Stor hund {{forumTopicSubject}}
Jeg har en stor blanding af schæfer/lab. Han er lige blevet et år gammel. Og er derfor stadigvæk meget legesyg og ved ikke helt hvor stor han er. Men han er meget venlig over for alt og alle. Han elsker og lege med andre hunde og vi kommer derfor tit i hundeskov. Jeg har på det sidste oplevet et par gange folk med lidt mindre hunde er blevet sure på mig og ham, fordi han kan være lidt voldsom i sine bevægelser og nemt kan komme til og vælte deres hunde omkuld. Han er overhovedet ikke aggressiv, han er bare glad og vil gerne lege. Det skal siges min svigerfar har en lille hund, som er halv størrelse af min, de er ca lige gamle, så han er van til og lege med små hunde. Nogen gange behøver han bare suse til små hunde, så får vi skæld ud. Synes godt det kan være lidt svært og være hundeejer til en stor og nogengange lidt voldsom hund, men utrolig venlig.
feb 2007
Følger: 19 Følgere: 20 Hunde: 7 Emner: 940 Svar: 10.329
Selvfølgelig skal man udvise respekt for andre hunde i en hundeskov, men man må også være indstillet på, at går man ind i en hundeskov med sin hund løs, så kan den altså risikere at komme til at lege med hvilken som helst slags hund.
aug 2008
Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 104 Svar: 5.012
Nu har jeg selv en stor hund. Hun er så meget forsigtig med små hunde og lægger sig gerne ned for at lege med dem, men jeg holder alligevel altid ekstra øje med hende og begynder hun at blive for pjattet eller bliver hun bare for meget for den lille hund, så får hun lov at sidde pænt ved siden af mig.
feb 2007
Men vil give dig fuldstændig ret mht. aggressive hunde, de hører ikke til i en hundeskov. Men en lalleglad lidt stor hvalp, skal jo lære hvordan den opfører sig og det gør den ikke hvis ejeren konstant skal være over den.
feb 2009
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 1 Svar: 5
aug 2008
Jeg synes heller ikke det lyder særlig voldsomt, men noget der sker under ganske normal leg. Det er aldrig noget jeg har hidset mig op over, ligesom jeg ikke har sagt noget til at ældre hunde har irettesat min hvalp hvis hun har overtrådt deres grænser og heldigvis har jeg kun mødt en enkelt hundeejer, der synes det var rent forfærdeligt at hendes hund gav et enkelt piv under leg. Hun var generelt så pyldret over sin hund, at den som voksen endte med at blive angst aggressiv overfor alle andre hunde.
feb 2007
Denne hvide schæferhvalp, var vel ikke så forfærdlig meget mindre end trådstarters hund, så de burde nok have kunne leget lidt. Og ja hunde får nogle gange knubs, også hvor de piber lidt fordi det lige gør ondt et øjeblik og hvalpe kan nogle gange godt pibe lidt bare for at bipe. Så jeg lyder det er overdrevet hystade den hvide schæfers ejer har udvist der. Stakkels hund, at den ikke får lov at lære at lege ordentlig.
feb 2007
aug 2008
At en hund bliver for voldsom under leg og den anden piber for at sige fra er slet ikke at sammenligne med fysisk eller psykisk chikane. Leg mellem hunde foregår tit i et meget hurtigt tempo og er der fuld fart på, så er det ikke altid muligt at sige fra inden. Selv min meget adrætte hund når ikke altid at dreje fra eller hoppe over hendes legekammerat når han pludselig stopper op eller skifter retning under den helt vilde jagt og han har bestemt heller ikke tid til at sige fra inden han bliver tumlet. Det er virkelig milisekunder det drejer sig om. Nu er han en terrier, så han piber ikke, han knurrer ad hende. Hun springer derefter væk fra ham med dæmpede signaler (lægger ørerne tilbage og kigger væk), hvorefter de forsætter hvor de slap, men hvor hun måske holder lidt mere afstand. Jeg mener bestemt ikke at han på nogen måde er blevet chikaneret eller at de to ikke skal have lov at lege sammen fordi han blev nødt til at knurre.
Er hun sammen med hunde, der ikke bryder sig om vild og hurtig leg, så foregår kommunikationen meget mere afdæmpet, netop fordi der er tid og plads til det.
Stor hund