{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.223 visninger | Oprettet:

Fremmed hund i ens have...? {{forumTopicSubject}}

Hva gør man når ens genbo ikke har styr på deres hund og de ikke tager den i snor..? Har været ude for en gang før hvor jeg legede med Teqila i haven og den kommer farende ind i haven og ikke for at lege. Og her til aften da jeg står og lufter hunde i vores baghave kommer den squ ind igen fra en mark af, det var så tæt på at gå galt, heldigvis reagere Teqila godt når jeg kalder hende til mig, men vores lille hvalp blev så skræmt at hun nu ikke tør gå ud i haven igen. Hvad vis Teqila en dag flyver i hoved på den og gør skade, kan de så kræve ersatning fra mig af når det er på vores grund..?

Er virkelig gal over at de ikke har styr på deres hund. Og har set flere gange at de går med mundkurv på den, så dte må jo tyde på at den er aggresiv. Det er en dalmatiner de har....

Hvad kan jeg gøre..?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fremmed hund i ens have...?
  • #1   2. jun 2010 Sætte hegn op..

Du kan klage til naboen, men aner ikke om du vil få noget ud af det.

• #2   2. jun 2010 er det mundkurv der er lukkket eller en grime som mange sammenliner emd mundkurv på? jeg har selv sammen problem her hjemme der nor nogen en 3 veje væk og deres hund stiller tit af og iår var den gal igen og hunden løb ind i vores indkørelse og risset men mand helt nylakeret tank, så nu venter vi på en forsikrings sag.. fatter ikk folk ikke holder styr på deres hunde, erer vi bare glad for det ikke er en tæve for vores er ikke så god med tæver

• #3   2. jun 2010 Nu har voresw hunde lært at de skal blive i haven og det gør de også selvom at der går andre hunde forbi. De har ikke hegn op i deres have og hvis de har den med ud i haven kan jeg ikke engang tage hundene ud på gåtur eller ud i bilen uden at den kommer farende over.

Michelle: Det er en mundkurv, jeg går selv med halti, så kan godt kende forskel smiley

Men kan de kræve ersatning hvis min hund gør skade på den på min grund...?

• #4   2. jun 2010 Niks det kan de ikke

• #5   2. jun 2010 okai der er bare menge der samliner.. ja det ved jeg faktisk ikke om de kan

• #6   2. jun 2010 Oki, det er godt at hører, for er nemlig lidt nervøs for at det kan gå galt når ens hund ikke kommer godt ud af det med fremmede hunde.

• #7   2. jun 2010 Sæt en annonce i ugeavisen om at i har en løs hunde rendene i jeres have, hvis ik de reagere. Meld det derfter til politiet, så har de en rapport på det. Og når den gør det igen, så meld det igen. Så ska politiet tag affærre, så får naboerne nok første en advarsel, dernæst en bøde hvis det sker igen.

• #8   2. jun 2010 Ejeren stod oppe på marken her til aften da den gjorde det, men de kan jo ikke kalde den til sig. Og den spiller bare op med høj haleføring og rejste børste og Teqila gør jo det samme. Og er virkelig så træt af at man ikke kan gå ude i haven med hundene uden at den komme løbende ind.

• #9   2. jun 2010 Det kan jeg godt forstå...

• #10   2. jun 2010 Men har sagt til min kæreste at næste gang så kommer politiet ind over. Men han vil gå over og snakke dem på fredag når han er hjemme igen. Jeg har lidt for meget temp, til at kunne styre det. Så det blir hans job. Og hvis den så gør det igen, så må politiet ind over. For en dag så går det galt.

• #11   2. jun 2010 jeg var sku nok gået ret så meget amok hvis det var MIN have og Min hund det kunne gå ud over kan du ikk tage fat i ejerne og få en alvor s snak??????

• #12   2. jun 2010 Jeg synes I skal tage jer en stille og rolig snak med ejeren. Ikke lige når I står i situationen, men en dag hvor der er fred og ro.

Vi har selv haft naboens rottweiler inde på matriklen er til aften. Lia flejner så over fremmede hunde på hendes mark og det fik han så at vide med meget store bogstaver, så jeg skal love for at han fik travlt med at komme hjem, så forhåbentligt har han lært af det. Sker det igen, jamen så må jeg jo også bide i det sure æble og snakke med min nabo, men han er nu vist fornuftig nok.

