CHOKERET?! hjælp.... CHOKERET?! hjælp....
Hejsa alle sammen.
Dette indlæg er lidt langt, håber i er forståelige!
Dette indlæg er til at få ondt i maven over, men nu bliver jeg nød til at spørger om råd!!
Min kæreste og jeg bor i lejlighed, og har selvfølgelig naboer, som vi har det godt med.
Der er så lige flyttet et ungt par ind, som ja .. er lidt mærkelige, men det er så det.
De har køb sig den sødeste blandingshvalp, der er vidst noget muskelhund i årene.
Her igår da min kæreste og jeg var ude på den sidste tissetur med Basse inden det var senge tid, gik vi fordi deres lejlighed, (hoveddøren er to-delt og det øverste stod åbent) , lige pludselig hørte jeg at manden råbte og skreg af hunde, og kunne selvfølgelig ikke lade være med lige at kigge imens basse tissede. lige som jeg så ind, tog han fat i kæberne på hvalpen og løftede den op, den havde åbenbart tisset på gulvet ved et uheld og han slæpte den hen og tværrede dens lille hoved ned i guvlet hvor tisset lå. derefter tog han hånden helt om bag nakken og gav den et ordentligt slag.
- Jeg har tit hørt at de råber af den stakkels hvalp, men jeg troede ikke det gik så vildt. jeg er chokeret, fuldstændig, har stadig ondt i maven over det.
Nu kommer spørgsmålet, hvad kan jeg gøre ved det? jeg havde mest af alt lyst til at banke på, og give ham samme tur, men det kan jeg ikke tillade mig.
Kan jeg ringe til nogen, fx. dyrenesværn, eller?
Jeg skal bare rede den hvalp, kan ikke holde tanken ud at der går en hvalp inde ved siden af mig, med et liv som det
apr 2008
Følger: 9 Følgere: 7 Hunde: 2 Emner: 315 Svar: 2.204
mar 2007
Følger: 18 Følgere: 8 Hunde: 3 Emner: 83 Svar: 230
dec 2008
Følger: 40 Følgere: 41 Hunde: 3 Emner: 527 Svar: 6.805
Ved ikke hvad du kan gøre - andet end som du bliver foreslået af andre.
Tror selv jeg både var gået gennem karm & dør for at komme ind og redde den lille hvalp.
jul 2008
Følger: 8 Følgere: 8 Hunde: 3 Emner: 43 Svar: 228
jul 2008
apr 2006
Følger: 83 Følgere: 85 Hunde: 5 Emner: 253 Svar: 6.287
spørg om du skal hjælpe dem med at opdrage den lille hund........måske er det uvidenhed og de tager imod din hjælp ....
gør de det ikke og bliver tosset på dig, ja så bevar roen og sig at du melder dem for dyremishandling..........
jul 2008
jul 2008
jul 2008
jan 2007
Følger: 30 Følgere: 26 Hunde: 2 Emner: 233 Svar: 1.260
jul 2008
jul 2007
Følger: 32 Følgere: 30 Hunde: 1 Emner: 79 Svar: 2.518
Nææ her tror jeg du enten må glemme hvad du så og lukke ørene når de råber, ELLER køre den noget sykisk, altså prøve at blive "venner" fortrolig med underboen. Og på den måde komme i deres hjem og stille men gennemtænkt, lærer dem at håndtere denne lille hvalp.
Det kan jo være uvidenhed eller frustration over personerne egentlig ikke helt ved hvordan man håndtere sådan et lille pus. ide?
jan 2007
jan 2007
jul 2008
det er da lige så meget logik at man ikke gå ind og tager en hund hos nogle man ikke kender, som det er at man ikke skal mishandle dyr.
jeg søgte råd omkring dette, og jeg har fået mange gode, men du skriver ikke et råd herinde. jeg ved godt det ikke er fair, men jeg kan kun følge loven, ligemegte hvor megte jeg end vil gøre for at hjælpe, så kan man ikke redde hele verden..
synes enten du ska forlade dette forum, ellers så sletter jeg det altså..
det er fint at komme med sine meninger, men fordi man har et bat derhjemme, betyder det ikke at man ikke burde have hund :s
jul 2008
bare fordi man har stærke og respekterede hunderacer, betyder det ikke at man skal spille smart.. nu synes jeg du går for vidt!!
okt 2007
Følger: 63 Følgere: 76 Hunde: 4 Emner: 49 Svar: 5.758
Kenneth - jeg tror du misforstår det der skrives til dig, det som manden med masken og Daisie prøver at forklare dig, er at det ikke er tilladt at lave en kriminel handling for at retfærdiggøre en anden.
Og den kriminelle handling du i dette tilfælde ville begå, anses som værende større end det hvalpens ejer begår
Og det er dig der så vil stå som den dømte i retten på et tidspunkt
Det er meget frustrerende at der stadig foregår den slags ting i lille danmark. Men desværre er der meget forskellige holdninger til Hunde opdragelse - nogen bruger stadig den der hører forrige århundrede til.
