{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.493 visninger | Oprettet:

hudeloven. så blev den vedtaget {{forumTopicSubject}}

desværre blev den nye hundelov vedtaget idag..

der er vist ingen tvivl om at jeg mener den er humbuk af værste karakter ---

jeg håber vi ved wds får mulighed for at sige pænt farvel til alle de dejlige hunde som ikke længere er velkommende i landet..

også håber jeg i alle sammen får fundet jeres tavler osv frem - fo som loven ser ud i dag er det jer der har bevisførselen for om jeres hunde ikke er blandet af de forbudte racer..

og i den forbindelse vil jeg gerne sige RIP til alle de hunde der er fremtiden vil miste livet

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hudeloven. så blev den vedtaget
  • #1   4. jun 2010 Jeg vil gerne have link til den lov der er vedtaget så jeg kan sætte mig ind i den. Nogen der kan hjælpe mig?

• #3   4. jun 2010 Hvis du har en hund med fysiske træk, så man kan komme i tvivl om det er en forbudt race i hunden, så ja...

• #4   4. jun 2010 Hvad betyder denne lov for mig (jeg har en amstaff/dansk-svensk gårdhunde blanding) ??

Er der krav om mundkurv + kasteration ? eller er der mere ?

• #5   4. jun 2010 ja hvis en politi mand siger -- den ligner en kamphund - så er det din opgave at bevise den ikke er det.. ellers er de i sin gode ret til at aflive den...

så pas godt på jeres boxerblandinger/franske blandinger osv der måtte have lidt muskelmasse og evt kort snude

• #6   4. jun 2010 De afliver jo ikke allerede fødte hunde!!

• #7   4. jun 2010 Det gælder dog kun hunde født efter lovens ikrafttræden (1-7-2010).

Tak for link!

• #8   4. jun 2010 MÅ DE AFLIVE SELVOM HUNDEN INTET HAR GJORT?

• #9   4. jun 2010 Rikke...
    Efter 1/7 altid mundkurv og line på MAX 2m på offentlige steder :S
    Ved ikke om der er krav om neutralisering?

• #10   4. jun 2010 Alle lab blandinger kan i terorien også sagtens forveksles med amstaff blandinger, så mange vil kunne blive berørt.

• #11   4. jun 2010 ja hvis de er født efter den 1/7 2010

• #12   4. jun 2010 .... Må min hund løbe frit i egen have ??? uden mundkurv ?

• #13   4. jun 2010 Rikke, de kan ikke aflive din hund, hvis du har anskaffet den inden d. 1 juli 2010, med mindre den selvfølgelig bidder. Men dén skal nok bære mundkurv osv.

• #14   4. jun 2010 sys det er hul i hovedet.

• #15   4. jun 2010 Men ja, voreshunde må stadig færdes i egen have uden snor - bare de ikke komme ud af haven

• #16   4. jun 2010 må jeg så ikke tage mine 2 hunde med i byen og går rundt der???

• #17   4. jun 2010 Jeg tror der bliver et VOLSOMT ramaskrig nu hvor loven er vedtaget.

• #18   4. jun 2010 Rikke>> Det er bla. folk med sådan en holdning som dig, der har været med til, at denne lov åbenbart er nødvendig. Folk som købte Pitbull og registrerede dem som noget andet osv.

• #19   4. jun 2010 Lise, jo det må du, men den skal have mundkurv på og kort line.

• #20   4. jun 2010 Lise H : Jo det må du godt hvis de har mundkurv på og går i en line der max er 2 meter.

• #21   4. jun 2010 som jeg læser det skal de altså ikke have mundkurv på, der står jo
    ''3) give besidderen pålæg om, at hunden, når den ikke holdes
    indelukket, skal føres i bånd, herunder pålæg om, at hunden
    skal føres i et bånd, der højst er 2 m langt, eller skal
    være forsynet med forsvarlig, lukket mundkurv eller
    begge dele, eller
    4) træffe afgørelse om at lade hunden aflive.«''

• #22   4. jun 2010 ja godt nok har jeg ikke en hund der minder om muskelhunde men synes stadig denne lov er helt hen i vejret og burde aldrig vaere blevet vedtaget..

saa lige nu er jeg rigtig glad for jeg ikke bor i DK saa skal jeg ikek lige taenke paa samme maade over hvilken hund jeg vil have i fremtiden..

• #23   4. jun 2010 Nogen der ved hvordan det forholder sig med træningspladser?

Ligeledes hundene på obs. listen - skal de bære mundkurv/snor eller hvordan dælen lige?

• #24   4. jun 2010 mine hunde skal aldrig have mundkurv på det er helt sikkert, men man tør jo ikke at tage dem med mere.

jeg er sku næsten græde færdigt. sys bare ikke det her er fair på nogen måder

• #25   4. jun 2010 jeanette

Nemlig.

Kan folk ikke lokkes til at læse hvad der står i hundeloven inden de hidser sig op? Der er linket til den længere op i tråden.

• #26   4. jun 2010 Iben - de må opdrætte men ikke sælge herhjemme. Dvs de må sælge til udlandet..

• #28   4. jun 2010 jeg har læst loven fatter den ikke så meget. men det meste har jeg forstået og jeg sys det er helt hen i vejret

• #29   4. jun 2010 Elen@ :
    jeg er kun enig med dig. er næsten helt græde færdig over det her smiley

• #30   4. jun 2010 4. § 3, stk. 2 og 3, ophæves, og i stedet indsættes:
    »Stk. 2. Kommunalbestyrelsen kan bestemme, at der i kommunen
    eller nærmere opregnede områder af kommunen skal
    gælde en pligt til i byer og områder med bymæssig bebyggelse
    altid at føre en hund i bånd på gader, veje, stier eller pladser
    m.v., der er åbne for almindelig færdsel. Båndet skal være så
    kort, at hunden holdes tæt ind til ledsageren.«
    Stk. 4-6 bliver herefter stk. 3-5.

^^det bliver kun i visse kommuner

Og nogle hunde kan undtages:
    5. § 3, stk. 6, der bliver stk. 5, affattes således:
    »Stk. 5. Justitsministeren kan fastsætte regler om, at visse
    hunde ikke er omfattet af bestemmelser om båndpligt fastsat
    i medfør af stk. 2.«

• #31   4. jun 2010 Er der nogen, som har et link til den nye hundelov?

• #32   4. jun 2010 Team Hopla..
    Ja listen med de 13racer er gældende..
    Og så er der lavet en obs.liste med tre racer..
    -Rottweiler
    -SBT
    -BullMastiff

• #33   4. jun 2010 hvornår ved man hvad det er for nogl kommuner der har sagt ja til den lov??

• #34   4. jun 2010 Lise H, det er jo ikke kommuner, der siger ja til loven, det er folketingspolitikere. I dette tilfælde Venstre, Konservative og Dansk folkeparti.

• #35   4. jun 2010 så er jeg med igen. blev lige for forvirret et øjeblik sorry,

men jeg er meget utilfreds med den lov

• #36   4. jun 2010 Nogen der kan fortælle blondie her om disse racer SKAL gå med mundkurv eller kan pålægges det??

