{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.510 visninger | Oprettet:

Dommedag i morgen!! {{forumTopicSubject}}

Så det desværre imorgen Torsdag D.1 Juli at der er 2500 uvidende hunde som skal lade livet pga. den spontane uigennem tænkede hundelov!! Jeg lider inden i af bare tanken om at der sklal DRÆBES hunde fordi de er uheldige at være i BADSTANDING.. Grotesk og kynisk af regeringen, udover at der er 2500 hunde som bliver aflivet imorgen så skal alle andre have ødelagt noget af deres tilværelse ved at blive påtvunget MUNDKURV på!! Lige præcis løsningen med mundkurven er jeg personligt meget i mod, men den modstrider også den igangværende lov, idet at: man er forpligtet til at slippe sin hund fri så den kan forsvare sig selv hvis den bliver angrebet af en aggresiv fri hund!! DET bliver svært at beskytte hunden når den har mundkurv på, den vili kke kunne forsvare sig selv idet den ikke kan bide igennem en mundkurv!! Jeg har skrevet en mail til Carsten Hansen som er formand for det nye Parti FOKUS, hvor jeg giver forslag til at kunne trække den latterlige lov tilbage!! Mvh. Den frustreret hundeejer. Johnny


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dommedag i morgen!!
  • #1   30. jun 2010 Hvorfor skulle der blive aflivet flere hvalpe imorgen? forbuddet blev jo fra den 4 juni, sat tilbage til 13 marts. Så hvorfor skulle der lige aflives flere imorgen, end der er siden 4 juni?

  • #2   30. jun 2010 Selv jeg begynder at synes at det er for meget tuderi - og jeg ejer endda en amstaff...

  • #3   30. jun 2010 Hmm hvorfor skal så mange hunde aflives? Hvor kommer det tal lige fra?

  • #4   30. jun 2010 Ja nu har vi snart hørt nok på det tuderi. Jeg synes også det er skide træls man ikke bare kan få lov til at køre så hurtigt man vil. Men en lov er en lov. Respekter den.!

  • #5   30. jun 2010 Hvorfor tror du så mange skal aflives lige i morgen?

  • #7   30. jun 2010 Hvor kommer det tal fra?

    Og i øvrigt -det er IKKE hundens opgave at forsvare noget som helst. Det er ejerens ansvar at gribe ind om nødvendigt.

    Og en lov om at man skal slippe hunden hvis den angribes? aaaaaarrrhh sådan en lov findes vidst ikke.
    Men det forhindrer self ikke en i at gøre det (uanset hvilken hund man har). Nytter dog intet hvis ens hund er af typen der tager kampen op, istedet for at prøve at komme væk.


  • #8   30. jun 2010 <b>DA-DA-DA-DAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAM!

  • #9   30. jun 2010 Well... BU-FUCKING-HU ! !

    Stop nu det tuderi, deal with it !

    Nu er jeres hunde i det mindste lige så godt/dårligt som mine, hvad angår forsvar - hvor mange chancer for forsvar tror du mine hunde har overfor en hund, der vejer 4-6 gange så meget, som dem?
    Mine hunde har klaret sig fint hidtil, trods deres "handikap", så mon ikke din også klarer det?


  • #10   30. jun 2010 Charlotte: lige mine ord smiley

  • #11   30. jun 2010 Charlotte. Lige min tanke.
    Johnny, hvor har du de tal fra?


  • #12   30. jun 2010 Øh, hvor i loven står der, at man er forpligtet til, at slippe sin hund hvis den bliver overfaldet?...

  • #13   30. jun 2010 Altså nu er der nok tråde om den lov og den mundkurv.
    Deal with it, du har selv anskaffet dig din race dvs den er dit ansvar. Håber du er voksen nok til at give din hund mundkurv på som os andre så vi kan vise et godt eksempel. Hvis ikke så pak samme med det tuderi.

    Vi som MH ejere kan hverken gøre fra eller til, en lov er en lov og den må overholdes !

    Hvis ikke den bliver det tjaaaa, så er der mange der er lige så dumme som alle dem der har været med til at få lavet denne lov. Dertil mener alle UANSVARLIGE hundejere der ikke ved hvad det er for en hund de har med at gøre.


  • #15   30. jun 2010 det er jo ikke hundene men en meter bag hunden problemet er hvorfor laver man ikke et kørekort til hunde ???

