ekstremt bange for vand, hvalpe. {{forumTopicSubject}}
Jeg har to Amrikansk staffordshire hvalpe på snart 15 uger.
De var så uheldige at de som 9 ugers faldt i vores lille dam i haven med fisk i. Jeg sad på bænken og så dem hoppe rundt og lege med min lille pomse pige. Hun er lidt hurtigere end dem, og hun syntes det er verdens sjveste at smide sin bold i vandet, og hoppe over dammen og gø helt vildt. skøre hund. heh.
hvalpene løber self efter jillie og prøver også at hoppe over, men de var lidt for tunge i røven, og så "plop" havde jeg to meget våde hunde. Jeg prøvede at gøre det til en god oplevelse ved at rose dem og give godbider, og lege osv, men de syntes bestemt ikk det var sjovt, så de kom ind og blev tørret.
Problemet er så nu at specielt tæven er så bange for vand! hun tør ikk gå igennem en vandpyt der er 20*20 cm.
Jeg har prøvet at træne med at jeg går ud i vandpytten, og så følger hun lidt modvilligt med, men self med slap line. ingen tvang. Det er som når hun ikk kan se bunden er den jo bare helt gal. Hun ved jo ikk hun ikk falder ned i den "dyyyyyybe" vandpyt, *S*
Med hanen er det ikk så slemt, han viger ikk for vand, vandpytter osv, men var heller ikk helt frisk på at komme med ud og soppe i hald sø.
Nu tænker i sikkert, hvorfor vil hun os have de hunde til at kunne li vand?skørre kælling!
Men det er simpelthen fordi jeg syntes det er så synd at hver gang hun ser en vandpyt, bliver hun så bange. Hun behøver ikk elske vand, men bare ikk være bange for det.
Hvad skal jeg gøre?
dec 2009
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 1 Emner: 148 Svar: 3.800
aug 2008
Følger: 18 Følgere: 15 Hunde: 3 Emner: 127 Svar: 3.628
feb 2008
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 2 Emner: 18 Svar: 44
Det med svømmehallen lyder som en god ide. have også tænkt mig at når det bliver varmere ville vi tage til stranden, en strand hvor der er lavvande langt ud og så sætte os derude og prøve at hygge med dem med lidt mad og leg.
Nogle har sagt at hvis jeg bare lader dem være vokser de fra det. Syntes jeg bare ikk lyder realistisk da det jo er fordi de har haft en dårlig oplevelse. Det vokser en hund da ikk li fra?
dec 2009
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 1 Emner: 148 Svar: 3.800
maj 2007
Følger: 43 Følgere: 144 Hunde: 5 Emner: 1.141 Svar: 38.624
Jeg har jo det modsatte problem med mine:-(
apr 2009
Følger: 21 Følgere: 19 Hunde: 2 Emner: 216 Svar: 3.261
Hvor ligger den svømmehal henne?
aug 2008
Følger: 18 Følgere: 15 Hunde: 3 Emner: 127 Svar: 3.628
apr 2009
Følger: 21 Følgere: 19 Hunde: 2 Emner: 216 Svar: 3.261
Ej det er da bare skæbnens ironi! Jeg bor i høje taastrup! Det må vi da prøve, tusinde tak
aug 2005
Følger: 14 Følgere: 14 Hunde: 2 Emner: 31 Svar: 1.043
Hel dog lykke med træningen ;o)
ekstremt bange for vand, hvalpe.