{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.304 visninger | Oprettet:

væreste maridt blev til virkelighed {{forumTopicSubject}}

Idag d 23 maj 2010 kl 11.
Mistede jeg min lille Felix.
Han blev kørt ned af en bil da han gik ude på marken som han plejer. Bilen kørte direkte efter ham og han blev ramt. Vi kunne ikk nå at redde min lille baby og før vi vidste af det var han væk.
Det er utroligt hårdt at miste min lille baby.
Jeg har haft plaget min mor i flere år om at få en hund. Den drøm gik i opfyldelse d 11 november 2009 da Felix blev født. Nu 6 måneder og 12 dage efter er han død-
Jeg kan slet ikk forstille mig at når jeg kommer hjem fra skole at det lille pus ikke er der mere. Jeg savner ham utrolig meget ! Personen der kørte ham ned kørte bare videre og lod Felix ligge der.
R.I.P Felix du var min drømme hund ! Du er og vil altid blive en ener !
Det er hårdt ar holde tårene inde- Jeg skulle bare ud med det

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  væreste maridt blev til virkelighed
  • #1   23. maj 2010 Gør mig ondt for dig. Trøstekram herfra. R.I.P Lille Felix

• #2   23. maj 2010 Vi ved ikk hvad der helt præcist skete, men Felix lå ude på marken. Man kunne se at han ikke var blevet flyttet. Det var gerningstedet der hvor han lå. Vi kiggede væk i 5 min og så var han væk. smiley

• #3   23. maj 2010 Ja, jeg spørger også om bilen kørte på marken eller hvordan ?? smiley

Men hold kæft en idiot bare at køre videre, FØJ!!

Hvil i fred Felix smiley

• #4   23. maj 2010 Fatter ikk at nogle mennesker kan være så onde at bare køre et stakkels dyr ned og så køre viere

• #5   23. maj 2010 Sandsynligheden for at hunden er blevet slynget ind på marken da den blev påkørt, eller at den selv har kunnet slæbe sig derind, er nok større end at bilen er kørt ind på marken for at køre den ned (i så fald ville men vel osse kunne se at bilen havde kørt der)

Jeg har svært ved at tro at nogen kører dyr ned med vilje -men man burde så self stoppe når det er sket.

Men uanset er det jo i hvert fald rigtig trist:o(

• #7   23. maj 2010 Gør mig ondt. R.I.P...

• #8   23. maj 2010 Ja jeg undre mig os over hvad en hvalp på 6 måneder laver alene på en mark ?? I kiggede væk i 5 MINUTTER, der kan sku ske meget på 5 min, du må have mig meget undskyldt men min medfølelse får du altså ikke.

Men RIP stakkels Felix.

• #10   23. maj 2010 Lad nu være med at køre i det på den måde folkens.
    Er sikker på at hun er meget ked af det lige nu, hvilket er forståeligt !
    Hvil i fred lille felix ..

• #11   23. maj 2010 Er det ikke ligegyldigt om hvorfor hunden var uden opsyn ????
    Hunden er sgu død!!!!

• #12   23. maj 2010 Havde den sku ikke været hvis der var blevet holdt øje med den eller den havde været i snor!

• #13   23. maj 2010 Hvor er i dumme at høre på mange af jer.. pigen har sgu lige mistet sin hund..!!

R.I.P. lille hund..

• #14   23. maj 2010 Janni J - Hvad ved du om det ?
    Var du der da ?

Det er altid godt at sidde og være bagklog, og sparke til en der ligger ned, føj.

• #18   23. maj 2010 Kunne man forestille sig at folk kunne gro sig en situationsfornemmelse?

Føler med dig Julia smiley

• #19   23. maj 2010 Stakkels lille Felix..... Følger virkelig med jer...... smiley R.I.P.

• #20   23. maj 2010 Jeg VED at der står længere oppe at hunden var UDEN opsyn i 5 min! På en mark.

Jeg synes tit man høre om hunde og andre dyr for den sags skyld der kommer slemt til skade/dør fordi deres mennesker som skal passe på dem og har ansvaret for dem, svigter!

• #21   23. maj 2010 Janni & Tanja .. Hvor er i dog fordømmende !
    Men det er da vel også så nemt at være bagklog ..
    Tænk hvis det var jeres hund det var sket for, og folk trådte i det på den måde? ..
    Synes i skulle skamme jer !

• #22   23. maj 2010 Janni:

Én ting er at hunden var uden opsyn i 5 minutter og det er da også uheldigt.

Men derfra og så til at skulle smide det i hovedet på TS når hun lige har mistet sin hund, synes jeg er usmageligt...

• #23   23. maj 2010 Har intet at gøre med at være bagklog på nogen måde, men om at tage ansvar.

• #25   23. maj 2010 R.I.P.

slet ikke fair at det liv skulle slutte allerede nu :'/

*<b>HVIL I FRED*

• #26   23. maj 2010 Enig Tanja. Det ville heller aldrig ske for min hund, ALDRIG!

• #27   23. maj 2010 Tanja- der er sgu ingen der ved hvad der var sket hvis den var i snor..
    så det hjælper ikk at sidde og være bagklog..!!

Der er så mange af jer herinde som ikk laver andet end at kritisere andre..

Prøv dog at ha lidt medfølelse istedet.. ja hunden var tydeligvis ikk i snor, men det er nok ikk det hun har brug for at høre nu da det er for sent..

• #29   23. maj 2010 Gucci:

Der er meget langt imellem jeg bliver sur og skriver som jeg gør, så nej jeg er ikke en af dem der kun skriver herinde for at kritisere andre.

Men når jeg læser noget som det her, ja så bliver jeg sku sur og ked af det på den stakkels hunds vegne.

• #32   23. maj 2010 Nu KAN det jo så godt ske, selvom hunden er i snor, og selvom man holder øje med den! ..
    Der kan ske SÅ mange ting selvom man gør det rigtige ..
    Hvad så når ens barn falder ned fra et træ, falder og slår sig, brækker et ben, osv osv.. Er man så en dårlig mor der ikke holder øje med sit barn eller hvad ?

