1.194 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 17 Svar

ulemper ved en sød lille hund!! ulemper ved en sød lille hund!!

Ihhh hvor jeg hader at folk bare vader hen til min hund og hilser uden at spørge først! Ja gu' er det en sød lille hvalp, men den skal sku lære at gå forbi mennesker uden at hilse, da han gerne skulle kunne gå i ringen til udstilling uden at tro at han skal hilse på. Synes det er møg irriterende at folk ikke lige spørger først og selvom at man beder hunden om at gå med en og lade dem være så er det som om at det bare bliver ignoreret og så sætter de sig alligevel ned på hug og hilser.... ihhh altså! TÆNK hvis de en dag mødte en hund hvor de gjorde det samme og de blev bidt, og hvad endnu værre er når forældre der burde være ansvarsfulde spørger deres barn om de vil hilde på den søøde lille hund INDEN de spørger mig, tænder helt af når folk gør det og de får det også afvide og hold da op jeg får nogle underlige ansigter en gang imellem.

Undskyld mit udbrud, men skulle bare lige af med det.

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Tilstoppet toilet 1.000 kr.
  • Hænge gardiner op 500 kr.
  • buske med rødder graves op og fjernes 3.000 kr.
  • Montering af hasvik skydedøre. 300 kr.
  • Hurtig løsning af småopgaver 1.050 kr.
  • elektriker 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  ulemper ved en sød lille hund!!
  • #1   16. jun 2010 Jeg synes jo bare det er positivt når folk vil hilse på ens lille hvalp smiley

• #2   16. jun 2010 Ja det er det da også... hvis de spørger først.

• #3   16. jun 2010 Kom egentlig til og trække lidt på smilebånder a dit indlæg.
    Går man over på den modsatte fortov fordi den hund man møder ikke lige er en man holder af og komme i nærkontakt med , så er det galt. Sætter man sig på hug fordi man møder en kær lille hund, er det også galt.
    men omvendt så forstår jeg dig egentlig godt . Og dog. En hvalp vil jeg gerne have hilser på både store og små. Tyk og tynd.
    Men ja, de burde spørge først.
    Hvad udstilling angår så ser jeg egentlig det kun som en fordel hvalpen et tryg med mange mennesker, og gerne vil hilse på bl.a. dommeren.

• #4   16. jun 2010 Og så er der dem der begynder at fortælle en om, hvordan sådan en hvalp skal opdrages................Uden at man har spurgt om deres råd.

• #5   16. jun 2010 Brug hjernen
    helt enig smiley

• #6   16. jun 2010 Ja, jeg er en af dem der gerne hilser på hvlape. Bl.a. fordi jeg selv gerne vil have folk snakker med min hvalp.
    Men det kan da godt være jeg skal til og lade være. Hvis ejerne mener det er et problem.

• #7   16. jun 2010 Jeg hilser også på hvalpe og folk må også meget gerne hilse på mine. Har aldrig oplevet at det skulle være et problem, hverken når jeg træner eller går i ringen med dem.

• #8   16. jun 2010 Jeg synes også at det er helt fint at de vil hilse om min hund vil meget gerne hilse! Men når det så er sagt synes jeg de burde spørge først... folk kigger underligt når jeg siger til dem at det er OK at de vil hilse, men at de gerne lige må spørge først og han har altså også godt af at kunne gå forbi mennesker uden at tro at de skal snakke eller løfte ham om... der var en for noget tid siden da vi var på marked der bare tog ham op da jeg stod og så på noget, det var faktisk først da kæresten spurgte ham om hvad han havde gang i når han bare tog hunden op uden at spørge at jeg lagde mærke til det... da han så skulle til at sætte Felix ned igen blev han ivrig og var ved at springe ud af armene på ham, hvilket kunne have endt ud i en trist situation :o/

• #9   16. jun 2010 Nj, ingen bør løfte en hund op. Hverken børn eller voksne. Den har 4 ben, for og bruge dem. Og ja spørg først. Men omvendt som hundeejer sig ikke nej til en der vil snakke med hunden. Den skal gerne kunne hilse venligt på alle.
    Når den bliver ældre ser folk den ikke, og så er det for sent.

