{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.017 visninger | Oprettet:

Skal jeg lade dem hilse - eller? {{forumTopicSubject}}

Jeg er lidt i tvivl - vi er jo igang med at lære Kayla, at nye ting, steder, mennesker osv ikke er så farlige. Jeg havde overvejet at prøve at tage Kayla med på en lille gåtur i morgen, igennem byen, eventuelt bare sidde med hende på tovet og kigge.

Men folk vil jo så gerne hilse, og ih og åh - men jeg er i tvivl om, når hun stadig er bange for nye mennesker, om jeg skal sige til dem at de helst ikke skal hilse på hende (og hvordan gør man lige det, på en pæn måde), eller om hun har godt af, at fremmede kommer stille og rolig hen og hilser? smiley Eller hvad er bedst, for at hun ikke bliver "skræmt" mere end hun er??

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skal jeg lade dem hilse - eller?
  • #1   28. maj 2010 Jeg har ikk så meget lyst til og lade min hund hilse på andre hun hvis de er i snor og ser rimelig fredelige ud..

Altså hvis folk spørger siger du jo bare nej længere er den ikk ejg spørg aldrig nogen om sådan noget holder normalt altid hunden til mig medmindre det er venner eller familie

• #2   28. maj 2010 Molly elsker at snakke med folk vi møder på vores tur. smiley

Men hvis du ikke vil have det, så siger du bare pænt nej, når folk spørger. smiley

• #4   28. maj 2010 Melander: Tænkte mere på, hvis folk bare kommer hen (ikke nødvendigvis med hunde), men bare sådan selv - det er der jeg er i tvivl. For Kayla giver klart udtryk når folk kommer med hende, så der er jeg ikke i tvivl om, at det skal vente lidt endnu, med at hilse på andre hunde smiley

• #6   28. maj 2010 Altså evt sig til dem at det må de godt men at de evt lige skal være forsigtige fordi hun er endnu meget utryk med mennesker..

Ellers siger du bare helst ikk da hun er meget utryk ved nye mennesker

• #7   28. maj 2010 For jeg ønsker jo at Kayla bliver tryg ved andre ting, end kun vores hus, have osv - så jeg tænkte det ville være en god øvelse med byen.

Men tak for alle jeres råd - var bare i tvivl, om hvordan man tackler sådan noget, da jeg allerede har oplevet to mennesker som kom flyvende ud af ingenting og sagde hej.
    Men jeg tror vi vil begive os ind i byen i morgen - og så må vi se hvordan hun tager det smiley

• #9   28. maj 2010 Sabine K: Hvor dejligt at det er lykkedes for dig, at gøre din chi tryg! smiley Jeg håber også meget på, at det lykkeds for mig på et tidspunkt.

Din historie med den gamle dame kender jeg godt til - Kayla har også prøvet noget ligende, med en mand der nærmest var ved at blive kørt ned, fordi han pludselig kom løbende ud af hans have, tværs over vejen, og før jeg viste af det, havde jeg en hund som løb rundt om mig, fordi hun simpelthen blev så forskrækket! - Men jeg krydser fingre for, at kayla ender med at være så tryg som du fortæller din hund er smiley

• #13   28. maj 2010 Ulla: Jeg håber også at Kayla når der til, hvor hun nyder at se nye mennesker og steder - vi har stille og roligt prøvet at tage hende med forskellige steder, her til at starte med steder hvor der ikke var så mange mennesker, og det har hun faktisk klaret forbløffet godt! Så nu tager vi springet, og prøver med flere mennesker.

• #15   28. maj 2010 Sabine K. Nej sådan har jeg det også nu, tænker også om hun 'nogensiden' bliver en social hund, som gerne opsøger fremmede - Men jeg krydser fingre, for ser hende jo gerne som en glad og social hund.
    Men mange tak smiley

• #16   28. maj 2010 MMJ: Du har helt ret angående det med kropssprog, for der har været to mennesker som kayla har taget kontakt til - min Mormor (som har egen kennel) og min kusine. Men udover dem, har Kayla altid trukket sig tilbage, og gemmer sig gerne bag mine ben.
    Men ja, det er jo helt op til hende om hun vil snakke med folk eller ej - hvis hun trækker sig væk, er det bare det.

Det er super dejligt at høre jeres historier, det giver mig håb for at det hårde arbejde nok skal betale sig smiley

Kommentér på:
Skal jeg lade dem hilse - eller?

Annonce