• #34   23. maj 2010 tanja- hvor står der at den var rendt ud på vejen.??

• #35   23. maj 2010 Ja Gizmo, TAK! Hvor har du bare ret.

• #38   23. maj 2010 JAmen hvor står der at der ikke er bilspor

• #39   23. maj 2010 Gucci ærlig talt, prøv at lægge to og to sammen.

Hunden er alene uden snor på en mark! Hvad tror du der er sket ??

• #40   23. maj 2010 Ja selvfølgelig kan den rende ud på en vej selvom den er i snor, den kan rive sig fra mm. Så det kan da ske alligevel !
    Og ja jeg slipper min hund på marker, osv..

• #43   23. maj 2010 Jeg ved ikke hvad der er sket.. men jeg vil sgu heller ikke sidde her og dømme hende, når man ikke ved hvad der er sket..

Nogen af os på hg har sgu lidt hjerne..

• #45   23. maj 2010 Janni : så læg selv to og to sammen.. Synes du det er iorden at træde på en der ligger ned ? .. Hvis du kun kan træde i det, så lad da være med at kommentere.. Det er da synd for ts der lige har mistet sin elskede hund ..

• #46   23. maj 2010 Åhhr hvor skrækkeligt. R.I.P lille ven smiley og trøstekram herfra..

• #48   23. maj 2010 Man kan os vende den om og sige det er fuldstændig lige meget hvordan det skete, hovedsagen for mig er egentlig at det ikke var sket hvis hunden var under opsyn eller i snor!

• #50   23. maj 2010 10 ugers hvalpe der stikker af ??? What, de stikker sku da ikke af hvis grunden er hegnet ordentlig ind ??

• #51   23. maj 2010 Kan godt forstå at TS ikke gider kommentere jer! Hold op hvor har i ikke meget til overs for hende.. i aner intet om hva' der reelt er sket og alligevel så er hunden pludselig løbet ud på en vej ... uden i ved om det er rigtigt??
    For mig at se kunne det ligeså godt være unge mennesker der lå og kørte på markerne (Gør de her ved mig) og så måske er kommet i høj fart fra et sted TS ikke havde chance for at vide at der kom en bil fra... Det må jo tydeligvis være nogen meget umodne personer der har kørt siden de bare har efterladt den stakkels Felix.

Føler med dig og R.I.P Felix!

• #53   23. maj 2010 Jeg kører da ikke flere kilometer væk fra en vej for at slippe hende løs ..
    Nok fordi at jeg stoler på hende, og ved at hun bliver hos mig ..

• #55   23. maj 2010 Hold kæft hvor er det ærgeligt at man opretter et indlæg fordi man er ked af det, og så bliver man bare haglet ned at det bedrevidende HG, føj for den.
    Og utrolig som der bliver bygget på historien samtidig.

HVOR står der at vejen er tæt på ??
    Nogle der nogensinde har hørt om markræs ... sorry, jeg er fra landet og her sker det temmelig tit.
    Hvor står der at der ikke er bilspor på marken ????????

• #57   23. maj 2010 Ckh .. Enig ! De digter og digter for at få ret smiley

• #58   23. maj 2010 Tanja . Nej men hvis det sker, så er´jeg nok også uansvarlig ..

• #59   23. maj 2010 R.I.P lille felix
    må dine små poter løbe hen af skyerne i leg og grave skyben op

• #61   23. maj 2010 Jeg er på ingen måde følelses kold, men jeg fatter simpelthen ikke folk kan være så ligeglade og ikke tager ansvar ?

Den anden dag var der en tråd om en golden der blev ramt af et tog, hvordan fanden kan den overhovedet komme i nærheden af et tog ?? Og nu en hvalp på 6 måneder der bliver kørt ned fordi egen ikke holde øje med den ??

Og nu får man os afvide at 10 ugers hvalpe stikker af hjemmefra ??

Er der noget at sige til man snart er i chok ?

• #63   23. maj 2010 Hvil i fred lille ven - håber du leger med navnebror Felix deroppe :'((((

Jeg er nødt til at få lidt luft her - tilgiv mig Julia, jeg sletter det gerne hvis det støder dig, men må lige ud med det:

Det ville godt nok være en dejlig ting, hvis vi alle kunne få lov at skrive vore sorger, spørgsmål og bekymringer her uden at blive sablet ned. Fint hvis man tænker "Det kunne måske være undgået" - men for det første behøver man ikke ALTID skrive hvad man tænker, og for det andet kan ting siges / skrives på mange måder.

Jeg forstår ikke at nogle af jer ikke prøver at sætte jer i modtagerens sted før I svarer. Prøv at tænk hvis det var jeres eget familiemedlem, veninde eller kollega der talte sådan til jer, eller ledte efter kritikpunkter hvis I delte en stor sorg med dem.

Jeg håber at I der taler sådan bliver mødt med empati og forståelse den dag I selv har brug for den!

• #68   23. maj 2010 Det er da godt Pinky at du synes her er noget at grine af, for det synes jeg ærlig talt ikke her er.

• #69   23. maj 2010 Du SKREV at du havde hentet dem på marken, du skrev IKKE at du havde dem under opsyn og at det var okay at de var rendt ud på marken, prøv at skriv så jeg ikke misforstår dig så.

• #70   23. maj 2010 Tanja - Hvorfor er det at der er nogen der SKAL snakke dens sag ?
    Hunden er død!
    Og i øvrigt er det da flot at du prøver at snakke hundens sag, uden at kende hverken den eller situationen!

• #71   23. maj 2010 Enig med Tanja, min empati er hos hunden, 100 procent.

• #75   23. maj 2010 Hvil i fred.

der findes altså folk der gør det bevidst. vores gamle hund blev kørt ned ude i rabatten.

