{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.192 visninger | Oprettet:

hjælp hvalpen bider! {{forumTopicSubject}}

voeres evig dejlige lille hvalp kan ikke finde ud af at lege med andre hunde. hun bider dem i poterne og i hovedet og hopper op på/ad dem.
det er ikke for alvor, i hendes verden er det bare leg, men det er nok til at andre hunde bliver træt af hende og det er jo synd for hende, for hun elsker andre hunde.
vi passer en stor schæferblanding i øjeblikket og den er god som dagen er lang og lader hende bare bide, men vi skælder ud HELE tiden, er det forkert af os?
vi mener jo at det er noget der skal tages i opløbet, for hvor går grænsen og hvornår skal hun ellers lære at lege "pænt", men min veninde siger at det er helt normalt for en hvalp at bidelege. hvad siger i??? (hun er snart 6mdr)

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hjælp hvalpen bider!
  • #1   25. maj 2010 Det er helt almindelig hvalpeadfærd, men self noget hun skal lære at lade være med.
    Normalt vil en voksen hund sige fra, når det bliver for meget. Hvalpe får i reglen lidt længere tøjler ved voksne hunde, men når den bliver lidt ældre, vil de voksne normalt sige fra og det skal i self lade dem gøre.

Bliver det for meget for den voksne hund, må man self hjælpe den, f.eks. ved at skille dem ad, eller give den voksne et sted (f.eks. kurven) hvor den har "helle" og hvor man holder hvalpen fra.

• #2   25. maj 2010 Jeg kan ikke lade være med at tænke at sådan nogle ting burde man da vide når man har en hvalp.

Men JA; det er normalt at en hvalp bider, tænderne klør!
    Kender hunden ordet nej ? - hvis ikke, så må i igang med at øve på det, så i evt. kan sige nej, når hun bider.
    Eller give hende noget hun rent faktisk må bide i.

Ja, det er forkert at i skælder ud.

• #3   25. maj 2010 he he ja det er nemt at dømme folk der beder om hjælp CKH!

selvfølgelig ved jeg godt at det er normalt i starten men hvis du læser den sidste lilnje er hun 6 mdr. det vil sige at hun har skiftet alle tænder.
    selvfølgelig kender jeg til hvalpeleg, men dette er meget vildere end alle de andre hvalp, jeg opretter jo ikke en tråd hvis der ikke er et problem.
    og selvfølgelig træner vi med hende, så hun kender ordet nej, men vi mener bare ikke det kan være rigtigt at vi skal bruge det 50 gange om dagen for at den anden hund kan få fred.
    og til sidst vil jeg godt pointere at man kan være forvirret hvalpeejer iunden at være en dårlig eller uansvarlig en af slagsen.

• #4   25. maj 2010 tak for de brugbare råd michelle!

og der skulle selvfølgelig stå linje og uden.

• #5   25. maj 2010 Jeanette -hvis ikke dit nej respekteres, er det sandsynligvis fordi hvalpen endten ikke helt har forstået det (og det er altså ikke usandsynligt med så ung en hund), eller fordi det ganske enkelt er meget sjovere at ignorere det.

Uanset så må i jo rejse jer op og tage hvalpen væk, hvis det er for meget for den voksen hund.

Man kan osse vælge hvalpens legekammerater med lidt omhu, og altså sørge for at vælge nogen som er gode til at sige fra (self uden at æde hvalpen)

Men endnu kører din hund nok på "hvalpelicens" hos mange voksne hunde.

• #6   25. maj 2010 Det lyder meget normalt, vores hailie leger på samme måde.
    Kan ikke forstå at i skælder hunden ud for at lege?
    Hvis i har sat jer ind i hundens anfær burde i vide at det er alm. hvalpe adfær ..
    Og så skal de voksne hunde os nok sige fra, hvis det er for meget, og det er måden som hvalpen lære at lege på den mest begahelige måde for alle parter smiley ..

• #7   25. maj 2010 Michelle : hun lystre på nej, men 5 minutter efter hopper hun på ham igen.
    jeg er helt vild med udtrykket hvalpelicens smiley vi har godt snakket om at det kunne være godt at finde en der kunne sætte hende lidt på plads, for hun tror hun ejer heeeele verden. hun har ufatteligt meget selvtillid.
    men god ide med at give ham helle, vi flytter deres kurve i hver deres ende af stuen.

• #8   25. maj 2010 Jeanette : Pas på med at finde en hund der kan sætte hvalpen " på plads ". Hvis den anden hund er for voldsom mod jeres hvalp, kan det give psykiske skader resten af dens liv.
    Herhjemme var Anubis ca 18 mdr gammel da vi fik Isis. De to kunne lege voldsomt i lang tid ( meget sjovt at se på imens det stod på ). Udover det, fik Isis lov til ALT af Anubis. Det holdt dog op i tiden efter hendes første løbetid.

• #9   25. maj 2010 Som Lea påpeger, er det ikke bare ud at finde en hund der kan sætte hvalpen på plads.

Det er jo sådan set super at din hund er fuld af selvtillid, og det skulle den gerne blive ved med at være;o)
    -så når jeg skriver vælg med omhu, så mener jeg med omhu. For self skal den kunne sige fra.... men den skal altså heller ikke tryne hvalpen.

