Frustration !! (Meget lang) {{forumTopicSubject}}
Vi har én boxer, Mario, han er én normalt størrelse boxer og vejer 33 kg nu ... Og vi elsker at gå tur i hundeskoven med ham, for der kan han få lov til at løbe frit rundt, og møde alle de andre hunde som også løber frit rundt ... Vi har intet problem med Mario overhovedt når han løber frit, han løber bare rundt, som de fleste boxere gør, og er nysgerrige, energiske og utroligt venlige over for alt og alle Vi har sjældent problemer med slagsmål når vi går med ham, han siger fra hvis der kommer én anden hund som ikke er så venligt stemt, og springer de på ham, forsvarer han sig selvfølgelig, alle elsker Mario fordi han bare tøffer derudaf ....
Men men men .... Så igår var vi i samme skov, som er kombineret skov og strand, hvor det rådes at hundene går løs (og nu er det begyndt at blive turist sæson, så der kommer mange mennesker). Men denne gang gik det helt galt. Der gik en flok på 5 gravhunde, 2 Jack Russel Terrier og 1 Cairn Terrier, og så de fire mennesker der skulle "styre" alle disse små hunde. Vi møder disse nede på stranden, og Mario går hen og hilser på én af menneskene, som sad alene med sin hund i snor, Mario gør intet, og hende der sidder med sin hund snakker med ham, så det virker ikke som nået problem, som vi nærmer os dem. Men pludselige farer den her lille gravhund i fjæset på Mario, og hendes reaktion er at tage dem op, Mario begynder nu at gø og hoppe op af hende, han bider på intet tidspunkt, han hopper op for at se hvad der sker, og udviser de tegn som han gør når han vil lege, og er på ingen måde aggresiv på nået tidspunkt. Han er nysgerrig for at se hvad det er for én lille pivebold der sidder på hendes arme!! Vi løber hen, for at få fat i Mario og få ham væk, for han skal selvfølgelig ikke hoppe op af folk, men det er hans instinkter, fordi hun har gjort sin hund til bytte for Mario, ved at tage den op, inden Mario nåede at finde ud af hvad der sker, for han bliver jo dybt overrasket!
Hun begynder at råbe og skrige om at Mario er jo pisse farlig, og om vi forhelved ikk har råd til én snor, så vi kan holde styr på vores hund. (Det skal lige siges at lige så snart vi kommer, går Mario hen til os, og nærmer sig hende ikke igen). Mario blev overfaldt af én gravhund, mens vi verbalt blev overfaldet af én 17 årig pige, med én hund som var mere aggresiv end jeg nogensinde har set før! (Og hun kalder hunden farlig og sindssyg, selvom hun lige har siddet og snakket med ham, indtil hendes egen hund fløj i fjæset på Mario, ja da, Mario er den sindssyge??).
Når hun så er gået tilbage til alle de andre, kommer der tre af de andre hunde, bl.a. én lille Jack Russel hvalp, og Mario gør dem intet, de leger det de kan nå, inden kvinden som løber forvirret rundt for at få fat i de tre, får fat i dem (ved at tage dem op!) ... Det var én dybt frustrende situation, at få at vide at ens hund er farlig og sindssyg, når han er from som ét lille lam, medmindre de springer på ham, så bliver han gal, og siger fra, PÅ HUNDENS SPROG!!
Er bare ved at være så træt af at:
1. folk med små hunde tager dem på armen, hunden har fíre ben, den kan godt selv gå, og hvis det er den eneste måde de har styr på deres hund på, ved at tage dem op, har de slet ikke styr på dem!!
2. At folk mener Mario er farlig, fordi det eneste de ser, er musklerne og tigerstriberne (som de forbinder med muskelhund/kamphund).
3. At hundeejer tager det personligt at hundene kommer op og tobbes, de har nogle instinker, og dem kan man bare ikke styrer!!
