{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Endnu et spørgsmål ang ny lov?
  • #2   16. jun 2010 Hunde der er på forbudlisten, må ikke overdrages, det gælder både hvalpe og voksne hunde.

• #3   16. jun 2010 I nyhederne sagde de bare at det kun var hvalpe der var født efter 17 marts, der ikke måtte sælges eller videregives, og at hunde født FØR d. 17 marts, ikke måtte videregives eller sælges efter d. 1 juli?

• #4   16. jun 2010 Der er så sindsygt at de laver en lov med tilbagevirkende kraft - det er ikke rimeligt at raske hvalpe skal lade livet. FØJ siger jeg
    bare

• #5   16. jun 2010 Bertha: Nu viste man jo med sikkerhed ikke hvad racer der skal på og desuden er det jo heller ikke kutyme at lave en lov med tilbagevirkende kraft. Tror selv DKK ikke synes det er fair ovefor hvalpene. Men lur mig om der ikke bliver solgt hunde alligevel og så er det jo at vi har problemet for så bliver de bare ikke reg. nogle steder.

• #6   16. jun 2010 Tak for jeres svar, ville bare lige vide om jeg havde misforstået det hele :o)
    Mente nemlig også at det var sådan som i skriver, men da jeg så hørte det i nyhederne, blev jeg da i tvivl.

• #7   16. jun 2010 synes faktisk gravhund skulle med på listen også...det er sku den eneste hund jeg nogensinde er blevet bidt af..... og forsikringerne har jo udmeldt det er rottweiler og schæfer de får flest anmeldelser på... det ender sku med man ikke må ha hund overhovedet her i DK

• #8   16. jun 2010 Martin. ja det ender med at vi får et hundefrit danmark, for nu er det bare andre hunde vi vil se bide og så køre rouletten med at de bliver forbudte. Nu vil de uansvarlige ejeren af de forbudte racer jo bare finde en anden race, evt rotten, dobbermanden, schæfer osv. Men Schæferen bruges jo i politiet så det kan måske ende med at det kun er politiet der må eje dem og så skal alle andre mennesker rende rundt med de små skadedyr i tøj som langt fra minder om at have en hund med mere et stykke "legetøj".

Spørgmålet er om der er nogle huller i loven med evt at lave købsaftaler som ligger forud for parringen med hunden er jo i såfald stadig anskaffet før marts men da man indgår aftalen ved man ikke at det er en ulovlig vare. hmmmmm

• #9   16. jun 2010 Charlotte. der er vel forresten heller ikke nogle af de 13 racer der har dræbt nogen?????? Men ja vi er helt enige om at der er forskel på at blive bidt af en en stor hund end en lille. Dog synes jeg at alle hunde uanset racer skal aflives ved sådanne situationer.

• #10   16. jun 2010 Jeg har hørt at gravhunden er den hund med flest registrede bid, men ikke er den der ødelægger for mest.. (hvis det giver mening) smiley

• #13   16. jun 2010 Rolig nu i to smiley

• #14   16. jun 2010 no name, nu med TUDEFJÆS * og Bertha's Far .

hehe..

• #15   16. jun 2010 Berthas far - hun skrev ikke at den ikke er gratis.. Hun skrev bare at hun havde betalt for bøgerne, men at du kunne gå på bib og læse dem der.. Altså offenligt tilgængeligt.... smiley

• #16   16. jun 2010 Det er jo hendes litt. hun henviser til og de var ikke gratis..
    Men hun har ret i at lovgivning kan læses på bib gratis.. I hvert fald alm. dansk lovgivning.

det er heller ikke for at blande mig, men tænker bare at det er små-ting at diskutere sådan over.. smiley Ikke andet.. smiley

Kom forresten lige til at se på din profil at du egentlig ikke gad at have en profil herinde fordi der var for meget hønsegård.. Hehe...

• #17   16. jun 2010 ER ALT DET HER IKKE KUN FOR MUSKELHUNDE/LISTEHUNDE UDEN TAVLE??

• #18   16. jun 2010 Så må man jo bare være bedre end det... Hvis man synes at den anden er umulig at diskutere med er pointe bare at det er nemmere at lade være.... smiley

• #19   17. jun 2010 en rigtig:

jeg læser det som: dem der har en hund der er på listen den 17. marts, må beholde den, men ikke overdrage den til andre. De som er kommet til efter, den 17. er så ulovlige. og hvis du har hvalpe og sælger efter den 17 marts må de jo være ulovlige??

• #20   17. jun 2010 jo de har dræbt andre hunde men jeg har ikke hørt om nogle mennersker.

Kommentér på:
Endnu et spørgsmål ang ny lov?

Annonce