Hjælp? Hanhund.. {{forumTopicSubject}}
Hej , jeg har et problem. vi har to hunde, en tæve og en han.
Når jeg går tur med hanhunden alene, så går han pænt, trækker ikke. og gør ikke af andre hunde.
Problemet er så, at ligeså snart tæven er med, så trækker han som en gal, det er næsten ligemeget hvad du gør ved at han trækker, han bliver bare ved og høre slet ikke. og hvis der kommer en anden hund, står han på bagben og gør af dem, ikke ondt, men bare fordi han gerne vil lege.
Og nu står jeg så tilbage her, og er ked af det og i tvivl om vi skulle have sagt ja til at overtage tæven for et halvt år siden. og det vil jeg jo ikke , for de elsker hinanden, og jeg elsker dem begge !
Nogle der kan hjælpe mig?
aug 2008
Følger: 65 Følgere: 60 Hunde: 2 Emner: 1.030 Svar: 3.778
sep 2008
Følger: 19 Følgere: 18 Hunde: 1 Emner: 184 Svar: 605
sep 2008
Følger: 19 Følgere: 18 Hunde: 1 Emner: 184 Svar: 605
Problemet er bare, at når jeg har givet ham godbidden drøner han ud i den anden ende af snoren igen!
aug 2008
Følger: 65 Følgere: 60 Hunde: 2 Emner: 1.030 Svar: 3.778
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 552 Svar: 31.069
Han ville jo passe på hans dame. Han havde næppe flået den anden hund hvis jeg slap ham, men det var tydeligt at han altså lige skulle fortælle de andre hunde at hende damen var HANS.
Har du evt en der kan tage den ene hund når i går tur? Det er lidt nemmere at træne med en hund, end når man har begge hunde i snor.
Men ellers ville jeg gribe det an, stort set som når man træner gå pænt med kun en hund. Ros og belønning når hunden(e) går pænt. Når han trækker, så stop op, vent på kontakt/løs line (du kan evt lære ham en "vent" kommando) og gå så videre.
Det vil givetvis give maaaange stop i starten.
Når i møder en anden hund, så hav guffere parat og være klar til at aflede. Begynder han alligevel at gø, så vend om og gå den anden vej, til du igen har kontakten.
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 552 Svar: 31.069
Jeg ville nok undlade at give guf for at vende tilbage til dig, men istedet belønne ham når han går rigtigt (altså belønne for at gå hvor du vil have ham -IKKE for at trække og stoppe op)
mar 2010
Følger: 4 Følgere: 2 Hunde: 2 Emner: 41 Svar: 48
jeg har en boerboel han.....og en amstaff tæve 4 mdr.....og nå vi går tur alle sammen får han mudder i hjernen....har travlt med hendes ve og vel...trækker frem og tilbage....når han er alene på gåtur er han stille og rolig og afbalanceret.....så derfor bruger vi meget tid på det pt....men igen ekstra hund ekstra arbejde.....og mellem turene må der så trænes....så kan det være det en dag kan lade sig gøre?:-)
Hjælp? Hanhund..