{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
965 visninger | Oprettet:

? om BARF til allergiker {{forumTopicSubject}}

Jeg kender en hund, der via blodprøve har fået konstateret allergi for stort set alt..
Allergien viser sig ved kløende eksem / udslet på poter, mave, lyske, bryst, hage.

Hunden kan ikke tåle kød af nogen art (underligt rovdyr)
Men jeg synes bare at alle snakker om hvor godt BARF er til allergihunde.... Gælder det også hvis det er kød allergikere ?
Har kød allergien noget at gøre med at kødet er forarbejdet ?
Eller skal man ud i en ren vegetabilsk kost ?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ? om BARF til allergiker
  • #1   4. apr 2009 Mit gæt er, at hvis den ikke kan tåle kød, så er Barf ikke vejen at gå. Den skal ud i produkter lavet på fisk, hvis den ellers kan tåle det. Safedog.dk sælger allergivenligt foder lavet på fisk. Det er måske værd at undersøge.

• #2   4. apr 2009 Gitte : Tak.. prøver lige at finde ud af om hunden kan tåle fisk... Det havde jeg slet ikke lige tænkt på

• #3   4. apr 2009 Puha..
    Altså det er en boxer, der bor på en kro..
    Og kokken.. en noget ældre herrer.. serverer alt muligt godt fra køkkenet til den her stakkels overvægtige hund med allergi...

Den får flæskesteg, oksesteg, kylling, røget laks, æg, kage osv.

Så altså ikke særlig ensartet føde....
    Jeg får en liste med alt det hunden ikke kan tåle her en af de nærmeste dage for at hjælpe med at finde et foder hunden kan tåle..

Jeg har fået at vide at den ikke kan tåle kød overhoved, men har som sagt ikke set listen endnu

• #5   4. apr 2009 Min venindes hund, som desværre måtte aflives pga. svær allergi kunne ikke tåle svin, okse og lam. Så det blev fisk for dens vedkommende.

• #6   4. apr 2009 Når hunde har foderallergi har de som regel allergi overfor et protein mener jeg. Barf er jo temmelig proteinrigt. Andre har allergi overfor fx. lagermider som findes i tørkosten og derfor har gavn af Barf. Min egen hund har en smule allergi som viser sig ved kløe i ørene, jeg har altid fodret hende med Barf, nu prøver jeg Hills allergen tørfoder og ser hvad der sker.

• #7   4. apr 2009 Carina J: mine og mange andre hunde lever nu i bedste velgående trods det at de bliver barfet...

hvad bygger du din påstand på?

• #8   4. apr 2009 Hvis testen viser at hunden ikke tåler kød, så ville jeg da aldrig drømme om at fodre dem med det, hvad enten det er tørkost eller barf. Jeg vil da ikke være så naiv at tro at hunden kan tåle det.

• #13   7. apr 2009 Er det alt kød eller?

Min Kia er allergisk over for kokød og grisekød og and. Hvis bare hun ikke får noget mad der indeholder dette er hun medicin og udbrudsfri. Hun får lige pt. tørkost baseret på ris og lam, hjemmelavet mad (alt fra kartofler (som hun ikke gider at spise kan hun blive fri) ris og alle former for fisk og kød både rådt og tilberedt.

Kia trives på dette. Hun er også begyndt at tage på igen (hun har været meget tynd).

Jeg ville for det 1. læse den test og gå ud fra denne. Så ville jeg prøve mig frem, og hvis hunden ikke inden for få mdr. udviser bare en smule bedring ville jeg aflive. Det hele kommer selvf. an på hvor syg hunden er af sin allergi.

Hunden skal ikke lide så hellere aflivning hvis ikke ejeren gider at gøre hvad det kræves for at have en allergihund der trives ...

Kommentér på:
? om BARF til allergiker

Annonce