{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
954 visninger | Oprettet:

alene hjemme træning {{forumTopicSubject}}

+Jeg ejer jo den her lille lækre hvalp, vi har haft hende i lidt over tre uger nu og hun er lidt over tolv uger gammel. Hun er en rigtig lille tryghedsnarkoman, hun vælger hele tiden at være lige i nærheden, går jeg i køkkenet går der et minut så er hunden der også. Går jeg i bad og hunden sover i stuen står hun hvertfald uden for badeværelsesdøren når jeg kommer ud osv. Hun virker meget tryghedssøgende og får også rigtig meget tryghed.
Alt var også stort og farligt for hende i starten, men er allerede meget bedre nu, hun er blevet en lille livlig hvalp der gerne vil udforske tingene nu. Jeg mistænker hende for at være en lidt forsigtig usikker hvalp, men hun bliver "udsat" for mange af de "farlige" ting så forhåbentligt går det over.
Tror jeg har grebet det der alenehjemme-trænning lidt forkert an i starten så nu er vi startet forfra.
"Problemet" er at jeg sagtens kan gå uden at låse døren, men bare nøglen bliver sat i starter hun med at pibe og gø. Netop fordi i starten bare gik fra hende uden at låse fx ned med skrald og til købmanden på den anden side af vejen osv. Nu er jeg så igang med at vende hende til at det er okay jeg låser når jeg går.De sidste par dage har jeg været mange gange ude og låse efter mig og ind igen ganske hurtigt efter, så hun ikke har kunne nå at blive ked. Det er gået rigtig godt i dag og igår synes jeg. Den første dag jeg prøvede peb hun med det samme nøglen kom i, så jeg ser da lidt fremskridt. Det er den rette måde at gøre det på ik? Vil gerne have en tryg hund og da vi bor i rækkehus med naboer på begge sider er det vigtigt hun ikke står og hyler de fire-fem timer jeg er på uni. efter ferien.
Hvor længe tror i der vil gå før jeg fx kan forlade hende en halv time uden hun står og hyler intenst imens? Er der nogen der har nogle andre gode råd till mig?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  alene hjemme træning
  • #1   22. jun 2010 jeg har desværre ingen gode råd da det aldrig har været nødvendigt at træne for os . men det lyder umildbart som den helt rigtige måde at gøre det på ...

ellers må du have en smæklås i døren *Gg*

• #2   22. jun 2010 her er et super link med gode råd

http://www.hundeejerskolen.dk/alenehjemme.html

bortset fra det synes jeg det lyder til at du gør det rigtige. hunde er jo forskellige, og det er ikke alle der er lige "hurtige" til at vænne sig til at være alene... men det lyder da som om det går i den rigtige retning...

• #3   22. jun 2010 Det lyder helt rigtigt det du er startet på.

Jeg har selv haft gode erfaringer med at lade radioen køre på p3 eller noget tilsvarende, hvor de taler og spiller musik uden at det bliver helt overgiret. Det gør at lydene der kommer udefra ikke virker så kraftige som hvis der er stille og at de derfor ikke behøver at være noget man skal være bange for. Det kan også være en god ide at aliere sig med en nabo der han rapporter hvor meget hunden siger når du er gået - det er nemlig ikke sikkert at det siger så meget når du først er uden for høre vide smiley

Kommentér på:
alene hjemme træning

Annonce