  • #16   30. jun 2010 til ALLE hunde

  • #17   30. jun 2010 omg hvor er det nederen a se a halvdelen a indlæg herinde er om den lov

    jeg synes det er dybt træls a der er kommet den lov men den er der nu engang og så må man leve med det smiley


  • #18   30. jun 2010 Steffen -tja fordi der ikke er ressourcer til at håndhæve den slags alligevel. Helt som der heller ikke er afsat penge til at håndhæve den lov der nu træder i kraft.

    Kørekortet virker jo kun så længe der faktisk er nogen der tjekker op på det.
    Og skal jeg være ærlig, så synes jeg egentlig osse sådan en kørekortsordning er tåbelig. De der virkelig skal rammes, rammes ikke alligevel da de ikke vil tage kortet. Og så bliver det istedet bare en mulighed for at hive flere penge ud af de ansvarlige og lovlydige hundeejere

    Faktisk har/havde vi allerede en udemærket hundelov der gav gode muligheder for at gøre noget ved de folk der skaber problemer. Nytter bare intet når politiet ikke har tid til at tage sig af de sager der er... og det har de stadig ikke.



  • #19   30. jun 2010 Tud tud tud omg hvor er jeg træt af de tråde om den forbandende hundelov, kom nu videre, livet går IKKE under imorgen.....

  • #20   30. jun 2010 Dommedag ligefrem....det går jeg lige ind og vækker hunden for at fortælle ham så. Havde da ellers regnet med at forsætte hans liv som fortsat bare med mundkurven på, men nej nej dommedagen står for døren ;D))

  • #21   30. jun 2010 OMGF.... Dommedag ??? nå ja - for alle hunde er nu mishandlede hunde når de får mundkurv på ... doh smiley

  • #22   30. jun 2010 Vivi -er ret overbevist om at jorden kan gå under uden at dovendyret opdager det *G*



  • #23   30. jun 2010 Loool Michelle ja det tror jeg faktisk også, bare han har sin fodende i farsiden af sengen og lidt foder og vand så er det kofarvede kræ skisme tilfreds.

  • #24   30. jun 2010 Men fra i morgen af, er hans liv altså ovre... osse selvom han slet ikke selv opdager det.
    For dommedag er kommet... uuuuuuhhhhhhhhhhhh ;o)


  • #25   30. jun 2010 Arh pis også, det skulle jeg have vidst i morges så jeg slap for at betale 600 for re vaccination, eh totalt skod køter ;D

  • #26   30. jun 2010 Syntes dete r rigtig uforskammet at i gør så dyb grin med trådstarter - det var jo ikke derfor han oprettede tråden, det var for at diskutere og ikke blive total hakket ned - og ligesom en af jer skriver "nu svare han ikke, så nu er det tid til at skrive pb'er" - er det ikke chikane ligefrem at bombe ham med privat beskeder?! HMMMM!!

    Johnny, hvorfor mener du, at der er så mange hunde der skal aflives imorgen? /:


  • #27   30. jun 2010 Stephanie K - Nej nej, det er fordi TS "plejer" at svine andre til over PB når man er uenig smiley

  • #28   30. jun 2010 Uh, okay smiley My bad - anede jeg ik.. undskyld til jer alle sammen så smiley læste mig bare frem til at i var lidt hårde ved ham - men hvis det gælder modsatte vej også, er der jo ik noget at sige til det smiley

    sorry sorry smiley


  • #29   1. jul 2010 tallene er fra de dyre internater i Danmark som har muskel hunde.. jeg kan kun more mig over alle de kritiske indlæg.

  • #30   1. jul 2010 Hunde bliver ret hurtigt vant til mundkurv!!! Vi har selv en dobermann der altid går med mundkurv (pga han spiser alt fra jorden) Han er rigtig stolt af den, og han render rundt med den i munden når han skal ud.
    Men jeg kan godt se det kan blive et problem, hvis ejeren ik' er positiv over for mundkurve. Det kan hunden mærke, og bliver så usikker.
    Så hjælp din hund (hvis den skal gå med mundkurv) og vis den at det er okay. Hunden lytter/læser jo ejerens kropsprog.
    Desuden møder man folk der smiler, istedet for at frygte ens hund.


  • #31   1. jul 2010 Jeg er MEGET enig med Johnny -
    du har fuldstændig ret... og min hund får heller ikke mundkurv på!

    Keep up the fight


  • #32   1. jul 2010 ps. det er IKKE KUN HVALPE der skal aflives -
    alle hunde der pr. d. 17. marts 2010 står uden ejer, skal videre sælges eller formidles aflives.

