eksem/udslet {{forumTopicSubject}}
hej med jer
jeg har i dag været oppe og besøge en af "mine" hvalpe, en han som generelt er rigtig flot og med et dejligt glad sind. men han har fået noget udslet/eksem, særligt på den nederste del af ryggen mod halen. han har bidt og kradset en del i det siger ejerne, og de har været til dyrlægen med ham og fået noget kløestillende indsprøjtning, da dyrlægen mente det var "loppeeksem".
de synes ikke selv at de har observeret nogle lopper på ham, men de har fritgående katte, så helt umuligt er det ikke. men det er ligesom at behandlingen ikke rigtigt hjælper, og i samme omgang fortalte de at de havde skiftet foder, og så var det straks jeg tænkte "AHA... hvilken slags foder er det så?"
De var begyndt at bruge noget der hedder "møllerens", og jeg konstaterede straks at første ingrediens var KORN. det havde jo været fint nok hvis han var en hest, som jeg ikke kunne lade være med at sige. nå men det kunne de egentlig godt forstå, og jeg fik dem overtalt til at gå tilbage til det foder han fik før, i hvert fald for en periode, for muligvis at finde ud af om udslettet er foderrelateret.
så er det lige mit spørgsmål er: hvis det skulle være allergi overfor noget i foderet, hvad kan det så være? jer med allergihunde, hvordan kommer deres allergi til udtryk? synes i at det lyder som en allergisk reaktion, eller hælder i mere til dyrlægens teori om loppebid?
nov 2009
Følger: 19 Følgere: 20 Hunde: 6 Emner: 49 Svar: 1.824
jan 2006
Følger: 16 Følgere: 15 Hunde: 4 Emner: 69 Svar: 362
han kunne kun tåle allergifodret fra royal canin.. hypo-allergic tror jeg det hedder.. alt andet OGSÅ alle de godbider og andre ting man gir hunde for at være sød ved dem, kastede han op af og fik også udslet..
eksem/udslet