{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
7.152 visninger | Oprettet:

Hopper over hegnet, hjælp.. {{forumTopicSubject}}

Vores Dalmatiner blanding, cashmir er begyndt at hoppe over hegnet til naboens have, og vi er efterhånden ved at være noget frustreret.

Vi er nu oppe på en et hegn på 160 (som ikke kan blive højere pga. hæk og træer) Men hun bliver simpelthen ved med at finde nye steder at komme over.

Vi prøver selvfølgelig altid at være der når hun er i haven, men hvis man bare vender sig 2 sek, er hun væk.

Kunne godt tænke mig at høre nogle gode råd til hvordan dette kan trænes væk??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hopper over hegnet, hjælp..
  • #1   17. jun 2010 Hvilken type hegn har i?

    At hegnet bukker indad mod haven (ca 30-40 cm), kan ofte forhindre dem i, at kunne komme ud.


  • Kw K
    Kw K Tilmeldt:
    jun 2010

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 12
    #2   17. jun 2010 Sæt stød hegn op så bliver den i haven

  • #3   17. jun 2010 Strøm tråd, hamrende effektiv, skader ikke hunde, men giver den respekt for det indhegnede...


  • #4   17. jun 2010 Kæde på eller lad ikke hunden være i haven uden opsyn.

    Uanset hvilket problem man har er den bedste altså træning, så brug kun haven til afslapning og hygge sammen med hunden, ud og få brugt dens energi på noget fornuftig træning.


  • #5   17. jun 2010 May Salomon N: ér det et bestemt type hegn du tænker på?

    Kw K: Serisøst? Spurgte om råd til træning.






  • #6   17. jun 2010 Nåh ja... glemte jo lige træningsdelen.

    Når I er i haven har du hende i en lang let line (10-15 meter) så lader du hende ellers gå som hun plejer og når hun så forsøger at springe over korrigerer du hende, får hende ind på plads og lige træner lidt med hende, inden hun gives fri og i kanfortsætte indtil hun bare en gang har vist interesse for at springe over men valgt at lade være, så skal hun have ros og I kan gå ind.

    Men husk at gentage træningen flere gange dagligt, og sørg for at hun hver dag får rigeligt med udfordinger og motion, så det er er for oplevelsernes skyld hun stikker af.


  • #7   17. jun 2010 * Tanja * Tak for rådet, det skal helt sikkert prøves.
    Problemet er bare lidt at vore naboer synes hun er ih og åh så sød, så hun får godter hver gang hun hopper derover (hvilket gør det betydligt sværere at få hende til at synes at det er et træls sted) Vi har selvfølgelig forklaret dem at det ikke er okay...



  • #8   17. jun 2010 Stød hegn er da også ulovligt???

  • #9   17. jun 2010 Så må du over og banke på, tale pænt og fornuftigt med dem, forklar hvor uheldigt det er at de giver hende guf, bed dem istedet om at jage hende retur (så hun får et chok) eller om at tage hende i halsbåndet og følge hende hjem igen, for hun skal på ingen måde få noget positivt ud af at springe over.

  • #10   17. jun 2010 Min have går op til min hestefold. Der har jeg selvfølgelig en strøm tråd, og tro mig, ingen af hundene smutter ud den vej, tiltrods for at de bare kan smutte under. nej synes bestemt ikk det er synd, ski mere synd hvis de smutter ud og kommer galt afsted.
    Tror ikk strømhegn i denne forstand er ulovligt..


  • #11   17. jun 2010 Enten må dine naboer stoppe, eller så må de nedlægge have med jer smiley Dette alternativ synes jeg du skulle give dem. Du må sætte dit hegn op til 1.80. Er det ikke muligt at sætte nogle stolper i jorden på 1.80 og derefter sømme noget tråd hegn fast. På denne måde er du ikke afhængig af buske og hæk. Det er ikke den pæneste løsning, men hunden bliver i haven. Og efterhånden kan i jo lade hækken vokse med op til 180.

    Jeg ville nok heller ikke gøre brug af stødhegn smiley men ville binde hende i en lang snor, og sørge for der ikke er forhindringer, hendes snor kan vikle sig om.

    Held og lykke smiley


  • #12   17. jun 2010 Åhhhh hvor jeg kender det. Vores Tinke hopper dog ikke over (har forsøgt nogle gange), næææ hun kravler under! Uanset hvad jeg fandt på - gravede hegnte ned, lagde store sten osv., så skulle hun nok komme under.
    Til sidste tog vi 2 uger med massiv mandsopdækning når hun var i haven. Siden dengang (7-9-13 osv. osv.) har hun ikke været under hegnet.
    Ofte kunne jeg se på hende når hun gerne ville under, og så tog jeg hende enten ind, eller også satte jeg hende i en meget lang snor ude i haven.


