{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hvordan? hundeweb? Resultater...
  • #1   3. maj 2010 Ofte ryger resultaterne af HD, AD, patella, ryg osv på hundeweb en dag før man selv får resultatet med posten.

• #2   3. maj 2010 hvor finder jeg update-knappen?

• #3   3. maj 2010 arh... tak smiley

nej, intet nyt smiley

• #5   3. maj 2010 k0-1-2-3-4-5-6-7-8-9-10-11 tror jeg nok.....hvor 11 er det dårligste....
    De ser på røgentbillederne efter forkalkninger

• #6   3. maj 2010 (link fjernet)

• #7   3. maj 2010 Før i tiden, kørte det frivilligt efter om man ville rygfotografere eller ej.
    Idag er der tvungen rygfotografering, og man bruger idag idex. Alt over index 100 er bedre end gennemsnittet smiley

Man rygfotograferer ved en dyrlæge, der så tæller antallet af forkalkninger.

Før i tiden (indtil for et par år siden), hvor det var frivilligt, talte man antallet af forkalkninger i ryggen. Jo flere forkalkninger jo dårligere rygstatus.
    Man talte K... Det bedste er ingen forkalkninger, det er K0... en forkalkning er K1 osv. Man stopper ved at tælle ved K9,
    Anbefalingerne var tidligere, at man ikke parrer hunde hvor gennemsnittet af deres rygge giver mere end K4.

Så man kan sige, at grænsen går ved K4, at det er det der er ok, hvor man stadig kan forsvare at avle på dem.

Omvendt, så er vi jo idag gået over til index, der ikke kun viser den enkelte hunds resultat, men samtidig viser hele hundens linjer. En hund med et lavt K tal kan komme ud af en linje med mange forkalkninger, og derfor have et dårligere index end hvad man kunne forvente. Det samme kan ske omvendt rundt.

• #8   4. maj 2010 det ved jeg faktisk ikke?

Men alle gravhunde (de 9 varianter skal være rygfotograferede førend parring)

Kommentér på:
hvordan? hundeweb? Resultater...

Annonce