{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.005 visninger | Oprettet:

Argh endnu en dag- dødtræt ! {{forumTopicSubject}}

Min gamle dreng Ozzy, han er ved at drive os til vanvid....

Han holder os vågen om natten, ved at forestille han skal ud !
Når vi lukker ham ud, vender han straks rundt og står, totalt fjollet og vrikker med hele kroppen, og vil ind igen ! Bare i nat har jeg været oppe med ham 8 gange ! Han er undersøgt ved dyrlægen, på alle tænkelige måder og fejler INTET !!
Dette har stået på i meget meget lang tid,
Vi ved virkelig ikke hva vi skal gøre.. Jeg kører igen idag til dyrlæge med ham, det kunne jo være der er stød noget til
Ellers må vi tage stilling til om han skal væk, for det er faktisk dertil vi er nået, vi hænger næsten ikke sammen pga søvnmangel,
Hva ville I gøre???

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Argh endnu en dag- dødtræt !
  • #1   24. jun 2010 Kunne der evt være tæver i løb i nærheden der er skyld i hans opførsel?

• #2   24. jun 2010 Måske keder han sig i løbet af dagen og sover meget der, måske grunden til at han er aktiv om natten. Hvad med at ufordre ham metal og pskysisk i løbet af aften så han er tæt når i er det.

• #3   24. jun 2010 Enig med de andre, roooolig nu selvom det er træls at vågne så mange gange om natten.

Der er jo helt klart en grund til hans opførelse, så må I se om I kan finde ud af hvilken.

• #4   24. jun 2010 Ozzy er knap 8 år. Han bliver motioneret dagligt, fodret på græsset eller i aktivitets bold, næsten daglige ture i hundeskoven, derudover bor vi på landet og har en kæmpe have indhegnet !!
    Vores hunde er næsten aldrig alene, det drejer sig max om 6-8 timer på uge basis..
    Vi har prøvet at tage en kold tyrker med ham, altså ignorere ham, det har kostet en dørkarm, plus han pissede på gulvet..
    Synes vi har prøvet næsten alt, og snakkede igen igår med dyrlæge og adfærds terapeut, ingen af dem har flere forslag, så derfor spørger jeg her !

• #5   24. jun 2010 Det er jo ikke til og holde til. For mig lyder det som i har prøvet alt.
    Så forstår godt hvis i vælger og sige stop.

• #6   24. jun 2010 Bettina: Jeg tror ikke der er andet for end at blive ved med at ignorer ham. Også selvom det koster en dørkarm og lidt tis på gulvet. Måske et bur, kunne få ham til at falde til ro om natten, og hvertfald ikke ødelægge?

Jeg har sådan lidt on/off samme problem med min gamle hund - hun kommer og vækker mig et par gange om natten for at komme ud. Hun skal ikke ud og tisse - men ud og lede efter mus, pindsvin og andre dyr i min have, som hun synes at hun skal jagte om natten. Jeg ignorer hende, hvilket resultere i at hun graver mig i ansigtet og smågør og piver ind i mit øre.
    Men jeg er begyndt at nægte at stå op for det. Og det gør at det ikke sker så tit mere, da hun ved hun ikke får noget ud af det, andet end en sur mig.

• #7   24. jun 2010 Jeg skal ikke til at putte min gamle dreng i et bur om natten !! Han har sgu aldrig set et bur !! Jeg har de sidste dage tænkt som en gal, og er måske nået frem til at han er ved at blive dement ?? Bl.a derfor skal vi til dyrlægen idag !
    Men vi er nået tll den beslutning at er der stadig intet helbredsmæssigt der giver grundlag for hans opførsel, får han vores sommerferie til at blive rettet ind i og er det efter uge 29 det samme, giver vi op !

• #8   24. jun 2010 Rolig nu, det var et forslag med buret. Ikke et krav...

• #9   24. jun 2010 Tinna : Jeg er helt rolig, bare min måde at skrive på smiley jeg sætter stor pris på at nogen herinde gider at komme med deres bud på Ozzy's "udfald"

• #10   24. jun 2010 Jeg har den samme tanke som dig med dement. Det viser sig bl.a. ved hunde vil ug, men glemmer havd den ville ud efter. Vil ind og hov jeg skulle jo, osv.

