{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.155 visninger | Oprettet:

Hunde med dækkener/tøj {{forumTopicSubject}}

ÅRH!! Min lille Jolina fryser HEEELT vildt når vi er ude om aftenen, hun ryster så slemt. Så har min mor lige strikket et dækken til hende, så var mig og kæresten lige ude og gå, og så kommer der en folk bruncremes tøser gående som råber det er en Chihuahua, og så snakker om det er synd jeg har givet hende tøj på..! Så blev jeg tosset. er der noget jeg ikke er , så er det ond ved dyr! Jeg gider ikke engang træde på snegle man!! Så jeg råbte efter dem, at det IKKE var tøj, men et dækken for ellers fryser hun!! Bliver simpelthen så sur altså! Jeg vil sku da ikke have hun skal fryse. hun vejer kun 665 g, og er 12 cm høj! hun er altså den største jo altså. det gør mig bare så skide ked af det ;(

Oplever i dette tit?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hunde med dækkener/tøj
  • #1   13. jun 2010 Næh for Avalee bruger ikke tøj

    Men ville være lige glad, så længe DU ved med dig selv at det du gør er forsvareligt, kan du vel være lige glad med hvad andre siger. Din hund- dit liv


  • #2   13. jun 2010 Nu har din hund også rimelig meget pels. Og det er træls og skal hører på det, og man ikke bare kan gå en dejlig tur. det ødelægger da humøret.

  • #3   13. jun 2010 Jamen kan du ikke bare ignorere det, det ødelægger jo kun dit humør og tur fordi du vælger at lade det gå dig på

  • #4   13. jun 2010 Spring op og fald ned på det - det vil du opleve mere af..
    Folk der lige kort ser når jeg lufter mynte i hendes regndragt korser sig og tænker deres (meget få kommentere det), folk der lige kigger en ekstra gang ser en super glad hund, som nyder at kunne bevæge sig uden at få skidt og vand i pelsen smiley


  • #5   13. jun 2010 Du ved du gør det bedste for din hund. Det er vigtigere en hvad en flok fremmede tænker...

  • #6   13. jun 2010 Jo kan jeg da prøve.. De ved bare ikke noget om Chihuahuaer (:

  • #7   13. jun 2010 Hehe ja (:

  • #8   13. jun 2010 Michelle... vi kæmper alle mod fordomme.. min bliver kaldt en Pitt dagligt.. og ja at folk er uvidende er jo deres problem.. jeg ville ignorere det.. din hund fryser og derfor har hun i dækken på... sådan er det.

  • #9   13. jun 2010 Okay. vil jeg bare gøre. er bare en person der tænker meget på hvad andre tænker :/.. Men må jeg vende mig af med.. Men kender i nogle steder man kan købe meget små dækkener? og regnedækkener osv. (: Lidt svært hvis jeg skal lave alt selv(: min mormor er også i gang med at strikke til hen hende (:

  • #10   13. jun 2010 Jeg har en hund med meget pels, men om vinteren, de rigtig kolde dage får han altså også et dækken på og hvis vi skal være ude længere tid når det regner, en regnjakke.. Hans pels suger alt vandet til sig, så han bliver hurtigt kold. Så jeg har det bedst med at han får noget på. Gør det jo ikke for at klæde ham ud..

    Så lad være med at lade dig påvirke af de dumme tøser, du gør det for at hunden skal have det dejligt :o)


  • #11   13. jun 2010 Okay (: frygter også vinteren, men der er hun jo også vokset(: Men gider heller ikke de der små kjoler og vinterjakker med pels og jeg ved ikke hvad. men et dækken skal de have på syntes jeg.

  • #12   13. jun 2010 Vær da ligeglad. Jeg havde forsvoret, at vores skulle have tøj på, men den første vinter frøs hun som, ja, en lille hund. Jeg valgte så, at gå linen ud, når nu det skulle være og strikkede en lillastribet trøje til hende
    (link fjernet)

    Min veninde spurgte om jeg havde proppet hunden i en sok og en mand vi mødte, spurgte om det var en kat????!! Da hun voksede ud af den fik hun en i turkis og limegrøn og denne vinter strikkede jeg en, der matchede mine skisokker i mønsteret (den fik hun dog ikke så meget brug for, da hun havde fået mere pels i mellemtiden).

