + 34 og vil derfor gerne hente hunden der, så vi har god tid til at lære hinanden at kende.

Glæder mig til at høre fra jer allesammen smiley

Vapse hilsner

Louise

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad skal jeg dog vælge? HJÆLP!!!
  • #1   2. jul 2010 Louise: Held og lykke med din søgning - er nødt til at spørge til dette

"Den skal være renlig og lystre standard kommandoer."

Er det en voksen hund du søger?

• #2   2. jul 2010 welsh corgi pembroke synes jeg er en skøn hund, den er lille, klog og venlig af sind

• #3   2. jul 2010 Tror næppe du finder en race der automatisk er renlig og lystre komandoer smiley

• #4   2. jul 2010 Enig med de andre i at renlighed og kommandoer er noget den først lige skal lære. Men ellers tænker jeg nok Cavalier King Charles Spaniel?

• #5   2. jul 2010 Italiensk mynde... Evt whippet.. men den er nok lidt stor til dine ønsker ( ca 50 cm og ca 12-15 kg )

• #6   2. jul 2010 Jeg er selv stor fan af Cairn terrier, har 2 af dem selv, de er energisk, robust og et muntert væsen. Er selvbevidst, umådelig nysgerrig, men ikke aggressiv. Er en meget glad hund. Drømmer du om en mester i lydighed, ja så er det ikke en cairn du skal vælge.

Jeg har mødt mange yorkshire terrier, og de har alle været skønne, og som du selv skriver handler det jo om hvem der er i den anden ende af snoren ;o) Men vælger du en terrier skal du vide de skal opdrages, motioneres og aktiveres efter hvilken race du vælger ;o)

• #7   2. jul 2010 altså yorkien er som mange af de andre små hunde - hvad man gør dem til.
    Hvis man lader dem løbe med klatten, så gør det det jo osse.

Nu har jeg jo selv har en.. og hun var super velopdragen - og ku gå løs allesteder uden problemer. Og havde jeg fået en femmer for hver gang jeg hørte "jamen hun er jo slet ikke hysterisk", så havde hun tjent sig selv ind flere gange.

Så jeg er nok mere af den holdning, at det er et spørgsmål om hvor godt du selv opdrager de 'små'. Selvfølgelig kan yorkien have en kort lunte... men det har mange mindre racer, fordi ellers bliver de rendt over ende af de store - men så er det altså heller ik værre.

Mht. motion.. så var min ikke til at køre træt overhovedet, så hun holdt fint til 2-timers ture i skoven, hvor hun løb, legede og svømmede for fuld udblæsning.

• #10   2. jul 2010 Dvaerg Pinscher smiley lille nem hund der ikke faelder meget, nem at til passe og nem at laere ting smiley

• #11   2. jul 2010 Ja Udenfor pædagogisk rækkevidde du har helt ret ;o)

De små hunde bliver ofte misforstået. Ofte bliver der sagt at Cairn terrieren er en stædig lille rad, der er umulig at træne, det er en misforståelse samtidig med, at der dog er lidt om snakken;o) Det er klart en kæmpe misforståelse, at Cairn terrieren er umulig at lære noget. Den er elsker at lære og har en lynhurtig opfattelsesevne. Den er super lækker at arbejde sammen med, hvis det, man tilbyder den, pirrer dens nysgerrighed, hvis den synes det er sjovt, eller hvis den får noget lækkert af dig ;o) Ja lige som alle andre hund ;o)

• #12   2. jul 2010 En lille pudel måske..

• #13   2. jul 2010 Tror næppe du finder én inden den ønskede dato.. Men bolognesen passer som hånd i handske på din beskrivelse.. (Forudsat du vil gå op i pelsplejen.) Men det er en race man skrives op til..
    Og ja ingen hvalp er født renlig og lydig - det er ejerens ansvar at træne de ting smiley

• #14   2. jul 2010 mange af de små terrier-racer kræver så osse at man viser hvem der har bukserne på, for kan de kringle systemet, så gør de det. Men får man så osse etableret den rangorden, så er de nogen fantastiske hunde - og dejlige nemme at have med alle vegne.

• #15   2. jul 2010 Hey allesammen

Nej jeg forventer ikke det store af en lille vapser. Vi skal selvfølgelig til hundetræning, så den kan lære at lystre osv.

Men utrolig dejligt at høre jeres meninger smiley

Jeg har lidt kig på pomerian, mops, malteser, westie og papillon.

Men ellers overvejer jeg en blanding af disse racer.

