{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.817 visninger | Oprettet:

foder til kastreret han? hvilke? {{forumTopicSubject}}

godmorgen hg.
jeg har en kastreret hanhund hvor vægten bare svinger op og ned hele tiden. dog hele tiden til den overvægtige side.

lige nu foder jeg med gourmix, men problemet er at hvis jeg ska have ham ned og vægt og holde ham der, så får han altså ik nok foder. (syntes jeg i hvert fald, det er væk på 30 sek)
så mit spørgsmål er om i har nogle gode erfaringer med sådan noget foder der er specielt til at passe på vægten?

jeg har selv kigget lidt på det fra specific som hedder weight control.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  foder til kastreret han? hvilke?
  • #1   22. apr 2010 For det første kan du evt lade vær med at fodre i en skål. Hvis du har mulighed for det, så giv ham foder i haven- og ellers så spred det ud indenfor. Min hanhund blev kastreret for halvandet år siden. Han har ikke taget på i vægt. Han får Royal Canin. Ingen af mine hunde har en foderskål......
    Dertil skal hunden have en del motion. Her er gåturer ikke nok. Hundesvømmehal er svaret. Her får hunden gang i musklerne og dermed gang i fedtforbrændningen ( også lige et tip til de hundeejer der ønsker at tabe sig smiley ).

• #2   22. apr 2010 jeg spreder det tit ud i haven. men alligevel går det ikke lang tid så er det væk. han får jo næsten kun en håndfuld.
    ja jeg løber også med ham en gang i mellem;) må da indrømme at det kun bliver en gang om ugen. hehe

• #3   22. apr 2010 Nu havde jeg modsatte problem med min hanhund, han skulle have vægten op efter kasteration.

Men jeg kender flere der med held kan holde vægten nede på deres neutraliserede hunde med et aktiv foder istedet for et vægttab foder, det kunne være et forsøg værd?

Husk at fodermængden skal være til idealvægten og ikke nuværende.

Hvad med evt fodre i en foderbold, så store foderstørrelser som muligt, og så øg motionen.

• #4   22. apr 2010 royal canin light. det har vi brugt her i huset både til tæve og hanhund

• #5   22. apr 2010 Gourmix er meget drøjt i brug. Så det kan godt passe at din hun ikke skal have ret meget af det. Mine sheltier får alle omkring 60 g om dagen pr. hund. Det svarer til en lukket håndfuld morgen og det samme aften.

Giv evt. revne gulerødder eller revet hvidkål oveni, hvis du mener at han skal have lidt til at fylde.
    Du kan evt også en gang imellem give et stykke af en Gourmix pølse og lade plastiken sidde om, så hunden skal arbejde for at få det ud.

• #6   22. apr 2010 tanja. et aktivt foder? altså mener du det der er til aktive hunde?

gitte. ja ved godt de ikk får så meget når det er gourmix. min tæve får heller ikke så meget. men altså han får kun det halve af hvad hun får, og alligevel svinger vægten rigtig meget. så derfor syntes jeg det er synd, da jeg ikke syntes han får nok.

• #9   22. apr 2010 jeg tror at det du skal se på er hvor meget fedt der er i det foder du bruger.
    Jeg bruger foder hvor der kun er 8% fedt i til min Balou og han har også haft problemer med vægten - men efter vi bruger foder med mindre fedt i - så har vi ingen problemer mere.
    Se også på hvad du giver ham ved siden af som godbidder - de feder også

• #10   22. apr 2010 julie. da jeg har to hunde, kan jeg ikke rigtig gøre det med aktiverings bold. det ville ellers være smart.

karin. hvilket foder er det du foder med?
    han får ikke så mange godbidder for tiden. men har købt sådan nogle som skulle være fedtfattige som han får når vi træner eller går ture.

• #11   22. apr 2010 Jeg bruger happydog og det kører mine hunde fint på smiley

Jeg bruger NatureCroc med Lam & ris til Balou
    Og noget senior foder til Jessie - også fra happy dog

Men se hvormeget der i dit fodermærke og måske har de en variant med mindre fedt i - for hvis han ellers trives godt på det er der jo ingen grundt til at skifte mærke smiley

• #12   22. apr 2010 oki. tak:)

vi fodre med gourmix nu. og der finder desværre ikke andre varianter af det foder desværre.

Kommentér på:
foder til kastreret han? hvilke?

Annonce