hanhund bedækker hanhund-hjælp {{forumTopicSubject}}
Jeg har en lille mopsblanding og kæresten har en amstaff. vi er flyttet sammen nu, og nu er hans amstaff begyndt at bedække min lille mops blandning..
Vi stoper det jo selvfølgelig når vi ser det, skiller dem af og skælder den store hund ud.. men det bliver bare ved...
Her for et par minutter siden skete det så igen, og denne gang pev min hund inden vi opdagede hvad de havde gang i..
Hvordan får vi den store hund til at stoppe... Enten er det forårshormoner eller også er det jo dominans... Vi har planer om at den store skal have fjernet kuglerne... men er der nogle der har nogle god etræningstips... ? For synes det er synd for min vuffe at han skal voldtages på den måde..
aug 2007
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 2 Emner: 26 Svar: 108
aug 2007
Tænkte bare at hvis der nu lå noget dominans i det fra dens store side, så hjælper det jo ikke at få kuglerne væk.. så er det jo i hovedet på den.. også er det jo træning...
jun 2008
Følger: 29 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 46 Svar: 2.931
Mit første og bedste bud er stress / overspringshandling... amstaffen kan ikke rigtigt overskue situationen og derfor humper han den lille...
Tag ham ned hver gang og gør ham klart, at det er uacceptabel opførsel. Ros og beløn ham når han opfører sig som han bør omkring mopsen... og sørg for gode rolige aktiviteter, så hundene er glade og tilfredse...
aug 2007
feb 2006
Følger: 85 Følgere: 86 Hunde: 4 Emner: 182 Svar: 15.266
feb 2006
apr 2007
Følger: 37 Følgere: 43 Hunde: 4 Emner: 150 Svar: 9.074
T
feb 2006
apr 2007
og det faktum at de er "vokset op sammen" spiller også en rolle for mig... jeg ville ikke lade to "sammenbragte" hanhunde være alene sammen.... men det er jo så bare mig...... ;o)
T
apr 2007
jeg ville nu heller ikke mene at schæferen har været normal oveni hovedet så? kan godt være at det bare er mig der lever på en lyserød sky og tror at de fleste normale hunde kan klare sig med markeringer osv, uden at slå hinanden ihjel.....
T
aug 2006
Følger: 38 Følgere: 71 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 48.133
Angående humperiet. Jamen det er jo bare om at guide den store hund til rigtig adfærd på en god og fair måde. Det er ganske givet temmelig stressbetonet at få trukket en ny bofælle ned over hovedet, så han reagerer lidt uhensigtsmæssigt.
Ingen store skideballer, det vil stresse yderligere - bare få ham væk, stille og roligt. Afbryd, hvad han har gang i.
feb 2006
Nu siger du at du tror på at normalt fungernede hunde vil klare det med markeringer osv, men der glemmer du at de ikke lever i et normalt miljø, i vores hjem, med de samme muligheder som i naturen. I naturen ville den svageste have muligheden for at fortrække sig... det kan den ikke i vores forholdsvise små hjem. Netop derfor kan de gå så gruligt galt, da de ikke har muligheden for at reagere som deres instinkt faktisk siger dem.
Desuden kan uenighed opbygges uden vi mennesker opdager og og pludselig bryde ud eller en, for os, ganske ubetydelig ting, kan være den udløsende faktor og så er vi ikke til stede til at stoppe det.
apr 2007
mener bare at det ikke er normalt at de ligefrem bider hinanden til døde? jeg kan forstå er par bidskader, men ligefrem slå ihjel? men igen... SÅ meget ved jeg ikke om det....
T
feb 2006
hanhund bedækker hanhund-hjælp