• #16   2. jul 2010 Udenfor pædagogisk rækkevidde ;o) ja de små terrier-racer er skønne hunde ;o) De ved hvad de vil ;o) De lære hurtigt, også hvis men som ejer ikke holder fast i sine regler. Den vil at prøve at snyde og manipulere for at få det den gerne vil have;o)

• #17   2. jul 2010 Hvis din hund ikke må fælde synderligt, så skal du ikke gå efter en mops.

• #18   2. jul 2010 Louise - undskyld men hvad med en tøjhund?

• #20   2. jul 2010 pia - mopser fælder så meget at det er utroligt, at de har pels tilbage på kroppen smiley

• #21   2. jul 2010 Bichon Frisé......den er en rigtig god familiehund, og den fælder ikke:-)

og den har alle de kvalifikationer du søger os en hund:-)
    (min mor ejer sådan en, for 3 gang,og jeg har haft mere end ugentlig kontakt til dem, og den nyeste har jeg trænet, så jeg kender meget til denne race)

• #22   2. jul 2010 hey louise har du set hende her http://www.hundegalleri.dk/html/mar_vis.asp?MarID=53241

• #23   2. jul 2010 http://www.hundegalleri.dk/html/mar_vis.asp?MarID=52353

^DÉT er simpelthen verdens nemmeste hund, efter min mening!
    kig forbi min Futte, evt smiley

De tilpasser sig SÅ nemt. Futte er klar på en lang gåtur hvis jeg er, men han er så sandelig også klar på at sove længe smiley Han kan med alle hunde, store som små! Er go til andre mennesker og børn. Han gør ikke, og er go til at være alene hjemme (bor også i lejlighed)

Syntes absolut du skal overveje en shih tzu smiley

• #24   2. jul 2010 Uh har også overvejet shih tzu smiley De er så kære.

Men grunden til jeg ikke "bare" har besluttet mig og valgt en vaps, er ganske simpelt, pga. jeg ikke vil forhaste mig ind i at få en hund. Jeg mener det er noget der virkelig skal være velovervejet. Blot til info, til folk jeg har haft kontakt, hvor jeg ikke har valgt deres hunde. Som jeg kan se besvarer denne tråd.

Samtidig har jeg haft en aftale med en veninde om vi skulle købe en hund fra samme kuld, men kan se det trækker i langdrag, så jeg køber blot en hund nu og så forventer jeg hund køber en et par mdr. efter mig. Det skal hellere være hunden der er afgørende, efter min mening smiley

Jeg tjekker straks jeres links smiley

Anja: Jeg vil helt sikkert kigge nærmere på racen smiley

• #25   2. jul 2010 Jeg kan godt forstå, du vil tænke dig godt om før du køber en hund, det er jo ikke helt nemt, for alle hunde er jo noget helt særligt ;o) Jeg håber du finder det du søger ;o) Held og lykke ;o)

• #26   2. jul 2010 Louise R - du er velkommen til at se mit fotoalbum også smiley Futte lavede et kuld hvalpe på en shih tzu tæve sidste år - og der er billeder af hvalpene på min profil smiley

Kan hvertfald kun sige positivt om en shih tzu!
    Da jeg flyttede hjemmefra købte jeg Futte, og en nemmere "førstegangshund" ska man godt nok lede længe efter smiley

• #27   2. jul 2010 Louise R
    Den der med at I skal købe fra samme kuld...den ku vel gå hen og blive tricky. Er I sådan helt på det rene med om I kan tilbyde det samme, og har samme 'smag' i hund.
    Jeg synes du skal vælge dig en hund, som passer til DIG - og din veninde skal vælge hvad der passer til hende. Hvis det så helt tilfældigvis ender i den samme race eller kuld, så er det jo fint.

• #28   2. jul 2010 Det var også mest fordi vi begge var HELT enige om det skulle vores yorkshire terrier.

Men efter jeg har søgt og læst så meget om alle hunde, blev jeg enig med mig selv om at lige sænke farten og tænke mig om en ekstra gang. Og min veninde er heldigvis ganske enig med mig.

Stephanie: Ihh jeg bliver helt paf over de skønne vapsere smiley

• #29   2. jul 2010 Louise R - syntes VIRKELIG det er fornuftigt du tænker dig om en ekstra gang inden du vælger hvilken race det skal være..