• #37   4. jun 2010 mener det skal have mundkurv på og i snor

• #38   4. jun 2010 Danmark er et sørgeligt land:-(

• #39   4. jun 2010 Der står i loven, som er vedtaget, at kommunerne har mulighed for at indføre båndtvang.

• #42   4. jun 2010 har man altid skulle have haft både tlf og adr på navneskilt i halsbånd..? troede kun det var tlf nr

• #43   4. jun 2010 jeg er helt græde færdig. jeg har ikke købt hunde for de skal have mundkurv på også ser de endnu mere farlige ud end de er . sys ikke det kan være rigtigt. er sku så ked over at leve i dk lige nu

• #44   4. jun 2010 Søster: Ja for DET er nemlig IKKE en lov!! Nogle racer skal gå med mundkurv-selvom de er i snor- mens andre må løbe løs inde mit i byen!!! Simpelthen for latterligt!!

• #45   4. jun 2010 jaa hvad jeg mener har det altid været sådan, så det er ikke noget nyt

• #46   4. jun 2010 jaa det er så helt ude. hvis der er en hund som angreber en med mundkurv på kan de ikke forsvare sig selv. enig med dig

• #47   4. jun 2010 Lise: Jep, men hvis nogle racer skal bære mundkurv, så skal ALLE andre sku være i snor!!

• #48   4. jun 2010 En lov skal være gældende for alle, og vil derfor ramme nogen hårdt, og andre retfærdigt.
    I dette tilfælde, kan jeg kun være glad for at disse racer skal være i kort snor og bære mundkurv. Så kan der i det mindste ikke blive gjort skade på andre hunde, og hvis det skulle ske alligevel, vil en aflivning finde sted.
    Jeg ville gerne have set at alle hunde over 45 cm i skuderhøjde skulle være i snor og bære mundkurv på offentlige steder, så havde loven ikke ramt nogle enkelte racer, men alle større hunde, uanset blanding eller ej.

• #49   4. jun 2010 det er jeg enig med dig i men sådan er det ikke. må de heller ikke være i hundeskove mere eller hvordan?? skal de også have mundkurv og snor på i en hundeskov eller hvordan??

• #50   4. jun 2010 nå der står så her at de skal,
    ''Stk. 4. Personer, som den 17. marts 2010 besidder hunde
    omfattet af § 1 a, stk. 1, nr. 3-13, i lov om hunde som affattet
    ved denne lovs § 1, nr. 3, eller krydsninger, hvori de nævnte
    hunde indgår, kan fortsat besidde disse. Sådanne hunde må
    dog ikke overdrages. På gader, veje, stier, pladser m.v., der er
    åbne for almindelig færdsel, skal hundene føres i bånd og være
    forsynet med forsvarlig, lukket mundkurv. Båndet skal være
    en fast line med en maksimal længde på 2 m.''

men vil det så sige hvis man har fået en af de pågældene racer efterden 17 marts 2010 så skal de ikke?!

• #51   4. jun 2010 Fru pomrus...

Alle racer over 45cm?
    Er det dit alvor?

• #52   4. jun 2010 Elsker...

Seriøst. Læs loven. Der står ingenting om at muskelhunde skal have mundkurv på - der står:
    »Stk. 2. Hvis en hund har forvoldt skade på et menneske
    eller anden væsentlig skade, hvis hundens eller besidderens
    adfærd er af en sådan karakter, at den er egnet til at skabe frygt
    i sine omgivelser, eller hvis der i øvrigt er grundlag for at antage, at den pågældende hund kan være farlig for sine omgivelser,
    kan politidirektøren<<

... ^^ Hvis hunden er dømt som værende farlig, altså, uafhængigt af race!! så kan politiet give den bånd/mundkurvetvang.

Hvad er problemet i det?

• #54   4. jun 2010 det er jeg ikke enig med dig i. hvis de hunde skal have mundkurv på så SKAL ALLE hunde have snor på. det andet er slet SLET ikke fair

• #55   4. jun 2010 Lise: Nej sådan er det nemlig ikke:o( Og selvom vi har en lov der hedder at alle hunde skal have snor på hvis ejeren ikke kan styre dem, så er der fandme alligevel fjolser der har deres hunde løse-SOM DE IKKE KAN STYRE!! Det tror jeg de skal!!:-(

• #56   4. jun 2010 okay nu må nogle hjælpe mig. jeg fatter ikke en skid lige nu sorry

men muskel skal ikke have mundkurv på ?? men det SKAL have snor på over det helle og det må overhovedet ikke være fri er det rigtigt??

• #57   4. jun 2010 Søster: Jamen hvis det er sådan loven kommer til at lyde, så synes jeg det er helt i orden! Men sådan som det lyder nu, SKAL de jo bære mundkurv?? Jeg kan ikke finde rundt i det:-(

• #58   4. jun 2010 Jeanette

De kan ikke få de hunde efter Marts 2010 hvis det er ulovligt at overdrage dem. smiley
    ----------------------------------

Elsker...
    Næ hov.. Der læste JEG sgu forkert. Det står aller bagerst at de skal have mundkurv på. Elsker - du får lige en undskyldning fra mig smiley

• #59   4. jun 2010 jaa lige præcist. mine hunde er kun fri når jeg ved der ikke er nogen hunde overhovedet. sys ikke det her er fair. er meget ked over alt det her

• #60   4. jun 2010 Danni: Nice profilbillede:-P

• #61   4. jun 2010 Søster: Jeg takker og bukker:o) Men ville ønske du havde ret:-(

• #62   4. jun 2010 du er ikke den eneste som ikke kan finde rundt i det. så det SKAL have snor og munkurv hele tiden??????

• #63   4. jun 2010 har bare lyst til at flytte væk fra dk lige nu

• #64   4. jun 2010 Nogen der ved noget som helst om observationslisten hunde - hvad skal de?
    Ingenting i første omgang?

Og hvordan forholder det sig på træningspladser og hundeklubber?

• #66   4. jun 2010 Jeanette B

Som jeg læser det er det første du refere til hvis en hund forvolder skade på mennesker eller dens adfærd skaber frygt. Derefter kan politetet vælge forskellige "muligheder"

Men som jeg også læser det skal ALLE de 13 racer samt blandinger hvori de racer indgår bærer mundkurv og snor efter 1/7 2010

• #67   4. jun 2010 ved det virkelig ikke. jeg har os en som jeg ikke har fået chippet endnu. kan jeg heller ikke får den chippet i mit navn eller hvordan??

• #68   4. jun 2010 er loven ikke vedtaget endnu??

• #69   4. jun 2010 Altså efter 1/7 2010 må disse racer samt blandinger ikke sælges eller gives væk. Alle dem der har disse racer nu kan beholde dem. De skal inden de er 8 uger gamle være registerede og og mærket. Når den er 4 måneder skal den have halsbånd med tlf og adr på.

Det sån som jeg læser det.

• #70   4. jun 2010 okay så jeg kan godt får min hund chippet så??

