{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.217 visninger | Oprettet:

Om at se forskel {{forumTopicSubject}}

Hej...
'
har rigtig svært ved at se forskel på amstaff og pitbull. Men syntes at jeg efterhånden har lært at dem med røde næser er pittbulls. Eller hvad????

For nu sidder jeg og kigger her

(link fjernet)

Og de sælger vel for faen ikke pitts.
Hjælp mig lige med at se forskel...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Om at se forskel
  • #1   3. maj 2010 Flot at sælge pitblandinger :-S


    Men en Pitbull kan ha' alle de farver en Amstaff har.
    Eneste tidspunkt at man kan se at det er en Pit, er netop når de er røde, med gule øjne og leverfarvet tud.
    (Men det kan i realiteten også være en blanding af f.eks Amstaff og brun Labrador - Derfor kan loven ikke bruges til noget som helst)


  • #2   3. maj 2010 Hmm jeg kan hellere ikke se forskel hehe..

  • #3   3. maj 2010 Ku godt se ud som pitblandinger............

  • #4   3. maj 2010 Det kræver to kopier af det brune gen at gør en hund rednose - dvs at den skal have en kopi fra hver forældre. Derfor skal der være blandet noget i på begge sider for at en hund bliver rednose (altså er AST/labbe ikke en mulig kombi - det skulle være AST/labbe+labbe, men her begynder labben at slå så meget igennem at man nok ikke er i tvivl om at der er tale om en blanding)

  • #5   3. maj 2010 Hold da op, der var en del af dem endda! Det er noget skidt det der

  • #6   3. maj 2010 Men det er jo så heller ikke første gang det internat sælger den slags smiley

  • #7   3. maj 2010 har godt set det
    rigtig synd hvis nogen køber dem i god tro smiley


  • #8   3. maj 2010 Det er da noget skidt at de ligefrem har 3 stk derinde.

    Men det er sgu en flot mutte, hvem der bare måtte have flere hunde der hvor man bor!!!


  • #10   3. maj 2010 Jeg har faktisk personlig ikke noget imod at disse hunde bliver solgt til gode familier der kan give dem et godt hjem. Jeg ved godt hvad loven siger, men jeg har det sådan at jeg ikke vil dømme en hund ud fra dens udseenden og påstå om det er eller ikke er en pit eller blanding der af.
    Men hvis folk helt selv siger hvad hunden er for en race, så er det noget andet.

    Kan godt være jeg kommer til at træde nogle over tæerne men sådan er det.

    Jeg kan personlig hellere ikke se forskel


  • #11   3. maj 2010 Ihvertfald de tre leverfarvede er den "rigtige" farve for rednose pits...Men må håbe at dyreværnet ved hvad de gør og at hundene er testede i hoved og røv så dyreværnet kan stå inde for dem.

  • #12   3. maj 2010 Renascence Bulldogge, Brun labrador og amstaff? hehehe
    Man kan jo sige mange ting.. Ikke kun pitbull findes i rednose.


  • #13   3. maj 2010 Det er mig bekendt, ganske almindeligt for dyreværnet at selv registrere/få omregistreret knap så lovlige hunde, for dermed at kunne videreformidle dem.

    Tjekket og tjekket. De observerer dem i dagligdagen og formidler videre ud fra det.

    Aflivning er aldrig en mulighed hos dem, enten plejefamilier eller videreformidling.

    Det kan man jo synes om hvad man vil.


  • #14   3. maj 2010 Stine A -
    Giver du ikke lige en tilbagemelding når du får svar ?


  • #15   3. maj 2010 Aiiiiiiii seriøst!!!!!!!!!!!!!
    Topper Ollie Micki og Puma ligner da helt klart "noget" der er ulovligt :O(
    I øvrigt er flere af dem HITTEHUNDE dvs at man ikke ANER hvad de har gennemlevet/været ude for!!!!!!! og så vil man have dem ud til familier? Det er da bare ikke rigtigt!!!!!!!
    Jeg er dybt dybt rystet :o(


  • #17   3. maj 2010 Som Krumme og Tanja skriver desværre ikke noget nyt.

