1.492 visninger
|
Oprettet:
Til jer med kendskab til foderallergi {{forumTopicSubject}}
Min hund har nu fået foderallergi. Møg hamrende irriterende. Han klør sig hele tiden, og kan er jo naturligvis meget plaget af det...
Jeg ved ikke, hvad han er allergisk overfor. Han slog ud på Pedigree Junior og Pedigree adult, så jeg besluttede mig for at prøve en blanding mellem ris og svinehjerte om morgenen, og leverpostej + rugbrød om aftenen. Det har desværre ikke virket. Tænker at det måske enten er hvede eller lagermider.
Mit spørgsmål går mest på, hvor længe efter han ikke længere får det allergifremkaldende protein, vil der gå, til det kan ses på hans kløen?
De bedste hilsner, esben
okt 2008
Følger: 30 Følgere: 22 Hunde: 2 Emner: 236 Svar: 1.093
Men min venindes hund blev rød, kløede sig og begyndte at tabe pelsen på snuden....
Først tog hun alt korn fra ham.... Der skete ingen bedring....
Så begyndte hun istedet at bruge noget tørfoder med korn, men uden kød.... Og vupti... Den virkede...
I løbet af 14 dage tror jeg, kunne man se at nu begyndte der at vokse frisk pels ud...
Har ikke lige styr på hvornår han holdte op med at være rød og lod være med at klø sig...
Men altså... det er ikke kun lagermider der kan forårsage det...
Han kan sagtens tåle at få lidt kød-godbidder.... Bare det ikke er i hans daglige foder
sep 2009
Følger: 10 Følgere: 9 Hunde: 2 Emner: 4 Svar: 76
Men jeg er lidt i vildrede over, hvor længe jeg skal fortsætte på hvert foder, inden jeg går videre i min søgen, hvis du forstår.
mar 2010
Følger: 8 Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 6 Svar: 868
Han er blevet testet hos dyrlægen, har været på allergifoder og er blevet vaccineret mod allergien. Alt sammen uden effekt...
Nu fungerer han fint på Gourmix fra Vetcur. Og så har han fået tilskud af Divet og Imvet, for at få genoprettet hans immunforsvar.
Jeg ville finde et godt foder UDEN korn, og se om det bliver bedre. Hvis kløen bliver ved, skal du selvfølgelig tage hunden med til dyrlægen en tur.
Mvh. Gitte
okt 2008
sep 2009
Havde det ingen effekt, at I skiftede til allergifoder? Troede det var helt renset for allergifremkaldende stoffer.
Er lagermider og husstøvmider det samme?
sep 2009
sep 2009
Han reagerede første gang da han stadig var på juniorfoder, men det blev ligesom bedre da jeg skiftede til adult. I en periode ihvertfald. Så vente det tilbage igen
sep 2009
jul 2006
Følger: 30 Følgere: 28 Hunde: 4 Emner: 18 Svar: 3.044
jul 2006
mar 2010
Følger: 8 Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 6 Svar: 868
Hunde, der ikke kan tåle lagermider, kan heller ikke tåle ris... Der er ris i RC Hypoallergenic.
Når hunden ikke kan tåle lagermider, så kan den heller ikke tåle husstøvmider. Det er en kryds-reaktion.
Mvh. Gitte
sep 2009
sep 2009
Så dur det sgu nok ikke, at suplere med ris. Jeg har ventet med at give ham morgenmad her til morgen, får at se om han klør sig mindre. Så får han senere ren svinehjerte, får at se om han reagere på det. Gør han ikke det, eller er kløen mindre, må det jo være lagermider. Hvis det er dete, så bør jeg nok også fjerne det tæppe han ligger på. Det er jo en ren husstøvmidesamler sådan et.
Tak fordi I tager jer tiden
jan 2008
Følger: 6 Følgere: 13 Hunde: 2 Emner: 183 Svar: 2.627
okt 2008
Det hedder eukanuba skin care.
Og jo selvom det er tørfoder er der jo normalt kød af den ene eller anden slags i
sep 2009
Bettina F: ja, du har selvfølgelig ret. Han ville godt nok være ked af det, hvis han helt skulle undvære kød. Tænk på alle de godbider han går glip af.
okt 2008
Og Charlie kan sagtens tåle at få godbidder med kød nu hvor hans tørfoder er skiftet
jan 2008
Følger: 16 Følgere: 16 Hunde: 6 Emner: 53 Svar: 1.887
Jeg mener seriøst at det er et vidundermiddel mod allergi,,men det SKAL være den med både 3-6- og 9 i. Prøv det , efter ca. 14 dage-3 uger kan du mærke tydelig forskel :o)
sep 2009
Hule: Er det hest som i pruhest? Det med omega 3-6-9 pillerne var et godt råd. Mine forældre har altid supleret hundenes kost med kogte kartofler, så det kan godt være, jeg skal skifte risene ud med det, forudsat at det da er dem, han reagere på.
