{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.137 visninger | Oprettet:

salg af hvalp. alder? {{forumTopicSubject}}

ja jeg har lige set en annonce med nogle hvalpe, hvor der står i annoncen at hvalpene ikke vil blive solgt til folk under 20. men så kan man så se at sælger selv kun er 19.
er det ikke lige dobbelt moralsk?
altså jeg mener bare at hvis man syntes folk under 20 ikke kan tage ansvar for en hvalp, hvorfor vælger man så selv at få hvalp som 18 årige?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  salg af hvalp. alder?
  • #1   25. jun 2010 he he... ja det var da lidt komisk smiley
    og beviser ligesom et eller andet?

• #2   25. jun 2010 ja det var det jeg tænkte. og ud fra billederne på hundesprofil var det tydeligt at det ikke var en "moden" 19 årige der solgte hvalpene.

• #3   25. jun 2010 Hmmm smiley Ja, det må jo ligesom sige et eller andet...
    Hvad er det for nogle hvalpe?

• #4   25. jun 2010 Hvis det nu beror på vedkommendes egen erfaring så er det vel mere et spøgsmål om at have lært noget end at være dobbeltmoralsk. Det kunne måske også være at vedkommende bor hos sine forældre og det er dem der har lavet reglen (har ikke set annoncen).

• #5   25. jun 2010 anne sofie. ja det undre vel ikke nogle at det er chihuahua hvalpe? smiley

• #6   25. jun 2010
    ¤ Søster McFluff ¤
    Hjælpe-Administrator

umildbart ikke en som bor hos sine forældre. men skal ikke kunne sige det

• #7   25. jun 2010 Tja, man ved jo ikke hvad der ligger bag. Og det lyder jo underligt.
    Man kan håbe at hun har lært noget af sig selv - måske sine fejl - hvem ved... Men det viser vel, at hun vil hvalpene det bedste smiley

• #8   25. jun 2010 kan du have ret i. syntes bare det lød mærkeligt?

• #9   25. jun 2010 Ja, det gør det! Jeg ville også selv undre mig, hvis jeg så det smiley
    Har ikke set annoncen. Endnu smiley

• #10   25. jun 2010 Jeg syntes at sælger udviser stor modenhed ved IKKE at ville sælge til så unge personer.
    Jeg var selv tidligt moden og "self.også teenagermor" ;o),
    Jeg syntes at mine jævnaldrende var nogle UTROLIGT barnlige og tit forkælede personer som jeg slet ikke kunne forholde mig til..
    Selv.nu hvor jeg er 50+ mener jeg det samme, for alt for mange skiller sig af med deres hund når kæresten smutter eller de skal flytte pga.uddannele osv.osv. undskyldningerne er ALT for mange.

Jeg ville aldrig sælge til folk under ca.25-30år med mindre at de lever på en måde jeg føler er ok.
    Mine babyer, mine regler, ellers kan de unge købe andre steder.
    Håber at jeg har skrevet det forståeligt.

• #11   25. jun 2010 Kan man f.eks få et link pr. PB ;o)
    Er ret nys *Ggg*

• #12   25. jun 2010 Helt sikkert! Naturligvis er der også andre, som føler sig mere modne end andre på deres alder. Det oplever man jo alle vegne, og det er jo fair med sådan en holdning, fordi hun netop vil det bedste for sine hvalpe.
    Men det lyder underligt, når man siger som 19-årig, at man ikke sælger til folk under 20. Det får folk til at undre sig - i hvert fald i første omgang.

• #13   25. jun 2010 jamen både unge og gamle skiller sig af med deres hunde igen. sådan kan du ikke helt se på det. jeg fik milo da jeg var 20. og syntes selv jeg lever et ret stabilt liv. så det har altså ikke kun noget med alder at gøre. du skriver selv at du var tidligt moden.og det er du nok ikke ene om. så derfor syntes jeg ikke man kan sætte alder på. det er op til hver enkelt køber hvordan de er.
    man skulle heller bare se hvad de kan tilbyde hvalpen. og ja. så er der nogen hvor kæresten skrider.
    men det kan altså også ske selv om man er 30 eller 50.