  • #20   3. maj 2010 Det overrasker desværre ikke...

    Jeg har ikke helt nemt ved at tage det internat seriøst..

    Synes de skylder deres hunde at tænke sig bedre om..

    No kill policy fungerer IKKE! Man skal være kritisk.. Især når de fleste hunde man sender ud, havner i familier som ikke tidligere har haft hund..
    En højavlspittbull, direkte fra ringen, eller med forældre i ringen er IKKE en alle-mands-hund.. De kan være yderst fungerende, men er ikke noget folk som dem der driver internatet bør stå for at sende videre...

    Men flotte pitts er det da. Såvidt jeg kan se er 3 af dem mere eller mindre rene, og den 4. er en blanding. Måske med ambull eller andet kraftigt i?


  • #21   3. maj 2010 Stine,
    tjae, og hvis de ikke afliver? Så er en adfærdstest ikke meget værd..

    kender til flere der har fået hund derfra, og ja.. Jeg er altså ikke imponeret af dem.. Synes måske de burde være en anelse mere kritiske.. Og måske følge op?..

    Gad godt vide hvor ofte de får hundene tilbage inden for et år.. Eller hvor mange der ender deres dage hos dyrlægen inden for et år..


  • #22   3. maj 2010 Stine

    Rød næse er autosomalt recessivt. En rød hund har to kopier af b-genet, og har således fået et af hver forældre (som ikke nødvendigvis selv har røde næser. Har de kun 1 kopi har de sorte næser).


  • #23   3. maj 2010 Det kan godt lade sig gøre at der er noget rød der er nedarvet siden de snart 100 år siden man valgte at udelukke rednoses fra avl (dog havde man i, vistnok 70'erne, et projekt i tyskland hvor man blandede pits ind igen, så der kan være kommet bærere ad den vej - jeg ved dog ikke hvor omfangsrig projektet var). Der findes vist også en enkel eller to røde AST med stamtavler i DK, men sandsynligheden for at en ren AST har genet er så lille, i forhold til hvor let det er at blande især pit ind (pga fysisk lighed) at jeg personligt ikke tror på at det er en AST medmindre der er dokumentation herpå. Og selv der ville jeg bruge tavlen til at lede efter hvilke hunde i linien det skulle være kommet af.

    Om det så er pit eller ddb eller vizsla der er blandet med er svært at sige, men morfologisk ligner de røde hunde ikke rigtigt andet end terrierne. Det ville undre mig meget at for alle andre racer end pit nedarves KUN det røde gen, ingen andre morfologiske træk, hvilket mange til syneladende mener de kan slippe afsted med at påstå når der spørges ind til hvordan deres hund har den farve.


  • #24   4. maj 2010 tror da jeg skal ud og have mig en velvoksen pit blanding som jeg ikke kender baggrunden på..... det kan da være ligemeget kan det ikke? bare jeg har masser af kram og guffere klar? og han skal da være alene en hel arbejdsdag med de to hanhunde jeg har i forvejen.... det skulle jo ikke være noget problem... de er jo sååååå søde smiley

    (ironi kan forekomme)

    T


  • #25   4. maj 2010 hold da op nogle ligegyldige svar.. .
    jamen kan vi ikke skrive til tv2, EB , BT eller lign og hører om de ikke vil have en skandale dag igen ?


  • #26   4. maj 2010 uhhh.. er jeg godt nok heller ikke god til :S lige der man ville ønske man var helt inde i sagerne.. !!!!

  • #27   18. jun 2010 Ved det er gammelt indlæg .. men hvor mange er jer der har kommenteret, har været hos dyreværnet?

  • #29   18. jun 2010 Fordi I siger mange ting jeg ikke forstår, når jeg har været der i flere måneder

  • #31   18. jun 2010 Nadia,
    hvad er det du ikke forstår?
    Så kan vi da forsøge at klargøre for de udtalelser?


Kommentér på:
Om at se forskel

Annonce