  • #13   17. jun 2010 ina T - Ved du hvor man kan købe så høje stolper??
    Vi hår også prøvet med snor, men hun går helt i panik og kaster sig rundt, med resultatet at hun får viklet sig selv fuldstændig ind..


    Louise T - Vi har også aftalt at vi vil høre naboen om vi må belejre deres have en weekends tid, og s¨å prøve at træne det væk..


  • #14   17. jun 2010 Har også fået af vide at vi skal prøve at "provokere" hende til at hoppe over, og så fortælle hende at det er galt, indtil hun tilsidst ikke gider mere.. Vil hun ikke blive forvirret????

  • #15   17. jun 2010 Dit sidste forslag ville jeg ikke bruge...

    Du skal være tydelig i dine krav til din hund, og det er en sådan "træning" bestemt ikke.

    Stolper kan købes i enhvert byggemarked. Husk at hvis du vil have hegnet 180 højt, så skal stolpen være 270 for en tredjedel af hegnets højde skal graves ned.


  • #16   17. jun 2010 Synes også det lød en anelse mærkeligt..

    Men jeg må ud og købe stolper smiley


  • #18   17. jun 2010 Øv Pia, det er bare ikke sjovt. Kan godt forstå du er på randen til at give op = bruge strømhegn.

  • #19   17. jun 2010 Nu bor vi heldigvis laangt ude på bøøh landet, så det kun er vores naboers maddagsmad det går ud over. Men det er godt nok frustrerende. Pia K, hvilke andre træningsmetoder har i forsøgt jer med?

  • #20   17. jun 2010 maddagsmad = Middagsmad

  • #21   17. jun 2010 Hmm i vores grundejerforening er reglen at hegnet på være 180, men vi har fået kommunal godkendelse for at vores hegn er 2 m højt, pga den hund vi havde da det blev lavet..
    (folk var bange for hende og hun sprang ove 1,5 m.)


  • #23   17. jun 2010 Medmindre jeres hund kan springe let og elegant over hegnet, altså uden, at bruge hegnet til hjælp, så vil det hjælpe, at montere nogle jernstænger eller lign på de nuværende stolper,(hvor der så er monteret noget trådnet på/imellem) som går skråt ind mod haven.
    Ergo skal hunden kunne gå på "hovedet" for, at komme ud.

    Lidt alla hegn man bruger til hingste på folde for, at de netop ikke kan komme i berøring med heste på de andre folde og ikke får forbenene i hegnet hvis de slår ud med dem.

    Du kan også vælge, at have strømførende hegn foroven - og nej jeg mener heller ikke det er synd. Det er hegn der kan ses.


  • #24   17. jun 2010 hvor gammel er hun ?

  • #26   17. jun 2010 Jeg ville klart gøre det - der er ikke noget værre end ikke, at kunne slappe ordentlig af fordi man risikerer, at hunden smutter ud.

    Ville så ikke pille det ned igen, da de efter nogen tid vil finde ud af, at der ikke er strøm på mere. De er ganske kloge - hestene lige så:)

    Jeg har hestehegn i en del af haven, da hestene går på den anden side - men jeg skal have sat en række eller to rækker tråde ekstra på, da de kan smutte under hvis de vil. Ud mod grusvejen har jeg almindeligt grønt havehegn. De er ikke smuttet ud endnu, men jeg vil sætte et hegn mere op ovenover det andet (der er træer det kan monteres fast til) - for jeg tør ikke risikere, at de skulle smutte over.

    Det er store hunde jeg har og jeg tør simpelthen ikke risikere noget, når der kommer folk forbi for, at gå i skoven med deres hunde.


  • #28   17. jun 2010 Jep - men dine type hund lærer det ved blot ét stød!
    Dog kan det være han vil prøve flere steder langs hegnet, men jeg tvivler dog.

    Min gamle groenendael rørte hegnet nede ved hestene hvor vi boede før og hun rørte det aldrig siden!!

    Og kom vi andre steder hvor der også var alm trådhegn, så vidste hun skam godt, at det var no go.

    Den hanhund jeg har nu er til gengæld ret "dum" og han har været i hegnet nogle gange nu;)
    Men nu har han fået respekt for det:)


  • #30   17. jun 2010 Uhh ja - vi skal ikke snakke for meget om belgierne.

    Jeg savner deres perfektionisme, fintfølende sind og arbejdsiver/fokus på ejer. Har haft Belgiere i 15 år....så det er "lidt" noget andet, at have DDBér idag!!
    De er noget mere "tungnemme" og kan jo slet ikke sammenlignes;)




Kommentér på:
Hopper over hegnet, hjælp..

Annonce