{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
7.172 visninger | Oprettet:

Varme poter {{forumTopicSubject}}

Har ikke lige kunne finde noget om det på google. Men har lagt mærke til at Balto har meget varme poter, altså trædepuder... Kan det være symptomer på allergi? Dyrlægen mente jo for noget tid siden, at han havde foder allergi så nu har vi kørt på BARF i et par måneder og det er gået rigtig fint. Efter aftale med dyrlægen har vi så givet ham lidt tørfoder (som godbidder) de sidste par dage, og han er begyndt at klø sig en lille smule mere og så har han meget varme poter... Men derudover er der ingen andre symptomer..
Men har ikke rigtig kunne læse at varme poter skulle være et symptom... Er der nogen der ved det, eller hvad grunden ellers kan være?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Varme poter
  • #1   22. maj 2010 Nu er det jo svært at be-eller afkræfte at det er allergi ved at sidde bag en computer, men umiddelbart vil jeg mene nej, i forhold til at han skulle have allergi pga varme poter. en hund kløer sig en del ved allergi, og grubber evt poter, men temperaturen på poterne har intet at sige...

• #3   23. maj 2010 Daisie:
    Det var tørfoder MED korn nemlig for at teste om han kunne tåle det, men det har jeg fundet ud af han ikke kan... han begyndte også at få røde ører og klør sig virkelig meget nu, så jeg er stoppet med tørfoderet igen.... Ørerne er blevet normale og poterne har fået normal temperatur efter to dage uden tørfoder.... Så nu er jeg ret sikker på han ikke kan tåle det... Ziwipeak'en reagerer han heller ikke på så han får bare det som godbidder....

• #5   23. maj 2010 Daisie:
    Ja lige præcis... Nu er jeg da helt sikker og ved hvad jeg har at forholde mig til fremover... Nu skal jeg bare have helt styr på barf'en... Synes stadig det er en smule forvirrende smiley

• #7   24. maj 2010 Hehe det håber jeg.... Synes ærlig talt det er lidt svært at finde ud af hvor meget en 7 mdr gammel hund skal have om dagen.... Men han er da hverken død af sult eller blevet bumle-fed så jeg håber jeg giver den rigtige mængde hehe...

• #8   24. maj 2010 Der er forskel på varmen, synes jeg.

Hvis det er sådan en "inflammatorisk" varme, så gør den ligesom feber. Får den der lidt brændende fornemmelse.

Varme poter i sig selv er jo ikke symptom på andet end at hunden har en jævn kropstemperatur fordelt over det hele.

• #9   24. maj 2010 CH:
    Altså det var sådan en ret brændende varme... Hans poter nu er bare normalt varme, altså kropstemperatur-varme.... Men der for nogle dage siden var de virkelig ekstremt varme altså... Mere end hvad jeg ville mene var normalt...

• #10   24. maj 2010 Og det var ikke i forbindelse med, at det var varmt i vejret, og den havde overskudsvarme, den skulle af med - som jo foregår gennem poterne?

• #11   24. maj 2010 Det tror jeg ikke, for der var ikke noget de andre dage hvor det var varmt... Det kom først efter jeg havde givet ham tørfoder i to dage... Det kan være tilfældigt, men synes det er lidt FOR tilfældigt.... Han fik nemlig også varme poter sidst han fik tørfoder....

• #13   24. maj 2010 Ja jeg handler jo også med Rene i Ringe, og han siger at man slet ikke kan regne med de der %, men derimod skal se på hunden i stedet og dens signaler for at afgøre om den er sulten.. Men det er lidt svært synes jeg...
    Men jeg lærer det jo nok med tiden smiley

• #15   24. maj 2010 Ja han har ret godt styr på det... og så er hans produkter super gode.. og billige, så det er en god forhandler vi har fundet os dér smiley

Kommentér på:
Varme poter

Annonce