Det var det samme med børn for år tilbage, der var det tilladt at revse sine børn, men ingen kunne sætte grænsen for hvor grænsen gik, derfor blev der lavet en lov der gjorde at det er forbudt at revse sine børn - DEN lov har vi så ikke når det drejer sig om dyr - og henholder folk sig til at det er en del af opdragelsen, kan der ikke stilles meget op, ENDNU
dec 2008
Og når jeg skriver længere oppe, at jeg ville gå gennem karm & dør for at hente hunden, så har jeg slet ikke nået at gøre mig tanker om selvtægt, rigtigt eller forkert - det ville simpelthen være en refleks fra min side.
feb 2009
Følger: 12 Følgere: 10 Hunde: 2 Emner: 102 Svar: 1.729
Men vil bare sige at selvom man bliver ked helt ind i hjertet, så tager hverken dyrenes beskyttelse eller politiet sig ikke af sager som er så "små". Der sker desværre så meget grusomt, så hunde faktisk skal være så skidt behandlet at de ikke kan stå på benene før der sker noget!
Jeg tror - selvom det ville give mig mange kede tanker - at jeg ville tilbyde min hjælp på en pæn måde. Og så blive ved med at holde for øje at det kan hjælpe hunden i sidste ende. Måske vil ejerne gerne lære noget - måske er de bare totalt clueless hvad angår hundeopdragelse.
dec 2008
helt klart at man/jeg lægger op til at få en på hovedet under de omstændigheder, men igen - nej, jeg tror ikke at jeg ville nå at få sådanne tanker.
Måske - som der vist også er skrevet før - kunne man prøve at få en dialog i gang med ejerne, men tror desværre at sådanne typer er uden for pædagogisk rækkevidde
jul 2007
som sagt kan jeg sagtens forstå tankegangen, håber bare folk tænker længere
For det eneste du får ud af at hente hunden eller gå gennem dør og karm. er et par på skrinet, de ringer efter politi, for at få dig kastet ud af lejligheden. Og ja idet du vil hjælpe hunden gør du det værre for den!!!
for hunden ender jo selvfølgelig hos disse jere igen. Spørgsmålet er så om du og din familie + hund vil synes det er sjovt at bo i nærheden af sådanne mennesker. Tror de ville værre godt indebrændte over at blive kaldt dyremishandlere, at hævnen vil være sød!
Og hunden er taberen, den bliver og vil blive ved at få denne tåbelige og direkte forkerte opdragelse. Og ja du vil nok ikke komme i nærheden af den igen, og tjekke og holde øje med den. Igen jeg anbefaler man venligt begynder at tale med dem, eventuelt spørge om de vil med ud og gå en tur, og så langsomt vinde deres tillid, og på den måde hjælpe hunden til et bedre liv! på den måde kan man holde et ekstra øje med den og deres opdragelse!
nov 2008
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 17 Svar: 184
jul 2007
Ja jeg tror skam også de vil hjælpe, men tror faktisk "bare" disse mennesker skal lære at gamle husråd som snuden i hvalpens tis, og vise den muskelhund hvem der bestemmer med et drag over nakken bare ikke duer!!! Hvad jeg læser er den ikke mishandlet men misforstået. Tror måske de er frustreret over den lille størrelse, og måske bare har brug for nogle gode råd. Det kunne være de ville hunden godt, men bare misforstår det opdrage!!
aug 2007
Følger: 28 Følgere: 53 Hunde: 2 Emner: 314 Svar: 16.245
Jeg kunne nok ikke dy mig for at gå hen til deres dør og fortælle hvad jeg mener om den slags og at hunden jo stadig er en baby og slet ikke forstår hvorfor den bliver behandlet sådan, men selvfølgelig på en pæn og høflig måde. Måske vil de lytte, da de sikkert er helt grønne i forhold til det at have hvalp.
Ellers må du holde lidt øje og, hvis det fortsætter, tage kontakt til dyrenes beskyttelse.
dec 2008
"det var da nogle frygteligt uvidende fjolser. Fatter ikke folk stadig tror på de brutale gammeldags måder for opdragelse"
Og hvem pokker har solgt sådanne mennesker en hund? - et eller andet sted står der jo en avler/opdrætter/ejer bagved, der har sagt JA til at sælge!!!
aug 2007
Følger: 28 Følgere: 53 Hunde: 2 Emner: 314 Svar: 16.245
Ja det kan også undre....men jeg synes heller aldrig jeg selv er blevet udspurgt om opdragelsesmetoder m.v., når jeg har købt blandingshvalpe. Enhver kan jo komme og sige de vil gøre alt for hunden, gå til træning, har haft hund før o.s.v. selvom de står og lyver. Desværre er ikke alle mennesker ærlige, og det kan måske være svært for sælger at gennemskue. Men jo, der findes uheldigvis alt for mange som kun tænker på at komme af med alle deres hvalpe i en fart, ligegyldigt hvortil.
jul 2007
Hvis du har læst de fleste indlæg herinde på HG, finder du svaret på, hvilke folk der sælger deres hvalpe til disse uvidende mennesker!
Hvis du læser det hun har skrevet er det en blandingshvalp, med noget muskel hund i. Mon det er knægtens kammerats muskelhund der har fået hvalpe med hans kammerats et eller andet race!
Denne hvalp kommer nok ikke fra kennel, seriøse avlere osv. men nok for en anden ung knægts hund.
jan 2007
CHOKERET?! hjælp....