• #10   16. jun 2010 Ville også til hver en tid sige ja til at de må hilse, de skal bare spørge først... ellers bliver jeg gal.

• #11   16. jun 2010 Linnea S

Jeg kunne have skrevet dit indlæg

Nogle gange når jeg går tur ville jeg ønske Vic var en stor muskelhund (dem er der self. også mange der gerne vil hilse på, incl mig selv, jeg er vild med mange af de racer, men selv ikke-hundefolk har altså en tendens til at hilse mere respektfuldt på sådan en hund, den respekt vile jeg ønske de kunne overføre til miniaturene) At gå tur med Victor er nogle gange som at køre med en is-vogn igennem en børnehave, det kan tage lang tid. Især fordi hvis der så er nogle forældre der spørger om deres barn må hilse, så skal jeg altid til at fortælle at barnet skal kæle ham forsigtigt, og ikke på hovedet, og gå ned i knæ. Ellers synes han ikke om det.

Der er også nogle der har råbt efter os, "aiii hvorfor må lille Danny ikke hilse på hunden", hvis jeg bare er gået videre. Jamen hvad skal man så??? stoppe op og sige sandheden, fordi Danny står og spræller som Jern Henrik på Red Bull og så vil Victor muligvis blive rædselsslagen, og evt. markerer (han kan IKKE lide vilde børn). Stopper man op, jamen så er lille Danny jo i færd med at give ens hund en overhaling. Så der tænker jeg altså på Victor først og fremmest.

• #12   16. jun 2010 Synes også det er så træls. Har oplevet det ved begge mine. Da jeg gik en tur inde i byen med Lilly, da hun var 11 uger, blev hun pludse hevet op bag mig - og da jeg vendte mig om, stod en tysk mand og holdte hende ind i hovedet på hans skrigende datter. Jeg blev så paf og sur, så jeg fremstammede et nej og hev min hund tilbage. Hold op hvor var det bare ubehøvlet.

• #13   16. jun 2010 Jeg opfordrer folk til at hilse på Wilson - ved det kan give problemer ved udstilling, men det kan man træne sig fra.. Folk spørger måske ikke mundtligt, men jeg synes nemt man kan se det på deres kropssprog..

• #14   16. jun 2010 Ja og så er der dem der tager det som en selvfølgelig at ens hund må få godbidder af dem. Nej hun må ej! Kun mine egne.

• #15   16. jun 2010 For mig er det et problem hvis folk vil sige hej til hunden me ik er helt sikre på om de tøre at røre ved hende så de står og prikker til hende med hurtige armbevægelser,, for hunden bliver sku bange for folk til sidst..
    Hvor skal min hund vide fra at det er fordi at folk syntes at hun mærkes underligt, hun tror der skal ske noget uhyggeligt..

• #16   16. jun 2010 Ha ha får mig til at tænke på da Kenzo var en bette kær ting på ca 3 mdr..
    Vi var i Fårup sommerland, Kenzo nægtede at gå, han var for tung til at bære, så vi lejede en trækvogn og lagde ham deri !!
    Der var ikk mange meter imellem folk der ville hilse, specielt en mor med hendes 4 unger- lige indtil min mand sagde : Ja når min Rottweiler, bliver stor kan han nok bedre være i fred! Jeg siger jer, hun rev ungerne væk og skældte ud, bla hvordan fanden vi kunne være så uansvarlige at lade børn kæle med SÅDAN en hund !!! ( møg s. )

• #18   16. jun 2010 ***Krumme***:
    Præcis, det er også derfor jeg en gang imellem ville ønske at jeg havde en stor og farlig basse som folk ikke gad snakke med.

Kommentér på:
ulemper ved en sød lille hund!!

Annonce