• #71   4. jun 2010 lise H ja du skal bare ha det gjort inden den er 8 uger smiley

• #72   4. jun 2010 Din hund burde have været chippet for meget lang tid siden hvis den er den fra 2009 du refererer til. Det er også lovpligtigt at have ansvarsforsikring på hunde (alle, uanset race), i tilfælde af at du ikke ved det.

• #73   4. jun 2010 jo jo det ved jeg godt,

men jeg fik den var et halv år gammel og har ikke haft et nemt liv. jaa jeg ved godt det skal være ingen 8 uger men nu er den 1 år og den skal snart chippes

• #76   4. jun 2010 jaa ved det godt.

• #78   4. jun 2010 bll nej det er ikke dig men mig

• #79   4. jun 2010 nej hehe. jeg ved godt jeg har haft lang tid til at chippe ham men sådan er det. han bliver chippet i denne her månede

• #80   4. jun 2010 jaa ved det godt hehe

• #81   4. jun 2010 Jeg har en rottweiler. Som jo så er kommet på obslisten.

Skal de også bære mundkurv eller hvad. Jeg forstår ikke rigtig hvad den lov skriver. De skriver sgu et andet sprog end dansk.

• #82   4. jun 2010 jaa det skulle man tror de gjorde hehe

• #83   4. jun 2010 Jeg håber ikke at min hun skal til at gå med mundkurv.

Vi skal bare have en ny regering nu i håb om at denne her lov kan blive ophævet igen. Det er virkelig idioti det de gør der.

• #84   4. jun 2010 Jeg forstår ikke at alle der påstår at det er BARE at proppe en mundkurv på sin hund, og mener der bestemt ingen forringelse er af deres livstil, ikke propper sådan en på deres hunde... Hvorfor ikke, det er jo BARE... !!

• #86   4. jun 2010 lise H - det skulle du nok have tænkt over noget før, kan se din ast er fra 09 så du viste jo godt det her kunne ske for din hund. Ang med det skulle have snor og mundkurv på. smiley

• #87   4. jun 2010 Så stem på partiet Fokus/SF, for de er klart for et kørekort, jeg sad og så hele udsendelsen! smiley

DF's Marlene Harpsøe er godt nok helt fra den og DF's Jesper Langballe supplerede med noget fuldstændigt mærkværdigt hvergang...

Det lød nu mest som Fokus' Christian H. Hansen og SF' Karina Lorentzen Dehnhardt havde de mest fornuftige argumenter, set med mine øjne selvfølgelige..

• #88   4. jun 2010 *Blandinger er dejlige* .

Så prop du sådan en på din hund, for du kan jo heller aldrig sige aldrig, vel.....!

• #89   4. jun 2010 Er det disse racer det drejer sig om?

1) Pitbull terrier.
    2) Tosa inu.
    3) Amerikansk staffordshire terrier.
    4) Fila brasileiro.
    5) Dogo argentino.
    6) Amerikansk bulldog.
    7) Boerboel.
    8) Kangal.
    9) Centralasiatisk ovtcharka.
    10) Kaukasisk ovtcharka.
    11) Sydrussisk ovtcharka.
    12) Tornjak.
    13) Sarplaninac.

• #90   4. jun 2010 Tro mig jeg stemmer også på Fokus, og det har jeg bestemt mig for at gøre lige siden de kom frem.

• #91   4. jun 2010 Danni, de har været forbudt siden 1991..:-))

• #92   4. jun 2010 1/7-2010 det bliver en lov ikke??

• #93   4. jun 2010 Ha ha Danni ;o))))

• #95   4. jun 2010 mine hunde skal ikke have mundkurv på

• #96   4. jun 2010 lise H - det er jo sådan en som dig, der ikke skulle have hund suk suk...

• #97   4. jun 2010 Jeg har generelt slet ikke blandet mig i alt det her MH snak, men.. Undskyld mig, Lise H - Find dog noget ansvarlighed og seriøsitet frem! : (

• #98   4. jun 2010 • Nemesis •

et hundekørekort? hvordan kan du tro, at det er løsningen på alle problemerne?

De mennesker som reelt er problemet omkring muskelhunde tager sig ikke et hunde kørekort... de fortsætter bare stilen...

ligesom de også vil gøre, selvom denne lov nu er blevet vedtaget.

• #99   4. jun 2010 hvorfor?? du kender ikke en skid til mig og hvordan jeg opdrager mine hunde. så det kan du ikke tillade dig at skrive. jeg er sku ikke med til alt det her overhovedet., så lad vær med at skriv sådan noget lort

• #100   4. jun 2010 Camilla og Martin J:

Fokus får også min stemme, det er stensikkert..

Partiet arbejder bl.a. for bedre dyrevelfærd, klima- og energipolitik.

Dyreværnspoliti til Danmark! Jo tak!

Helt sikkert drømmejobbet! smiley

• #101   4. jun 2010 Er der nogen der kan fortælle mig om det kun er de 13 racer jeg skriver, som der er tale om i denne lov? Har en veninde der er meget interesseret i at vide det nemlig. : )

• #102   4. jun 2010 *Blandinger er dejlige* .
    Jamen så gør det, når du får en!!

Danni
    Pitbull blev ulovlige i 1991... Og det er et faktum (Havde selv racen da loven kom)
    Hvorfor de igen fremgår af listen er fordi gammel lov udgår ved den nyes tilkræft.. Dvs fremgår de ikke af listen ville de igen være lovlige...

• #103   4. jun 2010 * Ann-Sophie *
    Det er de 13 nu forbudte racer... Udover det er der kommet en observations liste, hvoraf Staff Bullen, Rottweileren og Bullmastiffen fremgår, de har fået et såkaldt gult kort, og skulle der (ifølge regeringen opstå problemer med dem, ryger de direkte på forbudslisten...

• #104   4. jun 2010 lise H - du kan tage ansvar på to måder.

1. din hund går med mundkurv og line.

2. eller du må en tur til dr.dyr så din hund kan få fred.

Lige nu sidder du bare og tuder gør nu noget, tag ansvar smiley

• #105   4. jun 2010 så min hund kan får fred ehvad mener du??

jeg tuder ikke en skid,. jeg er mere sur

• #106   4. jun 2010 Christina C

Ja du læste korrekt: Et hundekørekort, fremfor totalt forbud.

Vil du have en hund, så skal du igennem nogle praktiske prøveri såvel som teoretiske prøver.

Det er da langt bedre end at lemlæste 400.000 hunde OG dets familier.

Ser da gerne at familiefaderen eller moderen tager initiativet og får gennemført sådan et forløb for at dets familie kan få lille Fido eller store Fido - fremfor en komplet tåbe anskaffer sig en hund og derefter sælger den 6 mdr senere fordi de har fundet ud af deres barn har allergi eller andre dårlige undskyldninger. Går da stærkt ud fra man tjekker børn for allergi inden man tager på sådan et kursus. Allerede der løser det nogle problemer.

Synes det er en super idé.

Så må politiet have sig en chip-scanner med i vognen, som de har alkohol-måleren, for at scanne hunden og hvorpå der popper op at den er godkendt indenfor kursus blablabla.

Hvis ikke, er der konsekvenser. Politiet tager hunden eller lign.