• #76   23. maj 2010 Tanja - Ja, det kan jeg høre + alt det du selv har bygget på. smiley

For at være ærlig, nu vi snakker om at tale hundens sag .... så tror jeg ikke hunden ville være glad for at i er så meget efter dens ejer, som tydeligvis er meget ked af det der er sket.
    tænk over den, inden i taler for den.

• #82   23. maj 2010 Ja Pinky, men prøv at se det far min side, du fortæller bare at du har hentet dem fra marken, du fortæller ikke at du havde dem under opsyn eller at det var okay de legede på marken eller om nærmeste vej ligger 3 meter væk eller 1 km væk.

Men i den historie med hvalpen synes jeg der er rigeligt detajler og man så selv kan lægge to og to sammen. Der er ikke meget overladt til fantasien.

• #84   23. maj 2010 Tanja - nej, men nu handler det jo heldigvis ikke om nej.

Så vidt jeg ved så elsker en hund i de fleste tilfælde sin ejer betingelsesløst, og ejer har nok ikke gjort det med vilje, ellers ville det nok være en helt anden overskrift i denne tråd.

Jeg forstår slet ikke hvordan i kan sidde og fortælle hende at hun er en dårlig hundeejer, folk kan begå fejl - det er sgu ikke noget man gør med vilje, og igen er der INGEN der ved om Bilen har været på marken, der er stadig noget der hedder MARKRÆS!

• #85   23. maj 2010 Sikken noget- og sikken en debat over en død hund og en ejer der er ked af det. Underligt at ingen "angriber" bilisten der kørte hunden over og som ikke stoppede.
    Det er aldrig sjovt at miste sin hund ( eller familiemedlem ), og slet ikke når det sker på så en dramatisk måde.
    Mennesker kan fejle. Er sikker på at trådstarteren vil slå sig selv oven i hoved i lang tid og have meget dårlig samvittighed.
    Synes ikke det er rette tid og sted at angribe trådstarteren.

• #88   23. maj 2010 Jeg tror jeg hopper videre, helt ærligt, jeg føler mig ikke godt tilpas i en tråd hvor det åbenbart er okay at hunde/dyr i det hele taget kommer til skade/dør fordi menneskerne svigter dem.

Og jeg er hverken hellig/følelseskold/bagklog, men jeg ved at jeg aldrig vil komme ud for sådan noget her, da jeg er mit ansvar værdigt.

• #90   23. maj 2010 Pinky jeg synes sådan set du skulle tag og klappe i, jeg smutter IKKE fra tråde når jeg ikke får medhold, jeg vælger at hoppe videre hvis indholdet er mere end jeg synes er i orden.
    Og det er den her tråd helt sikkert, en hvalp er død fordi der ikke blev holdt øje med den på en mark og uden snor, og det ejeren søger er medfølelse fra alle andre herinde selvom fejlen lægger hos hende selv.

Det er langt under hvad jeg synes er i orden.

• #92   23. maj 2010 Smukt og godt skrevet; May.

Hvil i fred lille ven - der er mange himmelpriinsesser & -prinser, der vil tage godt imod dig.

• #93   23. maj 2010 For øvrigt Pinky, glemte lige lad være med at udtale dig om hvorfor jeg vælger at hoppe ud af tråden, du kender mig jo ikke. Rigth ?? Nemlig ja.

• #94   23. maj 2010 Tanja .... troede du var hoppet ud af tråden ???
    Ellers er du da meget velkommen på at svare på det jeg skrev til dig tidligere.

• #96   23. maj 2010 Janni:

Nu kan man jo godt være ked af det selvom man godt ved at man selv har lavet en fejl...

TS gav jo ik ligefrem hunden en kommando der sagde: 'Bliv kørt ned!'

Det er en fejl fra hendes side og det tror jeg slet ik at hun er i tvivl om.
    Så derfor synes jeg ikke at der er i orden at hendes tråd skal udvikle sig på denne måde.

Og jeg kan ingen steder læse at folk synes at det er okay at dyr kommer til skade og dør.

Det er da vidst dig selv der pynter lidt på ordene og læser det du selv vil læse...

• #98   23. maj 2010 Julia S. Føler virkelig med dig og lad være med at høre efter de folk, der kun har tarvelige kommentarer. Desværre findes der mennesker, der ingen empati har, måske fordi de tror de selv er helt perfekte, men der er ingen mennesker der er fejlfri.
    R.I.P. lille felix

• #100   23. maj 2010 R.I.P. lille Felix.

Og til de gimper der har travlt med at sparke til en der allerede ligger ned.
    Jeres mangel på medmenneskelig hensyn og situationsfornemmelse er usmagelig.

• #101   23. maj 2010 RIP lille vaps smiley

og hvor er der bare nogen hoej hellige personen herinde.. det er jo ikke fordi i sidder og kigger paa jeres hund 24/7 vel? det er til at braekke sig over at nogen simpelhen her saa hellige at der ALDRIG sker eller vil ske deres dyr noget.. uheld kan sku ramme alle.. saa vaer dog ikke saa skide fordoemmene..

• #102   23. maj 2010 Hold da op... Nogle burde lære lidt om situations fornemmelse!!!!

R.I.P Felix

• #103   23. maj 2010 Tanja - Sødt. smiley

• #104   23. maj 2010 Janni og Tanja.

Det kan være i er så bedrevidne at i kan fortælle os andre hvordan man garderer sig mod hændeligt uheld?!

Men det kan være i bliver klogere hvis jeres verden en dag ramler sammen.

• #107   23. maj 2010 Det er da helt utrolig nogle mennesker kan være så perfekte. Janni og Tanja, kan i da for pokker ikke selv se det. Håber i lærer noget af denne tråd. For synes i ikke selv det er mærkelig, så mange der er uenige med jer ?

• #110   23. maj 2010 Tanja - muligvis ikke, men de gange jeg har nævnt at du bygger videre på historien, der springer du let og elegant henover - det handler jo ikke om at være enige ...

• #112   23. maj 2010 Jannie og Tanja, hvor er i dog dumme at høre på, forlad dog denne tråd, hvis i ikke engang kan vise en smule medfølelse, føj siger jeg bare.