    Og så en hulens masse hvalpe der er 11 uger gamle også - uanset hvad grunden er til at hunden skal have hvalpe - er der står ikke stadig tale om en tæve og dens unger - hvor ungerne er som et blankt stykke papir?


  • #33   1. jul 2010 Stephanie K - det er okay smiley - ville bare lige oplyse det

  • #34   1. jul 2010 En mundkurv er IK' verdens undergang!! Der findes mange forskellige typer på markedet idag, og hvis det var tortur for hunden, så ville de aldrig blive brugt.
    Jeg tror at det er ejerene der har det største problem med mundkurvene, når de skriver at det er synd for deres hund.


  • #35   1. jul 2010 Måske ikke for folk der ikke leger pind og bold på turen og med hundevenner...eller træner frispor.... søgninger og apporter.... svømning i søerne....

    Det er da noget af en udelukkelse af fællesskab og frihed og livskvalitet...


  • #36   1. jul 2010 desuden er det heller ikke det det primært handler om - det handler vel mest af alt om, at sådan noget kan ske - uden accept fra hundefagfolk og adfærdstrænere...

    Havde man talt sandhed og alle sider af medaljen fra start af - så ville så mange folk ikke gå og være ubegrundet bange...

    Det kan jo ikke være rigtigt at en masse hunde skal straffes og behandles for noget de ikke er...

    Og en masse mennesker går og tror det er farlige hunde....

    Samt. hundeejere der får berøvet livskvalitet og glæde ved hundehold samt bliver overfuset med fordomme og fjendske bemærkninger.


  • #37   1. jul 2010 LineT..... Når nu loven sir' mundkurv, så er der ik' så meget andet end at få det bedste ud af det, hunden skal nok klarer det :o)


  • #38   1. jul 2010 Johnny. Ud over Rødover har de fleste internater i meget lang tid ikke taget MH ind, og Rødover har næppe 350 MH hunde stående.
    Line T. Tror du fordommene bliver mindre ved ikke og overholde loven?


  • #39   1. jul 2010 line, hvis du elsker din hund, bør du give den mundkurv på, det er lovpligtigt og mon ikke der bliver obs på jer, som nægter at følge loven, så der bliver statueret nogle eksempler, for at understrege alvoren.

  • #40   1. jul 2010 Der sidder ikke ret mange....det er kun ganske få der stadig formidler disse hunde væk.....

  • #41   1. jul 2010 Personligt ville jeg holde en MH uden mundkurv rigtigt meget mere "ude fra fællesskabet" end én med ..

  • #42   1. jul 2010 -Martine- Kunne ikke være mere enig, og sådan tror jeg mange har det! Det er hundeejerne af "listehundene" der gør det langt være end det er!

  • #43   1. jul 2010 Chine -men for de der træner seriøst kommer man ikke udenom at mundkurven giver problemer.
    Man kan ikke træne apport, feltsøg, fremad osv, med en mundkurv og 2 m line.
    Og de folk der træner seriøst og har gjort det længe HAR jeg faktisk ondt af. Jeg synes der burde kunne gøres en undtagelse på træningspladser, sådan at disse hunde osse kan trænes fuldt ud. At de kun kan træne lineføringen gavner ingen. Mindst af alt hundene.

    Line -at undlade at give mundkurv på, bekræfter blot folks idéer om at det er unge uden respekt for loven der har de hunde. Så den tilgang gavner i hvert fald ikke nogen.
    Og gider man træne det, kan hunden osse sagtens lære at gå med mundkurv.


  • #45   1. jul 2010 Pia -aflivet? Der er da ingen der taler om aflivning, medmindre da man ikke kan have sin hund mere.

    Og ang mundkurven, så kan hunden sagtens vænne sig til at gå med den. Det handler blot om træning.
    Som sagt ærgrer det mig bare at man lukker af for træning (udover basis-ting som lineføring).

    Jeg synes det er trist vi er kommet til et forbud. Men mundkurven er altså til at leve med, hvis man gider træne det.


  • #46   6. jul 2010 Det er sørgeligt at se så mange dømme en/flere racer på noget som de ikke engang går ind under....

    De har ligeså meget ret til at være her som andre racer - og er ikke mere farlige end andre racer der ikke trænes m.m. ordentligt og i hh.t. deres race-brug m.m.

    Og igen - øv - at nogle her kan finde på at dømme andre udfra deres udseende!!!


Kommentér på:
Dommedag i morgen!!

Annonce