• #11   24. jun 2010 Bettina: Ok smiley Det var bare de dobbelte udråbstegn, der ikke virkede så rolige.
    Men som sagt har jeg samme problem med min hund, bortset fra at hun hverken ødelægger eller tisser inde. Hun vælger jo så bare og grave mig i ansigtet i stedet.

Ville også mene I kunne mærke demens resten af døgnet? Kan det ikke bare være en dårlig vane, hvis han ellers er normal?

• #12   24. jun 2010 Det er det der mærkeligt !! Vi kan intet andet mærke på ham ellers, bortset fra han er begyndt at gø når er kommer gæster !! Det har han aldrig gjort før !! Men svært det er det sgu smiley

• #13   24. jun 2010 Prøv at nævn demens for dyrlægen, at han gøer når der kommer gæster, kunne jo os godt være et tegn på demens.

• #14   24. jun 2010 Her er noget om demens, der står godtnok det med at være vågen om natten:
    (link fjernet)

• #15   24. jun 2010 Håber dr.dyr kan hjælpe os idag !! Tak for jeres tid og gode råd smiley

• #16   24. jun 2010 Hvad med en hundegård, hvis det viser sig at han ellers er sund og rask. For så syntes jeg da at det ville være synd at aflive ham, han er jo stadig en ung hund. Kan se at i har 2 hunde, så en hundegård med hus og så lidt løbegård til måske. Håber på det bedste for jer :o)

• #17   24. jun 2010 Jeg bryder mig så absolut ikke om en hundegård og er meget sikkert på Ozzy ikke ville bryde sig om at blive lukket derud til natten..
    Jeg er lige kommet hjem fra dyrlægen og han hælder også til at det kan være noget demens.
    Vi gør, de næste 2 uger, et ihærdigt forsøg på at øndre hans adfærd, og viser det sig at det ikke ændre sig, bliver Ozzy aflivet.

• #18   24. jun 2010 Hmm als hellere putte ham i en hundegård om natten end at aflive hunden, efter min overbevisning, mine elsker at være i hundegård...

• #19   24. jun 2010 Han næsten 8 år og aldrig været lukket inde ? Synes det er synd, samt vi er af den holdning at putte vi hunden i hundegård, er ideen med at ha hund væk !
    Vi vil heller ikke få ro om natten alligevel, vil jo kunne høre ham derude !
    Nej vi har besluttet os, men håber og tror på det bliver bedre

• #20   24. jun 2010 Hvad med at give ham noget om natten som kan holde ham beskæftiget noget aktiveringslegetøj og så sæt ham i et andet rum, men luk ikke døren brug et børnegitter og se hvad der sker. Ellers vil jeg da sige at i skal prøve med at ændre jeres rutine hvis den er fast om natten.

• #21   24. jun 2010 Den eneste rutine som er fast for os natten, er at sove. Og det hverken kan eller vil vi ændre. Vi kan ikke sætte ham i et andet rum, han ødelægger det af og larmer(gør) så hele huset står op..
    Problemet i alt det her er jo at hunden skal sove, ikke blæse rundt, så aktivering er ikke løsningen !
    Vi har prøvet rigtig mange ting, som adfærds terapeut og dyrlægen har været inde over..
    Det er skide svært, da den manglende søvn virkelig er ved at et problem !
    Vi er jo nødt til at fungere i dagligdagen !

• #22   24. jun 2010 Jeg forstår ikke helt hvor du vil hen med dit indlæg? Du spørger ad hvad folk vil gøre, men fejer alle svar af vejen og siger at i har prøvet alt. Det lyder på mig til at I har besluttet jer og afliver ham hvis han ikke retter ind, og så er det jo sådan det er. Det er jeres hund og jeres beslutning. Men derfor kan man jo godt være uenig, jeg syntes det er synd og skam at aflive en sund og rask hund fordi at man ikke er villige til at prøve andre løsninger.

• #23   24. jun 2010 Der er gode forslag her, men jeg har jo altså en familie at tage hensyn til, mand og søn som arbejder fuld tid og skal ha deres nattesøvn.. Det froslag som tiltaler mig er den "kolde tyrker" som skal afprøves når vi får ferie.
    Mht bur og hundegård, overskrider mine grænser i den grad, da jeg så absolut ikke vil ha en hund som er nød til at opholde sig der i.
    Samtidig kan jeg kun se det vil stresse ham endnu mere, når bare det at han blive lukket i gangen udløser en ødelagt dørkarm.
    Du skriver en sund og rask hund ? Det er han så absolut ikke i min verden, da der er en årsag til hans adfærds ændring, som jeg tror er demens.

