1.688 visninger
|
Oprettet:
agressiv adfærd overfor andre hunde {{forumTopicSubject}}
Hjælp.. min ellers søde og dejlige ung-hund på ca 10 mdr. er begyndt at blive vældig sur på andre hunde, men KUN hvis jeg klapper den anden hund. Nogen ideer til hvordan jeg skal ændre den adfærd?? Han er ikke bleg for at gå i flæsket på en labrador hvis den kommer for tæt på mig selvom han selv er en lille hund...
okt 2009
Følger: 9 Følgere: 8 Emner: 65 Svar: 725
jan 2007
Følger: 10 Følgere: 8 Hunde: 2 Emner: 3 Svar: 7
sep 2006
Følger: 8 Følgere: 19 Hunde: 5 Emner: 6 Svar: 1.833
Noget fornuftig lydighedstræning, som giver tillid til fører og en masse selvtillid ville ganske givet gøre en forskel.
Og indtil tillid og selvtillid sidder i skabet, så undgå nærkontakt med fremmede hunde.
Man kan nemlig ikke fjerne den angst som hunden agerer ud fra ved at påtvinge den de situationer, der gør den utryg.
dec 2007
Følger: 64 Følgere: 61 Hunde: 1 Emner: 374 Svar: 2.732
Jeg vil ikke begynde med godbidder da jeg har oplevet flere hunde som når de er sammen med fremmede "forsvare" godbidder eller andet godt. Derfor har jeg som ejer valgt at jeg ikke snakker med andres hunde hvis jeg kan se at Ifur ikke er 100 % tryk ved den anden eller på anden måde lægger an til at det er okay at jeg hilser på den anden hund
apr 2010
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 13 Svar: 22
sep 2006
apr 2010
@ Helene. tror du har ret med det med dominansen. Det ville ihvertfald forklare situationerne med mine veninders hunde.
dec 2007
Og jeg vil ikke mene at man er "mors hund" fordi man sover i samme seng elle samme soveværelse. Det vil jeg kalde folk metalitet.
Men som de andre siger så lav noget træning hvor du får nogle venner til at komme med deres hunde. Hvad siger han til at være i hundeskoven hvis du snakker med andre hunde der?
aug 2008
Følger: 65 Følgere: 60 Hunde: 2 Emner: 1.030 Svar: 3.778
Anne: Så lad vær med at hilse på andre hunde når I går tur! Jeg kan slet ikke se pointen med, at ens hund skal hilse på alt og alle man møder.
Og endvidere, lad være med at give hunden følelser! Det at andre hunde ikke må komme hen til dig for ham, betyder ikke han bliver fjendtlig overfor børn! Og du må da bare lade ham være hjemme hvis du skal afsted til hende veninden, bare ærgeligt. han hygger sig sikkert os ved at få lidt fred derhjemme:o)
Endelig ser man jo at mange hunde har svært ved at håndtere møde i snor med andre hunde. De mister kontrollen, så derfor ville jeg helt klart lære ham bare at passere fremmede hunde på en ordentlig møde, og dernæst finde nogle I kan gå ture med, uden at hundene nødvendigvis skal være fri. Du gør dig selv en tjeneste ved ta han ikke ALTID skal hilse på andre hunde! Tro mig, jeg har selv prøvet!
Held & Lykke
sep 2006
Det er sådan man laver en angstbider.....
aug 2008
Og nej, det er ikke dominans!
aug 2008
dec 2007
apr 2010
vil prøve det med at han ikke får lov at hilse på alle. selvfølgelig kommer han ikke med til veninden længere, er jo heller ikke interesseret i at udsætte han for de situationer hvor han føler sig nødsaget til at blive sur det havde bare være hyggeligt hvis de havde kunne brænde noget energi af sammen
aug 2008
apr 2010
okt 2009
det kan være derfor. det er ikke ens betydning med at det er det.
jeg så engang et program hvor det var en lille chihaua (stavefejl er gratis). hun (moren), sad hele tiden med hunden på skødet, hvis hendes søn så kom for tæt på bed den ud efter ham, og den hadet ham. der var ikke nogen der skulle komme for tæt på hans dame
men hun fik afvide, at hver gang hunden gjorde det, skulle hun sætte den ned på gulvet med det samme. hun så sig selv som dens mor, hunden så hende som hans kæreste og det er der man skal passe på hvilke signal man sender.
den hund der har det bedst, er den hund som ikke føler sig som førren i flokken. da den ikke skal være på vagt over for trusler som truer familien
okt 2009
men jeg ved godt en hund ikke tisser på gulvet for at hævne sig.
okt 2009
men der er jo nogen hunde der ikke kan lide nogle bestemte mennesker eller andre hunde,. hvad kalder man så det? ja nu er jeg nysgerri, for jeg ved alligevel meget om hunde, men jeg vidste ikke at de ikke kunne elske/ikke elske. jeg ved godt de ikke har de samme følelser som et mennesker, men jeg mener at en hund kan have følelser for andre dyr, altså at de betyder noget for dem, og er glad for dem, og jeg tror da også de kan føle savn.
da en hund jo godt kan blive meget ulykkelig hvis den pludselig mister sin ejer eller en hund den jo er vokset op med. der vil jeg jo på talesprog sige at hunden har elsket den anden, men jan man ikke hade kan man ikke elsker, den kan vel ikke være istand til kun en af delene??
er det mig der er helt galt på den og skal have googlet hundes sprog osv. noget mere??
okt 2009
Følger: 13 Følgere: 19 Hunde: 2 Emner: 78 Svar: 1.401
vil give de andre ret i at det er langt vigtigere at have en hund der kan passere andre hunde på en rolig måde, end en hund der kan hilse på alle andre hunde uden problemer. så hold igen med hilsningen og brug tid på at gøre ham vant til bare at gå forbi uden at lave et stort nummer ud af det. selvf skal han have lov at lege med andre hunde, men det kan være en god ide at begrænse det til nogle stykker som han kender.
når i evt alligevel står i hilse-situationen vil det nok være en god ide at vise ham at du har helt styr på det og han ikke skal bekymre sig om at forsvare dig. træd evt hen foran ham, så du spærrer vejen til den anden hund imens du hilser på den. for ligesom at signalere at det behøver han ikke at blande sig i.
agressiv adfærd overfor andre hunde