• #116   23. maj 2010 Tanja- det er da ligemeget hvad du synes, fakta er at det gør du.

så vidt jeg husker så var det dig der nævnte at det var tæt på vejen, og der ingen bilspor var i marken - det ved du jo intet om. smiley
    Det er kun noget du selv finder på.
    ^^ har lige tjekket, og jow det var dig der nævnte det.

• #120   23. maj 2010 Hvil i fred lille Felix.

Hvor er den her tråd bare trist læsning, Janni og Tanja find dog et andet sted, at pudse glorie.

• #121   23. maj 2010 Tanja - Okay, jamen så er det jo endnu mere sødt.

Spørger, for derefter at nedrakke.

Jeg tror du har ret i at vi ikke bliver enige, for føj altså!
    Jeg svarer ikke mere, du kan ikke andet end gøre mig mundlam, og jeg gentager - føj.

• #124   23. maj 2010 Jannie og Tanja. Er i ikke kommet videre endnu. seriøst, i kan da ikke være særlig gamle som i kan blive ved. Er i helt blanke eller hva?

• #125   23. maj 2010 *Hunden*
    "Tanja Helene og Janni

********* !!!!!!"

HELT ENIG!

Må da tilstå, at jeg i dette tilfælde vil sympatisere med trådstarter om tråden blev slettet!
    Gud fader i skuret!

• #129   23. maj 2010 Julie s trådstarter, slet dog denne her tråd, der er jo nogle idioter der gør det hele meget værre.

• #133   23. maj 2010 .... hvor er det slemt at se den onde side af menneskeligheden :S

• #135   23. maj 2010 Tanja Helene, du er i den grad gennemført utiltalende at læse!

• #137   23. maj 2010 Jeg holdte fanme øje med min hund ! Han er/var mit et og alt !
    OG personen kørte ind i ham med vilje! Min mor var der oss ! Hun sagde at personen der kørte bilen kørte ulovligt og sandsynligvis var fuld !!
    Og det ville være skide rart hvis i ikke dømte mig ! Jeg har for fanden skide dårlige samvigtighed over det !! Han har flere gange været ude på VORES marker før UDEN der er sket noget !! Og den anden hund som er der som er en stor golden/labrador var der også og han passer altid på min lille hund.
    Jeg har ønsket mig en hund hele mit liv tror i selv at jeg ville være så ansvarsløs og lade ham løbe uden opsyn ?!
    Tag jer lige sammen engang !!
    I behøver da ikk træde på en der ligger ned vel ?!

• #138   23. maj 2010 Hvor er jeg ked af at høre om din lille Felix... en sørgelig dag og jeg sender dig en masse varme tanker..

og enkelte i denne tråd får nogle helt andre tanker fra mig, syntes virkelig nogen herinde burde skamme sig !!

• #139   23. maj 2010 Det var nu dig jeg hentydede til Tanja .... hvis du var i tvivl...

smiley

• #140   23. maj 2010 Puha sikke dog en tråd. Hvil i fred lille hund og mine tanker går til til den lille pige der skal så model til det her.

Tanja Helene til dig kan jeg kun sige at, du virklig mangler skam i livet, ikke nok med, at du mangler empati men du bliver også ved og ved og ved med, at træde på folk, det giver mig et indtryk af at du er nødt til at nedgøre andre for at hævde dig selv. Får du et lille kick i maven af at sidde herinde og nedgøre en pige der i forvejen ligger ned..??? Gør det at du får bare en smule selvtillid..?? det er en grim måde at få opmærksomhed på. Men dårlig opmærksomhed er jo også bedre end ingen opmærksomhed.

• #142   23. maj 2010 Julia.

Stort trøstekram fra mig og sikkert også mange flere. Du skal ikke lade dig gå på af den slags ynkelige personer der kun kan sparke til folk der ligger ned.

• #144   23. maj 2010 Helmut : Skide godt skrevet !!!

• #145   23. maj 2010 Måske kunne debatten om opsyn tages en anden dag eller i en anden tråd - i mere generelle vendinger. Vi har her en ung pige der lige har mistet sin elskede hund. Jeg tror ikke hun ligefrem mangler skyldfølelse i denne forbindelse.

Det har også været ved at ske for min hund da han en dag slap ud af halsbåndet, og selvom det endte godt sidder skrækken stadig dybt i mig. Her er det gået helt galt, og vedkommende der har ramt hunden (ude på marken eller vejen) har ikke gjort noget for at finde ejer eller kontakte Falck. Jeg kan slet ikke rumme hvor ondt det må gøre indvendigt lige nu at opleve noget så koldt som den ligegyldighed hunden er blevet behandlet med af bilisten, og så at have mistet sin bedste ven oveni..

Mon ikke lektien er lært?

RIP Felix.

• #146   23. maj 2010 Tanja du ved ikk en skid om der var spor eller ikk ! Du skal ikke lyve for alle andre og sige at du spurgte mig privat for det har du ikk !!

• #147   23. maj 2010 Stakkels lille hund og stakkel ejere...
    Hvil i fred, Felix!!

• #148   23. maj 2010 Altså tror i selv at jeg ønskede min hund skulle dø ?!
    Jeg ved godt hvordan man skal have hund og har da mange haft andre menneskers hunde hjemme hos mig !!

Jeg søger ikke medfølelse herinde, <jeg ville bare ud med min sorg- For jeg ved jo godt at det er MIN skyld fordi jeg holdte godt nok øje med ham.
    Og hvis jeg kunne ville jeg da oss ønske at jeg havde holdt bedre øje med ham ! Men jeg kan ikke gøre det om og det er jeg jo self meget ked af det på grund af det jeg har gjort

• #150   23. maj 2010 Det siger min mor og min lillebror. Jeg måtte ikke selv være med. fordi jeg ikke skulle se ham som han så ud - Jeg har så snakket med min mor om det og hun sagde at det var bedst at jeg huskede ham som den lille livsglade hund som han jo var. Hele hans kranie var helt smadret. Så jo jeg har det skide dårligt med mig selv !

