ulemper ved en sød lille hund!! ulemper ved en sød lille hund!!
Ihhh hvor jeg hader at folk bare vader hen til min hund og hilser uden at spørge først! Ja gu' er det en sød lille hvalp, men den skal sku lære at gå forbi mennesker uden at hilse, da han gerne skulle kunne gå i ringen til udstilling uden at tro at han skal hilse på. Synes det er møg irriterende at folk ikke lige spørger først og selvom at man beder hunden om at gå med en og lade dem være så er det som om at det bare bliver ignoreret og så sætter de sig alligevel ned på hug og hilser.... ihhh altså! TÆNK hvis de en dag mødte en hund hvor de gjorde det samme og de blev bidt, og hvad endnu værre er når forældre der burde være ansvarsfulde spørger deres barn om de vil hilde på den søøde lille hund INDEN de spørger mig, tænder helt af når folk gør det og de får det også afvide og hold da op jeg får nogle underlige ansigter en gang imellem.
Undskyld mit udbrud, men skulle bare lige af med det.
sep 2007
Følger: 10 Følgere: 20 Hunde: 2 Emner: 73 Svar: 7.104
jan 2009
Følger: 10 Følgere: 10 Hunde: 3 Emner: 93 Svar: 1.618
okt 2008
Følger: 10 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 118 Svar: 8.166
Går man over på den modsatte fortov fordi den hund man møder ikke lige er en man holder af og komme i nærkontakt med , så er det galt. Sætter man sig på hug fordi man møder en kær lille hund, er det også galt.
men omvendt så forstår jeg dig egentlig godt . Og dog. En hvalp vil jeg gerne have hilser på både store og små. Tyk og tynd.
Men ja, de burde spørge først.
Hvad udstilling angår så ser jeg egentlig det kun som en fordel hvalpen et tryg med mange mennesker, og gerne vil hilse på bl.a. dommeren.
aug 2008
Følger: 18 Følgere: 15 Hunde: 3 Emner: 127 Svar: 3.626
sep 2007
Følger: 10 Følgere: 20 Hunde: 2 Emner: 73 Svar: 7.104
helt enig
okt 2008
Men det kan da godt være jeg skal til og lade være. Hvis ejerne mener det er et problem.
aug 2008
Følger: 18 Følgere: 15 Hunde: 3 Emner: 127 Svar: 3.626
jan 2009
okt 2008
Når den bliver ældre ser folk den ikke, og så er det for sent.
jan 2009
feb 2010
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 24 Svar: 142
Jeg kunne have skrevet dit indlæg
Nogle gange når jeg går tur ville jeg ønske Vic var en stor muskelhund (dem er der self. også mange der gerne vil hilse på, incl mig selv, jeg er vild med mange af de racer, men selv ikke-hundefolk har altså en tendens til at hilse mere respektfuldt på sådan en hund, den respekt vile jeg ønske de kunne overføre til miniaturene) At gå tur med Victor er nogle gange som at køre med en is-vogn igennem en børnehave, det kan tage lang tid. Især fordi hvis der så er nogle forældre der spørger om deres barn må hilse, så skal jeg altid til at fortælle at barnet skal kæle ham forsigtigt, og ikke på hovedet, og gå ned i knæ. Ellers synes han ikke om det.
Der er også nogle der har råbt efter os, "aiii hvorfor må lille Danny ikke hilse på hunden", hvis jeg bare er gået videre. Jamen hvad skal man så??? stoppe op og sige sandheden, fordi Danny står og spræller som Jern Henrik på Red Bull og så vil Victor muligvis blive rædselsslagen, og evt. markerer (han kan IKKE lide vilde børn). Stopper man op, jamen så er lille Danny jo i færd med at give ens hund en overhaling. Så der tænker jeg altså på Victor først og fremmest.
apr 2005
Følgere: 124 Hunde: 5 Emner: 736 Svar: 16.777
jun 2007
Følger: 14 Følgere: 13 Hunde: 1 Emner: 161 Svar: 1.886
maj 2005
Følger: 75 Følgere: 65 Hunde: 2 Emner: 596 Svar: 8.414
dec 2006
Følger: 28 Følgere: 24 Hunde: 4 Emner: 62 Svar: 424
Hvor skal min hund vide fra at det er fordi at folk syntes at hun mærkes underligt, hun tror der skal ske noget uhyggeligt..
apr 2007
Følger: 17 Følgere: 16 Hunde: 4 Emner: 63 Svar: 1.059
Vi var i Fårup sommerland, Kenzo nægtede at gå, han var for tung til at bære, så vi lejede en trækvogn og lagde ham deri !!
Der var ikk mange meter imellem folk der ville hilse, specielt en mor med hendes 4 unger- lige indtil min mand sagde : Ja når min Rottweiler, bliver stor kan han nok bedre være i fred! Jeg siger jer, hun rev ungerne væk og skældte ud, bla hvordan fanden vi kunne være så uansvarlige at lade børn kæle med SÅDAN en hund !!! ( møg s. )
jan 2009
Præcis, det er også derfor jeg en gang imellem ville ønske at jeg havde en stor og farlig basse som folk ikke gad snakke med.
ulemper ved en sød lille hund!!