{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.769 visninger | Oprettet:

God opskrift på hj.bagte hundekiks {{forumTopicSubject}}

Jeg fik for noget tid siden en ustiksform, formet som et kødben og i den forbindelse kunne jeg godt tænke mig at bage nogle hundekiks. Derfor vil jeg høre om der er nogen af jer der har en god opskrift på sådan nogle? Gerne nogle lidt "grove", bagt på rugmel og helst uden for meget sukker.

Kan man i øvrigt tilsætte en form for smag til sådan nogle hundekiks, ved hjælp af bullion eller noget?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  God opskrift på hj.bagte hundekiks
  • #1   20. maj 2010 Har hørt andre bruge denne, men har dog ikke prøvet den selv endnu.

Hundekiks med leverpostej

50 gr. gær
    4 dl. fingervarmt kærnemælk
    ca. 200 gr. leverpostej (gerne med et lavt kalorieindhold)
    2 spsk. hvedemel
    400-500 gr. rugmel

Alle ingredienser æltes godt og hæver i ca. 3 timer.
    Dejen rulles direkte ud på bagepladen og skæres i den ønskede størrelse med en pizzaskærer.
    Sættes i en kold ovn og bages ved 175 gr. i ca. 1½ time.
    Godbidderne kan evt. pensles med boullion (det er dog ikke nødvendigt). Lad dem afkøle, før du "knækker" dem fra hinanden.
    Skal opbevares i plasticpose eller opbevaringsboks, som slutter helt til. Holdbarheden er ca. 3 uger.

God fornøjelse.

• #2   20. maj 2010 Eller denne.

Hundekiks med grønt og ost

(ca. 200 stk.)
    1 stort bundt persille med stilke (ca. 100 gr.) hakkes
    1 gulerod (ca. 100 gr.) rives
    25 gram revet ost (f.eks. Danbo)
    4 spsk. olivenolie
    175 gr. grahamsmel
    200 gr. hvedemel
    2 tsk. bagepulver
    ca. 1,5 dl. vand

I en røreskål blandes hakket persille, revet gulerod, revet ost og olie. I en anden røreskål blandes grahamsmel, hvedemel og bagepulver. Melblandingen røres i persille-gulerodsmassen og derefter æltes den sammen med vand.

Tilsæt vandet af nogle gange, indtil dejen får konsistens til udrulning. På et let meldrysset bord ruller man derefter dejen ud i ca. en halv centimeters tykkelse i et kvadrat på ca. 30x30 cm.- med kageudstikkere kan man lave forskellige figurer; som sættes på en bageplade - sæt dem gerne tæt sammen, da de kun hæver i højden.

Hundekiksene bages i en forvarmet ovn ved 175 grader i ca. 25 minutter. Endelig afkøles kiksene på en rist og gemmes i en lufttæt dåse. Det er persille, gulerod og grahamsmel, der gør hundekiksene sunde. Alene i persille og gulerod er der både A-, C- og K-vitaminer, samt en mængde mineraler.

Go` fornøjelse.

• #3   20. maj 2010 Eller måske.

Cæsars Hundekiks:

1 dl bouillon (vand med okseterning)
    2 dl kogende vand
    3 dl rugkerner
    4 æg
    150 g hvedemel
    ca. 6-7 dl havregryn.

Alt røres sammen - er æggene ret store, skal der lidt mere hvedemel i.
    Dejen æltes og trilles til kugler - nogle ret store som "godbidder," andre små til kræmmerhuset. Bages på en smurt plade i 1 time ved 180 gr.
    Sluk ovnen og lad kiksene passe sig selv 1 times tid. Hundene elsker dem - og sunde er de også.

• #4   20. maj 2010 Super! Jeg vil prøve mig frem! smiley mange tak.

• #5   20. maj 2010 Velbekomme... ;o)

Kommentér på:
God opskrift på hj.bagte hundekiks

Annonce