1.510 visninger
|
Oprettet:
Har mistet apetitten ! (Grand danois) {{forumTopicSubject}}
Vores 2 voksne GDer er begyndt at miste apetitten , de har ikke længere den store interesse for deres mad & spiser max 1/3 del af hva de plejer , det er kommet pludseligt & vi er nu i tvivl om vi bør skifte til et andet produkt.
Kan hunde pludselig skifte mening angående smagen af deres foder ?
Dyrlægen har sagt vi ikke skal bekymre os & at de nok skal spise det de har brug for .
Men jeg ønsker ikke at de skal tabe sig (!!)
mar 2005
Følger: 29 Følgere: 29 Hunde: 5 Emner: 111 Svar: 856
Tilbyd dem lidt ekstra lækkert i deres tørfoder. Jeg ved ikke hvad du fodre med??? men lidt leverpostej eller andet godt i så håber jeg de begynder at spise igen.
apr 2010
Følger: 11 Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 16 Svar: 171
aug 2007
Følger: 40 Følgere: 37 Hunde: 6 Emner: 27 Svar: 155
Vi fodrer med tørkost fra dyrlægen & okseben fra slagteren .
Vi har fodret med det samme produkt i 7mdr , så jeg ved ikke helt hvordan jeg skal forholde mig til det her
Kan ikke forstå at de bare sådan pludseligt stopper med at spise op , vi fodrer 3 gange daglig i små portioner så de har ikke adgang til deres foder hele tiden . Men spiser på faste tidspunkter .
Kunne det evt. hjælpe at lade maden stå fremme hele tiden ?
feb 2006
Følger: 19 Følgere: 29 Emner: 123 Svar: 5.525
Det er to hanner, ik?
Det kan være løbetid i nabolaget, der påvirker dem og får dem til at gå fra maden.
Det kan være spændinger mellem de to, der giver sig udslag i at de ikke vil spise.
Det kan også "bare" være en GD-ting, at de ikke finder den store interesse i det foder længere.
Det er svært at spå om, hvad årsagen er, når man ikke kender din hundeflok.
Og nej, du må endelig ikke begynde at lade mad stå fremme!. Slet ikke hvis årsagen er interne spændinger mellem de to, så kan det blive noget rigtig rod. Men vigtigst, så er det meget lidt sundt for en GD at have mad til rådighed hele tiden, da mavesækken så ikke opretholder sin muskulatur når den konstant er lidt fuld af mad. Det kan øge risikoen for mavedrejning.
feb 2006
Følger: 19 Følgere: 29 Emner: 123 Svar: 5.525
Spring et par måltider over og fodr så kun én eller to gange om dagen og se om det ikke har en effekt.
aug 2007
Den fik hvalpe for ca en uge siden , kan den måske være i løb nu så?
De er bedste venner , så tror bestemt ik der er noget mellem de to .
Vores hvalp spiser fint , så tror næppe det er varmen
aug 2007
Kan det have noget at sige ?
De spiser ikke sammen fordi vi har oplevet det nærmest bliver en kamp om hvem der først er færdig .
aug 2007
Takker for rådene , nu håber vi det kan forsætte på den måde
Sophie & Jesper .
aug 2007
Har mistet apetitten ! (Grand danois)