Beklager alt brokken, men rart at komme ud med, for sidder og kigger på Mario, som åbenbart er én farlig kamphund, som lægger her sammenkrøllet, under dynene og snorker :S
sep 2009
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 3 Emner: 34 Svar: 258
jan 2006
Følger: 27 Følgere: 25 Hunde: 2 Emner: 83 Svar: 1.405
sep 2009
Det mærkelige var bare at hun sagde ikke nået da Mario kom hen til hende, hun sad og kælede og snakkede med ham, havde hun sagt at han skulle gå væk, havde vi selvfølgelig kaldt ham til os, med det samme, det gjorde hun bare ikke ...
feb 2005
Følger: 41 Følgere: 40 Hunde: 3 Emner: 129 Svar: 2.654
dec 2009
Følger: 30 Følgere: 33 Hunde: 5 Emner: 69 Svar: 566
jul 2007
Følger: 6 Følgere: 5 Emner: 259 Svar: 2.481
Men jeg vil nu indrømme at min hund ikke fik lov til at løbe hen til en anden hund som er i snor, da jeg hader at løse hunde kommer hen til min.
jun 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 15 Svar: 77
dec 2005
Følger: 19 Følgere: 17 Hunde: 1 Emner: 20 Svar: 414
Jeg er så træt af folk med løse hunde ik har respekt over for folk der har deres hund i snor.
Ofte får man kommentaren jamen min hund gør ik noget..... men det jeg ligeglad med. Jeg vælger hvem min hund skal hilse på!
sep 2009
Mario kan snildt gå forbi hunde, uden at ænse de er der, når vi er i skoven
Jeg syntes ikke selv at jeg fremhæver alderen, jeg skrev den ja, men syntes ikke det er én fremhævelse beklager meget ...
maj 2007
Følger: 43 Følgere: 144 Hunde: 5 Emner: 1.141 Svar: 38.615
Er man ikke velkommen i hundeskove, hvis ens hund skal være i snor? Aftaler man ikke INDEN en hund går hen til en anden, om de skal/kan lege? Skal man ikke have så meget kontrol over sin hund at man kan kalde den til sig uanset hvad?
dec 2005
Man kan da spørg før man lader ens hund løbe hen og hilse på andres hunde og især hvis den anden hund er i snor.
Der står jo ik inden man går ind i en hundeskov her er løse hunde og det på eget ansvar!!!
nov 2009
Følger: 30 Følgere: 30 Hunde: 7 Emner: 61 Svar: 4.061
Nu har jeg både dobermann og dværgpinscher. Folk ser også (eller mange gør) min dober som en meget farlig hund og han hilser sjældent på andre pga hans race, de er simpelthen bange for ham selvom han er den største tøsedreng... så kender godt det med at de ser muskler og ikke hunden som helhed - super belastende.
Mine dper kan jeg godt finde på at tage op i visse tilfælde, men mest hvis der kommer en hund jeg ved den ene af dem ikke kan lide men som de to andre gerne vil, kan og må hilse på. Ellers plejer de selv at få lov at klare det.
Ville så heller ikke syntes det var fedt at der kom en løs hund hvis mine var i snor,slet ikke når det er en man ikke kender. Har prøvet det med en lab der var ved at æde os (kunne så slet ikke se ejeren) men det var virkelig ubehageligt.
Hmm håber det giver bare lidt mening =)
sep 2009
Det med at den var i snor, det var den eneste hund, ud af de 8 hunde der var, som var i snor ...
Og nej, det med turistsæsonen, har intet med snoren at gøre, det siger bare at nu kommer der mange flere mennesker, fordi der er et sommerhus område lidt væk
Jeg syntes ikke det er i orden at tage sin hund op, for så gør man den spænende overfor den anden hund ... Personlig mening
feb 2009
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 1 Svar: 5
nov 2009
Så ser jeg det som at det gør man kun hvis man har helt styr på hunden.
Ikke at jeg mener man nogen steder skal slippe den hvis der ikke er styr på den...
jun 2008
dec 2005
Står det i reglerne for en hundeskov???? at der er løse hunde og folk ik har ansvar for at have styr på deres hunde??
Du kan da på ingen måde gøre dig til herre over om andre skal tage deres hund om hvis de er bange for din hund. Det er da folks helt eget valg.
Du burde da have kladt din hund til dig i stedet så var denne situation slet ik opstået
sep 2009
Vi har skam styr på Mario, men han forsvarer sig selv, hvis andre hunde springer på ham, uanset størrelse, og det er jo kun en naturlig reaktion fra hundens side af .. Han stopper, når vi råber stop af ham, men springer den frem igen, gør han det også, udelukkende for at beskytte sig selv
Er glad for alle de forskellige meninger om denne sag
maj 2007
sep 2009
Der var jo ingen optakt til problemer, inden, der gik det stille og roligt
feb 2005
sep 2009
Ikke én gang politihunde kan styres hvis de ser én harer, for så styrter de da efter den Så politiet har heller ikke styr på deres hunde, eller ?