Så skal folk satme nok opføre sig ordentligt, og så kan det være ligegyldigt om man importerer flere ulovlige hunde, da de bliver taget af politiet uanset hvad når de ses på gaderne..

• #107   4. jun 2010 mine hunde skal aldrig aflives. det er sku da noget pis og skrive

• #108   4. jun 2010 Tusind tak M&R! : )

• #109   4. jun 2010 Til dig Danni:o)
    http://webarkiv.ft.dk/?/Samling/20031/spor_sv/S5070.htm

• #110   4. jun 2010 Danni
    Jamen det må du selv om om du tror på, det er nu engang sådan det er:o) Pitbull og Tosa er på listen igen, fordi gammel lovgivning om dem udgår ved ny lovs tilkræft... Derfor er de nød til at være på listen igen, ellers vil de ikke længere fremgå på en fobudsliste...

• #111   4. jun 2010 Læs evt ændringer, der står det sort på hvidt, paragraf dit og dat udgår og erstattes af paragraf dit og dat..

• #112   4. jun 2010 ja gammel hundelov gælder vel indtil nu træder i kraft

• #113   4. jun 2010 Lisa H ..
    Giver SBT fuldstændig ret ..

• #114   4. jun 2010 Danni
    Nu skriver du jo M&R, så må gå ud fra at det er mig du henvender dig til smiley

• #115   4. jun 2010 Danni
    Nåhh, på den måde...jamen det er da kun en dum person der udtaler sig sådan:o)) Nuværende lov er jo gældene til nye træder i kraft...

• #116   4. jun 2010 Ser ud til der er flere der ikke kan åbne linket så her er hundeloven:
    OBS; Sætninger som fx 'I paragraf ... er >>Kan<< ændret til >>skal<<' er ikke kopieret ind.

Til lovforslag nr. L 163 Folketinget 2009-10
    Efter afstemningen i Folketinget ved 2. behandling den 3. juni 2010
    Forslag til Lov om ændring af lov om hunde og dyreværnsloven
    (Forbud mod besiddelse m.v. af visse hunde, båndpligt, aflivning af hunde, der skambider, midlertidig frakendelse af retten til at have med dyr at gøre m.v.)
    § 1
    I lov om hunde, jf. lovbekendtgørelse nr. 259 af 12. april
    2005, som ændret ved § 4 i lov nr. 554 af 24. juni 2005 og § 17
    i lov nr. 538 af 8. juni 2006, foretages følgende ændringer:
    1. § 1, stk. 1, affattes således:
    »Besidderen af en hund skal sørge for, at hunden, inden den er 8 uger gammel, er mærket og registreret. Besidderen af
    en hund skal endvidere sørge for, at hunden, fra den er 4 måneder gammel, bærer halsbånd forsynet med et skilt, der angiver besidderens navn og adresse.«
    3. Efter § 1 indsættes:
    »§ 1 a. Besiddelse og avl af følgende hunde er forbudt:
    1) Pitbull terrier.
    2) Tosa inu.
    3) Amerikansk staffordshire terrier.
    4) Fila brasileiro.
    5) Dogo argentino.
    6) Amerikansk bulldog.
    7) Boerboel.
    8) Kangal.
    9) Centralasiatisk ovtcharka.
    10) Kaukasisk ovtcharka.
    11) Sydrussisk ovtcharka.
    12) Tornjak.
    13) Sarplaninac.
    Stk. 2. Forbuddet i stk. 1 finder tillige anvendelse for krydsninger, hvori de nævnte hunde indgår.
    Stk. 3. Erhvervsmæssig indførsel af hunde, der er omfattet af stk. 1 eller 2, er forbudt.
    § 1 b. Hunde, der holdes eller indføres i strid med § 1 a, aflives ved politiets foranstaltning.
    Stk. 2. Er der tvivl om, hvorvidt en hund tilhører en af de racer eller krydsninger heraf, som er omfattet af § 1 a, kan
    politiet stille krav om, at besidderen dokumenterer hundens race eller type.
    Stk. 3. Hvis besidderen ikke straks kan fremlægge tilstrækkelig dokumentation, jf. stk. 2, træffer politiet foranstaltninger med henblik på midlertidigt at fjerne hunden fra besidderen.
    Stk. 4. Har besidderen ikke inden for en frist, som politiet fastsætter, fremlagt tilstrækkelig dokumentation for, at hunden ikke tilhører en af de racer eller krydsninger heraf, som er omfattet af § 1 a, anses hunden for at være holdt i strid med § 1 a.«
    4. § 3, stk. 2 og 3, ophæves, og i stedet indsættes:
    »Stk. 2. Kommunalbestyrelsen kan bestemme, at der i kommunen eller nærmere opregnede områder af kommunen skal
    gælde en pligt til i byer og områder med bymæssig bebyggelse altid at føre en hund i bånd på gader, veje, stier eller pladser m.v., der er åbne for almindelig færdsel. Båndet skal være så kort, at hunden holdes tæt ind til ledsageren.«
    Stk. 4-6 bliver herefter stk. 3-5.
    5. § 3, stk. 6, der bliver stk. 5, affattes således:
    »Stk. 5. Justitsministeren kan fastsætte regler om, at visse hunde ikke er omfattet af bestemmelser om båndpligt fastsat
    i medfør af stk. 2.«
    6. § 6, stk. 2, affattes således:
    »Stk. 2. Hvis en hund har forvoldt skade på et menneske eller anden væsentlig skade, hvis hundens eller besidderens
    adfærd er af en sådan karakter, at den er egnet til at skabe frygt i sine omgivelser, eller hvis der i øvrigt er grundlag for at antage, at den pågældende hund kan være farlig for sine omgivelser, kan politidirektøren
    1) give besidderen pålæg om, at den ejendom, hvor hunden holdes, skal være indhegnet af et hegn på op til 1,8 meter
    i højden, der skal være forsynet med en sluselåge,
    2) give besidderen pålæg om, at hunden kun må luftes af besidderen eller af andre navngivne personer over 18 år og ikke må luftes sammen med andre hunde,
    3) give besidderen pålæg om, at hunden, når den ikke holdes indelukket, skal føres i bånd, herunder pålæg om, at hunden skal føres i et bånd, der højst er 2 m langt, eller skal være forsynet med forsvarlig, lukket mundkurv eller
    begge dele, eller
    4) træffe afgørelse om at lade hunden aflive.«
    8. § 6, stk. 5, ophæves, og i stedet indsættes:
    »Stk. 5. Hvis en hund ved et overfald har skambidt et menneske eller en anden hund, skal politidirektøren lade hunden
    aflive.
    Stk. 6. Politidirektøren afholder omkostningerne ved at lade en hund aflive efter stk. 2, nr. 4, eller stk. 4 eller 5, men kan kræve beløbet refunderet af besidderen.«
    Stk. 6 bliver herefter stk. 7.
    9. § 6, stk. 6, der bliver stk. 7, affattes således:
    »Stk. 7. Overdrages hunden til en anden besidder, gælder et pålæg efter stk. 2, nr. 1-3, eller stk. 3 eller en afgørelse om aflivning efter stk. 2, nr. 4, eller stk. 4 eller 5 umiddelbart over for den nye besidder.«
    15. § 12 affattes således:
    »§ 12. Med bøde straffes den, der
    1) overtræder § 1, stk. 1, § 2, § 3, stk. 1, 1.-3. pkt., § 3, stk. 3 eller 4, § 5, § 6, stk. 1, eller § 8, stk. 2,
    2) overtræder bestemmelser fastsat af kommunalbestyrelsen i medfør af § 3, stk. 2, eller
    3) overtræder et pålæg udstedt i medfør af § 4 eller § 6, stk. 2, nr. 1-3, eller stk. 3.
    Stk. 2. Ved fastsættelse af bøder for overtrædelse af § 1, stk. 1, § 3, stk. 1, 1.-3. pkt., § 3, stk. 4, § 6, stk. 1, § 8, stk. 2,
    bestemmelser fastsat af kommunalbestyrelsen i medfør af § 3, stk. 2, eller et pålæg udstedt i medfør af § 6, stk. 2, nr. 1-3, eller stk. 3, udmåles en skærpet bøde. På samme måde straffes den, der hidser en hund på nogen eller undlader at holde sin hund tilbage, når den pågældende bemærker, at den overfalder nogen.
    Stk. 3. Med bøde eller fængsel indtil 1 år straffes den, der overtræder § 6 d.
    Stk. 4. Med bøde eller fængsel indtil 6 måneder straffes den, der beskæftiger sig personligt med hunde, uanset at vedkommende er frakendt retten hertil, jf. § 12 a, stk. 1.
    Stk. 5. Med bøde eller under skærpende omstændigheder fængsel indtil 4 måneder straffes den, der med kendskab til,
    at en person er frakendt retten til at beskæftige sig personligt med hunde efter § 12 a, stk. 1, overlader en hund i den pågældendes varetægt.
    Stk. 6. I forskrifter, der udstedes i henhold til § 1, stk. 2, kan fastsættes straf af bøde for overtrædelse af forskrifterne.«
    18. I § 12 a, stk. 1, indsættes som nr. 5:
    »5) i gentagne tilfælde er straffet for overtrædelse af § 3, stk. 1, 1.-3. pkt., § 3, stk. 4, § 6, stk. 1, bestemmelser
    fastsat af kommunalbestyrelsen i medfør af § 3, stk. 2, eller pålæg udstedt i medfør af § 6, stk. 2, nr. 1-3, eller
    stk. 3, jf. § 12, stk. 1.«
    § 2
    I dyreværnsloven, jf. lovbekendtgørelse nr. 1343 af 4. december 2007, som ændret ved lov nr. 499 af 12. juni 2009
    og § 1 i lov nr. 500 af 12. juni 2009, foretages følgende ændringer:
    1. I § 10 indsættes som stk. 3:
    »Stk. 3. Bestemmelsen i stk. 1 finder ikke anvendelse på hold af hunde.«
    2. I § 29 indsættes efter stk. 2 som nyt stykke:
    »Stk. 3. Retten kan under behandlingen af de sager, som er nævnt i stk. 1, ved kendelse udelukke den pågældende fra at
    eje, bruge, passe, slagte eller i det hele beskæftige sig personligt med dyr, indtil sagen er endeligt afgjort. Forbuddet kan begrænses til at angå bestemte arter og antal af dyr. Det kan i kendelsen bestemmes, at kære ikke har opsættende virkning. Afsiges der med hensyn til rettighedsfrakendelse frifindende dom i sagen, bortfalder forbuddet, selv om dommen ankes. Overtrædelse af forbuddet straffes med bøde eller fængsel indtil 6 måneder.«
    Stk. 3 bliver herefter stk. 4.
    § 3
    Stk. 1. Loven træder i kraft den 1. juli 2010.
    Stk. 2. Ved lovens ikrafttræden ophæves bekendtgørelse nr. 748 af 14. november 1991 om forbud mod hold af særligt farlige hunde.
    Stk. 3. Bestemmelsen i § 1, stk. 1, 1. pkt., i lov om hunde som affattet ved denne lovs § 1, nr. 1, omfatter hunde, der er født efter lovens ikrafttræden.
    Stk. 4. Personer, som den 17. marts 2010 besidder hunde omfattet af § 1 a, stk. 1, nr. 3-13, i lov om hunde som affattet
    ved denne lovs § 1, nr. 3, eller krydsninger, hvori de nævnte hunde indgår, kan fortsat besidde disse. Sådanne hunde må dog ikke overdrages. På gader, veje, stier, pladser m.v., der er åbne for almindelig færdsel, skal hundene føres i bånd og være forsynet med forsvarlig, lukket mundkurv. Båndet skal være en fast line med en maksimal længde på 2 m.
    Stk. 5. Med bøde straffes den, der overtræder stk. 4.
    Stk. 6. Personer, der den 17. marts 2010 har etableret selvstændig virksomhed med opdræt af hunde omfattet af § 1 a,
    stk. 1, nr. 3-13, i lov om hunde som affattet ved denne lovs § 1, nr. 3, eller krydsninger, hvori de nævnte hunde indgår,
    kan fortsætte denne virksomhed indtil den 30. juni 2015.
    § 4
    Loven gælder ikke for Færøerne og Grønland.

