904 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 17 Svar

Misbrugere og deres hunde Misbrugere og deres hunde

Jeg har lige set en dokumentar på DR1´s hjemmeside..
Den hedder "et liv på kanten".

I løbet af dokumentaren viser de en misbruger som har nogle rottweilere, den ene hund er blevet bidt og halter. Den ser generelt dårlig ud.. Da han bliver spurgt om den ikke skal til dyrlægen er svaret " Nej nej, den klarer jeg selv"..

En anden misbruger viser rundt i sit hjem og på væggen er der blod, han fortæller at han var nød til at slå sin hund ihjel med en økse fordi at hans hunde kom op at slås!

Jeg ved ikke om jeg er blevet lidt for sart her på det sidste, men jeg er forarget!

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Garderobe 500 kr.
  • Hjælpe til 16 fjedre i trampolin 500 kr.
  • Hang TV 600 kr.
  • Hænge TV op på væg og sætte til (har kun el-ledning) 500 kr.
  • Vi har en lampe med lyd dæmper funktion, der ikke helt virker 500 kr.
  • Nedtagning af lamper 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Misbrugere og deres hunde
  • #1   19. jun 2010 Åhh ja den udsendelse så jeg også her den anden dag og den gik lige i hjertet kan slet ikke forholde mig til den slags

• #2   19. jun 2010 Miss Andre`

jow da ,du er da sart , det da helt almindeligt at aflive sin hund med en økse smiley

godt jeg ikke så den udsendelse

ironi er flettet ind i mit indlæg

• #3   19. jun 2010 En økse ? Euw smiley

Stakkels hund, kan kun håbe at han ramte rigtigt i første hug..........

• #4   19. jun 2010 Det lyder da forfærdeligt. Jeg vil lige siger derudover at hunde ved misbrugere ofte har en rigtig god tilværelse det er deres bedste og eneste ven og den følger dem overalt.

• #5   19. jun 2010 Jeg kan slet ikke engang tåle at tænke på sådan noget :I Så nej du er overhovedet ikke sart!

• #6   19. jun 2010 Ja han siger selv at den lagde sig ned med det samme og at det var et hug.. ingen dyremishandling ifølge ham selv...

Jeg synes det er sygt.. jeg ville ikke kunne gøre det mod min hund..

• #7   19. jun 2010 Min nabo som døde her for 2 mdr. siden han var godt nok alkoholiker af værste skuffe.. Men den mand var så sød og flink, og han tog sig rigtig godt af hans hund.. Det var virkelig hans bedste ven.. smiley

Men det her er jo sindsygt...:S

• #8   19. jun 2010 Miss - er det ikke den samme hund?

Jeg så godt det program... og min opfattelse var at hunden havde været op og slås.. nu haltede den.. og han kunne selv klare det.. da de så vender tilbage til ham.. hvor de er ved at flytte siger han at han har slået hunden ihjel med en økse fordi den var blevet agressiv?

Kan huske jeg tænkte at klart den er agressiv når den ikke kan gå...

• #9   19. jun 2010 De måtte netop flytte pga af han havde slået hunden ihjel... folk i byen var efter ham pga af dyremishandling så vidt jeg forstod..

• #10   19. jun 2010 Charlotte:
    Det passer altså ikke helt. Min mand får ofte hunde ind, hvor ejerne er misbruger og de hunde har ikke altid et særligt godt liv.
    Ved at der er nogen der betaler for nogen af de her misbruger når der er brug for dyrlægebesøg.
    Har ikke set udsendelsen, men lyder godt nok som noget jeg ville blive stiktosset over.

• #11   19. jun 2010 Maria - det kan godt være du har ret.. jeg husker ikke ansigter, så det kan godt være den samme person der er tale om.. men det gør det sku ikke meget bedre..

• #12   19. jun 2010 Lea : www.dr.dk ... gå ind under "se dr1".. og under "dokumentar".. så vil du finde udsendelsen..

• #13   19. jun 2010 Vil sige det er et stykke tid siden jeg så den.. men kan huske jeg var helt chorkeret over hvordan han havde kunne gøre det...

• #14   19. jun 2010 Maria: har lige kigget igen.. jeg tror at det er den samme mand..
    men som sagt, husker ikke ansigter specielt godt.. smiley
    Ja jeg kan sku heller ik forstå hvordan man kan få sigselv til det.

• #15   19. jun 2010 Lea det er bestemt heller ikke alle hunde der har det godt ved misbrugere, men jeg tror at hvis du sammenligner med resten af befolkningens måde at holde hund på i Danmark tror jeg ikke at der er den store forskel

• #16   19. jun 2010 Jeg har været hos mange misbrugere, hvor der har været hund (altså som hjemmehjælper)
    Der har ingen lidt noget last , tværtimod .
    Men det er selvfølgelig forfærdeligt , når de er så langt væk det går udover dyrene .
    Dog har jeg ikke oplevet det .

• #17   20. jun 2010 Jeg arbejder som lønningsbogholder. Jeg arbejdede for Københavns kommune og var placeret på et center for misbrugere. De her misbrugere kom hver dag og hentede deres medicin, sad på cafén som de har til dem, og lavet forskellige ting på værkstedet. Disse brugere havde deres hunde med. Og faktisk fik jeg lidt et chok over, hvor velsocaliseret og passet de her hunde var. De havde det faktisk bedre end ejeren. Dette er self. ikke generelt. Men de her misbrugere var nogle af de værste. De bor på gaden, har AIDS, ekstremt og langvarigt heroin misbrug og leverbetændelse. Men deres hunde havde det fint, og blev godt passet smiley

Kommentér på:
Misbrugere og deres hunde

Annonce