• #153   23. maj 2010 Ja det ved jeg godt. Men det er skide hårdt at have mistet ham !!

• #154   23. maj 2010 Jeg vil aldrig glemme min mors smerte skrig. Det skar lige igennem hjertet !
    Men i det mindste fik jeg hans halsbånd

• #155   23. maj 2010 Julia - RIP !
    Det med halsbåndet, jeg har også min gamle broholmers halsbånd - syntes det er rigtig rart at tage det frem og sidde lidt med det og mindes.
    Men det kommer til at gøre ondt længe.

Gode tanker !

• #156   23. maj 2010 Hvor er det dog langt ude at voksne mennesker opfører sig på den måde herinde. Det er ikke ligefrem det man har brug for i sådan en situation, man har overhovedet ikke brug for at vide at man kunne have handlet anderledes eller gjort tingene om, det giver bare en endnu mere skyldfølelse. Jeg synes det er rigtig tarveligt at man sparker til folk som allerede ligger ned...
    Selvfølgelig er det synd for hunden, men sket er sket og ligemeget hvor meget dårligt i skriver om det, så kan det ikke laves om.
    Ha' dog lidt medfølelse, tænk hvis det var jer selv der lige havde mistet jeres kæreste eje og så blir høvlet ned på den her måde med at i er dårlige hundeejere og diverse... Og nej jeg har ikke gidet læse hele tråden fordi jeg blir harm over det!

Julia, jeg føler med dig, ved selv hvordan det er når ens hund blir kørt ned og dør efterfølgende. Man tænker 1000 tanker om man kunne have gjort noget anderledes, men vi er ikke altid selv herre over det der sker.

R.I.P. Lille Felix

• #157   23. maj 2010 Føler med dig! Vores hund romy vi har haft en måned bliver aflivet på tirsdag hun angreb en hvalp igår og det bliver så enden på hendes liv desværre! Men vi tør ikke andet. Men det rigtig trist føler virkeligt med jer

• #158   23. maj 2010 r.i.p stakkels felix. og stakkels dig ts. trøstekrammer. føler virkelig med jer.

til jer som mener hun selv er skyld i det. en af jer siger. "hvad hvis det var et barn".

hmm, ja, jeg ser nu mange mindre børn der selv må gå hen til legepladsen, gå i skole, børnene leger ude i den ikke indhegnede have, mens forældrene sidder inde og drikker kaffe. er det dårlige forældre?

nu kan man ikke give instrukser på samme måde til en hvalp som ved et barn.

men ligegyldig om det kunne forhindres eller ej. så tror jeg at ts er rigtig ked af det der sket, og ville jo helt sikkert lave det om hvis man kunne. hvor er i uforskammet.

janni.
    du siger man tager ansvar som hundejer, så sin hund ikke kan komme til skade eller dø. pakker du den ind i bobbelplast eller hvad. lukker du den totalt ude for omverden og andre hunde, for hvis nu den kammerats hund bed/makkere sig over for din mens du i 5 min lige var inde på toilet mens hundene var i haven. er du så en dårlig hundejer. for hundene plejer jo at kunne enes??

jeg synes det er totalt uetisk det i har gang i.

janni og tanja, i kunne lære noget af
    Betina R. hun siger jo også at hendes altid har snor på medmindre ... det kan godt være i ikke har medfølse overfor ts. som det tyder på at
    Betina R har, men læg nu mærke til hendes måde at skrive på. hun er ydmyg, venlig og har situationsfornnemmelse.

hvis at jeg var ts. var jeg tude færdig efter jeg havde læst det i havde skrevet. hun sidder nok selv med meget dårlig samvitighed. da man altid bagefter tænker at man kunne på en eller måde have forhindret ulykken.
    og i gør den sikkert bare værre end den er. det kan i ikke være bekendt.

og som andre skriver. ja, man må skrive hvad man vil. men det betyder ikke man skal skrive hvad man tænker. gudsketakkerlov for det. så var jeg blevet frosset nu!!

igen ts. hvor er jeg bare ked af det på dine vegne.

• #159   23. maj 2010 Julie.....jeg gik hjemmefra da jeg var i din alder...glemte at lukke døren ordenligt, og min elskede hund Trine blev kørt ihjel.
    Føler med dig, men forsøg at tænke positivt.

Vi handler ikke altid rigtigt, vi begår alle fejl, og der er ingen der behøver at bebrejde os det.....for det skal vi nok selv sørge for. Vi er vores egen værste dommer....tro mig jeg ved det.....men du skal vide, at den fejl du nu har begået, er en du resten af livet vil være på vagt overfor ikke sker mere.....det kan komme dig til gavn senere.

Håber du kommer igennem din sorg......skriv dine tanker ned....skriv til din lille hund der løber rundt på de evige kødbensmarker.....få dine følelser ud.

Hilsen Lise

• #161   23. maj 2010 Det er så hårdt at miste sin lille hund !
    Jeg elskede ham så helvedes højt !
    Jeg havde ham kun i 4 måneder !

• #162   23. maj 2010 Hold kæft man hvor kan man da bare blive arrig og skide tosset over visse folk og tydeligvis ALTID bedrevidende mennesker herinde på HG!! Føj for den lede siger jeg bare, i burde sq skamme jer!
    Det med empati er vidst glippet i jeres opdragelse! Helt ærligt, at skulle trampe på en som allerede ligger ned? Giver det jer virkelig så meget, gør det virkelig at i får det bedre med jer selv? Jeg kan slet ikke sige det nok, men FØJ hvor skulle i skamme jer! Håber i krummer tæer over jer selv!!!!!

Julia S : Jeg føler virkelig med dig! Det er super hårdt at miste et medlem af familien, og specielt på sådan en tragisk måde! Er virkelig ked af at folk tramper på dig herinde! Håber du er okay, jeg ved selv hvordan det er smiley Og selvom du er 110% opmærksom på din hund, så KAN det godt ske alligevel! Det gjorde det for mig for et par år siden.