Carina J: puha, det lyder som en lang proces. Har også selv tænkt tanken, at finde noget han kan tåle, og så tilføje ting til kosten for at se hvad han kan, og ikke kan, tåle.
sep 2009
Og oksehud får han slet ikke. Han er så glumpsk at han kun væder dem, og så sluger dem nærmest hele. Til fare for ham selv, og til skræk for os andre.
aug 2008
Følger: 11 Følgere: 9 Hunde: 2 Emner: 33 Svar: 830
Men er sikker på at det også var en kombination af lagermider.
Skiftede til royal canin adult (kylling).
Efter 4 uger var symptomerne væk og jeg begyndte at give en godbidde. Efter 1 dag begyndte kløen. jeg ventede igen til det var ovre. prøvede ny godbid og så kom kløen igen.
Så min hund kan kun tåle kylling. Intet svinekød, oksekød, lam, tyggeben, grisseøre..... osv
Men der findes masser af produkter med kylling så min hund går ikke glip af noget. og så skal det siges at hun er ælle vild med ærter, gullerødder, agurk, tomat, appelsin, malon.... osv
nov 2004
Følger: 62 Følgere: 57 Hunde: 2 Emner: 881 Svar: 10.791
Det var da skidt med jeres vaps at han skulle få foder allergi.
Jeg vil anbefale dig at få en tid ved dyrlægen for at fastslå hvilke allergier via en blodprøve han har for da er der større behandlingsmuligheder dog kan foderintolerance kun testets via udelukkelsesmetoden.
Her næst ville jeg personligt sætte ham på GourMix fra VetCure Biotec sammen med kosttilskudet 'Kradsbørsten' fra samme producent.
Efter en mdr til halvanden skulle du se en forbedring.
Endvidere hvis jeg stod i jeres sted ville jer vaske ham i vetriderm k-hex shampoo som blandt andet virker kløedæmpende.
I er meget velkommen til at læse om min forhenværende hund Kiki som blandt andet var allergikker og læse hendes historie.
Al held og lykke med det hele.
nov 2004
jul 2006
Jeg har set så mange hunde som er blevet totalt symptomfrie på Hills Z/D netop pga at foderet er hydroliseret, og det er vel også derfor at de førerende hudlæger anbefaler netop dette foder. Så tror at dine ideer om at det er et reklame stunt - den holder ikke.
nov 2004
Gid det var så vel....
Da min forhenværende hund Kiki havde blandt andet allergier undersøgte jeg også dette grundigt hvor jeg havde diaglog med Rebekka Gadeberg fra VetCur Biotec hvor hun oplyste om dette og på daværende tidspunkt brugte de samme metoder til deres foder hvor de sidst i processen tilføjede urterne.
Endvidere gik hun hos Flemming Kristensen som er en af de førende special dyrlæger i hudsygdomme/allergi hvor jeg konkronferede ham om hans anbefaling (mht foder som var Hills Z/D Ultra) om at give en hund der var allergisk overfor lagermider dvs deres ekskrementer om det var anbefaligt når det hovedsageligt består af korn og der var han så ærlig og fortælle mig at det var det ikke og at han ikke havde resourcer til at forbyde sig i hvilket andet foder man burde foder en allergihund med som havde overfor lagermider.
Det er ikke pure opspind som jeg skriver det ville jeg aldrig kunne finde på, da jeg er for nørtet til det.
Glæder mig at læse de gode resultater som du fortæller om.
nov 2004
Har du veldokumenteret dokumentation på dine udtalelser..?
Jeg spørger af ren og skær interesse
jul 2006
Kender intet til Vet cur Biotec og syntes ikke man kan bedømme når de selv producere foderet.
(link fjernet)
Her er dokumentation for hills z/d resultater og det starter på side 66, og på side 68+69+70, står netop de faktorer jeg nævner.
jul 2006
(link fjernet)
nov 2004
nov 2004
Og ligeså hvem har sponseret midlerne til testen - Hills eller...?
nov 2004
sep 2009
Vil gerne læse mere til Kikis historie. Hvor ligger den henne?
Karen K: Det lyder sgu lidt for voldsomt, når du taler om tørfoder, som var det cyanid. Mange hunde lever længe, kun på tørfoder, så mere giftigt end det, er det vel heller ikke...
aug 2006
Følger: 12 Følgere: 11 Hunde: 1 Emner: 26 Svar: 347
Du skal til dyrlægen fordi:
1. det skal undersøges om det er allergi, der er årsag til hundens kløe
2. hvis det er allergi skal din hund på foder der er hydrolyseret
3. din hunds kløe kan behandles, så den undgå unødig gener
Men det er jo din hund og dig der bestemmer, men jeg ville opsøge dyrlægen. Allergi kan være en lang og sej proces og det er godt at have en dyrlæge, at snakke med om op og nedture, og som kan give råd til andre forsøg. Bare fordi en ting virker på andre hunde, er det langt fra sikkert at det hjælper din hund og det er en af de værste ting ved allergi, for det er et langt forsøg med det ene og det andet. Men der er ingen vej uden om, men man kan jo også være heldig hurtigt at finde det, der virker på hunden
nov 2004
Da din hund osse kan have andre allergier ex atopi (luftbårne allergier) som kan vises i en blodprøve plus man kan se i en blodprøve om hunden har overfor lagermider også ved man at man holde sig fra alle kornprodukter
nov 2004
Til jer med kendskab til foderallergi