1.179 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 43 Svar

Chokeret over min hunds opførsel Chokeret over min hunds opførsel

Link er en meget vagtsom hund, men vi har ALDRIG oplevet aggressiv opførsel. Han kan ikke lide når man krammer og sådan (hvilket jo er meget normalt for en hund) og plejer at gå imellem, der er ikke noget når det er børnene kun mig og manden, børnene kan også lege og slås uden han reagere.
Men i morges da jeg lå på sofaen og manden skulle på arbejde, kom manden over og bukker sig over mig og kysser mig (som han gør hver dag) og nogle gange kommer link lige over og holder øje, men i dag kom han farende og snerrede af min mand og jeg tror også han ved ud efter ham (er dog lidt i tvivl det gik meget stærkt ìg var meget voldsomt)
nu sidder jeg bare her og er i chok, han har aldrig opført sig sådan, jeg er vokset op med hundekennel i hjemmet, og Link er heller ikke den første hund jeg har selv men jeg har ALDRIG oplevet den opførsel
og må indrømme at jeg simpelthen ikke ved hvordan jeg skal reagere, lige nu er jeg nok også i chok så ved heller ikke hvordan jeg har det med det smiley

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler
Slå lyden til
00:00
/
01:14
LIVE

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophæng af 2 spejle + en lampe 1.090 kr.
  • Strøm under min vask 750 kr.
  • Opsætning af svævehylder og billeder 500 kr.
  • Mit toilet tager ikke nok vand ind 1.200 kr.
  • Take down chandelier and a wall lamp 500 kr.
  • Handyman to hang up 3 shelves and 2 pictures on concrete walls 989 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Chokeret over min hunds opførsel
  • #1   9. apr 2010 NED AF SOFAEN........ han ser sandsynligvis sig som højere i flokken end din mand. det er vigtigt at hun gøre klart overfor ham at den adfærd ikke er i orden. Det problem har man faktisk set i mange hundeprogrammer hvor manden ind i mellem ikke en gang kan få lov at sove i sin egen seng. Rystende

• #2   9. apr 2010 Linda
    for det første tror jeg ikke på det
    med hunden prøver at få magten og at den derfor ikke må ligge i sofaen
    men det er slet ikke relevant her for han er aldrig i møblerne, det var mig der lå i sofane han lå på gulvet et stykke væk fra mig

• #3   9. apr 2010 Pu ha kan godt forstå at du er chokkeret, mon ikke bare han skal lære at det altså er din mand der kommer i føste række hos dig og ikke ham... Har set et hunde program hvor de havde det samme problem og der skulle de rose hunden hver gang den ikke kiggede eller prøvede at skille dem ad og ignorerer den og vende ryggen til, når den blandede sig...

• #4   9. apr 2010 kan han have det dårligt?
    jeg tænker at han måske har ondt eller er syg?

• #5   9. apr 2010 EMNE: Min hund må ikke ligge i sofaen.

MYTE: Hunden tror at den er lederen eller ligestillet med ejeren, hvis den ligger højt.

FAKTA: Hunden, unge som gamle, kan lige at ligge højt, fordi det giver dem et hurtigt overblik over potentielle farer. Dernæst anses sofaen eller sengen bare som en stor dejlig hundekurv, hvor den kan ligge tæt på sine mennesker! Medmindre man af hygiejniske grunde ikke ønsker sin hund i sofaen er det intet, der taler imod dette.
    OBS: Hunde der vogter sofaen eller sengen skal naturligvis ikke have adgang til disse steder.

Men jeg forstå godt du er chokkeret ville jeg også være..