• #163   23. maj 2010 Her på denne vor side af himlen findes et sted kaldet Regnbuebroen. Når et dyr, som har stået et af os mennesker særlig nært, dør, rejser det hen til Regnbuebroen. Dér er grønne enge og bakker, så vore særlige dyrevenner kan løbe rundt og lege sammen. Der er masser af mad, vand og solskin, som sørger for at vore venner er glade og har det godt.

Alle dyr, som engang var syge og gamle, får deres styrke tilbage. De som var skadede eller lemlæstede bliver gjort hele og stærke igen, præcis sådan som vi husker dem og mindes dem, som de var engang. Dyrene er glade og tilfredse på nær een enkelt ting; alle som een savner de deres kære, som engang var dem nær, og som de måtte lade tilbage.

Sammen løber de og leger; men den dag kommer, da et af dem med ét stopper op og ser hen mod horisonten. Blikket er klart og opmærksomt, kroppen begynder at skælve. Pludselig begynder dyret at løbe bort fra gruppen, det næsten flyver henover det grønne græs så hurtigt, som dets ben kan bære det.

Det har set dig, og når du og din specielle ven endelig mødes, omfavner I hinanden i glædeligt gensyn for aldrig nogensinde mere at skilles. De glade kys nærmest regner ned over dit ansigt, dine hænder kærtegner igen det elskede dyr, og du ser endnu engang ind i disse dit dyrs trofaste øjne. Alt for længe var det borte fra dit liv; men aldrig et øjeblik fra dit hjerte.

Derpå krydser i Regnbuebroen sammen…

- Forfatter Ukendt.

Bare lidt læsning, jeg læser det tit for at huske på at det ikke er enden - ikke hvis vi tror på det i hvert fald ! smiley

RIP !

• #164   23. maj 2010 Jeg fatter ikk at folk digter videre på historien og til med lyver ! FØJ siger jeg bare !

• #165   23. maj 2010 Jeg ved godt at det er tidligt. men hvis min familie og jeg beslutter os at få en hund igen engang er der så et sted hvor man kan finde hunde som sælges pga de ikk har tid til dem eller til dem der er over et år ?
    For jeg skal ikke have en lille hvalp igen.
    Hvis det er skal vi have en hund som der er en som ikke ønsker den så vi kan give den alt den kærlighed den behøver. Men det skal ikke være en papillon

• #167   23. maj 2010 By Frey:

Ej, jeg begynder bare at hyle hver gang jeg læser den tekst... Det er ligemeget hvor mange gange jeg læser den, det er HVER gang... - Den er bare så smuk smiley

• #168   23. maj 2010 Okay mange tak, men det bliver først om noget tid hvis det skal være. For den næste hund skal IKKE erstatte Felix. Og så skal det IKKE være en papillon for så er jeg bange for at samligne ham med Felix

• #170   23. maj 2010 Ja det er rigtigt. Men det ville gøre for ondt med en der minde en smule om ham

• #171   23. maj 2010 Julia S : det bliver en hård tid at komme igennem for dig, men jeg lover dig, at der er solskin op over skyerne.
    Mange trøstekram herfra.

• #172   23. maj 2010 Det håber jeg også !
    Jeg savner ham sååå meget at det gør ondt !
    Den gør næsten ligeså ondt som at miste sin far smiley

• #173   23. maj 2010 Tak -M Hysted- Det er sgu hårdt når folk angriber én pga en fejl man har gjort. Ja jeg lavede en fejl, det indrømmer jeg gerne, men jeg synes det er hårdt at blive mindet om det gang på gang. Hvis jeg vidste at jeg faldt havde jeg sat mig. Som man siger

• #174   23. maj 2010 Ja det er virkelig smukt !!!
    Jeg bliver også vildt rørt hver gang !

• #176   23. maj 2010 Mange tak allesammen -lige de to der synes det er s"sjovt" at træde på mig, mens jeg ligger ned

• #177   23. maj 2010 Til Julia S..

den her kan måske hjælpe lidt...
    http://www.indigo.org/rainbowbridge_ver2.html

• #178   23. maj 2010 Hændeligt uheld ??? For mig at se er et hændeligt uheld satme IKKE et hvor man lader en 6 måneders hvalp være alene på en mark uden opsyn og uden snor! Og hvis ikke det er sådan det er sket som jeg skriver så vil jeg gerne personligt undskylde, men jeg synes ikke det overlader meget til fantasien sådan som det er skrevet.

Og til trådstarter. Først står der i kiggede væk i 5 min og du vidste ikke hvad der var sket og nu så eller din mor pludselig hvad der skete ?
    Synes det virker lidt forvirrende.

Og I andre kan mene hvad I vil, det er jeg kold overfor.

Jeg skriver og opføre mig generalt altid pænt herinde, men med den her historie, ja der bløder mit hjerte sku.

Det er jo ejeren der skal beskytte hunden og som har ansvaret for den.

Men endnu engang RIP Felix og jeg håber han får en fin begravelse.

• #179   23. maj 2010 Åh ja, regnbuebroen. Får tårerne frem hver gang, og får mig til at tænke på min Felix deroppe. Jeg sender flere tanker afsted til dig og håber, at du ser alle de positive ting i denne tråd.

Det har berørt mig dybt, at nogle virkelig kan finde på at træde så meget på andre. Jeg er enig i, at mange sære kommentarer har man set herinde, men indlæggene fra de to ufølsomme debattører i denne tråd slår alt hvad jeg har set.

Jeg er uddannet jordemoder, og har udviklet en stærk bevidsthed for, hvor meget vi egentlig påvirker hinanden med vores ord og handlinger. Hvor stort et ansvar vi har hver gang vi kommunikerer med andre.

Jeg får lyst til at citere filosoffen Løgstrup, hvis kloge ord har haft stor indflydelse på mit personlige menneskesyn.