• #10   25. maj 2010 Vokse hunde har normalt en stor tolmodighed med hvalpe. Og hvalpe leger og bider.
    På et tidspunkt skal den voksne nok sige fra.
    Bider hvalpen i jer, så piv højt, og afled hvalpen med legetøj den må bide i.
    Vores den voksne hanhund sagde først fra til Kia da hun var 5 mdr.
    Men som de andre skriver , pas på med valg ag hund til og sige fra.
    Jo mere tålmodig en hund jo bedre.

• #11   25. maj 2010 jeg er rigtig glad for jeres råd, for jeg syntes der er langt fra teori til praktis som førstegangs hvalpeejer og man vil jo bare gøre alt det rigtige for den lille guldklump.
    vores hvalpetræning varede 4 gange fordi hun var så vild, jeg kunne mærke og høre at de andre blev sure på os under fællesleg og træning, og man vil jo heller ikke være til problemer for andre.
    så nu er hendes træning udsat til den væreste hvalpeengergi er taget af.
    hun er meget aktiv og meget glad, der er intet ondt i hende, så det er dejligt at høre at det er normalt for hvalpe at være lidt vilde, for jeg var bange for jeg havde fået ulv i forklædning.
    Endnu engang tak michelle du har hjulpet meget.

• #12   25. maj 2010 Ked af at læse at hvalpetræningen sluttede efter sølle 4 gange pga hvalpens aktivitet. Det er ellers lige netop det jeg helst ser hos en hvalp. Jo mere aktiv, des bedre. Den behøver jo ikke at lege med de andre i frikvateret- faktisk ser vi helt i vores klub / kreds at hvalpene / unghundene slet ikke leger til træning.

• #13   25. maj 2010 ja, jeg kunne heller ikke forstå at der ikke var "plads" til os, træningen var opdelt i store og små hunde, og luna var for vild og stor til de små og jeg ville derfor gerne flyttes til storehundeholdet, men det kunne jeg ikke. de gav mig virkelig følelsen af at min hvalp ikke var som de andre på en rigtig negativ måde, men er de nogensinde som de andre, er alle hvalpe ikke individuelle væsner, som man ikke kan skære over en kam?
    og det er ikke fordi hun har total løse tøjler herhjemme, hun er bare super aktiv, det er også 4 aktive racer der er i hende så vi syntes ikke det er mærkeligt og vi aktivere hende rigtig meget og udfordre hendes hjerne, men hun kan ikke samle sig om tingene, men det kommer vel.
    nu har vi fundet et nyt rigitg godt sted hvor hun kan starte til træning, men jeg vil jo helst vente til hun er færdig med bideriet så vi ikke ender i samme skuffede sitatuion igen.

• #14   25. maj 2010 Jeanette -ueheldig opførsel (eller bare lidt ukontrolleret hvalpeiver;o)) slutter jo ikke bare sådan af sig selv fra den ene dag til den anden...

Derfor ville jeg, hvis det var mig, fluks melde mig til træning igen, så hvalpen kan komme ud og lære noget, og så i får et godt netværk blandt de andre hundeejere og trænere.
    Man kan lære SÅ meget af at komme i en klub -osse udenfor træningstiden. Og i er der jo for at lære -ingen træner forventer at kursisterne (eller hundene) kan det hele, det eneste der forventes, er at i øver jer derhjemme, og gør jeres bedste.

Frikvarter er jeg slet ikke tilhænger af på træningspladsen, men når nu det er oget der holdes på "din" træningsplads, kan du jo bare trække lidt væk mens de andre leger, og så komme med ind igen når i går igang igen:o)

• #15   25. maj 2010 Nå -dit sidste indlæg kom så mens jeg skrev mit. Jamen hvis ikke du føler i er velkomne der, så kig dig omkring i dit område. Der må være andre klubber.

En god klub er guld værd for alle hundeejere, men da særligt for de nye af slagsen:o)

• #16   25. maj 2010 Helene - Det er mig hun hentyder til, fordi jeg har hende på filter smiley
    Men det er hun sgu selv skyld i.

Det var ikke for at rakke ned på dig, jeg havde dog ikke læst at hunden var 6 mdr.
    Men synes da også jeg kom med brugbare råd, udover den kommentar, som vidst er det eneste der er blevet læst af nogle. smiley

Cat F - Snak nu ikke for højt vel. smiley

• #17   25. maj 2010 Det lyder vidst som noget der burde tages privat...

• #18   25. maj 2010 Cat F - Jeg har nu heller ikke noget at skjule, men smid dine hentydninger et andet sted, og hold dig til emnet.

• #19   25. maj 2010 Hvis hunden bliver ved med at bide og stresser op og kan ikke slappe af så må den havde time out. Fjern hunden og nus den på de steder der for en hund til at slappe af som er : på brystet, på kinden og ned langs forbene. I rolige bevægelser.
    Sådanne ture måtte vores hund få da den anden hund ikke sagde fra. Men vi har aldrig skældt ud.

• #20   25. maj 2010 hej sandie!
    det lyder som en god måde at få hende til at falde ned på, det vil jeg prøve.
    skælde ud er måske også forkert skrevet, vi siger bare " nej luna" meget bestemt og riiiiigtig mange gange i løbet af dagen. er snart bange for at hun tror hun hedder nejluna, så nu prøver vi også med forskellige lyde.

Kommentér på:
hjælp hvalpen bider!

Annonce