tænkte på {{forumTopicSubject}}
ja roder jo lidt rundt i diverse tråde på div gallerier... og tænkte på om vi her i dk er blevet mere penge griske mht at tjene nemme penge på avl/dyr...
lige nu tænker jeg ikke kun på hvalpe (som overskriften siger) men heste/føl katte/killinger osv....
sys næsten at markedet er eksploderet på de seneste år,,, for at komme tilbage til hvalpene...
prøvede for sjov at tage 3 tilfældige sider fra markedet og regnede mængden af hvalpe ud.... det blev til ca 85 stk under 6 måneder... så kommer dem der er over de 8 måneder oveni,
tænker bare hjælp... ville aldrig lave et kuld hund/kat eller føl med mindre de var afsat i forvejen...
skal siges at jeg har afvist flere tæveejer som godt kunne tænke sig hvalpe med drengene.. kender dem ikke og mine hanhunde skal ikke være far til noget som helst!
før i tiden havde vi da ikke så mange hunde/katte osv i handel eller havde vi.. husker jeg forkert
sidespor:
hoppe som ikke er tilredet, født ved os, har fået mange fine føl, er sød og rar... 15 år.... 12.000...
ej nu strammer i den satme godt nok.. kan godt være vi har finans krise meeen =0) tænker folk bare sælg sælg... fornuftigt hvis man ikke har råd mere men... kom nu lige folkens.
er vi (jeg) helt tabte eller..
ps... jeg har brede skuldre så bare kom med høvlene =0)
sep 2005
Følger: 24 Følgere: 33 Hunde: 2 Emner: 153 Svar: 578
men er det ikke mest logisk i at have nogle afsat inden man går igang så man ikke brænder ikke eller står med et panik salg lige pludselig..
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 416 Svar: 13.986
sep 2005
da disse går godt i spænd... 2 mennesker 1 tanke
http://www.hundegalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?MSG_ID=392518
maj 2007
Følger: 43 Følgere: 144 Hunde: 5 Emner: 1.141 Svar: 38.620
Selvfølgelig skal man det........ Det er noget med at jo lavere, jo bedre, ikke??
maj 2006
Følger: 105 Følgere: 99 Hunde: 6 Emner: 704 Svar: 8.242
Nej, den var nok lidt hård, men der findes tonsvis af tråde her på HG der handler om samme emne om og om igen. Så længe der er købere til disse dyr, så får det aldrig ende. Så det er såmænd aftagerne der bør tænke sig lidt om, for så længe man køber, så vil salget aldrig stoppe. Sælgerne skal straffes på pengepungen, og det er ikke netop det jeg fornemmer sker.
sep 2005
MEN ville aldrig satte hvalpe i verdenen selvom hans data ser sådan her ud
Reg.nr 23542/2004
Navn ARON
Race Amerikansk Staffordshire Terrier
Indeks 123.00
Sikkerhed: 0.623
Sidst opdateret af DKK: 04-07-2009
HD-status: B
AA-status: 0
det er vidst ret godt for racen men for pokker altså!
som jeg skrev på den anden tråd markedet vælter sku i hvalpe..
og folk tanker IKKE på kvalitet.... vil æde min gamle hat på at der er 2 - 4 forskellige folk der kontakter mig hvis jeg ville have billige amstaff eller pitt's for den sags skyld...kunne kaste op over al den hovedløse avl der forgår... hvor mange racer skal vi da smadre sundheds mæssigt bare fordi vi skal have en hun der er IN?
kan nævne min egen race, dalmatineren fik vi også ødelagt efter 101 filmen og og og suk listen er jo lang
aug 2006
Følger: 8 Følgere: 159 Hunde: 1 Emner: 311 Svar: 6.944
Gitte: det har du ret i. Har 2 uden tavle, den ene er afsted flere gange om året til tider. Den anden er faktisk kun til det årlige vaccination, køber aldrig igen uden tavle. Er meget glade for de 2 jeg har, vil ik bytte dem for noget som helst. Men næste gang og alle gange fremover, bliver det med tavle.
sep 2005
sad og tænte alle folk skulle lave tavle avl... naaah...
og hvis vi satte en minimums pris på ville folk vel hente billigere hunde i udlandet..
vil falde tilbage på lene k's kommentar... vi er blevet for meget køb smid ud mindet med vores dyr......
personlige kan jeg f.eks ikke se hva folk under 18 skal med deres egen hunde... jo måske under mor og fars vinger og med dem på ejerskabs papirerne meen ellers ik
maj 2006
sep 2005
jul 2007
Følger: 32 Følgere: 30 Hunde: 1 Emner: 79 Svar: 2.523
maj 2006
okt 2009
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 57
Men jeg havde en skøn hoppe - som jeg troede skulle være mit liv Hun blev skadet - og uanvendelig - og nu går hun ved den gamle ejer - jeg ville aldrig forsøge at sælge et sygt dyr - men jeg havde ikke pengene til at beholde hende (3000 pr mdr. som hyggehest) .. Så der er heldigvis stadig ansvarlige folk
Jeg forstår ikke dem som kun vil have penge ! - Jeg forstår det simpelthen ikke .. Jeg har ikke samvittighed til det - og slet ikke at sætte dyr i verdenen der måske er syge osv. Det kunne jeg ikke !
Helt enig - vi har alt for meget køb - smid ud mentalitet..
tænkte på