Tænk på, at de ord I skriver herinde ikke bare er tomme ord - ikke bare er uden indflydelse - de påvirker og rammer dem I skriver til, og os andre. Måske skubber jeres ord nogle i en retning som I ikke drømmer om. Som 16-årig oplever man alle de store følelser uden filter, og er enormt selvkritisk. Man har måske ikke oplevet at sorgen læges og gør én stærkere over og at den første kærlighedssorg ikke er verdens ende. Prøv at tænke, at en smule kærlig medfølelse og overbærenhed måske er det der gør, at jeres modtager og I selv får et bedre liv

"Den enkelte har aldrig
    med et andet menneske at gøre
    uden at han holder noget af dets liv i sin hånd.
    Det kan være meget lidt,
    en forbigående stemning,
    en oplagthed, man får til at visne,
    eller som man vækker,
    en lede man uddyber eller hæver.
    Men det kan også være forfærdende meget,
    så det simpelthen står til den enkelte,
    om den andens liv lykkes eller ej."

K. E. Løgstrup, Den etiske fordring. (1956) Gyldendal, 1991, s. 25

Mange kærlige tanker til alle herinde - og jeg mener ALLE!

• #180   23. maj 2010 Julia S

Det gør mig så ondt at høre, R.I.P Felix Bare husk på Julia han var ikke i tvivl om hvor meget du elskede ham :)..

Til Jer der tror i er Fejlfrie:

Hold da op hvor er i usmagelige, at komme med så grov en behandling af en UNG pige der lige har mistet sin hund, hvor er det lige modenheden kommer ind henne, jeg er da total forarget over denne behandling, sådan grove udtagelser burde man da holde for sig selv i sådan et tilfælde, hvis man da, har lidt respeck og sympati for andre mennesker.
    Husk man er aldrig FEJLFRI, det er der ingen der er.

• #181   23. maj 2010 May:

Ja, den er rigtig sød, jeg tuder også hver gang jeg ser den.. (:

• #182   23. maj 2010 Janni

Fatter du da bare intet!! èn ting er hvad du mener er asvarligt og hvad du mener ikke er er!! Men der er kraftedme (og mange mange andre grimme bandeord) grænser for HVORNÅR man skal ytre sin mening om det, DEN grænse har du krydset for LAAANg tid siden....

Du træder, drejer hælen rundt, spytter og så sætter du dig lige på(AV) en 16 årig pige som er dybt dybt ulykkelig..

fy for satan sger jeg bare, hop du nu ud af denne tråd og sæt dig ned og tænk lidt over ordsproget: "Vær mod andre som du ønsker andre skal være mod dig"

SJÆLDENT denne side får mig op i dette felt, men du er under lavmål for hvad man kan tillade sig!! (Her kunne der så passende være en brækmiley)

• #185   23. maj 2010 Ej Janni du fortsætter ikke vel???

• #186   23. maj 2010 Janni !
    Jeg var der, men jeg så det ikke selv ! Og jeg måtte heller ikke efter det var sket !
    Er det svært at forstå ?
    Han var ikk uden opsyn min mor var der ! JEG gik væk, men min mor var der stadig ! Da jeg skulle på wc. Jeg flyver så ud fra wc'et fordi jeg hører min mor skrige !

• #187   23. maj 2010 Har I læst mit indlæg eller lukker I bare lort ud ??

Som jeg har skrevet og gerne gentager jeg giver gerne en undskyldning personligt hvis ikke det er sket på den måde som skrevet op over, men det virker som om det er sket sådan jo og det er der jeg ikke kan forstå at så mange synes det er "i orden".

Og JO uheld sker, jeg har aldrig skrevet andet, men som skrevet længere oppe så bliver jeg altså ked af det og meget meget trist når der sker sådan nogle ting.

• #188   23. maj 2010 Og efter Julia's forklaring burde både Janni og Tanja trække deres lort tilbage, med at hunden var uden opsyn ... udover det burde det også give en gevaldig undskyldning.

• #189   23. maj 2010 Julie : Hold da kæft hvor jeg føler med dig og din familie.. RIP Lille Felix..

Helt seriøst Janni og Tanja, hvilken planet kommer I fra?? I lyder total tabte for al logik.. ALLE de har hund har fanme da ikk øjnene på dem døgnet rundt ?!? Det skal I sgu heller ikke bilde mig ind I har ???
    Begge mine har da været forduftet, bare ved jeg har vendt dem ryggen 2 min. Men mine er så heller ikk i snor altid, de skal da ha lov at være hunde, uden min indblanding....

• #191   23. maj 2010 Julia tak for en ordentlig forklaring.

• #192   23. maj 2010 Janni
    Læser du overhovedet, eller er du bare snotdum!!!

uanset hvad hvordan og hvorfor det er sket er det bare ikke NU, du skal ytre din mening... Og gøre det til et debat emne!

Pigen er ked af det, hendes hund er død, er det noget du kan få ind i dit lille åbenbart meget tomme hoved!! Det eneste du skulle her, var at ytre din medfølelse til hende eller hunden, eller fuldstændigt holde din store mund lukket!!

• #193   23. maj 2010 Jeg ved godt at det var MIN fejl at han ikke havde snor på. Men det var jo vores mark vi var på ! Hvordan skulle jeg vide at der ville komme en og køre ham ned ?!

• #195   23. maj 2010 Undskyldning er modtaget Tanja.
    Men må jeg spørge dig om noget ?
    Hvorfor løj du om at du havde skrevet privat med mig og jeg havde sagt til dig at der ikke var bilspor ude på marken ?

• #196   23. maj 2010 Janni J

Efter hvad jeg ser er det kun dig der lukker lort ud!
    Nu skal du jo huske at ting bliver skrevet på skrift og kan hurtig misforståes, så istedet for at tage fantasien i ejen hånd, kunne man jo være lidt mere forstående og sympatisk og skrive lidt pænere, og du er da ikke den eneste der bliver ked af en sådan trakisk ulykke, men husk lige det var altså ikke din skatter, men julia`s, og selv om man bliver ked når sådanne ting sker, derfor kan man altså godt behandle andre mennesker ordenligt.

