Hvor meget angreb fra hund, før man.. {{forumTopicSubject}}
kan få politiet til at gøre noget?
Min veninde har 2 hanhunde... Den ene en lille papillon på 1 år.... For flere måneder siden måtte hun stille sig mellem hendes 2 hunde i snor, og en anden hanhund uden snor, hvor ejeren ikke gad at få den til sig...
Det endte med at hun blev nød til at losse den 5 gange i hovedet og forstuvede foden, før den valgte at vænne om.
Er en alkoholiker der har den.
Siden den da kan vi altid se på papillonen hvis netop denne hund er ude, og vi ikke har opdaget den....
I dag opdager vi så den er på vej pga papillonen bliver rastløst. Vi skynder os at gå en anden vej, og han ser hvad vej vi går.
Da vi skal have papillonen til at lave noget (han stivner når den hund er ude), vælger vi at sende hendes 2 hanhunde ind i en indhegnet hundegård...
Men jeg bliver stående med min tæve i løbetid udenfor...
Idioten vælger så at følge efter os.... Vi beder ham om at tage sin hund i kort snor (fleksnor han har på) og gå hurtigt forbi... istedet løsner han snoren, så hans hanhund farer lige hen til indhegning, og går til angreb på min venindes anden hund, og denne forsvarer så selvfølgelig også...
Min veninde må løbe rundt om hundegården og råbe og skrige for at få ham til at gå, så der ikke sker noget mere alvorligt. For han trækker ikke engang hunden til sig, da den går til angreb....
Han har allerede fået 2 klager over at have den løs, og den går til angreb....
Fik desværre først tanken bagefter om at jeg skulle have hevet min mobil frem og optaget det. men blev rent ud sagt pissebange....
Men hvor langt skal denne hund have lov til at gå, før politiet gør noget?
Der er kun mig og min veninde som vidner, men andre ved godt at han ikke kan styre den og den er agressiv...
Hvad fanden gør vi lige?
Skriver selvfølgelig 3. klage til boligselskabet, men ønsker bare ikke konen bliver smidt ud, da hun intet har med det at gøre...
Derfor mener jeg, at det er hunden der skal tages fra dem....
dec 2006
Følger: 48 Følgere: 45 Hunde: 2 Emner: 469 Svar: 4.721
apr 2008
Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 2 Emner: 13 Svar: 69
apr 2008
okt 2008
Følger: 30 Følgere: 22 Hunde: 2 Emner: 236 Svar: 1.093
Sidste gang var det også min veninde selv, der tog skaden... altså at hun forstuvede foden for at få den væk....
Ja....men synes bare ikke at han skal smides ud, og få lov at beholde hunden? Så er den jo bare til fare andre steder
okt 2008
Men papillonen har psykisk taget skade af det, og tror ikke på det er blevet bedre efter i dag.... øv
apr 2008
nej burde det bare ikke.. vi har lagt et brev med hundeloven i postkassen ved dem der har den aggrsive hund, hvor vi har under streget det med mundkurv og at den skal være bundet fast.. men intet er sket
den viser også tænder bare en person går forbi eller cykler forbi
nov 2004
Følger: 62 Følgere: 57 Hunde: 2 Emner: 881 Svar: 10.791
Evt kontakt boligselskabets afdelingsbestyrelse og tla med dem der varetager ordensreglementet om disse hændelser med hunden, her ska her tilføjes at hvis angrebene er sket udenfor boligforeningensområde så kan de absolut intet gøre og der er intet andet at gøre end at kontakte politiet og anmelde angrebshunden hver eneste gang
okt 2008
Ja det er jo lige det.... Men vi kan jo evt skrive i klage til boligkontoret, at vi mener, de skal give dem en chance, at hvis de skilder sig af med hunden, kan de få lov at blive boende.... Måske en ide?
Men der er andre der har hørt min veninde råbte... men de har ikke set hvad der skete.... Rigtig skod...
okt 2008
Det skete blandt blokkene, i et af hundetoiletterne, som afdelingen har lavet...
Den anden gang skete det også blandt boligblokkene....
Og ja... vi kan sagtens få en masse underskrifter..... Dog ligger vi i renoveringsrod, så vores bestyrelse er ikke til meget, da vi brokker os i den forbindelse...
Men vi har også ejendomskontoret, og så må de tage affære
okt 2008
Og vi har altid fået at vide, at 3 skriftlige klager så er det ud af klappen
nov 2004
Følger: 62 Følgere: 57 Hunde: 2 Emner: 881 Svar: 10.791
okt 2008
Denne hund er en blanding af en labrador og en muskelhund af en art, efter min venindes udsagn, som har lidt mere forstand på forskellige hunderacer end jeg
okt 2008
Nårh vil hoppe i kanen.... Tak for alle jeres input
apr 2008
nej det er en golden retriver
jan 2008
Følger: 6 Følgere: 13 Hunde: 2 Emner: 183 Svar: 2.627
okt 2008
maj 2007
Følger: 21 Følgere: 20 Hunde: 1 Emner: 48 Svar: 1.756
Første gang stod hun bare og gloede mærkeligt på den, anden gang bed hun ud efter den efter 5 sek. og tredje gang (i onsdags) blev hun rigtig gal på den.
Jeg bad ejeren få styr på sin hund eller have snor på. Han svarede bare ja-ja og vendte ryggen til os. Jeg sagde at næste gang bliver Bine/jeg rigitg sur, og at jeg jo kun sagde det for deres egen skyld.
Kraft-edeme om den så ikke kom løbende igen i fredags - Tværs over vejen og gøede som en sindsyg. Da den skulle til at bide ud efter Bine sparkede jeg den hvorefter den lige gik et par skridt tilbage og angreb så igen. Jeg sparkede den igen og den vendte om, og ejeren kom så langt om længe løbende ud fra huset og råbte og skreg på hunden. Jeg vendte mig bare om og begyndte at gå videre.
Jeg har overvejet om jeg skulle melde det til politiet, men må indrømme at jeg er ret ovberbevist om at de alligevel ikke gør noget ved det, når det bare er en lille "tæppe-tisser" og Bine er en stor schæferhund... Så jeg må bare have foden parat hver gang vi går forbi deres hus...
maj 2007
Følger: 21 Følgere: 20 Hunde: 1 Emner: 48 Svar: 1.756
jul 2007
Følger: 32 Følgere: 30 Hunde: 1 Emner: 79 Svar: 2.523
Hvor meget angreb fra hund, før man..