717 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

Træning af de udfasende/ forbudte h.. Træning af de udfasende/ forbudte h..

Jeg er ved at undersøge de kommende gældende ragler for træning af de forbudte/udfasende racer.

Nu ER det jo altså stadig tilladt at have de racer, når man nu engang har et ( flere ) eksemplarer, og derfor er der jo stadig behov for træning af dem.

Men hvilke lovmæssige regler bliver mon så gældende på div. træningspladser?

Og her tænker jeg ikke på, hvad man hver især i de forskellige foreningsbestyrelser vedtager udenfor det lovmæssige vedtagne.

De spørgsmål, jeg skal have styr på er:

1) Kan man på en træningsplads ophæve det lovmæssige obligatoriske brug af mundkurve?

2) Kan man på en træningsplads ophæve det lovmæssige obligatoriske brug af en max 2 m. line?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering og installation af opvaskemaskinen 650 kr.
  • Flytning af stikkontakt - 15min 500 kr.
  • Hjælp til at samle en BRIMNES seng fra ikea 750 kr.
  • Help with bicycle gears that are slipping 210 kr.
  • Skift af vandhane i køkken 800 kr.
  • Sætte spejl og hylde op 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Træning af de udfasende/ forbudte h..
  • #1   16. jun 2010 Ikke at jeg ved det med 100% sikkerhed, men mon ikek det afhænger af om der er tale om en privat plads eller om det f.eks. er DCH/DKK?

• #2   16. jun 2010 Uanset hvad, så har man jo brugsretten over træningspladsen. Det har jeg i hvert fald, selvom det ellers er et offentligt sted. ( fodboldbane )

• #3   16. jun 2010 Jeg mener at ha' læst, at på steder <b>hvor der er åben for almindelig færdsel</b>, der skal hundene være iført mundkurv og max. 2 meter line. Så selv om du har brugsretten, kommer der jo af og til folk igennem pladsen under træningen, så min vurdering er, at reglerne også gælder på din træningsplads.

• #4   16. jun 2010 Vi havde det oppe på vores generalforsamling i DcH..
    Det vides endnu ikke hvad konsekvensen bliver. Så indtil vi ved noget andet bliver det at loven skal overholdes

- så vidt jeg forstod var der nogen i DcH der var igang med at undersøge de ting du nævner der. Men det bliver nok en langsommelig process.

-vores lokalforening har har haft ønske om at vide hvordan de andre forholder sig til det, og deres holdning omkring det...

• #7   16. jun 2010 Gitta

Ja, men at have brugsretten vil vel sige, at man har RETTEN ( og dermed har andre IKKE ret ) til området i det pågældende tidsrum.

Det er jo trods alt en rimelig lukket træningsbane, - og man kunne evt. sætte skilte op med "HUNDETRÆNING - NO TRESSPASSING" *G* i dette tidsrum?

• #8   16. jun 2010 Det handler om om stedet er offentligt tilgængeligt.

Vores plads er en offentlig plads. Men vi har brugsretten mens vi træner og hegnet et områd ind. Er det så offentligt tilgængeligt? Det er det der skal vurderes, af en eller anden..

• #9   16. jun 2010 Daisie

Mon det så betyder, at de forbudte racer kan gå frit uden mundkurv i hundeskovene?

• #11   16. jun 2010 Lise

Uden at vide en dyt om det, så siger min logik mig, at der som minimum bør skiltes med, at der er hundetræning og derfor ikke adgang for offentligheden....ellers er der jo åbent for almindelig færdsel, uanset hvem der har brugsretten.

Men jeg håber da bestemt, at du fortsat vil ha' muligheden for at have disse hunde på dine hold.

• #12   16. jun 2010 <b>Daisie:
    Citat: Kravet om, at hundene skal føres i bånd, gælder ikke i skove, hvor ejeren har givet tilladelse til, at hunde kan færdes uden bånd.</b>

Som jeg læser ovenstående citat så er det jo kun linen og ikke mundkurven, der kan gives tilladelse til at færdes uden.

• #14   16. jun 2010 Min hund kommer ALDRIG i hundeskoven igen, og da slet ikke med mundkurv, havde han haft det sidst vi var der, så havde det kostet ham livet da han blev angrebet af en schæfer, uden varsel eller noget...

Håber VIRKELIGT de må trænes og allerhelst UDEN mundkurv - kan til nød gå med til snor.... hvis det er eneste mulighed!!!

• #15   17. jun 2010 Vi træner også på en fodboldbane og så vidt jeg har forstået så gælder mundkurv og line hos os. Det er i hvert tilfælde hvad vi er blevet enige om indtil der (måske?) kommer en udmelding fra DKK.

Kommentér på:
Træning af de udfasende/ forbudte h..

Annonce