• #24   24. jun 2010 Hvad var problemet i en aktivitetsbold? :s
    Det behøver ikke holde jer vågne, kun ham,

• #25   24. jun 2010 Ozzy får hans aktivitets bold som aktivering til hans foder..
    Problemet er jo ikke at han er aktiv og vil lege, men at han vågner, rejser sig og gør og går til døren, når han så kommer ud, vender han straks rundt og tøffe ind og ligger sig igen. Det gentager sig adskillige gange i løbet af natten, som skrevet i indledningen, i nat 8 gange..
    Derved kom ideen at han muligvis var dement.
    Men men men vi prøver i ferie at bede ham ligge sig, holde mund og se om vi af den vej kan bryde hans vane, eller få bekræfte at det ike blot er en vane men noget andet og mere dybtliggende !!

• #26   24. jun 2010 Ja, har godt læst tråden, men når du skriver han går ud, tøffer rundt og går ind og ligger igen, så kan det for mig godt betyde, at han har fundet ud af at han kan få lov lige at komme lidt ud, hvis han lader som om han skal smiley

• #27   24. jun 2010 Jamen det kan sgu snildt være du har ret, derfor skal det afprøves at "tvinge" ham til at blive liggende, når vi alle har ferie og ingen skal op.. Synes bare det er så monster træls, og vil da selvfølgelig helst ikk af med ham, men det er virkeligt et problem efterhånden..
    Men han har ændret adfærd, bl.a er han begyndt at gø, det har han aldrig gjort i før, han stjæler kattenes mad(står på bryggers bordet) heller aldrig gjort før. Så ved ikke helt hva der stikker min "gammelnok"
    ja selv fluerne er han begyndt at gø af, hvis de sætter sig så han ser dem ?!
    Så lidt underlig er han blevet !!

• #28   24. jun 2010 Ja, hvis han har demens, så tror jeg måske også det er farvel - jeg kender ikke til demens hos hunde, men kan da forestille mig det ikke er sjovt for vuffer

• #29   24. jun 2010 Uhh håber ikke det er demens. Håber at jeres dr.dyr kan hjælpe jer.

• #30   24. jun 2010 Vi kender heller intet til det, men kender du det der, med at det begynder med noget og man kommer til at snakke om det, og pludselig er der en hel masse småting som har ændret sig- næsten uden man ligger mærke til det ? Det er faktisk det der er sket med Ozzy, da vi i eftermiddag sad, alle 4, og snakkede hvad og hvilket der var sket af ændringer, kunne vi næsten ikke få holdt igen, så mange ting var der !
    Det er fanme skræmmende !
    Vi fik også snakket om, om der var sket nogle ændringer i vores liv, men det er der ikke, siden vi flyttede for 6 år siden ( ja vi lever temmelig kedeligt ) smiley

• #31   25. jun 2010 Hvis der er sket så mange ændringer med ham, kunne det godt tyde på at han har demens, men det ved kun dr.dyr. Fortæl ham de ændringer i har lagt mærke til han må kunne komme med en konklusion.

• #32   25. jun 2010 Var ved dyrlægen igår, Ozzy fik taget nye blodprøver, og vi fik snakket en del om demens.
    Vi skal afsted næste torsdag, hvor jeg regner med vi kommer en diagnose lidt nærmere !

• #33   25. jun 2010 Hvad med inkontinens? Kan jo være hunden føler at den hele tiden skal tisse, specielt når han ligger ned?

• #34   25. jun 2010 Tinna : Hvordan kommer det til udtryk ??
    Han tisser ikke inde, bortset fra de 2 gange hvor han har været lukket i gangen om natten.
    Alle mulighed, for en fysisk mulighed, skal afprøves !!
    Vi er meget spændte på at komme til dyrlæge i næste uge !

• #35   25. jun 2010 At hunden har svært ved at holde sig. Min venindes Golden blev det da han var ca 5 år. Han tissede ikke meget, men gik og dryppede, specielt når han lå og hvilede. Men tænker da at ikke alle hunde er ens, så måske hyppig tissetrang kan være starten? Det ved kun dyrlægen smiley

Kommentér på:
Argh endnu en dag- dødtræt !

Annonce