• #117   4. jun 2010 dejligt at folk bliver tvunget til at stoppe alle disse over hovedet blandinger....der er jo ingen blandinger som er hos nogen idag der skal aflives kun hvis de er født efetr 1 juli...
    hvis nogen sidder derude og har blandet deres pitt eller am og parret ja så var det hul i hovedet fra satretn af
    bare min mening
    hvis den mundkurv kan redde nogle små hunde der nu kan gå i fred på vejen eller redde et barn fra at blive skambidt ja så overlever hunden nok den mundkurv

Og JA jeg har selv en mastiff....

• #118   4. jun 2010 jn&sn N

Den Amstaff kan du da ikke lave særlig meget med i dens hverdag, siden du mener en mundkurv ikke foringer dens livstil!!

Men er det så simpelt for dig, så prop dog en på alle dine hunde!

men her i huset har de et meget aktivt liv, og deres liv bliver nu væsentlig forringet ved at fratage dem muligheden for at lave det de elsker!!!

• #119   4. jun 2010 Synes at det er vanvid at de racer skal tilvendes en mundkurv på så kort tid. Folk skal lige have anskaffet en mundkurv først og så skal hunden til at lære at gå med den. Jeg vil mene at en måned er meget kort tid til dette.

• #120   4. jun 2010 - Ja jeg får uffattelígt svært ved at komme mundkurv på min... han bliver vildt panisk over det smiley smiley

• #123   4. jun 2010 hvad med små hvalpe under de 13 racer skal de bære mundkurv???

• #124   4. jun 2010 * Hunden * - og lad os håbe staff ikke kommer på mode i de forkerte hender, desværre tror jeg det bliver den næste smiley

• #125   4. jun 2010 mangler Dogo carneiro ikke på listen :S

• #128   4. jun 2010 de kan ikke forbyde shæferen smiley politiet bruger den jo selv

• #129   4. jun 2010 Jabina: Den kan vel forbydes for menig mand hvis de ønsker at gøre det...

