Træning af de udfasende/ forbudte h.. Træning af de udfasende/ forbudte h..
Jeg er ved at undersøge de kommende gældende ragler for træning af de forbudte/udfasende racer.
Nu ER det jo altså stadig tilladt at have de racer, når man nu engang har et ( flere ) eksemplarer, og derfor er der jo stadig behov for træning af dem.
Men hvilke lovmæssige regler bliver mon så gældende på div. træningspladser?
Og her tænker jeg ikke på, hvad man hver især i de forskellige foreningsbestyrelser vedtager udenfor det lovmæssige vedtagne.
De spørgsmål, jeg skal have styr på er:
1) Kan man på en træningsplads ophæve det lovmæssige obligatoriske brug af mundkurve?
2) Kan man på en træningsplads ophæve det lovmæssige obligatoriske brug af en max 2 m. line?
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 53 Hunde: 4 Emner: 553 Svar: 31.058
maj 2008
Følger: 22 Følgere: 25 Hunde: 4 Emner: 172 Svar: 2.817
mar 2008
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 3 Emner: 9 Svar: 399
okt 2007
Følger: 33 Følgere: 30 Hunde: 2 Emner: 146 Svar: 2.585
Det vides endnu ikke hvad konsekvensen bliver. Så indtil vi ved noget andet bliver det at loven skal overholdes
- så vidt jeg forstod var der nogen i DcH der var igang med at undersøge de ting du nævner der. Men det bliver nok en langsommelig process.
-vores lokalforening har har haft ønske om at vide hvordan de andre forholder sig til det, og deres holdning omkring det...
maj 2008
Ja, men at have brugsretten vil vel sige, at man har RETTEN ( og dermed har andre IKKE ret ) til området i det pågældende tidsrum.
Det er jo trods alt en rimelig lukket træningsbane, - og man kunne evt. sætte skilte op med "HUNDETRÆNING - NO TRESSPASSING" *G* i dette tidsrum?
okt 2007
Følger: 33 Følgere: 30 Hunde: 2 Emner: 146 Svar: 2.585
Vores plads er en offentlig plads. Men vi har brugsretten mens vi træner og hegnet et områd ind. Er det så offentligt tilgængeligt? Det er det der skal vurderes, af en eller anden..
maj 2008
Mon det så betyder, at de forbudte racer kan gå frit uden mundkurv i hundeskovene?
mar 2008
Uden at vide en dyt om det, så siger min logik mig, at der som minimum bør skiltes med, at der er hundetræning og derfor ikke adgang for offentligheden....ellers er der jo åbent for almindelig færdsel, uanset hvem der har brugsretten.
Men jeg håber da bestemt, at du fortsat vil ha' muligheden for at have disse hunde på dine hold.
mar 2008
Citat: Kravet om, at hundene skal føres i bånd, gælder ikke i skove, hvor ejeren har givet tilladelse til, at hunde kan færdes uden bånd.</b>
Som jeg læser ovenstående citat så er det jo kun linen og ikke mundkurven, der kan gives tilladelse til at færdes uden.
sep 2007
Følger: 34 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 145 Svar: 1.558
Håber VIRKELIGT de må trænes og allerhelst UDEN mundkurv - kan til nød gå med til snor.... hvis det er eneste mulighed!!!
sep 2007
Følger: 17 Følgere: 38 Hunde: 9 Emner: 153 Svar: 4.952
Træning af de udfasende/ forbudte h..