{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.136 visninger | Oprettet:

Hjælp:) (hvalpen gør og bider i ting) {{forumTopicSubject}}

har lige igen et par spørgsmål.

1. Hvordan kan jeg vænne min lille hvalp (8) uger til ikke at gø. Jeg prøver at sige strengt NEJ til ham når han gør det. men det er som om han så gør det endnu mere. -som om han tror vi snakker sammen.

2. hvordan kan jeg vænne ham til ikke at bide i ALT, men kun hans legetøj? -for tiden bider han i alt hvad han kan komme i nærheden af.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp:) (hvalpen gør og bider i ting)
  • #1   8. okt 2008 Hvis min han gør. Går jeg ind i et andet rum og lukker døren efter mig. Står der et par sek. hvor jeg så går ind til ham igen. Synes det har hjulpet meget.

Som rotterne siger, køb noget lege tøj til ham, hvis han bider i noget han ikke må så tag det fra ham, og giv ham hans lege tøj istedet.

• #2   8. okt 2008 Legetøj mangler han ikke. hehe hele lejligheder flyder med hans legetøj:)

Dorte: ja, haner kun 8 uger. men det er jo fra nu af jeg ska vænne ham til hvad han må og ikke må derfor spørger jeg.

• #3   8. okt 2008 Jeg håber ikke du forventer han stopper på nogle dage?

Bare vent til bisserne skal skiftes ;o)

• #4   8. okt 2008 Som jeg skrev lige ovenover så ved jeg godt han kun er 8 uger men spørger nu da jeg jo er igang med at vænne ham til det og ville sikre mig jeg ikke gjorde noget helt forkert:)
    Jeg er skam klar over det tager lang tid:) -Det er også helt fint med mig bare jeg ved jeg gør det rigtigt.

• #5   8. okt 2008 Jeg selv opdrager ikke på hvalpen de første par uger, den er hjemme hos mig.

Hvis den gør ting, der er farlige for den eller på anden måde uhensigtmæssigt, så afleder jeg den, fjerner den eller lokker den til mig.

Jeg synes du skal give dig selv en smule tid til at lære den at kende, og den til at kende sit nyt hjem.
    Måske er problemet der slet ikke, når du lige har lært dens signaler at kende.

Indtil da, mener jeg at afledning er den eneste rimelige løsning.

• #6   8. okt 2008 Sarah.........

Når jeg har hvalpe, og de laver det nummer med at bide i ting jeg ikke vil have, flytter jeg dem og får dem igang med noget de må. Jeg skælder ikke ud eller er negativ på nogen anden måde.

Når de så er igang med hvad der er tilladt får de ros.

Med hensyn til at gø ignorer jeg og vender ryggen til.

Du kan eventuelt "krudte" ham af ved at lave noget hovedarbejde med ham så er han bedre stimuleret og er mere i hvile med sig selv.

Men det tager tid med en lille hvalp :o)

• #7   8. okt 2008 Famøse Famse:
    Så gør jeg dte ikke helt forkert:)
    Jeg gør netop det at når han bider i noget han ikke må, finder jeg noget af hans legetøj og leger lidt med ham.
    Men når han gør har jeg hele tiden sagt nej til ham. kunne vær jeg skulle prøve at ignorere ham lidt når han gør det.

• #8   8. okt 2008 Hvad er det han ønsker, når han gør?

Søger han din kontakt?

Prøv at forklar omstændighederne lidt.

• #9   8. okt 2008 Jeg hæver aldrig stemmen når jeg vil have dyrene til at være stille, netop fordi de kan tro at jeg så bekræfter dem i deres larm. I stedet for siger jeg lige så stille "quiiiiiieeeet" (mine dyr er to-sproget smiley ).

Husk også, at hvis hvalpen skal holde op med at gø når du siger nej, så skal den først lære hvad "nej" betyder. Så begynd ikke med "nej" før du har lavet "nej" øvelser og hvalpen har fattet dem.

• #10   8. okt 2008 Sara A.
    Som nogle skriver skal han lære hvad nej betyder, han ved jo ikke hvad du vil have ham til,
    så når han ikke vad hvad nej betyder, tror han derimod at du gør med ham, når du siger nej,

Som du så selv forslår så ignorer ham, det er jo på en måde " dårlig adfær " det han gør,
    med minder du vil have ham til at gø hver gang du siger noget.

Og 8 uger, ja der kunne vi ander jo nok kun skrige en del !!!!.

• #11   8. okt 2008 Anton: tak:) Jeg vil prøve mig frem. er sikker på at han nok skal lære det:)

• #13   9. okt 2008 Helle: det vil jeg så prøve.

Kommentér på:
Hjælp:) (hvalpen gør og bider i ting)

Annonce