904 visninger
|
Oprettet:
Agility (hund 1 år og 4 mdr) {{forumTopicSubject}}
Hej
Jeg er startet til agility med min hund, og det er bare lige sagen for både hende og jeg.
Hun er kun 1 år og 4 mdr. så derfor tager vi det self. stille og roligt med høje spring osv.
Hun har fået tjekket hendes hofter og det var A/A.
AD var (1/0)
Hun blev tjekket for spondylose som 1-årig og der var hun fri.
man hun skal tjekkes igen som 2 årig.
Mit spørgsmål er så, kan agilityen være skadeligt for hendes ryg, i denne alder?
jun 2006
Følger: 4 Følgere: 67 Hunde: 5 Emner: 906 Svar: 17.432
Bla er slalom hårdt ....
Dyrket med måde ( som det er med al sport ) tror jeg ikke der sker noget slemt ved det
maj 2007
Følger: 43 Følgere: 144 Hunde: 5 Emner: 1.141 Svar: 38.615
JEG ville nøjes med de ting, som er på gulvet. Pose, tunnel, bomme på jorden. Slalom, A-brædt, balance og vippe ville jeg vente med til om ½ års tid.
Derimod ville jeg træne fremadsending!! Det kan stort set aldrig blive for meget:-)
dec 2007
Følger: 40 Følgere: 37 Hunde: 3 Emner: 41 Svar: 300
Man skal starte stille og roligt med små sprig og lærer hunden dem stille og roligt og ja fremad sendelse er en vigtig ting og kan ikke overdrives.
knuzz
dec 2004
Følger: 34 Følgere: 45 Hunde: 6 Emner: 249 Svar: 1.111
Så kan man regne med at det er der omkring at hun må begynde at træne lidt hårde?
jan 2010
Følger: 3 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 77 Svar: 230
dec 2004
På vores hold er vi begyndt med de fleste ting (de springer self. meget lavt).
Men kan da bare blive bange for at det er for tidligt
maj 2009
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 4 Emner: 24 Svar: 175
min dyrlæge sagde at jeg måtte belaste min kleiner hårdere når hans vækstlinier var færdigudviklet (omkring 14 måneder sagde han til os).
Min hund var også gennemrøngent fotograferet og fejlede intet. Vi startede stille op, og ventede med de krævende ting. Vi startede konkurrence da han var halvandet år (han var super lærenem og det gik meget stærkt med at lære ham det hele).
Nu er han to år og løber super godt! og vi har ingen problemer oplevet med led eller andet han virker sund og rask. (jeg har haft en hund som havde ondt (dårlige hofter) så ved godt hvordan det ser ud).
så jeg ville da bare træne hvis jeg var dig men vente med a-bræt og slalom samt høje spring. (Spring mellemhund hvis det er en stor hund du har).
Og så må du formode at træneren har styr på det
maj 2009
Følger: 18 Følgere: 18 Hunde: 1 Emner: 74 Svar: 953
vi har allerede tilmeldt os. selvom det er noget jeg rigtig gerne vil og jeg tror min pige vil elske! så har jeg heletiden gjordt det klart for mig selv at når hun er 1 år så skal hun testes i hoved og røv for at være sikker på hun kan klare det er der så et problem ja så må vi jo opgive agility og finde på noget andet vi kan lave sammen der ikke belaster hendes evt. skavanker.
Men som de andre siger så burde din træner være erfaren nok til at vide hvad der er bedst men det jo vel ligesom med mennesker den skal jo havde bygget muskler op og vendet sig langsomt til de forskellige øvelser.
dec 2004
Men vi prøver at tage det lidt stille og rolig med A-bræt osv. og nøjes med at tage små spring.
Også håber jeg på at jeg gør det rigtigt for min hund
maj 2007
Følger: 43 Følgere: 144 Hunde: 5 Emner: 1.141 Svar: 38.615
JEG ville bare nøjes med "gulvtingene" og så vente med A-brædt, vippe og slalom:-)Fremadsendelse er, meget kort fortalt, at man kan "dirigere" hunden fremad og ikke behøver et løbe foran/ved siden af den hele vejen rundt:-)
Agility (hund 1 år og 4 mdr)