• #130   4. jun 2010 det forstår jeg ikke? engang til ?

• #131   4. jun 2010 Du siger de ikke kan forbyde den, da politiet bruger dem - men de kan vel forbyde dem for alle os andre.
    Så kun politiet har dem.
    Ikke at jeg nogensinde tror det sker - men når man kan forbyde 13 racer sådan som man har gjort idag - så er der nok ingen grænser for hvad man kan.

• #132   4. jun 2010 nu skriver jeg jeg har en mastiff og ikke en amstaf...kan man ikke lave noget sammen med sin hund fordi den skal være i snor og bære mundkurv på gaden,,,det kan jeg ikke se
    og hvor kommer det så fra jeg skal sætte mundkurv på alle mine hunde??
    nå jo tænk hvis en af mine maltesere røg i struben på genboen rottweiler,,,stakkels rotte

• #133   4. jun 2010 Nogen der ved hvordan det forholder sig med træningspladser og klubber?

Og der er stadig ingen der ved hvad der sker med de racer på observationslisten?

• #134   4. jun 2010 næh men tror sku aldrig shæferen bliver forbudt og jeg håber det da heller ikke smiley

• #135   4. jun 2010 (link fjernet)

Mener i at det er synd at sætte sådan en på jeres hunde?

• #136   4. jun 2010 Sisse: Min hund ville hade den.. hun ville ikke kunne åbne munden og den ville efter min mening forringe hendes gåture og aktivering.

(nu er hun ikke en af pågældende racer men det kan jeg da nok få svært ved at bevise hvis nogen mener noget andet)

• #137   4. jun 2010 det er da bedere en dem med "gitter" foran , men min point var at der findes mange forskellige mundkurve ..

og nu hvor hunden SKAL gå med den offenlige steder hvorfor så ikke kigge efter en nu . ?

• #138   4. jun 2010 Sisse, jeg må indrømme, at den du viser der bestemt ikke er bedre end en med gitter. Hunden kan jo ikke åbne munden med den der..

Om det er slemt med gitter for handler da vist kun om, at man kan synes det ikke ser pænt ud..

• #139   4. jun 2010 Dem med gitter ser måske voldsommere ud - men tror de er mere behagelige for hunden smiley

• #140   4. jun 2010 Sisse: den type mundkurv er kun til at bære i kort tid, såsom hvis hunden skal have klippet negle eller dyrelægen skal til en angst hund el lign.
    Som CH skriver kan hunden ikke åbne munden med den og da kun hunden kan komme af med varmen gennem mund og ører må den IKKE benyttes.

• #141   4. jun 2010 Heidi N: hvis træningspladsen ligger på et offentligt tilgængeligt sted skal de 13 racer bære mundkurv og 2m line, er træningspladsen på privat grund feks. din have eller en privat ejet mark må de begå sig som alle andre hunde.

• #142   4. jun 2010 ODDS: Ok - hvad med racer på obs.listen?

Skal de ingenting endnu?

• #143   4. jun 2010 Hvilken mundkurve kan hunden så åbne munden i smiley ?

• #144   4. jun 2010 smiley jeg er glad for det ikke er min hund:) ville syns det var syndt med mundkurv

• #145   4. jun 2010 Sisse - dem med gitter, eksempelvis..

• #147   4. jun 2010 Marie: Jeg tror da heller aldrig nogensinde det sker.

(der opdrættes vel også ganske udmærkede schæfere i udlandet?)

• #148   4. jun 2010 nemlig som marie siger smiley

• #149   4. jun 2010 Så vidt jeg kan se er dem på obs listen "fredet" indtil videre.
    det lidt som 18 årige der får kørerkort er under lup de første år.

• #151   4. jun 2010 Marie, ja, med et snuptag har man lovliggjort alle de apbt, der er i landet nu og her..

Interessant, faktisk..

Godt set ;o)

• #152   4. jun 2010 jn&sn N

ja, det gik lige hurtigt nok med at læse... men what ever, vores hunde går ikke bare en tur og så er livet fjong de er vandt til at gå spor i skove, enge og vand, hvor nemt tror du det er med en mundkurv.. De elsker deres svømning ved stranden med en dummi, tjahhh, også ret svært med en mundkurv... Hvor mange huller tror du de stikker næsen i og graver, med en mundkurv.. Ingen kan jeg fortælle dig...

Vores hunde skal ikke løbe agility med en mundkurv på, med fare for at hænge i noget, så også det bliver frataget dem , hvis det bliver pålagt i klubberne også, vel og mærket..

Idet hele taget har vi hunde der går i langt højre stress, når de har den satan på, og har mere travlt med at kikke over skulderen end noget andet.. Har i forvejen en hund der er dødbange for andre hunde, og når hun er bevidst om at hun er hæmmet, er hun på vagt konstant!!

Så lad være med at komme og belære mig om at en mundkurv er "Bare" !!
    Du aner ganske enkelt ikke hvad du taler om!

Og hvorfor jeg mener du skal sætte mundkurv på dine hunde, hvorfor ikke, du mener jo ikke det gør nogen forskel, så gør da gaden tryg for dem der er bange for hunde og tænker Hvis nu....

• #153   4. jun 2010 Sisse

På en varm sommerdag ville jeg sige, at det ville være direkte livsfarligt for hunden at skulle gå med en mundkurv, som lukker munden helt på hunden.

Den mundkurv, du der henviser til, bør kun bruges meget kortvarigt f.eks. hos dyrlægen.

• #156   5. jun 2010 jeg føler mig godt nok stresset nu er på vej til en uge i sommerhus, og min baby blivcer passet af min mor, men jeg har kun 20 dage til min termin og på de 20 dage skal jeg finde en mundkurv og lære Ginga at gå med den, før hun også skal lære at gå ved siden af en barnevogn!

jeg skal nok følge loven men jeg er som så mange andre bange for at få en understimuleret hund da jeg heller ikke har have men vi benytter os af den hundeskov som vi bor lige overfor.
    håber bare folk fatter at kalde deres kræ til sig når min kommer med mundkurv og line!

• #160   5. jun 2010 Hvorfor skal det gå udover alle dem som godt kan finde ud af og have en hund alle dem der bruger dem som potens forlængere burde ikke have dem smiley de ødelægger det for os andre

• #161   5. jun 2010 ja smiley det er så synd for dem der kan finde ud af det nemlig men hvad skulle vi gøre uden rammerne og politiet det ville være det rene kaos smiley men nogen gange tænker politikkerene sig ikke helt om smiley desværre

• #162   5. jun 2010 Iben Kennel Ebony Moor - Jeg tror det bliver sbt der der står for tur, man ja rottweileren er et godt bud...

• #165   6. jun 2010 fruit batten...
    Det skrev du bare ikke smiley :o smiley

• #168   7. jun 2010 Ja, jeg skal sgu ikke være hoven her, det er helt sikkert - for jeg er hundrede på, at min race NETOP inden for en årrække står for skud igen...

Og jeg vil græde over det - ligesom jeg begræder dette forbud.