• #14   25. jun 2010 Jeg syns da det er super fedt, at hun vælger at sætte den regel på. Ét er, at man sagtens kan være moden nok i den alder, men hun er vel klar over, at det er fåtallet og er derfor fornuftig og sætte en aldersgrænse på.

Jeg kan kun se positivt på det.

• #15   25. jun 2010 danielle.
    ja hvis en på 30 skrev at de ikke sælger til nogen under 20 ville jeg heller ikke undre mig. men syntes det virker mærkeligt når sælger selv er under 20.

• #16   25. jun 2010 Enig Anne Sofie, sådan havde jeg nok også set på det hvis jeg ville købe hund og kun var omk.17-20år, heldigvis var der ingen der stillede ?s-tegn dengang, Ikke engang internaterne..;o)

• #17   25. jun 2010 jeg er ogsaa nys nu.. smiley maa jeg ogsaa faa en PB smiley

• #18   25. jun 2010 Altså jeg er kun 22, og hvis jeg skulle sælge hvalpe ville jeg heller ikke umiddelbart sælge til unge under 20. Der er mange på min alder der slet ikke er ansvarlige nok til at have hund.
    Jeg ville dog ikke sætte det op som en klar regel, da der selvfølgelig er undtagelser, men jeg ville være meget betænkelig ved for "unge" mennesker.

• #19   25. jun 2010 Tak michelle smiley

maa sige jeg synes da det lyder meget ok det hun skrive.. synes det er fair nok man saetter nogen regl saet for koeber ogsaa selvom man er yngre end dem man oensker at saelge til..

• #20   25. jun 2010 Øhhh..Samme hundemor der har fik hvalpe d.15-12-09 sidste kuld blev født ved kejsernit og solgt i Februar 2010. og nu har den hvalpe igen..
    Jeg trækker min kommentar om "Fornuftig sælger" tilbage..
    Den stakkes hundemor burde ha fået en abort hvis det var et UPS-kuld.

• #21   25. jun 2010 jeg har heller ikke sagt det ikke re ok. jeg syntes bare det lyder meget mærkeligt. og jeg vil da ikke selv sætte sådan en regl op. jeg ville måske tænke den inde i mit eget hoved. men jeg ville se hver enkelt købe an før jeg sagde sådan.

• #22   25. jun 2010 Jeg kan godt se meningen med at sætte en alder på, men det er ikke alle der er modne og stabile selvom de er 30. Kan godt se reglen med alderen i første omgang, men så ser man forhåbentligt også på ejeren og det liv som han/hun lever derefter.
    Jeg kender folk under 20 som er mere modne, end ligeså mange jeg kender over, som slet ville være i stand til at kunne have en hund. Eller et andet dyr.

• #23   25. jun 2010 ja nemlig. det er andet kuld hurtigt i træk. og jeg tænkte også en del over det med kejsersnit. syntes det er dumt at få hvlape hurtigt på en tæve, hvis den ikke engang kan føde selv.

• #24   25. jun 2010 Kan jeg få et link også?

• #25   25. jun 2010 Michelle, jeg skrev også at der selv.var undtagelser ;o)
    Det var nærmest ment hmmm. ligesom fodermål på sækkene med hundemaden, altså Vejledende.
    Altså det med alderen. LOL..Sorry, men jeg kan slet ikke finde de rette ord lige nu *Ggg*

• #26   25. jun 2010 jeg forstår godt hvad du mener:)

• #27   25. jun 2010 Utroligt...
    Jeg ved heller ikke hvad jeg skal sige nu. Der kan man bare se! Det viser jo bare at der er nogen der ikke er modne i den alder af 19... Sørgeligt.

• #28   25. jun 2010 Ja, det kan man vist godt kalde dobbelt moral.

• #29   25. jun 2010 michelle

Bare fordi man selv er under 20, betyder det jo ikke, at man godt kan være klar over, at andre på samme alder ikke nødvendigvis er modne nok til at eje en hund.

