{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
654 visninger | Oprettet:

Negle {{forumTopicSubject}}

Der ikke lige en der bor i nærheden af Christianshavn, som har helt styr på negleklipning (Griner) Rockos negle er blevet godt lange, men har ikke en ide om hvor langt jeg må klippe, nogen der kan forklar det? Eller er det bare at tage spidserne kun?
Lige den del har jeg ikke styr på overhoved.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Negle
  • #1   22. jun 2010 Tag en lille smule af neglene ca en gang om ugen. Det gør jeg med alle mine dyr for er selv nervøs for at klippe for meget af :o)

• #2   22. jun 2010 Heathunters vil gerne betale for det ved dyrlægen, men gider enlig ikke at gå til dyrlægen for det...
    Anita ja det var enlig en meget god ide.

• #3   22. jun 2010 Mie H- Jeg klipper ikke selv klør på Riki da han er god til at slibe dem når vi går, men hvis du kan se blodåren i kloen, så skal du tage højde for at der vist nok sidder en nerve lige før den, så en cm før blodåren. Hvis din hund har mørke eller sorte klør, kan du prøve at tage en lygte og lyse nede fra. Som sagt er det ikke noget jeg selv praktisere, men det er hvad jeg har hørt/fået fortalt :o). Og hvis du er i tviv, vil jeg sige som de andre, tag en tur til dr. dyr, selv om det er en kedelig tur bare en en manikyre (staves)

• #4   22. jun 2010 det bedste du kan gøre, er at slibe neglene med en maskine der hedder en dremel. Når neglene er blevet lange, så er blodkar og nerver også vokset med ud og du kan ikke klippe dem korte. Ved at slibe lidt af gangen, så får du nerver og blodkar til at trække sig tilbage. Det er en supermåde at holde neglene på og hunde som ellers ike bryder sig om at få klippet neglene, er ok med at få dem slebet

• #5   22. jun 2010 jeg har nogle små tegn jeg ser efter, men det er meget svært at forklare.

Jeg tager ½ mm af gangen og kigger ind i neglen, på skærefladen. Når der begynder at blive hvidt i midten så er jeg derinde hvor det bliver farligt og så stopper jeg...

Medmindre jeg har travlt og hundene er åndsvage som sidst - så har jeg blodbad i hele huset.....

• #6   22. jun 2010 Okay tak for svarene alle sammen.
    Platugler har du et link til den maskine? For jeg får altmulig sjovt frem, når jeg søger på den.

• #7   22. jun 2010 Hehe har da lige fundet en vidunder negleklipper, gad vide om den virker Griner.
    http://www.ostrand.dk/shop/negleklipper-quickfinder-2571p.html

• #8   22. jun 2010 det er denne vi har - den er nemlig uden ledning, men med en holder til opladning. Vi gav dog kun omkring 500 kr for den.

(link fjernet)

med ledning er den billiger

• #10   22. jun 2010 En hundefrisør tager også kun et symbolsk beløb, hvis du har sådan en i nærheden.

• #11   23. jun 2010 Nu er jeg ret ligeglad med hvor meget det koster osv. Har ikke noget med penge at gører, kan sagtes betale for det..
    Var om nogen kunne forklarer hvor eget man kan tage af. Og tak til dem der forklaret det..

Kommentér på:
Negle

Annonce