    Der er da masser, der har syntes, det så idiotisk ud med de trøjer, men det er da fuldstændig ligemeget. Det vigtigste er jo, at hunden ikke dør af kulde


  • #13   13. jun 2010 Ja vær da helt ligeglad, så længe du ikke misbruger tøjet : )
    - Min Shika har måtte have et dækken eller trøje på fra det sene efterår, næsten hele vinteret og også noget af dette elendige forår. Ikke på alle ture, men på de længere ture.
    - Paya har haft dækken på de dage hvor der har ligget sne, hvor det har regnet eller blæst en kold vind.
    - Der er faktisk ikke længere grimme kommetare, folk synes de er søde og kære og at det er synd hvis de fryser. Men tror de fleste gennem tiden har fået en fjoget kommentar omkring tøj til ens hund, og det er fordi mange med store eller pelsrige hunde slet ikke kan forstå det.
    - Men, pas på med at give din hvalp tøj på alt for tit, for i sidste ende risikere du at hun bliver ''afhængig'' af tøjet.
    Tit ryster en chihuahua fordi der er nye indtryk og lyde eller fordi kroppen netop er igang med at holde den varm via rysten.
    Din hvalp er jo ikke ret gammel, så verden er meget stor for hende endnu. Så bare fordi hun ryster er det ikke nødvendigvis fordi hun fryser og er kold, bare du er obs på dét : )


  • #14   13. jun 2010 Hæhæ plever jeg også tit =) Ikke så meget over den lille hund har noget på men mest i vinters når min dober har haft dækken på, han er meget tyndpelset og har frosset når vi var ude så han fik sig et dækken og man alle de kommentar jeg har fået på det.
    Har dog bare smilet af folk og fortalt hvorfor hvis de har spurgt =)


  • #15   13. jun 2010 Hihi hvor er din hund sød smiley

    Jeg har lige fundet ud af at Chihuahua racen ryster meget generelt, så er jeg mere rolig smiley Men vil dog alligevel give hende et dækken på, hvis det er for koldt udenfor smiley


  • #16   13. jun 2010 Mine har os dækkener på når det koldt.. Har fået mange kommentare fordi mine venner ikk kan forstå det....

    Har engang prøvet at jeg gik med Mikkel gennem gågaden med et dækken på, og så spørger et lille barn om det er en hest.. hi hi... Havde jeg alligevel aldrig troet jeg ville hører smiley


  • #17   13. jun 2010 løft hagen ,for du er nu engang den klogeste ,for du ved hvad der er bedst for din hund.
    Du kan tro jeg ved hvad jeg taler om med exstrem korthårs racer ,vores får simpelthen maveforkølelse hvis de går ude i koldt vejr uden tøj,der er jo en stor forskæl på at give sin hund varmt tøj på fordi det er nødvendig , eller bruge den som pynte dukke.så fortsæt du bare med at give den dækken på når det er koldt og grin så af de andre for det er dem der er uvidende.


  • #18   13. jun 2010 det kommer hele tiden og igen.. der er folk som synes det er ahhhh saa soedt og saa er der dem der synes du er det ondeste..

    jeg har en pinscher og jeg hoere hele tiden at min er en chi og saa self alle de comments der kommer paa hendes toej som hun ogsaa har paa da hun ellers fryser.. smiley


  • #19   14. jun 2010 Ignorer dem.....

    Jeg har også altid sagt at mine hunde ikke skal have tøj på, men i vinters var det dælme koldt, så Sille fik sig da et vinterdækken og hun elskede det...
    Hun har også et regndækken, som hun også er vild med, og hun er altså en "stor" hund på 7kg. Dog ikke lige så tykpelset som andre cavaliere...

    Jeg bliver ofte rakket ned omkring det, men da min svoger gjorde det i vinters, sagde jeg, jamen så gå du ud i 17 graders frokost og gå tur i en t-shirt... Så holdt han sin kæft smiley


Kommentér på:
Hunde med dækkener/tøj

Annonce