ny hund - første minutter/timer/dage {{forumTopicSubject}}
Så tæller vi ned og der er kun 4½ dag til fredag morgen hvor vi skal hente være SBT tæve. hele familien glæder sig kæmpe enormt vildt og vil føler vi efterhånden er ret godt på plads med det hele
hundekurven står klar
haven er hegnet godt ind
halsbånd, legetøj, snacks og hvalpefoder er på plads..
.. med andre ord er de tekniske ting på plads..
nu snakker vi meget om tingene herhjemme så vi er godt forberedt på at byde et nyt familiemedlem velkommen, men jeg kunne godt tænke mig lidt tips til hvordan i synes man bedst har de første minutter og timer (og første nat) med sin nye hund.
hertænker jeg på om det ville være en god idé at starte med at være i haven, skal man være samlet når hun kommer hjem første gang, eller skal man introduceres en ad gangen. Vi har kat som skal have lov at se hunden an, er der nogen der kan give et godt råd til hvordan dette gøres mest hensynsfuldt for både kat og hund
hvordan er det bedst at håndtere de første nætter og vil hunden være ked af det i perioder, pga afsagn fra sine søskende / mor og skal man bare sørge for at underholde den hele tiden ??
mange tanker
jeg har haft 6 hunde igennem mit 35 årige liv, men jeg synes de første timer/dage ikke står så tydeligt mere, så i må gerne bidrage med gode tips
jun 2010
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 41 Svar: 238
feb 2005
Følger: 90 Følgere: 89 Hunde: 4 Emner: 387 Svar: 2.141
Da min den yngste skulle hentes´, hentede vi ham sammen, min kæreste og jeg. Så blev han introduceret for mine 2 andre hunde da vi kom hjem (på et neutralt sted, han fik så mulighed for at undrsøge huset og lære det at kende uden de to andre var der)..
De første 2 uger sov jeg sammen med ham om natten, men ganske hurtigt valgte han at sove sammen med de andre hunde..
Man skal regne med at hunden nok er ked af det de første nætter, så jeg ville lade hunden ligge i kurven ved siden af sengen den første tid..
sep 2008
Følger: 14 Følgere: 13 Hunde: 3 Emner: 81 Svar: 1.170
derefter tog vi ham inden for hvor vi viste ham mad og vandskål, så gik vi ind i stuen hvor vi bare sad og han fik lov til at snuse rundt igen og igen belønte når han kom hen til os.
Med hensyn til kattene (havde 3, nu kun 2) fik de lov til at snuse til hinanden hvor de alle fik godbidder når de forholdte sig i ro.
Om natten tog vi ham med i soveværelset hvor vi havde en stor kasse til ham, meeen der ville han ikke være da han havde lært i kennelen at det var meget hyggeligere at sove i en seng (han var en ekstra uge i kennelen efter de andre hvalpe var flyttet hjemme fra, og kennelen synes det var så synd for ham GG) Så han kom op i sengen og sov mellem os. Han vækkede mig kl halv 5 om mrgen også gik vi ellers en tur i haven, da alt var ordnet i haven sov vi et par timer ekstra i stuen.
Håber det kunne bruges:)
Og tillykke med din nye hvalp:D
jun 2010
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 41 Svar: 238
ny hund - første minutter/timer/dage