• #6   9. apr 2010 Okay jeg tolkede det som at i begge lå i sofaen - altså hunden og dig. tja jeg kan garantere dig for at nogle hunde vil op i rang. Min hanhund er typen der tror han skal styre alt og ikke kan tåle at være i sengen og jeg kan love dig for at var han havnet ved en familie der ikke turde at sætte grænser så levede han ikke i dag. Jeg synes alt for mange menneskeliggøre deres hunde i disse dage og det er nærmst blevet fy at tage i hunden. Men vi opdrager jo alle vores dyr forskellligt og fred være med det, men jeg kan godt forstå at der er mange der ind i mellem har problemer. Under alle omstændigheder håber jeg da du skældte hunden ud

• #7   9. apr 2010 Jeg synes også vi bare ignorere ham når han kommer hen ved os når vi krammer

virker det med at Rose når hunden ikke kigger eller blander sig? Jeg tænker at når han ikke gør det er det når han ikke har opdaget det og så ikke ved hvad han bliver rost for

• #8   9. apr 2010 Har i en kommando der beder hunden fjerne sig? Den ville jeg bruge hvis hunden bliver nærgående når i knuser og krammer. Han skal slet ikke være på vagt jer i mellem..
    Og så ville jeg generelt skære igennem og bede hunden opføre sig ordentligt. Og sætte manden til at lave nogle af de i hundens øjne sjove og rare ting,

• #9   9. apr 2010 Linda
    jeg er helt enig i at alt for mange menneskeliggør deres hund og ja han fik kæmpe skideballe (nok også mere end hensigtsmæssigt, for jeg blev dælme forskrækket)

men uanset teori er jeg sikker på at Link ikke ser sig selv som højere i flokken end nogle mennesker i huset

• #10   9. apr 2010 Fru a
    jeg tror det ikke, han har som sagt altid været sådan lidt på vagt hvis vi krammer, intet vildt, bare sådan lige hen og kigge
    og det var jo ikke noget hvor man sådan kom til at påvirke noget der kunne føre ondt på ham, han lå som sagt et stykke væk og han sov

• #11   9. apr 2010 stupid. Så blev han da hvertfald klar over at denne adfærd ikke er i orden :O)

• #12   9. apr 2010 Eller måske endnu smartere - hvis i har en "slap af" kommando som virker.. (har jeg ikke selv, så tænkte ikke lige over det ikke i første svar).
    Men i hvert fald på en måde kommunikere til ham, at han ikke behøver blande sig i alt i laver..

• #13   9. apr 2010 Ginne
    ja vi siger bare gå væk og det gør han så også (normalt)
    jeg synes vi er meget konsekvente over for ham og har altid været det, vi har tre små børn så vi kan ikke have en hund der opføre sig som det passer den og vi har som sagt heller ALDRIG oplevet agressiv opførsel fra ham før, det "vildeste" han har præsteret er at brumme lidt af en meget ung særdeles dominerende hanhund

• #14   9. apr 2010 Ginne
    det lyder som en god idé det tror jeg jeg vil prøve at træne

• #15   9. apr 2010 måske har han tolket det at din mand bukker sig ned over dig som en fare.????? det er jo typisk det hunde forbinder med fare

• #16   9. apr 2010 stupid

du skriver han lå og sov? kan han så ik bare have blevet forskrækket over at din mand læner sig ind over dig?

• #17   9. apr 2010 Fru A
    det er selvfølgelig en mulighed, men han lå ikke sådan lige op ad mig. Og han er vant til det der er værre med tre børn der løber rundt og larmer og hvad de ellers kan finde på når han sover

• #18   9. apr 2010 Hunden prøver jo at afværge en evt. konflikt mellem jer ( når i krammer mv)
    Prøv at starte med at tage hinanden i hånden, et kys evt.. og ros hunden hver gang den ikke reagerer på jer...
    reagerer han, så vender i ham ryggen stadig med hændende i hinandens..
    udvid med kram, og anden tæt fysisk kontakt langsomt smiley

• #19   9. apr 2010 Chine
    jamen han lå slet ikke i sofaen, han lå på gulvet vel ca 10 meter fra mig

• #20   9. apr 2010 I hunden verden er det truende adfærd at læne sig ind over nogen, kan han evt han følt at din mand truede dig...? Jeg ved det ikke kun en teori.. Når hunden i programmet blandede sig vendte de ryggen til ham ellers rejste sig fra sofaen og ligeså snart den faldte til ro og sætte sig ned igen roste de den... Det endte med at manden tilsidst kunne sove i sengen igen...

