Olde English Buldogge (FORBUD) {{forumTopicSubject}}
Jeg skrev i en anden debat at de er ulovlige og står jeg fast ved ....
Da der er som Martin skriver Pitt i den dog langt ude ...
Jeg kender til en sag som politiet skal til at køre mod en som har avlet denne race ...
Sagen er kommet til verden da han har snydt en veninde jeg har... Som købte sin værere en alm Engelsk Bulldog med stamtavle, men han løj og stamtavle kom aldrig ydermere er hunden syg (har hul i hjertet) og alver fralægger sig ansvar fuldstædig men det er jo også nemt når de stakkels (naive) mennesker har betalt 8000 kr pr hund ....
Hun står nu i nærmeste fremtid og skal aflive sin lille hund og har ingen garanti for at få bare lidt af de 8000 kr tilbage men det håber jeg for hende ...
Knus Inge
nov 2005
Følger: 36 Følgere: 36 Hunde: 1 Emner: 97 Svar: 453
nov 2004
Følger: 89 Følgere: 90 Hunde: 4 Emner: 434 Svar: 7.974
mar 2005
Følger: 8 Følgere: 8 Hunde: 4 Emner: 3 Svar: 198
det ulovlige i den historie du fortæller er jo nok at sælger har svindlet med stambog osv og ikke racen.
Jeg holder også på at old eng. bull ikke er ulovlig i dk, da det stadig kun er pitt og tosa som er det.
at der er pitt i racens oprindelse er altså ikke nok til at den er ulovlig i dk, for så burde amstaff også være det.
myr'n
mar 2006
Følger: 10 Følgere: 9 Hunde: 2 Emner: 5 Svar: 25
Her er helt præcist hvad bekendgørelsen skriver...
"Farlige hunde
Det er forbudt at holde kampracerne pitbullterrier og tosa samt blandinger, hvor en af disse (eller begge) racer indgår (BEK nr. 748 af 14/11 1991). Der har været diskussion om helt at fjerne forbuddet eller lade det omfatte fl ere racer. Men man har ønsket at bevare forbuddet mod de to racer pga. dets signalværdi – samtidig med at man erkender, at et forbud mod flere racer ikke løser nogen problemer."
Fra
http://www.dyrenes-beskyttelse.dk
Så jeg er enig med dig Inge, oprindeligt er der jo pitt i mange racer, og det gør dem ikke ulovlige...
Men jeg synes at bekendtgørelsen er lidt tvetydig...
mvh Stine
jul 2005
Følger: 42 Følgere: 42 Hunde: 1 Emner: 22 Svar: 171
okt 2004
Følger: 78 Følgere: 76 Hunde: 4 Emner: 172 Svar: 1.265
Men hendes bliver aflivet da hun er syg
mar 2006
Måske du skulle vise din veninde den bekendtgørelse fra:
Der kan man jo se, at de ikke er ulovlige...
jul 2005
Følger: 42 Følgere: 42 Hunde: 1 Emner: 22 Svar: 171
feb 2006
Følger: 2 Følgere: 2 Emner: 19 Svar: 179
Hvorfor bliver du ved med at træde rundt i den sag? Da du ikke selv har en OEB kan jeg ikke forstå at du blander dig så meget i om den race er lovlig eller ej. Lad nu din veninde tale for sig selv and mind your own business!
feb 2006
mar 2006
i søgefeltet skrive "hundelov"
vælg derefter den nederste, "Hund, Lovgivning vedrørende hunde"
Så går du lidt ned og vælger : "farlige hunde"
Så skulle det virke...:o)
feb 2006
Ok. Men I det mindste har jeg en OEB. Det har Inge ikke. Hvorfor blander hun sig?
Ønsker ikke at oprette min hund herinde pga. mennesker som hende!
jul 2005
Følger: 31 Følgere: 30 Hunde: 2 Emner: 24 Svar: 748
jul 2005
Følger: 31 Følgere: 30 Hunde: 2 Emner: 24 Svar: 748
mar 2006
Og nej, det er inde på dyrenes beskyttelse...
Ringede til DKK til morges, for at få lidt svar på dette indlæg, fordi jeg blev nysgerrig.. Men de kunne ikke hjælpe mig i videre udstrækning, end at jeg skulle gå ind på denne side og kigge i bekendtgørelsen...
maj 2005
Følger: 15 Følgere: 14 Emner: 34 Svar: 366
maj 2005
Følger: 15 Følgere: 14 Emner: 34 Svar: 366
okt 2004
Nej det er ikke Molly jeg skriver om ...
og jeg skriver om hvad jeg har lyst til ligesom alle andre ... Trist hvis flere mennesker skulle købe syge hunde fra Fyn som ydermere er ulovlige ...
Jeg ved at politiet tager denne sag seriøst ....
okt 2004
nov 2005
Følger: 60 Følgere: 60 Hunde: 6 Emner: 102 Svar: 1.904
men prøver da aligevel..
ja jeg er jo så en a dem som ikke syntes vi skulle have nogle ulovlige racer her i dk da jeg syntes et forbud mod hunde er med til at udryde dyre arter og det ville da være syndt at vi om 30 år ikke hade nogle af de "farlige" hunde tilbage ikk..
men som det er skrevet så er en Olde english ulovlig her i dk det er en frem avlet race den er frem avlet af en mand som hedder david livitt og der er pitt bull i den og da pitt, tosa og ALLE blandinger af de hunde er ulovlige her i dk så er det en hunde race som er ulovlig i dk,
en swinfordt bandog er også en hunde race som er ulovlig fordi der er pitt i den men det er mindst 5 generationer siden der har værett blandet pitt i men den er stadig ulovlig så derfor er jeg nød til at holde mig til kopierne hvor der ikke er avlet pitt i og tror mig jeg har prøvet at få lov fra politiet a til at får swinfordt bandogs til dk men pga pitten så må du ikk...
så siger i at der er mange andrer racer som der har pitt i sig hmm hvad er det for nogle racer???
ja i siger amstaff men ja der er ikke pitt i amstaff men de kommer fra samme hund i sin tid og derfor er en amstaff ikke en blanding med pitt i pitten er blevet gjort ulovlig for det som en pitt er nu til dags og ikke for det som den var for 70 år siden da racen blev skilt..
og jeg skrive det ikke for at rakke ned på jeg som så har eller godt vil ha en ulovlig hunde race for det er en dejlige hunde race og jeg kunne godt selv finde på at få så en en dag men det ændrer ikke på at den er ulovlig og at den info skal ud til dem som køber dem...
og det er derfor jeg skriver det..
Olde English Buldogge (FORBUD)