{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.489 visninger | Oprettet:

Et ? til jer med kastreret hunde {{forumTopicSubject}}

Vores Golden blev kastreret her d. 10/10 altså for 12 dage siden... (Han var kryptokid)

Mit spørgsmål er:
Er der nogle af jer med kastreret han hunde, der allerede efter 7-10 dage kunne mærke stor forskel på deres adfærd?

Jeg mener at have hørt at der går nogle måneder før de begynder at ændre sig, altså pelsen - madvaner osv...

Nu er det jo ved at blive koldt uden for og hundene begynder så småt at skifte til vinterpels, så jeg er lidt i tvivl om det er pga. vejret eller kastrationen at hans pels allerede har ændret sig, den er blevet glattere og tykkere og mere glansfuld. Jeg har ikke ændret foder eller hans mad tider osv...

Han er blevet mega kælen, hvor han før hen ikke var til de store nusse ture, hænger han nu på mig konstant...

Og mad mæssigt er det nærmest en helt anden hund!
Han har ALDRIG spist op, og ret ofte gider han ikke engang at se på maden, der har kunne gå op til 2 dage før han har gide at spise...
Førhen kunne jeg fylde madskålen helt op (ligesom hos en kat) og så gik han bare ud og spiste lidt i ny og næ. Hvis jeg gjorde det nu ville han æde det hele!

Han tikkede meget sjældent ved bordet, og når han gjorde gik kan ret hurtigt igen, når vi ignorerede ham.
Nu tikker han mad hver gang jeg er i køkkenet, når vi sidder og spiser osv... Han kan endda finde på at skubbe til os med snuden, og vi er nød til flere gange at bede ham gå over og ligge sig.

Når jeg finder hans madskål frem hopper han rundt om mig og piber hvis jeg ikke er hurtig nok med at give ham mad, han nærmest angriber madskålen inden jeg overhoved får sat den i stativet, og 3 gange har han væltet stativet fordi han var så ivrig...!

Det skal så lige siges at vi er flyttet og har boet i et stort flytte/bygge rod i 1 1/2 mdr. og blev først færdige 3 dage efter hans kastration, altså med at flytte ind osv... Jeg ved ikke om det måske også kan ha noget at sige, men inden vi blev færdige opførte han sig ikke sådan!
Kan det værre fordi han slapper mere af nu eller?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Et ? til jer med kastreret hunde
  • #1   22. okt 2011 Jeg mærkede hurtig en forskel på Mickey mht tæver. Han VAR meget meget tæveglad og kunne finde på at humpe ud i luften, når han så en tæve på afstand.
    Nu kunne han pludselig lege med tæver og det var jo skønt at se smiley

• #2   22. okt 2011 Jeg kunne hurtigt mærke forskel på Dandie - men det var med hensyn til hans sind.
    Pels og appetit ændrede sig først senere

• #3   22. okt 2011 Med begge de kastrater mine forældre har haft har man kunne mærke forskel fra dag 1.. Begge meget rolige, og begge glade for mad smiley

De har dog aldrig tigget ved bordet, da det har været no go fra dag 1..

Men både kastrationen og det færdige bygget projekt kan have en stor indvirkning smiley

• #5   22. okt 2011 har ikke mærket nogen forskel på hverken buller eller bamse efter de er blevet kasteret som de begge blev da de ca var et år. Bamse er ca 5 år og Buller er 3,5... De er lige aktive,samme madvaner osv.... Dog sagde dyrlægen jeg nok skulle holde øje med Buller s vægt da han er så madglad,men han er som han skal være

• #6   22. okt 2011 Ok tak ;o)

Så er det ikke mig der er helt tosset c,'')
    Syntes bare det er hurtigt han har ændret sig så meget... Men kan da se det ikke kun er ham der er hurtig...

• #7   22. okt 2011 Her var der overhovedet ingen forskel på hans sind, hans madglæde har alle dage været stor så heller ikke her mærkede vi forskel.

• #8   23. okt 2011 Nu har jeg ikke læst tråden, men var inde og kigge på din hund, og kan se den har samme far som min...
    Min hun var også kryptokid... hmm, det må ligge i hans gener, selvom de var meget hurtige til at sige det var første gang han havde lavet en hvalp med det, dengang :s

• #9   23. okt 2011 så spørger jeg måske dumt... hvad er kryptokid?

• #10   23. okt 2011 Her er det INTET forskel på hans sind (nu 15-16 måneder senere)

Men er bevet utrolig madglad!

• #11   23. okt 2011 Michelle H

Ja man skal være lidt efter hende ;o)

Da vi købte Bounty vidste vi at chancen for at han blev kryptokid var ret stor, så vi snakkede med hende om det og hun sagde det samme til os:
    At MallownCream aldrig havde produceret kryptokide hvalpe, men tilbød også at hvis han ikke var 100% ok inden for 1 år, fik vi 50% af pengene tilbage... Hvilket vi også gjorde uden problemer...
    Jeg kan så også fortælle dig at der var 2 kryptokide han hunde i Bountys kuld, og der var 9 hvalpe i alt...!

DogByHeart

Ja jeg kan kun give dig ret... alle de fine papirer er IKKE ens betydende med at man får en perfekt hund.
    Vi valgte Bounty på trods af at chancen for kryptokisme var stor, simpelthen fordi han havde det rigtige temperament til os, og vi ikke var int. i at skulle avle på ham...

lizette O

En kryptokid hund er en han hund hvor "bollerne" ikke er faldet ned ;o)

• #12   23. okt 2011 a ha så blev jeg det klogere...

• #13   24. okt 2011 bare lige for info - så husk at holde øje med hans vægt smiley

Hans stofskifte går ned på 80% efter kastrationen

Kommentér på:
Et ? til jer med kastreret hunde

Annonce