• #21   9. apr 2010 Pixie
    jamen vi kan (normalt) sagtens kysse og kramme osv
    han kommer hen til os og kigger osv og vi går også tur med ham med hinanden i hånden
    men som jeg spurgte om længere oppe vil det hjælpe at Rose når han ikke kigger, for så ved han vel ikke hvorfor vi roser?

• #22   9. apr 2010 Forresten kan jeg jo sagtens bøje mig over min mand eller børn uden han reagere

• #23   9. apr 2010 Han har måske en større beskytter trang overfor dig end din mand... MIn hund er kun 19 uger, men er mere på vagt på gå ture med mig end min mand...

• #24   9. apr 2010 Han kan være mere beskyttende overfor dig...

• #25   9. apr 2010 Rikke
    det er jeg helt sikker på han har, både for mig og børnene. Han er ikke på vagt når vi går tur, men han er meget på vagt hvis døren fx går herhjemme eller der bliver banket på

• #26   9. apr 2010 Chine
    han er ikke med i alt, men det er mig der fodre og det er mig der går tur osv.
    Så jeg synes helt sikkert at der er et godt forslag at lade min mand overtage lidt sp han måske får et andet forhold til ham, selv om han normalt er glad for ham, tak for det det må i hvert fald prøves, så må hans Madrid bare flyttes

• #27   9. apr 2010 Madrid = madtid (telefonen retter selv G)

• #28   9. apr 2010 Enig m CHINE's forslag. Lad manden stå for fodring i en periode så hunden lærer at forbinde ham med noget ubetinget godt. smiley

• #29   9. apr 2010 Held og lykke med det...

• #30   9. apr 2010 Tak skal I have alle sammen smiley

• #31   9. apr 2010 Cat.
    Normalt vil jeg sige at Link ikke er et sekund i tvivl om hvem der bestemmer, som skrevet længere oppe har vi tre små børn i alderen 3-8 år så opdragelsen har været konsekvent fra dag 1, der er bare ikke plads til en hund der opfører sig som det passer den når der er børn det kan gå ud over, plus at jeg altid har været vant til krævende hunderacer sådan rent opdragelses mæssigt

• #32   9. apr 2010 Øhm min hund har da ikke noget imod at jeg krammer andre?

Men jeg kan dælme godt forstå at du blev chokeret, det ville jeg dælme også

• Geronimo
    Geronimo Tilmeldt:
    aug 2009

Følger: 1 Emner: 40 Svar: 220
    #33   9. apr 2010 Lad manden om at fodre ham, så kommer det alt sammen automatisk.

• #34   9. apr 2010 Jeanette
    nej mente heller ikke at sådan er alle hunde, mente bare at jeg godt var klar over at en del hunde ikke bryder sig så meget om det da den form for kontakt på "hundsk" mere tyder på kamp end omsorg

• #35   9. apr 2010 Nina
    som sagt tror jeg ikke det er det da han jo ikke lå i nærheden og evt kunne få forøget smerter eller ramt hvor ham har ondt da min mand kom hen til mig

cat
    tror heller ikke selv det kan løses med fodring alene men det kan være en del af det.
    Jeg synes min mand bruger hvad han kan af tid på ham (han arbejder meget så det er mest mig der er her)
    men du har nok ret i at det ikke er nok at ignorere ham når vi krammer han skal sikkert sendes væk altså ind og ligge eller lign

• #36   9. apr 2010 Nu har jeg ikke læst alle indlæg, men for mig at se virker det til at Link ikke forstår menneskesprog i den her sammenhæng - altså at din mand ikke er truende eller aggressiv. Har man en hund, der ikke forstår dette, så bliver den netop mere og mere stresset af al den "aggression" den ser og på et tidspunkt, så reagerer de fleste på det.