Kan blive så sur når jeg ser annoncer på fx alaskan husky på 1 år hvor ejerne skriver "vi har ikke overskud til at give ham den motion han har behov for" - ej, i skulle sgu nok have undersøgt racen inden i købte den smiley

Så thumbs up til dig smiley - og jaa, de er så sindsyg dejlige hans små vapser.. Kan lige finde et link til dig, så du kan se hvordan de ser ud nu når de er blevet større smiley

• #32   2. jul 2010 Ihh Stephanie, jeg er jo helt solgt over den lille vapser. Den lyder jo præcis som den race jeg søger. Må indrømme også har siddet og set på den race tidligere inde på denblåavis. Men synes det virker useriøst derinde. Men alle skal have en chance og så må man tage ud og se på hundene + forældre og vilkår, inden man takker jo.

De er bare så søde.

Tusind tak for links - har straks givet dem allesammen høj smiley

• #33   2. jul 2010 Tak for det Louise smiley
    Du må endelig sige til hvis du bestemmer dig for en Shih Tzu, så skal du have nummeret på den kennel jeg har købt Futte ved smiley

De er simpelthen så søde - og alt for skønne hunde de har smiley

• #34   2. jul 2010 Det vil jeg meget gerne smiley

Hvor meget gav du for din vovse og hvor ligger det henne?

Futte ser skøn ud og har fluks givet en ekstra høj smiley

• #35   2. jul 2010 Jeg ga kun 3500 for Futte - de andre hvalpe i hans kuld kostede vidst 5000 smiley Han har MEGET underbid, og derofr fik jeg ham billigere, men det var nu også ham jeg havde udset mig fra starten, så det var jo fint smiley

Det ligger her tæt på Vejle, ca 20 km syd for Vejle smiley

• #36   2. jul 2010 Ihhh altså i Vejle. Bor desværre på Amager, så det er langt borte smiley

• #37   2. jul 2010 Nej da smiley ikke hvis du skal over og hente din bedste ven for de næste 8-10 år smiley

• #38   2. jul 2010 nu er det pænt lang tid siden at jeg købte min.. men kunne det være en mulighed at ganske enkelt ringe til diverse kenneller, og så høre om du/I må komme på besøg og møde hundene.
    Det er jo tit noget helt andet at møde dyrene live og se om man svinger med racen, i forhold til hvad folk bare fortæller.

• #39   2. jul 2010 Udenfor pædagogisk rækkevidde : - rigtig godt forslag! (:

• #40   2. jul 2010 ja, ik *G*

• #41   2. jul 2010 Jeg giver jer begge to helt ret. Vil tage rigtig langt for at hente min hund. Det er mest pga.jeg ikke ejer hverken kørerkort eller bil. Men mon ikke jeg kan overtale en god ven til at køre mig derover evt.

Men helt sikkert en god idé at se om man passer sammen med racen smiley

• #42   2. jul 2010 Du må endelig lave en tråd når du har fundet din nye lille hvalp, så vi kan se hvad det bliver smiley

• #43   2. jul 2010 Det lover jeg at gøre smiley

• #44   2. jul 2010 Held og lykke med at finde en skøn hvaps:-)
    Dejligt at se at nogen tager sig tiden til at finde den helt rigtige race, der mathcer det man kan tilbyde en hund i sit hjem.
    Husk også at tænke på om du vil have med eller uden tavle...
    og vær sød at tænke nogle år frem med at have hund hvis personlige ændringer skulle ske.

Glæder mig til at høre hvilken skøn lille hvaps du får dig:-)

• mette m
    mette m Tilmeldt:
    jan 2010

Følger: 1 Hunde: 1 Svar: 1
    #45   27. jul 2010 Hey..
    hvis du ikke har købt en endu vil jeg bare lige sige, at du nok ikke skal vælge en shih tzu, hvis det skal være efter dine krav, da jeg selv har en som jeg uden tvivl er rigtig glad for, skal du bare vide at der er sindsyg meget pels pleje, og det er HVER dag, derudover kan den ikke så godt holde til de helt store ture uden hurtig at blive træt, også på grund af pelsen og de korte ben.
    og nu kan jeg jo kun snakke for mig selv, men min hund gør HELE tiden, hvis der går nogen forbi vores vindue og sådan med andre hunde.

• #46   28. jul 2010 Der er jo ikke meget pelspleje, hvis man får dem klippet en gang imellem? Min shih tzu går jeg 4-5 km med i skoven hver dag og det er ikke et problem! Og han gør ALDRIG smiley men det er jo forskelligt fra hund til hund smiley

Kommentér på:
Hvad skal jeg dog vælge? HJÆLP!!!

Annonce