927 visninger
|
Oprettet:
Træning af muskelhund og ny hunde lov. {{forumTopicSubject}}
Jeg træner i en klub, der lejer området af kommunen. Det vil sige at området ikke er privat. Så derfor gælder den nye hunde lov vel På dette område? Hvad gør vi der har muskelhunde Så? Det er noget svært at belønne sin hund når den har fuldt lukket mundkurv på, og det er også ret svært at træne indkald, rundering, feltsøg, apport osv. når hunden skal være i max 2 m snor og med mundkurv. Nogen der ved hvordan det kommer til at fungere På trænings pladserne? - det er da nok det dummeste hvis vi ikke kan få lov til at træne med vores hunde.
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 553 Svar: 30.929
Tilgengæld kan jeg sagtens følge dig hvad angår feltsøg, rondering osv. Jeg tror du vil få det bedste svar ved at spørge i din klub.
Jeg vil da tro klubberne nu vil skulle udarbejde en "liste-hunde-politik", så de ved hvad de har tænkt sig at gøre ved de listehunde de har på pladsen.
Det ville være ærgerligt hvis træning bliver helt umuligt. At konkurrencer ikke er en mulighed (nægter at tro at de rent faktisk vil få lov at møde til konkurrencer uden mundkurv og line) er jo en ting, men helt at udelukke dem fra at træne programmerne, ville være ærgerligt synes jeg.
mar 2009
Følger: 20 Følgere: 17 Hunde: 3 Emner: 18 Svar: 291
nov 2006
Følger: 9 Følgere: 10 Hunde: 3 Emner: 11 Svar: 113
mar 2009
Følger: 20 Følgere: 17 Hunde: 3 Emner: 18 Svar: 291
Træning af muskelhund og ny hunde lov.