• #30   25. jun 2010 Tja, så er jeg også dobbeltmoralsk. Jeg var 24 da jeg fik Sigurt, men jeg vil være meget skeptisk ved at sælge hund til nogen under 25.

For mig er det ikke et spørgsmål om dobbeltmoral, men mere et spørgsmål om erfaring og ejeren af annoncen har nok gjordt sig nogle erfaringer. Ligesom så mange andre.

• #31   25. jun 2010 Lyder ganske fornuftigt med en aldersgrænse. Måske den skulle have været sat da hun selv købte hund.
    Gerne Link.

• #32   25. jun 2010 Stinne.Jeg har aldrig hørt at det skulle være sundt for en tæve at få 2 kuld lige i rap, og heller ikke pga.et kejsersnit,
    Alle tæver har bedst af lige at få de indre organer på plads før man parre dem igen, men måske er det jeg lærte "for gammelt" måske ved de nye dyrlæger noget som dem jeg arbejdede med ikke vidste.

Selv syntes jeg dog stadig at det er bedst at springe en løbetid over. men måske er jeg bare ved at blive gammneldags *Hihi..
    Forhåbenligt NOT" ;o)

• #33   25. jun 2010 Jeg synes absolut IKKE det er dobbelmoralsk, men fornuftigt.
    Man kan godt selv føle man er en god hundejer som 18-19 årige, men samtidig ikke helt stole på andre i den alder.
    Det er jo lige præcis en alder hvor der sker rigtig meget, så der kender mig kun sig selv bedst.

Jeg er 24 år, og havde jeg hvalpe ville de heller ikke blive solgt til folk under 25 år, medmindre jeg havde en god fornemmelse, virkelig god.

• #34   25. jun 2010 Lidt sjov tråd denne. Mange brokker sig over hvis en opdrætter ikke sælger deres hvalpe til folk under foreks 25. Men de fleste i denne tråd ville ikke selv gøre det. Incl mig selv.
    Men til emlet. Ved kejsersnit ville jeg stille spørgsmål ved om tæven er egnet til avl. Ved ikke om det er normalt for racen. Men hvis ikke ville de fleste tage tæven ud af avlen.

• #35   25. jun 2010 Moral er godt - dobbelt moral er dobbelt så godt

• #36   25. jun 2010 Ja hende har jeg os "været efter" angående det her kuld... Dens homonelle balance var der noget med efter første kuld.. Så dyrlægen mente hun sku ha endnu et kuld.. Hvorfor ikk stellerisere en sådan tæve????

Jeg synes det okay at sætte en aldersgrænse, men som en har nævnt. måske den skulle være sat inden denne ejer købte hund smiley

• #37   25. jun 2010 Årh Ja det kan jeg godt huske noget om nu du nævner det Thilde.

Jeg ville Aldrig turde lade nogen af mine hunde blive drægtige og risikerer deres liv hvis det var gået så grueligt galt 1ste gang..uanset hvad en dylle havde sagt, "Hvis dyllen har sagt sådan"
    Så jeg er helt enig i at denne tæve burde ha været steriliseret, jeg er bare bange for at hun "stadig" ikke er færdig med at avle på den :ò(

• #38   25. jun 2010 Det tror jeg hellerikk.. for kan hun få 6000 forlandingshvalpe er det jo en go forretning smiley

• #39   25. jun 2010 Ja det må man sige, nogle tar endda op til 7-7.500 afh.af størrelse,køn og farve, og nu skal de=sælgerne jo også chippe deres hvalpe inden salg, men, alle dem jeg har forhørt mig hos ser ikke ud til at ville overholde den del af loven, for da jeg faktisk Leder efter en hvalp pt, så spurgte jeg self. om chippen og fik at vide af flere at det skulle jeg/køber Selv ordne, nogle få ville dog gøre det for en mer pris...
    Jeg gad godt vide hvad DHR sir når man står med en hvalp på 8-10uger og vil registrere den. ?

Kommentér på:
salg af hvalp. alder?

Annonce