Ulemper ved kasteration?? {{forumTopicSubject}}
Hej Allesammen
Vores lille Louie, som er en dansk svensk gårdhund på godt og vel 1 år og 8 mdr. Begyndte for en uges tid siden at have blod i afføringen, hvorfor vi efterfølgende tog til dyrelægen.
Vi fortalte samtidig dyrelægen, at Louie er en hanhund med stort H, så når der er en hunhund i nærheden af ham, som er i løbetid, går han fuldstændig over gevind.
Dyrlægen mener derfor at vores ellers så lydige og livsglade Louie, får stress da han ikke kan styre hormonerne i sin lille krop, når damerne kommer for tæt på. Så for hans egen skyld og eget bedste overvejer vi kasteration, men kan ikke helt beslutte os.
Nogen der har gode eller dårlige erfaringer, som vil dele det med os?
På forhånd tak for hjælpen.
nov 2009
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 4 Emner: 1 Svar: 7
så snart man kommer hjem med ham fra dyrlægen er de meget sløve og ikke rigtig vil noget der kan godt gå op til 48 timer inden de er på toppen igen
men eller er der ikke rigtig mere med det
håber det hjalp lidt
okt 2006
Følger: 29 Følgere: 48 Hunde: 4 Emner: 135 Svar: 4.935
Så han fortsætter med den kemiske
sep 2007
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 3 Emner: 70 Svar: 219
Han tog meget hurtig på også selv om jeg passede på, han fik en grim bjørnepels og han blev trist og det var han nok i ca 7 mdr. dyrlægen sage at det var der nogen der kunne blive..så havde jeg vist hvad jeg ved nu havde jeg aldrig gjort det.
sep 2007
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 3 Emner: 70 Svar: 219
jul 2008
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 1 Emner: 3 Svar: 6
Vi tror nu nok vi vælger løsnigen med kasterering da Louie i forvejen ikke spiser nok og slet ikke spiser når tæverne i omegnen er i løbetid. Vi føler det er det bedste for hans helbred da dyrelægen siger at det kun bliver værre med tiden...
Vi er selvfølgelig bange for at den legeglade vapse vi har nu vil forsvinde i takt medhans "ædlere" dele. Men synes samtidig også at hans helbred kommer først...
aug 2006
Følger: 38 Følgere: 71 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 48.133
Nogle gange undrer jeg mig over, hvorfor spørgsmålet overhovedet kommer op.
Ja, der kan være ulemper ved kastration. Ja, det kan få konsekvenser, som ikke er rare.
Og nej, man kan ikke vide, om det rammer ens hund. Man kan krydse fingre og håbe det bedste.
aug 2007
Følger: 1 Følgere: 5 Hunde: 2 Emner: 4 Svar: 726
Jeg kender ikke så mange hunde der er neutraliseret på den ene eller anden måde, men de to hanhunde som jeg ofte ser går stadig fra foderet når der er tæver i løb, på trods af kastration.
Ulemper ved kasteration??