• #13   3. jun 2010 Har også været udefor en som blev ved med og lade hunden rende frit rundt, selvom jeg sagde det til dem, og andre også have gjort. Så en dag da jeg så den igen rende frit, tog jeg den i bilen og kørte til en anden by hvor der var en dyrlæge, og sagde den rendte løs rundt. Så tog de sig af sagen, og ejren af hunden skulle betale for og få den udleveret, samt de fik en bøde for der ikke var et navneskilt på den. Men tænk engang den hund var aldrig løs igen, og de fik hurtig sat hegn op samt hunden fik en fin skilt ;o) Såå sådan kan man også gøre

• #14   3. jun 2010 Man må ikke skyde folks hunde, det bliver regnet for hærværk. Og det er da også en frygtelig ting at gøre.

• #15   3. jun 2010 Man må godt skyde hund.

Fjernelse og nedskydning: Ifølge Mark- og vejfredsloven (LBK nr. 61 af 19/1 2007) har man ret til på hensigtsmæssig måde at fjerne omstrejfende hunde fra sin grund og er ikke pligtig til at yde erstatning, hvis hunden kommer til skade eller omkommer. Nedskydning eller andet direkte drab af dyret må dog kun anvendes, når besidderen i forvejen og inden for det sidste år er blevet advaret.

• #16   3. jun 2010 forsat

Hvis ejeren er ukendt: Hvis besidderen er ukendt, kan en advarsel indeholdende en kort beskrivelse af hunden ske gennem et på egnen udbredt dagblad. Det er dog ikke nødvendigt at udsende en advarsel, hvis hunden angriber andre husdyr eller er til fare for mennesker (eller ejendom).

• #17   3. jun 2010 Erika...

Husk lige at informere om at man skal have våbentilladelse osv.

Vicky...

Jeg har haft samme problem... det løste sig ved at jeg indfangede hunden, politianmeldte det og afleverede hunden hos min dyrlæge som via chippen fik fat på ejer og denne fik en regning, og en bøde fra politiet.
    2 gange tidligere havde hunden været i min have og skabt kaos blandt mine børn og hunde. 3. gang fik jeg fat i den, heldigvis. Ejer fandt så ud af at det nok var en idé at lukke sin have ordenlig af eller hvad han nu har gjort, for den har efterfølgende ikke været tilbage.

• #18   3. jun 2010 lav en slangebøsse et skud bag i ska nok holde den væk......

• #19   3. jun 2010 Alle burde sørge for at deres have er indhegnet - det gælder din nabo og dig selv

• #20   3. jun 2010 Nada N: Det kan da ikke passe at man skal indhegne sin have fordi andre folk ikke har styr på deres hunde.

• #21   3. jun 2010 Nej hvis det er en fremmed hund som kommer ind i din have og din hund gør skade på den, så kan i ikke stilles til ansvar. Det er den anden hund der er kommet ind på jeres grund. Har nemlig en nylig oplevelse om det samme, dog min venindes hund.

Vi har samme problem med vores genbo. Vores have er hegnet forsvarligt ind, men genboens labredore kan sagtens hoppe over. Dette gør hun dagligt. Nu er min hund og denne rigtig gode venner, og labredoren nyder virkelig lidt hurtig leg med min. Hun er ca 1 år, og en rigtig glad hund.

Problemet er at genboen ikke vil have at hun kommer herover for at lege. Hun skal lære at blive på deres grund. Det er helt ok for mig, men jeg har sagt at så var det måske en god idè at hegne deres have ind. Dette vil de ikke, for den gamle hund de har, som er mor til den der komme på besøg, kan sagtens blive i haven. Så når den store kan, så kan den lille også.
    Men det er jo svært når man er en hund på 1 år, og hun kan høre at vi løber rundt i vores have og leger. Hendes ejer leger nemlig aldrig med hende. Hun skal bare være en rolig hund, som skal bruges til jagt, og så skal hun ikke lære at være en fjollerøv. NEJ MEN SÅ HEGN JERES HAVE IND... UHHH kan altså blive sur på sådanne mennesker...

• #22   5. jun 2010 Nada< Nu lejer jeg det hus som jeg bor i frem til det er solgt, så vil ikke ofre penge for et hegn hvis det nu er solgt imorgen. Og mine hunde har lært at blive i haven, også selvom at der går andre hunde forbi blir de inde og hvalpen står i snor derude, så derfor har jeg ikke hegn.

Tak for alle jeres gode svar.

Kommentér på:
Fremmed hund i ens have...?

Annonce