• #169   7. jun 2010 Tror bestemt også at schæfferen er i risikozonen for at blive populær.. For de uheldige typer ved jo udemærket godt hvad man kan træne den race til :S

• #170   7. jun 2010 vis de forbyder shæferen bliver mange mennesker ulykkelige det sker aldrig smiley håber jeg ikke smiley

men syns i det hele taget forbudet er tilgrin kan ikke have det

• #171   7. jun 2010 Jabina...
    Tro mig der er også rigtig mange mennesker der er kede af de racer der er forbudte nu smiley

• #172   7. jun 2010 Jabina Kojac .

Der er også rigtig mange mennesker som er ulykkelige lige nu, men det betyder altså ikke, at hundene ikke forbydes. Politikerne er ligeglade med hvilke følelser ejerne af listehundene står tilbage med.

_____

Jeg begræder dette forbud så meget. Både for alle de ansvarlige ejere, som må give slip på den race de brænder for for fremtiden, for de tusindvis af hunde, som må lade livet de næste år, men så sandelig også for min egen race.
    Min frygt er pt så stor for, at Bull Terrieren kommer på observationslisten, da der ikke findes nogen endelig liste endnu. Samtidig frygter jeg for den fremtid racen går i møde, når ''typerne'' får øjnene op for racen.
    Allerede nu bliver der solgt masser af tavleløse bull terrier hvalpe (for tåbeligt høje beløb, på helt op til 8000) og der er ingen garantier for hvor disse hvalpe ender.

Jeg har den sidste uges tid tænkt på, hvad jeg ville gør, hvis BT'en røg på obslisten for derefter at blive forbudt, og jeg kan ærligt talt ikke komme frem til nogen konklusion, for der findes ingen race, som taler så meget til netop mit hjerte.

Derfor så har alle de hundeejere, som netop lider under dette hovedløse forbud min aller dybeste medfølelse! Det er en forfærdelig følelse!

• #173   7. jun 2010 ja der er og jeg er selv en af dem der er ked a det nye forbud min drømmehund er en amstaff det har det været siden jeg var 4 smiley min ven havede en jeg elskede

tro mig forbudet går mig meget på snakker meget med mange om det osv smiley syns det er det væreste der er sket nogen sinde de kan ikke tillade sig det syns jeg smiley

men jeg skal da ha en amstaff på et tidspunkt det 100%

• #174   7. jun 2010 Jabina...
    Så du vil simpelthen anskaffe dig en ulovlig hund???
    Hvis det er det du mener, så er du jo ikke en disse bedre end de typer der er skyld i det forbud!!!

• #177   7. jun 2010 Har næsten læst hele tråden.. Der er en ting jeg synes jeg ikke får besvaret.
    Hvad med de tæver, der er drægtige nu? De hvalpe skal jo sælges efter 1/7... Vil det så sige at alle deres hvalpe skal aflives eller hvad? For så er de sgu godt nok sent ude med den lov!!

• #179   7. jun 2010 Rænne
    Ja, umildbart, skal de.. Også dem der er født nu og ikke har skiftet ejer inden d. 1/7

• #180   7. jun 2010 B.L L - Jeg håber da det er sådan så. Om man er for eller imod er en ting... Men synes også godt man liiiige må bruge hovedet. Men okay, det er de jo ikke kendt for derinde på borgen

• #183   7. jun 2010 Tja, statistikkerne siger 16000 raske hunde aflives årligt, og vi ser jo en del annoncer hvor der trues med det samme, så helt nyt er det garanteret ikke for dyrlægerne.

• #184   7. jun 2010 Hunden, jeg kan huske hvordan Bille Ruwald så ud, da han skulle aflive ulovligt importerede hvalpe ved grænsen, som ingen ville betale for..

DET var ikke en rar tjans - og jeg er bestemt glad for, at jeg ikke er dyrlæge og skal stå for den massakre de kommende måneder.

• #186   7. jun 2010 B.L L

Hvis man ikke har mulighed for selv at beholde dem, så skal de.... Og når man ser statistiks på dem der har lavet hvalpe af disse racer de sidste år, er det de færreste der har mulighed for at beholde alle hvalpene.. Ikke ligefrem optimale forhold de fleste har, til at have 10 hunde i huset/lejlighed....

• #187   8. jun 2010 Det værste er næsten, at det allerede er her, de første ulovligheder starter - for naturligvis bliver disse hunde overdraget... De bliver bare ikke registreret..

VUPTI - GODT gået, VKO...

• #188   8. jun 2010 CH

Til gengæld har første ejer stadig ansvaret hvis hunden laver lort i den, så lidt retfærdighed er der stadig til.

• #189   8. jun 2010 Søster, bestemt - spørgmålet er bare, om første ejer mon kan findes igen...

• #190   8. jun 2010 Hvis hunden er chippet kan det godt lade sig gøre - men hvis ikke er hunden alligevel ulovlig så noget må der vel ske på den baggrund.

• #191   8. jun 2010 Søster, jo - men på det tidspunkt er ulovlighederne allerede godt i gang.
    Hunden er ikke registreret, og er overdraget.

Og jeg er da HELT sikker på, at det netop er det, der kommer til at ske. Og når der ikke sættes ressourcer ind på at håndhæve den nye lovgivning, så er der rigtig mange, der får succes med det.

Jeg forestiller mig allerede nu, at der er rigtig mange hunde, der ikke er registrerede - og med denne lov tror jeg, at det vil eksplodere...

• #192   8. jun 2010 Aha, men med den nyligt vedtaget omvendte bevisbyrde er det ligefrem nemmere for polisen at skride ind over for ikke-registrerede hunde end dem der ER reg. Hvis ikke der er noget på hunden kan de med rette bare tage hunden. Problem slut.

• #193   8. jun 2010 jeg siger bare jeg ikke vil udelukke at jeg ikke skal have sådan en hund smiley og nej det er jeg da ikke vis jeg køber den inde den første jo så det jo lovligt

• #194   8. jun 2010 *og nej det er jeg da ikke vis jeg køber den inde den første jo så det jo lovligt*

Så har du søreme travlt......... Og så virker det ikke særlig gennemtænkt!!

• #195   8. jun 2010 Læs loven... Du må ikke ha´erhvervet dig en sådan hund efter 17/3-10

Stk. 4. Personer, som den 17. marts 2010 besidder hunde omfattet af § 1 a, stk. 1, nr. 3-13, i lov om hunde som affattet ved denne lovs § 1, nr. 3, eller krydsninger, hvori de nævnte hunde indgår, kan fortsat besidde disse. Sådanne hunde må dog ikke overdrages. På gader, veje, stier, pladser m.v., der er åbne for almindelig færdsel, skal hundene føres i bånd og være forsynet med forsvarlig, lukket mundkurv. Kravet om, at hundene skal føres i bånd, gælder ikke i skove, hvor ejeren har givet tilladelse til, at hunde kan færdes uden bånd. Båndet skal være en fast line med en maksimal længde på 2 m.

• #196   9. jun 2010 fruit batten bomuldsfrø R

Mon ikke rigtig mange af dem overlever dine hunde... Nu er der mange der ikke er så gamle og heldigvis er de kendt for en høj levealder!!