Og nej sammenligner ikke Mario med politihund, for er han langt fra, men han er trænet til at hører efter, og det gør han også ...
aug 2009
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 2 Emner: 2 Svar: 248
aug 2008
Følger: 65 Følgere: 60 Hunde: 2 Emner: 1.030 Svar: 3.778
Alle folk tror hundeskoven er et sted ens hund SKAL rende løs, og så er det fuldstændig ligemeget om de kan med andre eller ej!!
Lad dog vær med at tage sådan et sted hen!!
Det gør sku hundene mere skade end gavn!!
Og hvis en løs hund kom hen til min ville den få et los!! Så jeg forstår udemærket godt damens reaktion!
jun 2008
Jamen jeg forstår ikke ideen med at komme i et decideret hundeområde... og nu snakker jeg altså om et hundeområde der er lukket, hvis man har sin hund i snor. Kan man så ikke bare gå et hvilket som helst andet sted?
Til Alle:
Og bortset fra det, så har denne her diskussion jo egentlig kun drejet sig om hvorvidt man skal have sin hund i snor eller ej i et hundeområde. Hvorfor er der ikke nogen der har beskæftiget sig med det faktum at det var gravhunden der gik til angreb og ikke omvendt.
aug 2009
sep 2009
HUNDESKOV ... Vi kommer der fordi Mario må gå frit (der er et skilt inden du går ind i skoven eller ned på stranden, hvor der står - hunde pårådes at føres uden snor = ergo der går løse hunde), vi går også i skove, hvor han ikke må, og overholder det fuldt ud ...
maj 2007
feb 2005
Uanset, så synes jeg løse hunde udgør et langt større problem end hunde i snor!
jan 2009
Følger: 10 Følgere: 10 Hunde: 3 Emner: 93 Svar: 1.624
En diabetiker kan jo heller ikke gå ind i en slikforretning og blive fornærmet over at der er slik der indeholder sukker vel??
aug 2009
sep 2009
Af EGEN PERSONLIG MENING, mener jeg at det er et dumt træk at tage hunden op, PERSONLIG MENING
Mario reagere dumt ved at hoppe op, og som sagt før, fik han ogs ballade ... Vi løber ikke hen og tager fat i ham, vi stopper han, og er på stedet
jul 2009
Følger: 11 Følgere: 9 Hunde: 1 Emner: 95 Svar: 2.275
Selvfølgelig skal man forvente at der er løse hunde i en hundeskov, men lige i den situation der ville jeg mene at jeg godt kan forstå at den 17 årige bliver lidt sur.
På den anden side kan jeg også sagtens følge TS i at hun overreagerer, men som andre skriver tror jeg mest at det er forskrækkelsen der snakker lige dér.
Bailey vil gerne lege med andre hunde, men jeg kommer ikke i hundeskove af den simple årsag at jeg ikke kan kalde ham til mig når der er andre hunde til stede.
jan 2009
Følger: 10 Følgere: 10 Hunde: 3 Emner: 93 Svar: 1.624
Jeg ville ikke selv ha' blevet gal på den anden hundeejer når det er min egen hund der havde skabt sig, men ved ikke om instinktivt ville ha' reageret ved at fjerne hunden for at undgå yderligere konflikt fra min egen side. Hvis jeg en dag er i samme situation og min hund fare i hovedet på en stor hund og min hund er så lille at jeg kunne ta' den op ville jeg nok have reageret ved at skille dem ad og derved ta' den op, da den anden hund jo er løs og man derved ikke kan adskille den ved andre måder??
Jeg siger IKKE at det er i orden at Mario hopper op, men det er jo instinkt at han gør det og du kan dæmpe instinkterne med ikke helt fjerne dem. Ved jo ikke noget om hvor langt væk de var fra Mario da det skete der er jo forskel på om man står 2-5 meter væk eller om man er 10-25 meter væk. i sidste tilfælde ville jeg havde kaldt på den og også i første, men det kan jo altså ske for ALLE hunde at den pludselig bliver så opslugt af noget at der er "no contact" til øverste etage ... og stod jeg så f.eks. 2 meter derfra ville jeg nok have valgt at ta' fat i hunden.
nov 2009
Skal jeg også lade ham blive på jorden og bare hænge sig fast i læben (den går han næsten altid efter) på de hvalpe der kommer rendende i hovedet på os?
jul 2009
Så længe du ik har Krumme i dit tastatur *Gnæk Gnæk*
jul 2009
Spot on
dec 2009
Følger: 30 Følgere: 33 Hunde: 5 Emner: 69 Svar: 566
hvis vi alle var sådan yes det ville være dejligt, så var der plads til alle
jul 2009
Præcis