834 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

Voldsom overfor hvalpe Voldsom overfor hvalpe

Ja som overskriften siger så er Trunte (10½ mdr gammel, Fransk Bulldog) begyndt at blive rigtig voldsom overfor hvalpe. Hun rejser børster og dominerer dem ved at vælte dem og lægge sig oven på dem. Ved ikke helt hvorfor eller hvad jeg skal gøre med det. Nogen der har nogle gode idéer?

Hun leger generelt meget voldsomt, og tror det har noget at gøre med at alle de hunde hun har leget med som hvalp har været meget voldsomme i deres leg.

Hun er voldsom ved at hun bider (ikke hårdt) i mundvigene på den anden hund og "tromler" rundt over den.

Hun går selv i panik når hun møder store hunde med meget energi, og lægger sig altid fladt ned når der kommer en hund imod hende som hun ikke kender...

Nogen der har et godt råd til hvordan jeg kan håndtere det?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opvaskemaskine - Skiftning af afløbsslange 1.400 kr.
  • Montering af front på Ikea køleskab 600 kr.
  • El Løbehjul 500 kr.
  • plæneklipper knivslibning 500 kr.
  • Afmontering af induktionskogeplade og installation af ny induktionskogeplade samt opsætning af kontakt på væg til samme. 1.000 kr.
  • Flytte kommoder mm. 2.293 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Voldsom overfor hvalpe
  • #1   18. jun 2010 Tag til hundeleg med hende på fx. www.dyreoasen.dk så lærer hun at lege på en mere hensigtmæssig måde og bliver bedre til sit hundesprog - også over for de voksne/ældre hunde...

• #2   18. jun 2010 Sagen er bare den at vi bor i Kbh og der er det svært at undgå situationer hvor hun møder andre hunde, og generelt kan hun også rigtig godt med andre hunde. Hun har en fast flok som hun møder dagligt nede i en park. Det er 10-20 forskellige hunde som hun leger rigtig godt med.

Går selvfølgelig bare forbi når vi møder en hvalp, der ikke er stor nok til at kunne lege med hende. Men det er straks værre når vi møder en stor hund, for hun lægger sig fladt ned på maven og så er det ikke bare lige at "trække" afsted med hende. Vores tidligere hundetræner sagde at vi skulle gå i en cirkel foran hunden, men det er lidt svært at gøre på en sti.

• #3   18. jun 2010 Enig med Chine. Undgå den trumler hvalpe. Find ældre venlige hunde istedet.

• #4   18. jun 2010 Det er ret almindeligt at unghunde ikke kan finde ud af hvalpe. Og i den periode skal de have lov til at observere dem på afstand, så de ikke selv får eller giver andre en dårlig oplevelse, der kommer til at følge dem.

Du må planlægge hundemøderne, så hun ikke bliver sat i situationen i et stykke tid.

• #5   18. jun 2010 Sådan var Asta også da hun var yngre, så vi lod hende ikke lege med andre hvalpe i en periode og det gik over efter noget tid. Nu kan hun godt finde ud af at leget med hvalpe uden at mule dem

• #6   18. jun 2010 Men bortset fra det så tror jeg nu der er "noget" med bulldogs og deres legeadfærd. Jeg overlever i hvertfald dem (især FB ) som værende nogle brasere og det er ikke alle hunde der bryder sig om det.

• #7   18. jun 2010 Det er en super god tråd. Milo er nemlig begyndt lidt på det med mindre hvalpe. Ligger dem på ryggen og er for voldsom. Så vi tager ham ud af legen, man vidste ikke rigtig hvad vi skulle gøre..
    Han leger også vildt med Simba, måske derfor. Men det gør mig nu stadig lidt nervøs.. Han skulle gerne kunne lege med alle.

Så vi holder ham fortsat ude og håber på det går over.

• #8   18. jun 2010 Det er ligesom om, de får en periode, hvor de ikke helt kan læse hvalpesprog, og de er klodsede i deres bevægelser, har ikke styr på motorikken og det bliver lige præcis det der tromle-noget. Slå lidt til dem, gø lidt af dem - og i den periode, er det bare om at finde nogle gode voksne hunde, der har et tydeligt sprog, så unghunden lige kan komme på rette spor igen ;o)

Tror der går mellem et halvt og et helt år med det.... Fra ½ år til 1½, nærmest - ihvertfald i min race.

• #9   18. jun 2010 Puha så håber jeg godt nok det går hurtigere med min da, når han er så lille.
    Han leger også med en ældre pomiranie (staves). Det går rigtig godt nu jeg tænker efter.. Det må vi gøre noget mere. Tak CH.

• #10   18. jun 2010 At din hund ligger sig på maven, er fordi den derved fortæller, den ikke er en "trussel" smiley dette skal bare trænes ved en kommando, så hunden ved, den ikke skal hilse, men videre.

At den er voldsomme over for hvalpe, tror jeg simpelthen bare er fordi hun er en "buller" og elsker "buldre" lege istedet for "fangelege". Bulldogts er uforsigtige (ikke aggressive), klodsede og nogle buldrehoveder i deres leg. Og ikke alle hunde syntes denne leg, er særlig sjov.

Derfor: Lige hunde leger bedst smiley

• #11   19. jun 2010 Tusind tak for de gode råd. og så vil jeg da prøve at holde fimsen ude af legen et stykke tid til hun er "god" igen.

Det er rigtig dejligt at høre at jeg ikke er den eneste der står med problemet. smiley

Kommentér på:
Voldsom overfor hvalpe

Annonce