Og her ville jeg så skrive noget mere, men min pli stopper mig... Så jeg tir bare.... Gider sg egentlig heller ikke bruge krudt på biiiiip.........

• #198   12. jun 2010
    fruit batten bomuldsfrø R

Lol.. Ja, ja, hvem der er dum her, lader jeg bare stå for sig selv ;o)) Og forståelse, den eneste der ikke viser nogen forståelse for nogen er såmænd dig...... Viser du gang på gang med dine små latterlige kommentar...

Læs nu hvad jeg skriver, ik, bare fordi der er kommet et forbud, så menes det jo ikke hundene er væk, vel... de er her i mange mange år endnu....

Min hunde bide, tjahh det sker aldrig, om de havde mundkurv på eller ej, de ville aldrig få chancen.... Igen er vi tilbage til forståelse, du ved, den du intet har noget af.....

Hvis der ikke er noget at debatere, hvorfor befinder du dig så, så ofte i disse tråde, med ligegyldige nedladene kommentar.... Gentager, hvem der er dum, lader jeg bare stå for sig selv.... ;o))

• #200   12. jun 2010 Hov ja hunden, jeg havde lige misforstået det der var skrevet...

Men så kan jeg da fortælle dig fruit batten bomuldsfrø R
    at vi har en hund der er endt som bideklud, i så høj grad at hun idag er dødens bange for andre hunde!! Men de er selvf ikke synd for hende pga hendes race, det var sikkert hendes egen skyld ikke......

• #202   13. jun 2010 fruit batten,, os med muskelhunde vil da også ønske vi kunne være i fred, for sådan nogle kommentare, blikke og skældsord, det er jo langt fra størstedelen der er et problem!

• #203   13. jun 2010 Har hørt rygter om en demonstration på Rådhuspladsen den 1/7

Vil opfordre alle der er imod denne nye lov til at troppe op hvad enten man har hund eller ej...

Jeg prøver pt. at samle min familie. Og tror også det ville være godt at skrive nogle sætninger og meninger ned på banner.

Det er jo forrykt det her.

Minder om nazistiske udrensenselses metoder.

Og jo, hvalpe tilbage fra marts skal ifølge ny lov aflives.

25.000 hunde bliver direkte påvirket af mundkurv og snor restriktioner, og mere end 250.000 hunde bliver pårørt da disse er blandet med en af nævnte 13+3 racer...

Og nu bliver anvarsfulde hundeejerne og uskyldige hunde endnu mere stemplet, diskrimineret, svinet til og udstødt.

Tak for det kære politikkere.

• #204   13. jun 2010 Vi har vel alle en grund og ret til at vælge den hund vi kan lide, og som trives med os og vores liv.

Og langt størstedelen af 250.000 hunde+ejere er ikke i nærheden af at være farlige.

Det er en mærkelig semi-kollektiv afstraffelsesmetode.

Og min hund skal ikke straffes ved at blive smidt i mundkurv.

• #205   13. jun 2010 *Tak for det kære politikkere*

Er nogle uenige i at uanset om man er enig i den nye lov eller ej, så var det på tide at det SKETE noget?? Eller lukker alt for mange MH ejere øjnene for at der rent faktisk er et ret stort problem med EN DEL af disse hunde??

For hvis man er enig i den sidste betragtning, så ville jeg TAKKE mine "medMHejere" fordi DE er skyld i at denne lov er lavet!!

Hvis alle havde været ansvarlige hundeejere og været bevidst om den skade, som deres hunde kan forvolde, havde vi ALDRIG stået i denne situation!!

Så på vegne af de seriøse MH ejere: TAK til alle jer ½ hjerner, som er ved at ødelægge det for os ansvarlige MH ejere!

DER synes jeg at ansvaret bør ligge!!!

• #206   13. jun 2010 <i>Ret</i> til at vælge hund? Nej nej nej. Det er ikke en ret at eje hund, det er et privilegie, og anses det privilegie som værende noget der går ud over andre (mennesker og dyr) så bliver det inddraget.

Problemerne er opstået netop pga denne idé om "ret" - der har manglet respekt både for hunden og for de andre ejere fordi folk da bare skulle blande sig udenom hvilken hund man har og hvordan man holder den, til trods for at alle andre (herunder fornuftige MH ejere) ender med lorten når der opstår problemer.

• #209   14. jun 2010 Det er bare at kikke på forsikring selskabernes statistikker, tallet på alvorlige skader er ikke ændret siden 2000, og er også faldet det sidste år.. Og tilbage i 2000 havde vi ikke disse problemer med disse racer, og nogle hunde må jo stå for de skader der bliver reg. Man må så bare håbe at folk og medierne er lige så vågne når det sker, så politikkerne kan se det vitterligt ingen effekt har, og andre løsninger må komme til....

Men på svensk tv den anden dag, var en dansk politikker på, og han siger ordret: "Vi ved godt det ikke er racerne der er et problem, men dårlige ejere, men vi kan jo ikke lovgive mod dårlige ejere .... Hø hø"

Men da godt nogle derinde finder dette morsomt!

• #210   14. jun 2010 Hele forløbet omkring den nye hundelov har været en farce.
    Mange polittikere har stået på tæerne af hinanden, for at komme med deres mening. Nogle har udtalt sig så dumt, at jeg helt kommer i tvivl om, om de ved hvordan en hund ser ud..?
    Regeringen nedsatte et hunde udvalg, hvor en gruppe eksperter skulle finde frem til en løsning på aggressive hunde i Danmark. Udvalget var imod et forbud, men regeringen havde besluttet sig på forhånd, at de ville have et forbud, selvom udvalget var imod det, samt at alle undersøgelser og forsøg fra andre lande viser, at forbud ikke løser noget.
    Loven blev kun vedtaget, fordi DF støtter loyalt op om regeringen.

Det er rigtigt, at det var på tide der skete noget, men desværre ikke til det bedre.
    Danmark er nu blevet et dårligere land at være hunde ejere i, end det var før.
    Hvis nogen tror at problemer med hunde overfald er slut nu, så er de godt naive. Roden til alle problemerne, nemlig ejerne, er der ikke taget hånd om. Og de aller værste vil enten blæse på den nye hundelov, eller gå videre mod andre potentielle farlige racer, og ødelægge dem.
    Hvis man vil forbyde sig ud af alt, så skal der 60-70 racer mere på listen.
    Rottweiler, bullmastiff, staff, mastino, bordeaux, bullterrier osv, er de mest indlysende arvetagere, og hvis de så forbydes, så kan man gå over mod dobberman, schæfer, bokser og de sidste molloser. osv osv.

Denne lov er løser ikke problemerne med "farlige hunde" i, men den gør Danmark til et dårligere sted at være hunde ejer i.
    Heldigvis har der været en del snak om, at ved et regerings skifte, så vil forbudet måske blive ophævet.

Der skal noget lovgivning ind omkring hold af hunde, men denne lov er virkeligt noget makværk, som straffer de forkerte, uden at løse problemerne.

Kommentér på:
hudeloven. så blev den vedtaget

Annonce