{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.489 visninger | Oprettet:

Har mistet apetitten ! (Grand danois) {{forumTopicSubject}}

Vores 2 voksne GDer er begyndt at miste apetitten , de har ikke længere den store interesse for deres mad & spiser max 1/3 del af hva de plejer , det er kommet pludseligt & vi er nu i tvivl om vi bør skifte til et andet produkt.
Kan hunde pludselig skifte mening angående smagen af deres foder ?
Dyrlægen har sagt vi ikke skal bekymre os & at de nok skal spise det de har brug for .
Men jeg ønsker ikke at de skal tabe sig (!!)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Har mistet apetitten ! (Grand danois)
  • #1   16. jun 2010 Et godt råd er at du må ikke bare sige " nå de spiser når de bliver sultne" for det gør de højst sansynligt IKKE.

    Tilbyd dem lidt ekstra lækkert i deres tørfoder. Jeg ved ikke hvad du fodre med??? men lidt leverpostej eller andet godt i så håber jeg de begynder at spise igen.


  • #3   16. jun 2010 Prøv at give dem BARF så spiser de helt sikkert igen! Det kan selvfølgelig godt være det kræver en fryser mere med to store hunde:-)

  • #4   16. jun 2010 De er behandlet for orm , & dyrlægen mener ikke vi bør være bekymrede , men det er jeg altså !!
    Vi fodrer med tørkost fra dyrlægen & okseben fra slagteren .
    Vi har fodret med det samme produkt i 7mdr , så jeg ved ikke helt hvordan jeg skal forholde mig til det her smiley
    Kan ikke forstå at de bare sådan pludseligt stopper med at spise op , vi fodrer 3 gange daglig i små portioner så de har ikke adgang til deres foder hele tiden . Men spiser på faste tidspunkter .
    Kunne det evt. hjælpe at lade maden stå fremme hele tiden ?


  • #5   16. jun 2010 Der kan være mange årsager til at de pludselig er holdt op med at spise.

    Det er to hanner, ik?
    Det kan være løbetid i nabolaget, der påvirker dem og får dem til at gå fra maden.
    Det kan være spændinger mellem de to, der giver sig udslag i at de ikke vil spise.
    Det kan også "bare" være en GD-ting, at de ikke finder den store interesse i det foder længere.

    Det er svært at spå om, hvad årsagen er, når man ikke kender din hundeflok.

    Og nej, du må endelig ikke begynde at lade mad stå fremme!. Slet ikke hvis årsagen er interne spændinger mellem de to, så kan det blive noget rigtig rod. Men vigtigst, så er det meget lidt sundt for en GD at have mad til rådighed hele tiden, da mavesækken så ikke opretholder sin muskulatur når den konstant er lidt fuld af mad. Det kan øge risikoen for mavedrejning.


  • #6   16. jun 2010 Men istedet for at fodre tre gange om dagen, så prøv at skære ned til et enkelt eller to måltider, så hundene begynder at fornemme sult. Det kan øge deres interesse for maden.

    Spring et par måltider over og fodr så kun én eller to gange om dagen og se om det ikke har en effekt.


  • #7   16. jun 2010 Vores nabo har en jagthund , en tæve .
    Den fik hvalpe for ca en uge siden , kan den måske være i løb nu så?
    De er bedste venner , så tror bestemt ik der er noget mellem de to .
    Vores hvalp spiser fint , så tror næppe det er varmen smiley


  • #8   16. jun 2010 De spiser forresten ikke i samme rum , men er adskilt når vi fodrer .
    Kan det have noget at sige ?
    De spiser ikke sammen fordi vi har oplevet det nærmest bliver en kamp om hvem der først er færdig .


  • #9   16. jun 2010 Har her til aften haft to hunde som har spist op , foder blandet med lidt lækkert & blødt op i vand , begge skåle var tomme smiley
    Takker for rådene , nu håber vi det kan forsætte på den måde smiley

    Sophie & Jesper .


  • #10   16. jun 2010 Ja nu håber vi på det forsætter smiley

Kommentér på:
Har mistet apetitten ! (Grand danois)

Annonce