Det man kan gøre er at træne hunden og lære den, at det er noget helt normalt. Lia har også været lidt usikker på vores til tider underlige adfærd, så vi har bevidst lært hende at det bare er os der har et mærkeligt sprog og at det er helt iorden.

• #37   9. apr 2010 Bodil
    han har jo set det 1000 gange før, umiddelbart ville det ikke falde mig logisk ind at vække hunden for at få den hen og deltage når jeg skal sige farvel til min mand.
    Og nu er han jo heller ikke en stor hund som man kan stå og klappe mens man lige går forbi manden og giver ham et kram

cat
    nu er chine umiddelbart en af dem herinde jeg har tiltro til ang opdragelse, men derudover forstod jeg det nu heller ikke som om man skulle lade som om der ikke var et problem men som at man ikke skulle give opmærksomhed på den dårlig opmærksomhed

• #38   9. apr 2010 Det jeg er mest bange for er (og det her gider jeg altså ikke blive slagtet på) er at det er fordi han kommer fra et dårligt sted, men kan der godt gå to år før det kommer op til overfladen?

• #39   9. apr 2010 var så lidt Chine smiley
    Jeg tror at det vi gør er at manden deltager lidt mere med ham, fodrer osv, gentager situationen sig (for det kan jo i virkeligheden være en forskrækkelse) smutter jeg først og fremmest til dyrlæge og får tjekket om han har ondt eller lign. Og har han ikke det vil jeg finde en adfærdsbehandler

• #40   9. apr 2010 Vi er aldrig mere sårbare end når vi ligger ned. Er sikker på at dette har været en faktor.

Kia tillader INGEN at komme i nærheden af mig, uden at de er formelt inviteret, hvis jeg ligger ned.
    Om hun så skal sætte sig på mig snerre og gø så er det det hun gør.

Men ellers er jeg enig i at din mand skal have bygget tilliden op imellem ham og hunden så hunden aldrig tvivler på om din mand kan finde på at gøre dig noget ..

Og intet er mere befordrende for tilliden til mennesker end at de står for alle ressourcer og ved at de gavmildt deler ud af disse og sammen med vovsen har gode oplevelser omkring disse.

Så han står fremover for mad, leg, træning, gåture etc.

Kan godt forstå du blev forskrækket. Men det er jo ret sundt tegn at hunden bruger sit sprog, også selv om den denne gang tager fejl :o)

Er helt enig med Tine i at jeg ville belønne den ønskede adfærd og ignorere den uønskede. Ingen grund til at skabe unødvendige konflikter i form af disciplinering (som hunden ofte ikke forstår alligevel medmindre man virkelig har styr på timingen) da disse oftere skaber mistillid end tillid ...

• #41   9. apr 2010 Jeg tænker at du burde få ham undersøgt for smerter?

• #42   9. apr 2010 Tanja
    det ville også være min umiddelbare reaktion, men en hund med smerter vil normalt reagere voldsomt hvis man var i nærheden så den var bange for at man evt fik ramt den og forøgede smerten
    han var ikke i nærheden af min mand og jeg men kom farende over imod os og derfor er jeg ret overbevist om at det var situationen evt på forskrækkelse der gjorde det

• #43   12. apr 2010 nå vil da bare lige fortælle at der i hvert fald indtil videre intet har været med Linksen, han er lige så glad for min mand som han plejer, han leger lige så vildt med børnene som han plejer osv osv.
    så jeg satser da på at det måske bare er som Sanne siger, at han bare ikke kan lide at nogen læner sig ind over mig, eller at han blev forskrækket, der har i hvert fald ingen fjendtlig opførsel været, heller ikke når jeg ligger og putter med manden på sofaen, han kommer lige og stikker snuden op til os og så går han hen og ligger sig

Kommentér på:
Chokeret over min hunds opførsel

Annonce