• #197   23. maj 2010 Den vil jeg også gerne have svar på smiley

• #198   23. maj 2010 Tanja............synes det er flot af dig at erkende du har taget fejl....og som du selv skriver kan vi alle gøre det.

• #201   23. maj 2010 Jeg synes nu det er endnu flottere af Julia at godtage den undskyldning - det havde jeg ikke gjort. smiley

• #202   23. maj 2010 Sødeste janni J : Du er da vist en sær snegl.. Der er faktisk mennesker der kan hjælpe dig, f eks kan du ringe til FALCK og leje et ilt apperat, påfør dig det til natten, så MÅSKE kan du ved hjælp af ekstra ilt, vække lidt af dine hjerneceller og stå op i morgen som et mere normalt tænkende menneske !!
    Nej spøj til side, for fanden da tøs, tror du ikk det er på tide at du ser på andre mennesker med lidt større respekt ? Hvor må dine forældre være kede af at ha fejlet SÅ meget i din opdragelse...

• #203   23. maj 2010 Tanja det er iorden. Alle laver fejl desværre, men andres er bare større end andres smiley

• #205   23. maj 2010 Hvordan kan det misforståes ?

• #207   23. maj 2010 Julia : Så vil jeg gerne give dig en undskyldning efter at have læst din forklaring nu, den er mere uddybende end dit første indlæg.

Jeg håber han får en fin begravelse og at du har en masse gode minder selvom han jo ikke blev så gammel. RIP Felix.

Og dejligt du havde en mor/familie der sørgede for dig bagefter så du ikke så noget. Og håber os I evt finder bilisten, selvom det nok er svært.

Jeg hopper ud af din tråd nu.

• #210   23. maj 2010 Tanja Helene. Nej det er ikke sjovt at mærke kulden når HG pludselig står sammen. Jeg græmmes stadig over jeres opførsel.

• #211   23. maj 2010 Jeg har endnu ikke set hans gravsted. Da jeg ikk kan få mig selv til at gå derhen endnu. Da jeg synes det er for tildligt at give slip på ham

• #217   23. maj 2010 Er der ikke snart vævet nok rundt i det.....tror faktisk at alle har forstået budskabet.

• #219   23. maj 2010 Mange tak allesammen for jeres indlæg-
    Jeg vil gå ud nu og være sammen med nogle veninder for at tænke på noget andet

• #221   23. maj 2010 Julia.. Føler så meget med dig... ;(
    Mit råd til dig er, at skynde dig at købe en ny lille vovse, det var ihvertfald det der hjalp mig, da jeg mistede min tro følgesvend igennem 12 år..
    Lige føler du nok ikke, den kan erstatte lille Felix, men tro mig du skal nok blive glad for en ny vovse...
    Mange trøstkrammer fra mig..
    R.I.P lille Felix

• #222   23. maj 2010 Joan Ø - det var også det der hjalp på mig efter min hund døde (trunte) smiley

• #227   23. maj 2010 Tanja - Ingen grund til at skrive til mig, jeg giver ikke noget for det.

• #230   23. maj 2010 Tanja - Sjovt, den passede ellers til en besked længere oppe.
    Men lav du det bare om, jeg er ligeglad. smiley

• #232   23. maj 2010 Tanja Helene er du fuld eller sådan noget..

Først skriver du "Skrevet: 23-05-2010 21:36:23

CKH Nu vil jeg gerne sige noget til dig, nej vi ville ALDRIG "

og så skriver du.. "CKH Den var ikke til dig men til Lise Ø, hun havde ret i den hun skrev. :)"

Hvad mener du egentlig

• #233   23. maj 2010 Julia S - flot at du tilgiver og accepterer undskyldningerne. Nag og fordømmelse fører ingen vegne hen!

Vi mennesker har så mange forskellige reaktionsmønstre. Hvis man ikke kan rumme smerten ved at læse om en tragisk ulykke, er det jo også menneskeligt at dulme sin egen klump i maven med vrede og fordømmelse. Nogle gange skælder man jo også børn ud når de falder og slår sig, i stedet for at trøste dem. Ikke hensigtsmæssigt, men menneskeligt. Vi kan kun forsøge at forbedre os og tænke over konsekvenserne af vore handlinger hver eneste dag!

Pyyyha - jeg tør igen tro en smule den gode hensigt i alle!

• #236   23. maj 2010 Flot tanja, ingen grund til at blive personlig i en pb!

• #237   23. maj 2010 M Hysted. Måske man skulle drikke sig fuld for at kunne følge med, der er jo fridag i morgen.

• #240   24. maj 2010 Fr sm

Har du læst tråden....?? du ved godt at alle de der højhellige folk, kun er 2 personer, ik:o))

• #241   24. maj 2010
    m&r... jo den var sådan set også kun henvendt til de to,,kan godt se den var skrevet så den kunne misforståes..derfor fjernet..for det er da bestemt kun de to der burde finde et andet sted at slå deres folder..feks. på arto.. for tror deres opførsel passer sig bedre blandt pre teen.. hvis i forstår...

sorry for dit tab.. du er bestemt ikke skyld i det..dyr er deres egen hr, og at nogen køre ind i dem med vilje på en mark er total sygt.. de mennesker burde..ja. ... øv..

ps Jeg har altså hørt at om hunde som er kørt ned i snor... ..
    og hvis hunde altid skal være i snor og dem som slipper dem er uansvarlige...jamen så kan jeg kun sige efter at ha været inde på begge de to damers profiler..føj føj føj... jeres hunde er løse på billederne.. jamen dog hvordan kan sådanne to højhellige tøser være så uansvarlige...ad siger jeg da bare ta da lige og fej for jeres egen dør...

• #242   24. maj 2010 fru S M
    Hvis du tager dig tid til lige at læse resten af tråden kan du se at de begge har sagt undskyld.....og at de har fået så mange stryg at det må siges at være nok.....skal vi ikke lade denne sørgelige historie hvile nu???

Kommentér på:
væreste maridt blev til virkelighed

Annonce